Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin jo tämän aikaisemmin. Olen samanlainen kuin naisesi ja tiedän tasan mitä teen, mutta... en halua luopua siitä. En myöskään köyttäytyessäni noin todellakaan kunnioita puolisoani, vaan saan hänestä "yhden ihailijan lisää." Sinä oikein monta kertaa vielä olet asiasta hänelle sanonut ja arvaan naisesi nauttivan annoksensa "sinun ihailustasi."
Mitä pidempää tuota vikinää ja juttelua jatkat, sitä enemmän naisesi kunnoitus sinua kohtaan vähenee. Hän ei välitä sinusta tarpeeksi lopettaakseen tuota. Se on myös eräs keino "hurmata", "ettei yhtään tiedä mitä tapahtuu." Se toimi sinuun ja sai sinut tekemään ehkä jopa koiranpentumaisia asioita. Liikuit monta sataa kilometriä naisesi perässä.... Eikä hän tajunnut mitään...hyvin pelattu ja näköjään pelaa edelleen.
Ja voin kertoa sinulle, että olen tehnyt lukemattomia vapaaehtoistöitä. Minua kehutaan usein erääksi maailman empaatisemmaksi ihmiseksi
Juuri noin.
Minä taas olen se autisti, joka ei oikeasti tajua koskaan, mitä tapahtuu, mutta en koskaan saa ketään tekemään puolestani yhtään mitään. Enkä myöskään tajua tuoda esille sitä, etten tajua mistään mitään, koska en edes tajua, milloin olisi sellainen tilanne, että sellainen pitäisi tuoda esille.
Olen ihan aidosti ollut järkyttynyt, kun miespuolinen ystävä lähenteli ja katkaisin välit häneen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo muuten kysyi miksi pitää hakea vahvistusta esim tämän palstan kautta?
Eikä halunnut lukea keskusteluja. Tuli sellainen olo että tietää kuitenkin itsekkin miltä tämä näyttää sivusta katsottuna.
Tämä käytös myös vahvistaa narsismi ajatusta. Hän ei tietenkään halua, että hoksaat, että asiat on pielessä ja saat takaisin oman arvon tunteesi muiden ihmisten kautta.
T: se narsisti nainen.
Niinpä. Ja olet varmaan huomannut, miten vaikea ihmisillä on jättää sinut, siinäkään vaiheessa, kun he jo alkavat ymmärtää, ettet ole heille hyväksi. Ja he jäävät vääntämään ja vääntämään. Ainakin itse olen toiminut niin monen narsistin kohdalla, vasta viimeisen osasin jättää heti kertaheitosta (ja olen ylpeä siitä, ei ollut helppoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä halunnut lukea keskusteluja. Tuli sellainen olo että tietää kuitenkin itsekkin miltä tämä näyttää sivusta katsottuna.
Tämä käytös myös vahvistaa narsismi ajatusta. Hän ei tietenkään halua, että hoksaat, että asiat on pielessä ja saat takaisin oman arvon tunteesi muiden ihmisten kautta.
T: se narsisti nainen.
Niinpä. Ja olet varmaan huomannut, miten vaikea ihmisillä on jättää sinut, siinäkään vaiheessa, kun he jo alkavat ymmärtää, ettet ole heille hyväksi. Ja he jäävät vääntämään ja vääntämään. Ainakin itse olen toiminut niin monen narsistin kohdalla, vasta viimeisen osasin jättää heti kertaheitosta (ja olen ylpeä siitä, ei ollut helppoa).
Niin, siitä saa oman annoksensa "ihailua ja tärkeänä olemista." Sairasta tyydytystä siitä, että joku jaksaa, vaikka kunnioitus ihmistä kohtaan laskee aina vaan lisää.
Ap on jopa ketjussa lähtenyt useasti puolustelemaan puolisoaan, vaikka kyseessä oli hänen pahaolo. Taitavasti puolisolta pelattu. Juuri tuollakin tavalla saa tukittua muiden ihmisten epäilykset pois sekä unohtaa oman pahanolonsa ja itse asiassa puolisoahan pitää puolustaa. Onhan hän nyt niin hyvä tyyppi.
Mutta kun ei ole...
Autistit eivät yleensä flirttaa, kai poikkeuksiakin voi olla, mutta sen valossa narsismi olisi todennäköisempi. Se on vaan niin vaikea kuvio normaalille ihmiselle ymmärtää, että jonkun ajatus- ja tunnemaailma voi olla niin erilainen kuin oma, ettei sitä millään meinaa uskoa todeksi, vaikka kaikki teot todistavat muuta.
Pito tuolle yhdelle joka tunkisti nopeasti narsistin ja hänet jätti. Sellaista narsisti saattaa sisimmässään jopa kunnioittaa, vaikka monesti ajatellellaan, että ei osaa. Oikeastaan narsisti ei tunne rajoja ja etsii vain keinoja nousta omasta häpeästä, niin se tuntuu hyvältä, että jollain on ne.
T; se narsisti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Pito tuolle yhdelle joka tunkisti nopeasti narsistin ja hänet jätti. Sellaista narsisti saattaa sisimmässään jopa kunnioittaa, vaikka monesti ajatellellaan, että ei osaa. Oikeastaan narsisti ei tunne rajoja ja etsii vain keinoja nousta omasta häpeästä, niin se tuntuu hyvältä, että jollain on ne.
T; se narsisti nainen.
Enkä mennyt takaisin, vaikka sitä yritti muutamaan kertaan. Oli tottunut siihen, että saa ihmisten kanssa aina uusintakierroksia vedeltyään oikeista naruista. Nehän hän hylkää heti kuitenkin uudelleen.
Se suurin nautinto taitaa tulla siitä vallantunteesta, kun löytää oikeat narut, joita vetelemällä saa ihmiset tekemään, mitä haluaa? Ihastumaan, alistumaan, palvelemaan, itkemään, suuttumaan, kärsimään...
Jätä kesällä pikkarit kotiin ja laita puolipitkä hame... Vilauta lähtiessä flirttailijalle ;)
Katso meneekö suu mutrulle.
Älä kosta vaan noteeraa käytös, tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole terveparisuhde teillä, eikä tule koskaan olemaankaan.
Toivottavasti vaimo on jo pakannut kamppeensa ja on matkalla turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään nyt hetkeksi asia hautumaan ja hänkin miettii voiko hän vielä jotenkin muuttua vai onko tuo vaan hänen persoonassaan.
Eniten mua hämmästyttää edelleen se että hän ei kykene näkemään tippaakaan sitä omaa vaikutusta. Ja edelleenkin vaan hokee ettei tämä uusi ihminen ole hänestä mitenkään kiinnostunut.
Katse vaan sinne peiliin.
Olet kertonut että tuollainen se puoliso on ollut alun alkaenkin kaikkia kohtaan, eikä millään tajua.
Tarkemmat ovat varmasti huomanneet ettet ole kovinkaan johdonmukainen tarinoissasi ja se kuinka valtava tarve sulla on muuttaa sitä puolisosi käytöstä.
Olet muka hämilläsi siitä ettei puolisosi millään tajua, vaikka itse olet juuri se henkilö joka ei millään tajua
Olisiko tässä suorastaan ap:n vaimo tullut ketjuun kaasuvalottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap:n vaimo! Tulit sittenkin tänne ketjuun, jonka ap sinulle näytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T; se narsisti nainen.
Enkä mennyt takaisin, vaikka sitä yritti muutamaan kertaan. Oli tottunut siihen, että saa ihmisten kanssa aina uusintakierroksia vedeltyään oikeista naruista. Nehän hän hylkää heti kuitenkin uudelleen.
Se suurin nautinto taitaa tulla siitä vallantunteesta, kun löytää oikeat narut, joita vetelemällä saa ihmiset tekemään, mitä haluaa? Ihastumaan, alistumaan, palvelemaan, itkemään, suuttumaan, kärsimään...
Niin, samaan tuntemaan sen, että olen tärkeä. Se helpottaa hetkeksi häpeää, kunnes tiedostaa käytöksen hetkeksi ja sulkee sen pois ja kierros alkaa kovempaa ja kovempana, sillä onhan häpeäkin isompi. Se on luuppi.
Hyvä sinä, ettet mennyt. Onnea sinulle ja toivottavasti löydät etsimäsi.
Ps. Sekin on totta, että aloittaja itse voi olla täysin sekaisin oleva. He saavat tarinat kirjoitettua niin, että he ovat uhreja, koska he kokevat asiat niin. Voi olla, ettei mikään mitä hän puhui ole totta, vaan hänen kokemusmaailmaa. Hän sanoi käyneensä terapeutilla, mutta se ei nyt takaa mitään muuta kuin sen, että ap voi olla todella taitava manipuloija ja uhri. Narsismi ja uhriutuminen ja sen tunnistaminen ei oikeasti ole helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi että en ole. Siis siinä mielessä että mä olisin jo juossut ajat sitten karkuun.
Toivottavasti ap:n vaimokin tajuaa ja kyllähän se tajuaa kun ap tekee kaikkensa ajaakseen toisen nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T; se narsisti nainen.
Niin, samaan tuntemaan sen, että olen tär
Miten sinä tajusit tilanteesi? Uhriutuminenhan on ihan omassa sfäärissään narsisteilla ja vika aina muissa.
Sitä en tajua ja olen joskus narsistieksältä kysynytkin, että eikö juuri tuollainen ikävä manipulatiivinen käytös aiheuta häpeää. Ilmeisesti ei vaan se häpeä on eksistentiaalinen eikä liity tekoihin, jotka sitten voivat olla ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi että en ole. Siis siinä mielessä että mä olisin jo juossut ajat sitten karkuun.
Toivottavasti ap:n vaimokin tajuaa ja kyllähän se tajuaa kun ap tekee kaikkensa ajaakseen toisen nurkkaan.
Miten perustelet sen, että ap ajaa vaimoa nurkkaan? Toki, ap haluaisi suhteen jatkuvan, mutta eihän se ole ahdistelua tai nurkkaan ajamista. Ihan samoin alkoholistin puoliso yrittää saada ensisijaisesti puolisonsa raitistumaan ja vasta toissijaisesti jättää tämän (paitsi he, jotka ovat oppineet kantapään kautta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään nyt hetkeksi asia hautumaan ja hänkin miettii voiko hän vielä jotenkin muuttua vai onko tuo vaan hänen persoonassaan.
Eniten mua hämmästyttää edelleen se että hän ei kykene näkemään tippaakaan sitä omaa vaikutusta. Ja edelleenkin vaan hokee ettei tämä uusi ihminen ole hänestä mitenkään kiinnostunut.
No sanoitko hänelle, että ei sillä ole väliä onko se mies ihastunut vai ei, vaan sillä että hän lirkuttelee seksiäänellä sille toiselle miehelle?
Enemmän keskityttiin siihen mitä tuo käytös saa aikaan. Ja eikö hän todella ymmärrä sitä itse
Ehkä olisi ymmärtänyt
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Ja kyllähän mä hänet tavallaan ajan nurkkaan muut miehet tai minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T; se narsisti nainen.
Se koko ongelman ydin onkin. Häpeä on niin suuri, että se ajaa tekoihin. Häpeää ei todellakaan kerrota kenellekään... siis aitoa häpeää. Tunteita voi kyllä näytellä. Narsismi on kuori.
Ja mistä tajusin. Pakko se oli itselle myöntää kun kaksi puolisoa ja minun perhe oli sitä mieltä. Kaiken lisäksi hoidan narsisteja, joten heidän vinkeet kuulosti tutulta.
Olen myös itse käynyt hoidossa jo pitkään, enkä aio sitä koskaan lopettaa, sillä haluan, etten enää koskaan laittaisi niin kovaa "maskia" itselleni. Parisuhteisiin en enää ala, en halua enää satuttaa ketään, sillä se satuttaa myös minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap:n vaimokin tajuaa ja kyllähän se tajuaa kun ap tekee kaikkensa ajaaks
On jo aikakin
Mee ap nukkumaan ja aloitavaikka huomenna sen oman elämäsi eläminen.
Ei ku.. Ethän sä voi kun ei joulupukkiakaan oo olemassa.