Miten suhtautua isän tyttöystävään?
Vanhempani ovat eronneet joku aikaa sitten, ja nyt isä hehkuttaa uutta onneaan. Isä päälle 50v ja tämä uusi nainen ainakin 20 vuotta nuorempi, en tarkkaan tiedä. Olisi helpompi suhtautua, jos olisivat saman ikäisiä, eikä niin että minulla ja isän tyttöystävällä vähemmän ikäeroa kuin isällä ja tyttöystävällä. Olen itse parikymppinen, jos sillä väliä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Isäsi on hopeakettu, mahtavaa. Kyllä minäkin 50-vuotiaana deittailisin maksimissaan 30 v naista. Älä välitä ikääntyvien naisten ulinasta täällä.
Realistisesti ajatellen Ap:n isän tyttöystävällä on 10-13 vuotta aikaa saada lapsia, jos hän toivoo niitä. Silloin isä on noin 70-vuotias, kun lapsi on lukiossa...
Christiiina kirjoitti:
Mun työkaveri kertoi, että hänen miehen sisko meni 5-kymppisenä naimisiin 20v nuoremman miehen kanssa ja silloin sen naisen aikuiset lapset pistivät välit poikki, kun he eivät hyväksyneet suhdetta
Siinä voi olla taustalla mahdolliset ongelmat perintöverojen suhteen. Jos esimerkin naisella on omistusasunto ja nuori aviomies elää monta vuotta vaimon kuoleman jälkeen, niin vaimon lapset pakotetaan maksamaan perintövero asunnosta, joka jää vuosikymmenien ajaksi äidin lesken käyttöön. Mutta jospa meidän uusi reipas hallitus tekisi tällekin epäkohdalle jotain.
Käyttäydyt asiallisesti, kuten tuon ikäisen kuuluukin, etkä ole mikään kiukutteleva kakara.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mun työkaveri kertoi, että hänen miehen sisko meni 5-kymppisenä naimisiin 20v nuoremman miehen kanssa ja silloin sen naisen aikuiset lapset pistivät välit poikki, kun he eivät hyväksyneet suhdetta
Nämä nokkiinsa ottajat ovat useimmin niitä, joiden perintöön tämä tekee ison loven.
Tämä Suomen hankala perintöverokäytäntö on estänyt minua hankkimasta uutta aviopuolisoa. Lapseni on vaikeassa tilanteessa eikä kykenisi maksamaan perintöveroa, jos asuntoni jäisi puolisoni käyttöön. Pankki ei tietenkään lainaisi rahaa perintöveron maksuun, kun ei ole vakuuksia, jotka pankki voi myydä. Lapseni ei voi saada pankista lainaa mihinkään ja hänen tilanteensa muuttuisi siinä tilanteessa aivan hirveäksi. Hän ei kykene hoitamaan omia asioitaan. Koen, että on velvollisuus pysyä yksin, jotta lapseni elämäntilanne ei heikkene minun päätlösteni takia. Itselleni se on surullista ja tuntuu väärältä, että näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Nämä nokkiinsa ottajat ovat useimmin niitä, joiden perintöön tämä tekee ison loven.
Tämä Suomen hankala perintöverokäytäntö on estänyt minua hankkimasta uutta aviopuolisoa. Lapseni on vaikeassa tilanteessa eikä kykenisi maksamaan perintöveroa, jos asuntoni jäisi puolisoni käyttöön. Pankki ei tietenkään lainaisi rahaa perintöveron maksuun, kun ei ole vakuuksia, jotka pankki voi myydä. Lapseni ei voi saada pankista lainaa mihinkään ja hänen tilanteensa muuttuisi siinä tilanteessa aivan hirveäksi. Hän ei kykene hoitamaan omia asioitaan. Koen, että on
Eihän sun yksin tarvi pysyä, et vain mene naimisiin.
Sano että sen sian pitää jättää se tyttis!
Christiiina kirjoitti:
Useinhan miehille tulee uudelleen vauvakuume 5-kymppisenä, siksi he haluavat huomattavasti nuoremman kumppanin
!
No eikö se ole helpompaa, että sulla ja uudella naisystävällä on vähemmän ikäeroa ja voitte tulla paremmi toimeen keskenään?
Suunnilleen sama tilanne, tosin olen isän puoliso. Lapset ottaneet hyvin vastaan, ja saatetaan suunnitella reissuja keskenämme. Perheenlisäystäkin tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ällöä.
Ompa asiallisia kommentteja:D
Kyllä. Ennen oli tavallista, että eronnut tai leskeksi jäänyt mies ajautui helposti juopottelemaan tai lakkasi muuten vaan välittämästä siivouksesta ja muusta. Sinun ei tarvitse olla huolissasi isän takia e.m. seikkojen takia, kun hänellä on naisystävä.