Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.

Vierailija
13.03.2024 |

3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä. 

Muttakun  yks asia tuhoaa kaiken.

Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi.  Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..

Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta.  Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.

Muilla samanlaista, vinkkejä.

Kommentit (938)

Vierailija
801/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ehkä päättää ohittaa tämän epäkohdan, jos pystyt luottamaan naiseesi. Ehkä hän on sosiaalinen ja miellyttämishaluinen ja flirtti, ja nauttii ehkäpä huomiostakin, mutta rakastaa sinua eikä missään nimessä pettäisi. Tämä asia jää omaan arvioosi. Jos luottamusta ei ole, niin se kyllä nakertaa pitkän päälle. 

Eli voit päättää luottaa naiseesi, vaikka tuo käytös ärsyttääkin. Jotkut kyllä ovat vastakkaisen sukupuolen suhteen hämmästyttävän naiveja heidän tunnemotiiviensa ja tarkoitusperiensä suhteen,ehkäpänaisesion tällainen. Sun pitää miettiä pystytkö elämään tämän asian kanssa, jos muuten suhde on hyvä.

Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe s

Hehän ovat olleet pariterapiassa, tuloksetta. Narsistin kanssa nuuten terapia ei onnistu. Autistin naisen kanssa saattaa onnistua, koska naiselle selviää pariterapiassa, että käytös on epäsopivaa.

Syyllisten etsintä on turhaa, mutta silti jos suhde kaatuu terveen mustasukkaisuuden vuoksi, syy on mustasukkaisuuden aiheuttajassa eikä kokijassa.

Itse en kyllä näe kerrotun valossa ap:n vaimossa narsistia ja olen valitettavasti perehtynyt aiheeseen, myös ns. piilonarsistin käytökseen. Näen enemmänkin ihmisen, joka ei osaa pitää terveitä rajoaja toisille ja on mm. liian miellyttämisenhaluinen automattisesti, eikä osaa tulkita vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta. En sano sitä, voin olla väärässä tietenkin myös. Oikeiden syiden etsintä (ei syyllisten) sen sijaan on järkevää.

Mielestäni voidaan myös pohtia, kuinka suuri varsinainen mustasukkaisuus on aiheellista, jos vaimolla ei itsellään ole todellisuudessa ihastusta työkaverimieheen/miehiin. Ongelma näyttäytyy mielestäni silloin enemmän siinä, mitä konkreettisia ongelmia tuollainen käytös sitten voi aiheuttaa, eli kun (tiedostamattaan) johtaa näitä ihastuneita työkaverimiehiä harhaan, niin siitä voi seurata kaikenlaisia ongelmaa ja ikävyyttä työpaikalla. Täytyy tässä yhteydessä kuitenkin myös mainita, että mikään häirintä ei kuitenkaan ole missään nimessä silti oikeutettua, vaikka olisi luullut ensin saavansa vastakaikua, ja todellisuus osoittautuukin toiseksi. Häirintä on häiritsijän syy ja valinta ja on sillä tavalla oma asiansa.

Kuinka flirttiä vaimon oma käytös sitten todella on, vain onko kuitenkin vaan ystävällistä jutun heittoa ja naureskelua tms. Jos mitään seksuaalisävytteistä juttua ei kuitenkaan ilmeisesti ole. Ehkä hän on enemmänkin vain kovin ihatuttava ihminen, eikä osaa tai ymmärrä laittaa selviä rajoa toisille ajoissa.

Vierailija
802/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ehkä päättää ohittaa tämän epäkohdan, jos pystyt luottamaan naiseesi. Ehkä hän on sosiaalinen ja miellyttämishaluinen ja flirtti, ja nauttii ehkäpä huomiostakin, mutta rakastaa sinua eikä missään nimessä pettäisi. Tämä asia jää omaan arvioosi. Jos luottamusta ei ole, niin se kyllä nakertaa pitkän päälle. 

Eli voit päättää luottaa naiseesi, vaikka tuo käytös ärsyttääkin. Jotkut kyllä ovat vastakkaisen sukupuolen suhteen hämmästyttävän naiveja heidän tunnemotiiviensa ja tarkoitusperiensä suhteen,ehkäpänaisesion tällainen. Sun pitää miettiä pystytkö elämään tämän asian kanssa, jos muuten suhde on hyvä.

Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe s

En ymmärrä, että jonkun mielestä pitäisi jaksaa katsella kumppanin jatkuvaa flirttailua ja sekoilua vastakkaisen sukupuolen kanssa ja että on jotekin tiukkapipo, jos ei jaksa. 

En ole tuollaista mieltä. Enkä ole missään sanonut ap:n käytöstä ja suhtautumista tiukkapioiseksi. Mistähän keksit nuo tukinnat, minä -siis tuon edellisen kommentin kirjoittaja - en anakaan ajattee noin, enkä sellaista kirjoittanutkaan.

Ap kertoi kuitenkin, että heillä on ollut todella ihana suhde muuten ja nainen on huomioiva,väittävä ja rakastava, niin ei ongelmien edessä kannata ehkä niin helposti luovuttaakaan ja kannattaa pohtia useammalta kantilta. Ja miettiä myös se,jos asiaa ei onnistu muuttamaan, niin voiko löytää tavan elää asian kanssa. Vastaus voi toki ole myös ei, ja se on täysin ymmärrettävää myös.

On mielestäni myös aika eri asia, jos puoliso ihan tahallaan ja tietoisesti firttailee ja  hänelläkin on tunteita ja ihastusta toisia kohtaan, kuin jos on vain jotenkin sokea muiden haluille ja tunteille ajoissa, eikä itsellään ole ollut mitään vastaavaa ihastusintressiä. Toki ymmärrän hyvin, että tuo tiedostamatonkin toiminta voi olla loukkaavaa ja pitkän päälle tuntua liian pahalta ja oma ymmärrys voi loppua siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eihän sekään haittaa, jos ajautuu jonkun tyypin kanssa sänkyyn tai risteilylle, kunhan ei itse halua ja tekee sen vain toisen mieliksi.

Vierailija
804/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo nainen on autisti, hän päätyy tuota menoa tilanteeseen, jossa seksuaalinen ahdistelu konkretisoituu.

Jos taas on narsisti, hän luultavasti on jo päätynyt sinne.

Vierailija
805/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä -paikoissa- ne häneen rakastuneet ovat olleet ja miksi hän käy siellä? Some, vanhat kontaktit, työpaikka vai mikä? Ei kai ravaa baarissa ja juo alkoholia. Onko kyse siitä että hän on nuori ja nätti/komea, vetää ihmisiä puoleensa? Vai on tosiaan flirtti? Mitä jos hän vain juttelee tai sanoo moi, joku ihminen on heti perässä? Eli juttelu ja kaveruus ei onnistukaan kaikkien kanssa, jos ne rakastuvat. Vaikea kyllä sanoa mitä pitäisi tehdä jos on vaan flirtti sitten. Miksi hän kertoo muiden rakastuneen tai ihastuneen? Pitääkö se jättää huomiotta vai huomioida erityisesti. Vai eroko, pariterapia vai joku pajunoksa että saa ne ihastuneet loitolle.

Töistähän noi kaikki melkein on tulleet. Baarissa ei käy ollenkaan. On hyvännäköinen ihminen.

Noita on tosiaan ollut paljon ja yleensä menneet jo siihen pisteeseen että alkaa vaikuttaa meihin.

Olen aiemmin

Epätoivoisia 😅

Ihan oikeastiko nykyaikana joku nainen voi ajatella noin naivisti ja vanhanaikaisesti

Vierailija
806/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin parikymmentä sivua sitten tunnelukoista ja traumaperäisestä stressihäiriöstäni. Olen myös AuDHD, ja tunnistan osittain ap:n puolisosta itseäni. Tosin pidän tarkkaan huolta nykyään, etten anna vahingossakaan miehille kiinnostussignaaleja, eli käytännössä en uskalla baarissa katsoa kenenkään miehen silmiin yli puolta sekuntia, katkaisen välittömästi lähentely-yritykset ilman minkäänlaista katsekontaktia (puistelen päätä, sanon ei tms. ettei mies jää vänkäämään), en juttele miespuolisille työkavereille kuin tiukasti työasioista, en yritä tutustua kaveritarkoituksessa mukaviin miehiin paremmin ja mitäköhän vielä? Opin siis kantapään kautta nämä niksit, sillä muuten saan miehiltä seksuaalissävytteistä huomiota, enkä sitä missään nimessä halua, sillä olen ensinnäkin naimisissa ja haluan olla uskollinen miehelleni, mutten myöskään ole kiinnostunut yhden illan jutuista tai vastaavista, sillä haluan aidon yhteyden, kiintymyksen ja rakkauden, ja niihin liittyy olennaisesti myös turvan ja tuttuuden tunne. Mutta nähtävästi vientiä olisi tällaisena kohtuullisen kauniina naisena, jos antaisin minkäänlaisen mahdollisuuden. 

Vierailija
807/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän sekään haittaa, jos ajautuu jonkun tyypin kanssa sänkyyn tai risteilylle, kunhan ei itse halua ja tekee sen vain toisen mieliksi.

Sänkyyn meno ja ystävällinen naureskelun jutuille on hyvin eri asioita. Todella outoa rinnastaa nämä. Ehkä kovin mustasukkaisen mielestä näillä asioilla ei sitten ole kovin suurtakaan eroa, kun tuosta ensiksi mainitusta jo ne panokuvat vilkkuukin jo hänen omissa mielikuvissa.

Vierailija
808/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn meno ja ystävällinen naureskelun jutuille on hyvin eri asioita. Todella outoa rinnastaa nämä. Ehkä kovin mustasukkaisen mielestä näillä asioilla ei sitten ole kovin suurtakaan eroa, kun tuosta ensiksi mainitusta jo ne panokuvat vilkkuukin jo hänen omissa mielikuvissa.

Korjaus:

Tietenkin siis tuosta jälkimmäisenä mainitusta (naureskelu jutuille) ne panokuvat vilkkuukin jo sen mustasukkaisen omissa mielikuvissa.

Vierailija
809/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo nainen on autisti, hän päätyy tuota menoa tilanteeseen, jossa seksuaalinen ahdistelu konkretisoituu.

Jos taas on narsisti, hän luultavasti on jo päätynyt sinne.

Pitää kyllä nyt muistaa, ettei suurin osa miehistä ahdistele seksuaalisesti, vaikka kuinka olisivat ihastuneita tai rakastuneita yksipuolisesti. Rikokseen syyllistyminen on kuitenkin sen tekijän vika kuitenkin...

Vierailija
810/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hei haloo. Ei ole ulkonäöllä yhtään mitään tekoa sen kanssa, että miehet haluavat panna. MIehet haluavat panna ihan minkä näköistä ihmistä tahansa, jos ajattelevat siihen olevan saumaa tai jopa aulista tarjontaa. 

Eivät siis kaikki miehet, mutta ne tietyt erittäin aktiiviset miehet. 

Vierailija
811/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se on niin sairasta, että mielistelee jotain vierasta ihmistä ilman omaa tarkoitusperää, että mihin se sitten osaa sen rajan vetää? Tiedän, että autistien on vaikea vetää rajoja, koska eivät edes ymmärrä, missä mennään (been there, done that). MItä pidemmälle asiat menevät, SITÄ VAIKEAMPAA on rajojen laitto ja torjunta, koska se olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Se on sitä nolompaa ja vaikeampaa, mitä pidemmälle on edetty ja vielä itse harhaanjohtanut tässä tapauksessa. 

Vierailija
812/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap käynyt tänään kertomassa miten menee? Toivottavasti siellä nyt keskustelu on herättänyt ajatuksia vaimossa ja asian käsittely jatkuu.

Vierailija
813/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe siksikään motiivia rajoittaa omaa käytöstään, j

Mä olen aina aiemmin uskonut että vaimo on syytön näihin ahdisteluihin ja ihastumisiin. Noi miehet on vaan olleet niin epätoivoisesia reppanoita et jäävät roikkumaan.

Mutta kun tässä viimeisessä tapauksessa mä nään vaimolta jopa tosi isoa osuutta asiaan.. Tuo alkanut vaivata onko nää aiemmatkin vaimon aiheuttamia

Vierailija
814/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

789. Lainaukset tökkii.. Kysyt onko jokin muuttunut.

Mä olen aina aiemmin uskonut että vaimo on syytön näihin ahdisteluihin ja ihastumisiin. Noi miehet on vaan olleet niin epätoivoisesia reppanoita et jäävät roikkumaan.

Mutta kun tässä viimeisessä tapauksessa mä nään vaimolta jopa tosi isoa osuutta asiaan.. Tuo alkanut vaivata onko nää aiemmatkin vaimon aiheuttamia

Vierailija
815/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se on niin sairasta, että mielistelee jotain vierasta ihmistä ilman omaa tarkoitusperää, että mihin se sitten osaa sen rajan vetää? Tiedän, että autistien on vaikea vetää rajoja, koska eivät edes ymmärrä, missä mennään (been there, done that). MItä pidemmälle asiat menevät, SITÄ VAIKEAMPAA on rajojen laitto ja torjunta, koska se olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Se on sitä nolo

Tämä on just se asia 2 mikä vaivaa. Vaimo ajautuu tolla menolla siihen tilanteeseen tän uuden tapauksensa kanssa. Et tämä äijä alkaa järjestää vaimolle sellaisia töitä että ovat yhdessä. "Hänellä on valtaa".  

Kysyin vaimolta et mitä sitten kun tää järkkää sut itsensä kanssa kuukaudeksi toiselle paikkakunnalle. Koska luulee saavansa sulta pesää?

Vierailija
816/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan ennenkuin kukaan ehtii kysyä..vastaus oli ei se ole sellainen sehän on naimisissa. 

Vierailija
817/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä en halua heikentää sun uskoa ja toivoa, mut pakko sanoo että en yksinkertaisesti ymmärrä Miten jaksat tuota hänen ymmärtämättömyyttä! 😳 Täällä sivullisellakin ja ilmeisesti useammallakkn ottaa päähän sun puolesta, voin vaan yrittää kuvitella miltä susta siellä tuntuu😵💫 Tsemppiä vielä kerran!

Vierailija
818/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mä en halua heikentää sun uskoa ja toivoa, mut pakko sanoo että en yksinkertaisesti ymmärrä Miten jaksat tuota hänen ymmärtämättömyyttä! 😳 Täällä sivullisellakin ja ilmeisesti useammallakkn ottaa päähän sun puolesta, voin vaan yrittää kuvitella miltä susta siellä tuntuu😵💫 Tsemppiä vielä kerran!

No todellakin ottaa päähän, ihan käsittämätöntä! Jollei puoliso ole autisti, niin on satavarmasti manipuloija, jonka toimilta ap on aiemmin hakunnut sulkea silmänsä. 

Vierailija
819/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei sun tarvitse sitä pohtia. Avovaimollasi on osuutta asiaan. 

Ja jos jostain ihmeen syystä ei olisi, niin haluatko planeetan ainoan naisen, jota piirittää miehet oikealta ja vasemmalta ilman hänen syytään ja hän vaan ryhtyy yhteydenpitoon, koska "eihän tässä mitään". 

Miten vaikeaa voi olla olematta yhteydessä työkaverimiehiin? Sujuu suurimmalta osalta yrittämättä.

Mieti, mikä maine naisellasi on töissä.

Äläkä keskity siihen, mitä ne miehet haluavat ja tekevät vaan siihen, mitä naisesi haluaa (ihailua ja herutella) ja tekee (antaa siimaa ja ehkä muutakin).

Vierailija
820/938 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tämmönen näkökulma keskusteluun: Jos vaimoasi häiritsisi noiden miesten ihastumiset ja soittelut ja muut yhteydenpidot, niin hän ei vastaisi niihin ja vetäisi kontaktit minimiin eli olisi tekemisissä vain sen verran mitä työn vuoksi on ihan pakko. Mutta koska hän ei näin toimi, niin tästä voi päätellä, että ne yhteydenpidot ja ihastumiset ei häiritse. Hän kuitenkin tietää, että sinua ap ne häiritsee, koska olet sen suoraan kertonut monta kertaa. Siltikään hän ei vedä kontakteja minimiin, vaikka sinua häiritsee ne. Eli hän saa niistä jotain (esim iloa, tyydytystä, egobuustia, jännitystä tai muuta positiivista). Ja ilmeisesti häntä ei häiritse sekään, että sinua häiritsee ihastuneiden miesten yhteydenpidot ja soittelut. Mitä ajattelet siitä, että vaimoasi ei tunnu häiritsevän nuo asiat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme