Miten kansaa edustava eduskunta voi olla kansaa vastaan?
Ja 1% omistavan luokan asialla. Itseasiassa suurin osa osakeomistajista ei edes ole suomessa vaan monikansallisia korporaatioita.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Juuri valittiin kokoomuspresidentti ja kokoomus jatkaa suosituimpana puolueena, eli hallituksella on sekä kansan että eduskunnan tuki.
Presidentti on vain keulakuva. Hän ei puutu sisäpolitiikkaan. Siksi hänen puoluekannallaan ei ole merkitystä. Vain sillä on merkitystä miten hän hoitaa kansainvälisiä suhteita. Siihen hommaan Stubb on oikein hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tavallinen asiantuntijatyötä tekevä toimihenkilö, mutta kannatan silti hallituksen politiikkaa. He ovat mielestäni minun asialla, mutta ei esimerkiksi saikuttavien ja huonosti työnsä tekevien kollegoideni asialla.
Hyvä työntekijä tulee vain hyötymään muutoksista, jotka työelämään tehdään nyt.
Taidat olla aika nuori kun jaksat olla noin idealistinen.
Vähän aikaa kun vielä katselet työelämää niin tulet näkemään, että parhaat edut ja palkat menevät niille jotka osaavat esittää hyvää tuöntekijää ja mielistellä parhaiten työnantajaa. Todellisilla kyvyillä tai tehokkuudella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistat tästä varmaan ketä Sokrateskin piti populistina. Juuri vasemmisto lupaa äänestäjilleen julkisista varoista kustannettuja herkkuja joihin ei oikeasti ole varaa. Eihän ne omat äänestäjät maksa ees veroja. Populismi on politiikan tyyppivika mutta pitää vaan tunnistaa kuka populisti on ja se tuskin on se jota täällä pidetään "kansan vihollisena" vaan se vaan kirpaisee aluksi.
Mitä horiset? Nyt halutaan basaaritalous työpaikoille eli työntekijät vaihtaa 4 euron halpatyövoimaan. MIten se palvelee työikäisiä sellainen kirpaisu. Kysehän on suomalaisen työikäisen poistamisesta työmarkkinoilta lainsäädäntöä muuttamalla.
Nykypopulismi lupaa ilmaista työvoimaa työpaikoille. Yrittäjät ja EK odottavat jo innolla velvoitetyön toteutumista. Mutta ensin pitää laajentaa työttömien joukkoa poistamalla tuet pienipalkkaisilta ja osa-aikaisilta. Sitten kun he jäävät työttömiksi (koska ei ole varaa käydä töissä) iskevät velvoitetyöt.
Nyt melle kovasti sanotaan, että osa-aikatyö kannattaa tulevaisuudessakin, sillä vain puolet palkasta vähennetään tuista. Mutta riittääkö se puolikas pienestä palkasta auton omistamiseen, ylläpitämiseen ja polttoaine kuluihin, jotka aiheutuvat työssä käymisestä.
Töissä käyminen ei ole ilmaista. Sinne meneminen maksaa, töissä syöminen maksaa enemmän kuin kaurapuuron valmistaminen kotona, työvaatteet maksavat myös. Ei työpaikalle voi mennä pieruverkkareissa ja reikäisessä t-paidassa. Kengätkit pitää olla kunnolliset.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä se on kun äänestetään kokoomusta. En tiedä millä ilveellä ovat onnistuneet saamaan niin paljon kannatusta. Ehkä niitä yrittäjiä suomessa tosiaan on sen verran.
Aivan, sitä porvaristoa riittää. Lähes jokaisella metsänomistajalla on yhtiö, samoin myös monella kuolinpesällä. Verotuksellisista syistä.
Katsokaa Samuli Perälän video pahuus maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä se on kun äänestetään kokoomusta. En tiedä millä ilveellä ovat onnistuneet saamaan niin paljon kannatusta. Ehkä niitä yrittäjiä suomessa tosiaan on sen verran.
Suuret ikäluokat isoine eläkkeineen ja julkinen sektori palkkajohtajuudella äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat isoine eläkkeineen ja julkinen sektori palkkajohtajuudella äänestää.
Eläkeläiset ja julkisen sektorin työntekijät äänestää demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä? Itseäni huolestuttaa todella paljon. Olen tavallinen työntekijä, perheellinen ja minulla on asuntolainaa. Ei minulla ole mitään erityskykyjä, että olisin jotenkin erityisesti muita parempi.
En usko, että saan asuntoani myytyä, tai korkeintaan huomattavalla tappiolla.Nyt jo työelämä uuvuttaa, mitä sitten kun kilpailu heikennysten myötä kovenee ja palkan alenemisen myötä rahat ei riitä ja se tuo lisästessiä.
Jotenkin hallituspuolueiden puheista saa sen käsityksen että olen täysin turha ja arvoton. Jotenkin alkaa tulla jopa tunne, että onko minulla edes oikeus elää täällä kotimaassani.On aika kansalaisten ymmärtää ketä ovat äänestäneet Yleislakkolle on hyvä syy kun hallitus ja eduskunta ajaa halpatuotanto maa mallia kiina afrikka indonesia .. jne
Ek suosittelee työnantajia rikkomaan lakia k
Siinäkin näkyy kuinka työntekijöitä arvostetaan.
Olen ihan tavallinen asiantuntijatyötä tekevä toimihenkilö, mutta kannatan silti hallituksen politiikkaa. He ovat mielestäni minun asialla, mutta ei esimerkiksi saikuttavien ja huonosti työnsä tekevien kollegoideni asialla.
Hyvä työntekijä tulee vain hyötymään muutoksista, jotka työelämään tehdään nyt.