Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.

Vierailija
13.03.2024 |

3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä. 

Muttakun  yks asia tuhoaa kaiken.

Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi.  Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..

Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta.  Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.

Muilla samanlaista, vinkkejä.

Kommentit (938)

Vierailija
841/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on 3 pitkän ketjun verran kerrottu, ettei tuosta teidän suhteesta tule mitään.

Vierailija
842/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta kannalta olen huomannut, että miehet juurikin esim. töissä luulee helposti ihan normaalia juttelua ja jutuille naureskelua flirttailuksi tai että olisin heistä romanttisessa mielessä kiinnostunut. En todellakaan ikinä pettäisi kumppaniani, se ei ole oman moraalini mukaista. Olen ollut samassa parisuhteessa 20 vuotiaasta asti ja nyt ollaan nelikymppisiä.

Jos teillä on ap pitkä suhde takana eikä teillä ole muita ongelmia niin suosittelen luottamaan puolisoon jos ei ole mitään pettämishistoriaa taustalla eikä tarvitse pelätä että ryyppyreissut muuttaa tilannetta niin kuin miehillä tuppaa helposti käyvän.

Sama kokemus. Aikoinaan opiskelukaverimiehet yks toisensa jälkeen pyysivätvtreffeille vaikka luulin ettei mitään kiinnostusta ollut kummallakaan. Miehille pelkkä ystävällisyys voi olla merkki kiinnostuksesta. Ongelma on jos puolison käytös on erilaista jos sinä kuulet puhelun tai jos et kuule. Mulle yksi opiskelukaverimies soittelu 3 krt päivässä. Ihan perusystävällistä. Kerran mä soitin sille ja lopetti puhelun lyhyeen. Ihmettelin mutta tajysin että kas puolisonsa olikin himassa. Tuollainen on ongelma. Kun yritti valittaa esim puolison ikeareissuista en lähtenyt siihen mukaan vaan totesin vaan että jos haluat suhteessa olla niin käyt siellä ikeassakin. Kyllä ap:n nainen ymmärtää olevansa osallinen ongelmaan. Jos ei niin on joku persoonallisuushäiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi todella rakastunut naiseensa ja pitää tätä unelmien kumppanina (paitsi tämä yksi ongelma). Mutta kysymys kuuluu: ajatteleeko nainen ap:sta samoin?

Vierailija
844/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen on kanssasi? Taloudellisista syistä? Koska kyllähän tästä herää ajatus siitä, että sinä et riitä hänelle vaan silmä vilkkuu koko ajan muualle, mutta jostain syystä hän on parkkeerannut sinun kanssasi samaan kotiin. Vaikka olet kymmenkunta vuotta vanhempi. Vai oletko vain sopivan kiltti höynäytettäviä.

Omien sanojensa mukaan olen täydellinen kumppani. Ei voisi saada parempaa jne. 

Ei hyödy ap rahallisesti. Nää häneen ihastuneet on olleet AP vanhempia ja sellaisia joilla en usko olevan mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
845/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä oikeasti ongelma, että esim työkaverimiehet kuvittelee ihan vain ystävällistä käytöstä naisen taholta flirtiksi tai kiinnostuksen osoitukseksi. Tämä ei liity aapeehen eikä hänen vaimoon, koska jos vaimo puhuu seksiäänellä työkavereille niin se on eri asia. Mutta itselläni on kokemusta siitä, että useampi työkaverimies on ihastunut kun olen vain ollut ystävällinen heille. Moikannut aina iloisesti, kysellyt mitä kuuluu heidän työjutuilleen, kuunnellut heidän kertomisiaan, hymyillyt nätisti kun kahvihuoneessa kohdataan jne. Eli aivan sama ystävällinen käytös kuin mitä teen myös kaikille naisille. Se kun flirttailen on ihan erilaista. Miksi miehet luulee ystävällistä käytöstä ihastumiseksi?

Vierailija
846/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja

Kuulostaa pahalta. Pidä myös mielessä että narsisti ajattelee käytöksensä olevan ok jos siedät sitä. He osaavat teeskennellä ja itkeäkin. Mun äiti on narsisti, oon nähnyt tätä vehtausta 40 vuotta. Lomilla hän muuten vilkutteli ja kikatteli miehille. Kun ne lähestyi niin muka yllättyi että miten se nyt noin.  

Vierailija
847/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä oikeasti ongelma, että esim työkaverimiehet kuvittelee ihan vain ystävällistä käytöstä naisen taholta flirtiksi tai kiinnostuksen osoitukseksi. Tämä ei liity aapeehen eikä hänen vaimoon, koska jos vaimo puhuu seksiäänellä työkavereille niin se on eri asia. Mutta itselläni on kokemusta siitä, että useampi työkaverimies on ihastunut kun olen vain ollut ystävällinen heille. Moikannut aina iloisesti, kysellyt mitä kuuluu heidän työjutuilleen, kuunnellut heidän kertomisiaan, hymyillyt nätisti kun kahvihuoneessa kohdataan jne. Eli aivan sama ystävällinen käytös kuin mitä teen myös kaikille naisille. Se kun flirttailen on ihan erilaista. Miksi miehet luulee ystävällistä käytöstä ihastumiseksi?

Miehenä. Koska kuvailemasi käytös on harvinaista. Mulla on 12naispuolista työkaveria kukaan ei toimi noin.

Vierailija
848/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä. Koska kuvailemasi käytös on harvinaista. Mulla on 12naispuolista työkaveria kukaan ei toimi noin.

No miten me sitten toimii?

Vierailija
849/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen isäsuhde naisella on? Yhtälö voisi kuulostaa vähän daddy-issues-naiselta. Turvallinen vanhempi puoliso ja jatkuvaa säätöä miesten kanssa. 

Vierailija
850/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen on kanssasi? Taloudellisista syistä? Koska kyllähän tästä herää ajatus siitä, että sinä et riitä hänelle vaan silmä vilkkuu koko ajan muualle, mutta jostain syystä hän on parkkeerannut sinun kanssasi samaan kotiin. Vaikka olet kymmenkunta vuotta vanhempi. Vai oletko vain sopivan kiltti höynäytettäviä.

Ei hyödy ap rahallisesti. Nää häneen ihastuneet on olleet AP vanhempia ja sellaisia joilla en usko olevan mitään mahdollisuuksia.

Tarkoitin, että onko tämä nainen sinun kanssasi rahan vuoksi, koska syntyy kuva ettet riitä hänelle.

Vierailija
851/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että onko tämä nainen sinun kanssasi rahan vuoksi, koska syntyy kuva ettet riitä hänelle.

Ap. Sinä et voi määritellä sitä, että onko heille mitään mahdollisuuksia. Näyttää olevan, koska nainen flirttailee avoimesti, vaikka asian kieltää. Toki voi olla, ettei nainen suhteeseen halua, vaikka selkeästi viehättynyt onkin. Olet naivi ja se on sinulle sanottu useasti. 

Molemmat teistä on rajattomia ja sitoutumiskammoisia. Näin ulkopuolisin silmin. Vaikka kuinka asiaa yritätkin kieltää. Nainen ei arvosta sinua, vaikka tanssisit mihin. Hänellä on myös heikko itsetunto ja huono empatiakyky, vaikka muuta itsellesi vielä uskotteletkin. 

Olet itsekin kirjoituksissasi todella ristiriitainen ja vaikka ihmiset ovatkin usein ajatuksineen ristiriitaisia, niin törkeää olisi huomata ne. Sinä et tee niin. Kaiken lisäksi vastauksesi on koko ajan saman jankkaamista. Minkään näköistä oivallusta ei niissä näy. 

Kiellät, että teillä on kummallakaan on ongelma, mutta muille se näyttäytyy siltä, että teillä on isoja ongelmia. Tarkoitan siis henkisellä puolella. 

Vierailija
852/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän sekään haittaa, jos ajautuu jonkun tyypin kanssa sänkyyn tai risteilylle, kunhan ei itse halua ja tekee sen vain toisen mieliksi.

Sänkyyn meno ja ystävällinen naureskelun jutuille on hyvin eri asioita. Todella outoa rinnastaa nämä. Ehkä kovin mustasukkaisen mielestä näillä asioilla ei sitten ole kovin suurtakaan eroa, kun tuosta ensiksi mainitusta jo ne panokuvat vilkkuukin jo hänen omissa mielikuvissa.

Jo se on niin sairasta, että mielistelee jotain vierasta ihmistä ilman omaa tarkoitusperää, että mihin se sitten osaa sen rajan vetää? Tiedän, että autistien on vaikea vetää rajoja, koska eivät edes ymmärrä, missä mennään (been there, done that). MItä pidemmälle asiat menevät, SITÄ VA

"Jos ihminen on kovasti muiden ihailun perään ja haluaa keimailla, liittyy siihen usein myös halu seksuaalisiin kokeiluihin sekä valloituksiin."

Missä menee "keimailun" raja? Nauramisessa kaverimiehen jutuille kun on huulipunaa laitettu ja mekko päällä vai? Mitä tuo keimailu mielestäsi nyt sitten on mikä on niin kiellettyä ja kielii pettämisestä tai ainakin pettämishaluista?

Jos siis laittaudun iloisella mielellä ja "keimailen" ja lähden tyttöjen kanssa viettämään vaikka jotain juhlaa ulos, niin se sun maailmassa tarkoittaa että haluisin pettää ja ehkä petänkin? Tuollainen on liiallisen mustasukkaisen puhetta.

Mustasukkainen saa kaiken viattomankin hauskanpidon ja vaikka laittautumisen ja sosiaalisesta elämästä nauttimisen näyttämään epäilyttävältä ja väärältä, vaikkei se sitä olisi. Liialla mustasukkaisuudella ainakin pilaa suhteen kuin suhteen aika tehokkaasti. Ja kyllä joskus voi tavata ihastuttavia ihmisiä, joita on maailma pullollaan, ja viihtyä heidän kanssaan, eikä se tarkoita että olisi mitään maailman aikeita pettää. Eikä toisen rajoittaminen, kyräily ja epäily ainakaan pienennä riskiä kumppanin pettämiseen tai riskiin ihastua johonkuhun toiseen, nämä asiat riippuvat ihan muista tekijöistä.

Eli on ihan turhaa murehtia etukäteen jotain "mitä jos",eikä tällaista voi murehtimalla ja toista kontroloimalla myöskään estää jos niikseen on. Liika mustasukkaisuus päinvastoin työntää suhteesta pois, koska tuollainen on ahdistavaa pidemmän päälle, eikä silloin ole myöskään sitä täkeää luottamusta suhteessa joka hyvään suhteeseen tarvitaan, jonka päälle rakentaa.

Vierailija
853/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoja voi sanoa tuosta vaan. Rakkaus ei ole rakkautta, jos se on pelkkiä sanoja. Kas kun on sellainenkin asia olemassa kuin valehtelu. Ja lievemmin tyhjän puhuminen. 

Vierailija
854/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalta kannalta olen huomannut, että miehet juurikin esim. töissä luulee helposti ihan normaalia juttelua ja jutuille naureskelua flirttailuksi tai että olisin heistä romanttisessa mielessä kiinnostunut. En todellakaan ikinä pettäisi kumppaniani, se ei ole oman moraalini mukaista. Olen ollut samassa parisuhteessa 20 vuotiaasta asti ja nyt ollaan nelikymppisiä.

Jos teillä on ap pitkä suhde takana eikä teillä ole muita ongelmia niin suosittelen luottamaan puolisoon jos ei ole mitään pettämishistoriaa taustalla eikä tarvitse pelätä että ryyppyreissut muuttaa tilannetta niin kuin miehillä tuppaa helposti käyvän.

Sama kokemus. Aikoinaan opiskelukaverimiehet yks toisensa jälkeen pyysivätvtreffeille vaikka luulin ettei mitään kiinnostusta ollut kummallakaan. Miehille pelkkä ystävällisyys voi olla merkki kiinnostuksesta. Ongelma on jos puolison käytös on erilaista jos sinä kuulet puhelun tai jos et kuule. Mulle yksi opiskelukaverimies soittelu 3 krt päivässä. Ihan perusystävällistä. Kerran mä soitin sille ja lopetti puhelun lyhyeen. Ihmettelin mutta tajysin että kas puolisonsa olikin himassa. Tuollainen on ongelma. Kun yritti valittaa esim puolison ikeareissuista en lähtenyt siihen mukaan vaan totesin vaan että jos haluat suhteessa olla niin käyt siellä ikeassakin. Kyllä ap:n nainen ymmärtää olevansa osallinen ongelmaan. Jos ei niin on joku persoonallisuushäiriö.

No ei tarvi olla välttämättä mitään persoonallisuushäiriötä, jos on puutteita tai ongelmia ja sokeita pisteitä omalle käytökselle jossain asiassa.

Vaikka kyllä itsekin ihmettelen sitä, ettei muka ollenkaan ymmärrä tai lähde miettimään mistä mies puhuu. Voisihan nyt vaikka edes pikkuisen myöntää, että joo, en taida kovin hyvin aina ymmärtää miesten tunteita tai motiiveja kun ovatkin ihastuneita kun kuvittelin vain kaverilliseksi yhteydenpidoksi. On jo niin monta esimerkkiä, mitä ap, ihan itsestään ja heidän suhteen alusta lähtien, voi esittää tästä asiasta. Olisi oikeasti mielestäni kohtuu helppo myöntää edes tuollainen, jos siitä on kyse, koska tuollainen ei ole mitään tahallista väärintekoa tms.

Tietenkin jos toinen on kovin agressiivisen syyttävä keskusteluissa aiheesta, niin toinen on sitten vain puolustusmoodissa heposti myöskin. hmm. Vaikea oikesti täältä ukoapäin tulla sanoman, mikä on tämän naisen päänsisäinen ajatusmaailma käytösen taustalla.

Tai että liioitteleeko ap naisen flirttikäytöstä, vaikka olisi pääasiassa vain oikesti todella ihastuttava ihmisen kaikenkaikkiaan, ja siksi hänellä miehiä perässään ja ei vain itse ymmärä miesten ihstumisia ja toimiikin itse kaverillisesti ja tulkinta jostin seksikkäästä äänestä on vain ap:n mustasukkaisuutta... ei voi oikesti tietää täätä ruudun takaa kun ei ole kärpäsenä katossa. Sain myöskin sellaisen kuvan, ettei nainen mitenkään kuitnkaan piilottele puheuitaan tms.

Vierailija
855/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Vai puhuuko oikesti millään seksiäänellä, vai se onko ap:n mustasukkinen tulkinta? Ehkä kyse onkin oikeasti pääasiassa kirjoittamastasi asiasta maustettuna ap:n mustasukkaisuudella.

Vierailija
856/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti. Puhuvat korkeintaan perheestään. Huomaa että kanssakäynti on pakollinen paha mistä saavat palkkaa. 

Vierailija
857/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Vai puhuuko oikesti millään seksiäänellä, vai se onko ap:n mustasukkinen tulkinta? Ehkä kyse onkin oikeasti pääasiassa kirjoittamastasi asiasta maustettuna ap:n

Johtuu se mustasukkaisuus mistä tahansa, se on paha asia, jos se jatkuu.

Mikäli se on tervettä, mikä mielestäni olisi näin, jos tilanne on ap:n kuvailema, on vastapuolen vastuulla hoitaa tilanteen korjaaminen.

Mikäli se on sairasta, on ap:n vastuulla hoitaa tilanteen korjaaminen ja ap onkin mennyt sekä terapiaan että pariterapiaan. 

Siinä mielessä jää jäljelle enää vaihtoehdot: nainen muuttaa käytöstään tai suhde on lopetettava. Ap:n ei kannata hyväksyä tilannetta, koska se aiheuttaa hänelle henkistä kipua. 

Vierailija
858/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksiköhän ei toimi... Taitaa olla se syy tuossa yllä kirjoitettu. Sitten ihmetellään myös että naiset näyttää happamanpuoleista naamaa (kun eivät halua jotain kuvittelevia miehiä peräänsä).

Vierailija
859/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Johtuu se mustasukkaisuus mistä tahansa, se on paha asia, jos se jatkuu.

Mikäli se on tervettä, mikä mielestäni olisi näin, jos tilanne on ap:n kuvailema, on vastapuolen vastuulla hoitaa tilanteen korjaaminen.

Mikäli se on sairasta, on ap:n vastuulla hoitaa tilanteen korjaaminen ja ap onkin mennyt sekä terapiaan että pariterapiaan. 

Siinä mielessä jää jäljelle enää vaihtoehdot: nainen muuttaa käytöstään tai suhde on lopetettava. Ap:n ei kannata hyväksyä tilannetta, koska se aiheuttaa hänelle henkistä kipua."

No toisaalta siellä pariterapiassa mies ei ilmeisesti saanut kyllä omalle tulkinnalleen tukea terapeutilta eikä pitänyt tämän näkemyksestä asiaan, eikä kertonut sitä tänne. Mikä ei välttämättä sinänsä ratkaise toki asiaa, tai ole mikään totuus. Molemmilla voi olla myös osuutta asiassa, ei ole välttämättä joko tai. Täällä on kirjoitettu kuinka helposti miehet luulee ystävälisyyttä joksikin muuksi. Se ei nyt kauheasti siihen päälle sitten mitään muuta vaadi kuin täyden tojunnan puutteen, että viehättävän naisen luulema kaverisuhde on miehen mielestä jotain muuta. Jos ap:lla on taipumusta jonkin verran mustasukkaisuuteen, niin paisuttelee hänkin tuon naisen käytöksen osuuden työkaverimiesten ihastumisessa ja näkee flirttiä hänkin siellä, missä onkin vain naisen ystvällisyyttä ja hauskuutta tms. 

Tähän kun lisättäisiin kuvioon vielä se, että nainen tosiaan välillä flirttaakin työkaverimiehelle ja nauttii kun saa kivaa positiivista huomiota (vaikkei tajuakaan että mies on oikeasti ihastunut), niin tulos voisi olla tämä aloitus. Eli molemmilla olisi osuutta ongelmaan. Ei ole aina yhtä pahista, vaan voi olla useamman asian summa.

Vierailija
860/938 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Johtuu se mustasukkaisuus mistä tahansa, se on paha asia, jos se jatkuu.

Siinä mielessä jää jäljelle enää vaihtoehdot: nainen muuttaa käytöstään tai suhde on lopetettava. Ap:n ei kannata hyväksyä tilannetta, koska se aiheuttaa hänelle henkistä kipua."

No toisaalta siellä pariterapiassa mies ei ilmeisesti saanut kyllä omalle tulkinnalleen tukea terapeutilta eikä pitänyt tämän näkemyksestä asiaan, eikä kertonut sitä tänne. Mikä ei välttämättä sinänsä ratkaise toki asiaa, tai ole mikään totuus. Molemmilla voi olla myös osuutta asiassa, ei ole välttämättä joko tai. Täällä on kirjoitettu kuinka helposti miehet luulee ystävälisyyttä joksikin muuksi. Se ei nyt kauheasti siihen päälle sitten mitään muuta vaadi kuin täyden tojunnan puutteen, että viehättävän naisen luulema kaverisuhde on miehen mielestä jotain muuta. Jos ap:lla on taipumusta jonkin verran mustasukkaisuuteen, niin paisuttelee hänkin tuon naisen käytöksen osuuden työkaverimiesten ihastumisessa ja näkee flirttiä hänkin siellä, missä onkin vain naisen ystvällisyyttä ja hauskuutta tms. 

Tähän kun lisättäisiin kuvioon vielä se, että nainen tosiaan välillä flirttaakin työkaverimiehelle ja nauttii kun saa kivaa positiivista huomiota (vaikkei tajuakaan että mies on oikeasti ihastunut), niin tulos voisi olla tämä aloitus. Eli molemmilla olisi osuutta ongelmaan. Ei ole aina yhtä pahista, vaan voi olla useamman asian summa.

Tästä pääsemmikin myös kysymykseen, kuinka paljon (viehättävän) naisen pitäisi sitten rajoittaa omaa normaalia ystävällistä käytöstään miesten yli-innokkaiden tulkintojen takia. Ja pitääkö kaikki kevyt läpänheittö jättää pois. Ilmeisesti yhtään flirttiä missään tilanteessa ei ainakaan saisi olla. Miksi tämänkin asian pitäisi olla naisen vastuulla? Miksei miesten tarvitse toimi samoin? hmm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän