Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään nyt hetkeksi asia hautumaan ja hänkin miettii voiko hän vielä jotenkin muuttua vai onko tuo vaan hänen persoonassaan.
Eniten mua hämmästyttää edelleen se että hän ei kykene näkemään tippaakaan sitä omaa vaikutusta. Ja edelleenkin vaan hokee ettei tämä uusi ihminen ole hänestä mitenkään kiinnostunut.
Katse vaan sinne peiliin.
Olet kertonut että tuollainen se puoliso on ollut alun alkaenkin kaikkia kohtaan, eikä millään tajua.
Tarkemmat ovat varmasti huomanneet ettet ole kovinkaan johdonmukainen tarinoissasi ja se kuinka valtava tarve sulla on muuttaa sitä puolisosi käytöstä.
Olet muka hämilläsi siitä ettei puolisosi millään tajua, vaikka itse olet juuri se henkilö joka ei millään tajua.
Olkoon puolisosi narsisti/autisti tai vaikka vasemman jalan kumisaapas, niin hän saa
Onhan tuostakin jo ap:lle sanottu useammankin kerran, että ei hän voi pakottaa toista muuttumaan.
Toki on ihan suotavaa kertoa ongelmasta ja antaa mahdollisuus muuttua. Mutta jos vaimo on sitä mieltä, että hänellä ei ole syytä tai tarvetta muuttua, silloin ap:lla on kaksi vaihtoehtoa, hyväksyä puolisonsa sellaisena kuin hän on tai lähteä.
Suhde ei tule pidemmän päälle toimimaan, jos tilanne jatkuu noin.
Hienoa sulle, hoidossa oleva narsisti. Ihan mahtava käänne. Tiedän, ettet pysty sitä aidosti tuntemaan, mutta se häpeä on turha, aiheeton (kunhan pitää toimintansa kuosissa). Voi kunpa tuohon keksittäisiin joku hoitokeino. Syötkö mitäön dopamiinilääkitystä? Auttaako se siihen, ettei tarvitse niin paljon lähdettä muualta?
Narsisti kyllä tunnistaa narsistin. Itselle kävi niin, että narsisti pelasti minut narsistin kynsistä. Voit arvata tuskan ja pettymyksen, kun totuus paljastui. Ja se ensimmäinen narsisti taas ryhtyi pelastamaan jotain vierasta ihmistä myöskin narsistilta. Tuo on ihan hirveää.
Ap muuten alkoi rampata terapeuteilla, ettei vaan olisi tämän suhteen alkamisen jälkeen. Yleensähän narsistin uhrit käyvät hoidossa, narsisti keskittyy tekemään lisää hoidettavia.
Syön dopamiini lääkitystä. Helpottaa hieman. Hoitoa itse asiassa on, mutta se vaatii sen, että narsisti pääsee yli siitä häpeästä ja kuoresta ja uskaltaa jollekin puhua eka kerran totta. Ainut vaan, että iso osa ei halua toimia näin. Valitettavasti.
Ja ei se aina ole noin mustavalkoista. Narsisti voi myös mennä terapiaan, koska hän on koko ajan uhri ja olo on huono. Ainut vain, että narsisti saattaa terapiasta hakea vain ja ainoastaan lisää "kuorta ja tarvitsemaansa narratiivia." Valitettavasti, silloin narsistista tulee yleensä voimakkaampi ja parempi manipuloimaan. Valitettavan harva terapeutti tunnistaa tai edes uskaltaa tunnistaa narsistin. Toki sekin on totta, että se narsistin kumppani päätyy terapiaan, tosin aika usein niin, että hän kuvittelee itsessään olevan vikaa ja jopa kokevansa olevan paha ihminen narsistin projisoinnin myötä.
Ja uskon, että kokemuksesi oli kamala. Toivottavasti olet päässyt sitä asiaa käsittelemään ja jo nyt ymmärrät, ettei vika ole sinussa, vaan sinua satuttaneissa kuorissa eli narsististeissa.
Sattuu niiden narsistienkin puolesta. Kun rakastettu ihminen on tuollaisen jonkun ihmeellisen päänsäsisäisen systeemin vanki, tosin moni ei sitä tiedosta eikä siitä tajua kärsiä.
Ja näkee tuon ap:nkin hämmennyksen. Sitä ei vaan voi tajuta, miksei se toinen (muka) tajua ja halua toimia rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin jo tämän aikaisemmin. Olen samanlainen kuin naisesi ja tiedän tasan mitä teen, mutta... en halua luopua siitä. En myöskään köyttäytyessäni noin todellakaan kunnioita puolisoani, vaan saan hänestä "yhden ihailijan lisää." Sinä oikein monta kertaa vielä olet asiasta hänelle sanonut ja arvaan naisesi nauttivan annoksensa "sinun ihailustasi."
Mitä pidempää tuota vikinää ja juttelua jatkat, sitä enemmän naisesi kunnoitus sinua kohtaan vähenee. Hän ei välitä sinusta tarpeeksi lopettaakseen tuota. Se on myös eräs keino "hurmata", "ettei yhtään tiedä mitä tapahtuu." Se toimi sinuun ja sai sinut tekemään ehkä jopa koiranpentumaisia asioita. Liikuit monta sataa kilometriä naisesi perässä.... Eikä hän tajunnut mitään...hyvin pelattu ja näköjään pelaa edelleen.
Ja voin kertoa sinulle, että olen tehnyt lukemattomia vapaaehtoistöitä. Minua kehutaa
Minä olen kai sitten teidän väliltä, kun osaisin halutessani manipuloida ihmisiä mennen tullen, mutta en halua ja olen pohjimmiltani yltiörehellinen. Paitsi liian kiltti ja vähän omituinen. Tästä seuraa sitten sitä, että yritän arvojeni vastaisesti luikerrella pois tilanteista hätävalheilla ja toisinaan lievällä manipulaatiolla. Minulla on esim. aina liuta tekosyitä valmiina, koska muuten en osaa sanoa "ei", kun joku haluaa minulta jotain apua, enkä jaksaisi olla käytettävissä. Vihaan tätä, mutta en vain pysty vetämään selkeitä rajoja. Tiedän kyllä, mihin ja milloin ne pitäisi vetää ja opettelen sitä sopivissa tilanteissa. Siksi yritän välttää ne tilanteet ennalta, jos ne on jotain mitä en halua.
Flirttailusta pidän kyllä, enkä pidä sitä pahana, kunhan se on täysin leikkimielistä eikä se tapahdu kumppanin edessä. Koskaan en ole pettänyt, vaikka mahdollisuuksia olisi ollut. Lähentelijät lähetän tiehensä. En kuitenkaan ikinä sanoisi esim. kaverille mitään semmoista, että "lopeta flirttailu, olen varattu, en ole sinusta kiinnostunut" koska sehän olisi äärimmäisen noloa sille toiselle ja myös minulle, jos olisin ymmärtänyt väärin tai jos hän vain kieltäisi kaiken. Jos toisen flirtti on epämukavaa, sitten en lähde siihen enää mukaan, mutta yritän edelleen tasapainoilla mukavuuden ja viileyden välillä.
Aikaisemmin tuolla oli puhetta myös anteeksi antamisesta. Joku toinen puhui dissosiaatiosta siinä yhteydessä. Minulla on varmaan samaa. Kun ajattelen tapahtunutta asiaa, tunnistan, että en ole pystynyt antamaan anteeksi. Mutta päivittäisessä elämässä en useinkaan muista sitä. Jotkut luulevat, etten tiedä mitä on tapahtunut. Kyllä minä tiedän, en vain ajattele sitä enkä aina edes kerro sille ihmiselle, että tiedän mitä hän teki. En jaksa konflikteja kaasuvalottavien ihmisten kanssa, joten esitän normaalia pinnalta, mutta sulkeudun heille sisältä. En tiedä onko se jonkinlaista manipulointia vai dissosiointia, enkä välitä. Suljen sydämeni pettureilta, mutta en kerro sitä heille.
Täällä aina luullaan, että autisti ei osaa pelata pelejä tai vaikka huijata. Kyllä älykäs autisti nekin oppii, mutta se ei ole luonnollista eikä autisti pidä niistä. Ne on se viimeinen vaihtoehto, jos ilman ei selviä. Jos tämä yhteiskunta olisi järkevämpi, niitä ei tarvittaisi.
775: "Sitä en tajua ja olen joskus narsistieksältä kysynytkin, että eikö juuri tuollainen ikävä manipulatiivinen käytös aiheuta häpeää. Ilmeisesti ei vaan se häpeä on eksistentiaalinen eikä liity tekoihin, jotka sitten voivat olla ihan mitä tahansa."
Olen ihmetellyt samaa. Patologinen sepittäjä, jonka aivojen läpi kulkiessaan asiat ja ihmisten vuorosanat, käytös, mikä tahansa muuttuu toiseksi, joskus musta valkoiseksi, joka kerta sepittäjän eduksi.
Koska sellaista läpinäkyvää valehtelutaipumusta ja sepittämistä, asioiden omaksi edukseen vääristelyä, tapahtumien muuttelua on Äärimmäisen Kiusallista jo seurata sivusta, olen myös kysynyt, eikö ihmistä yhtään hävetä jatkuvat sepitelmänsä. Mitä pitäisi hävetä, oli vastaus. Mistä noita tulee, miksi noita tulee, miksi ne eivät kehity...
Mikä tarve sinulla on syytellä yhteiskuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ehkä päättää ohittaa tämän epäkohdan, jos pystyt luottamaan naiseesi. Ehkä hän on sosiaalinen ja miellyttämishaluinen ja flirtti, ja nauttii ehkäpä huomiostakin, mutta rakastaa sinua eikä missään nimessä pettäisi. Tämä asia jää omaan arvioosi. Jos luottamusta ei ole, niin se kyllä nakertaa pitkän päälle.
Eli voit päättää luottaa naiseesi, vaikka tuo käytös ärsyttääkin. Jotkut kyllä ovat vastakkaisen sukupuolen suhteen hämmästyttävän naiveja heidän tunnemotiiviensa ja tarkoitusperiensä suhteen,ehkäpänaisesion tällainen. Sun pitää miettiä pystytkö elämään tämän asian kanssa, jos muuten suhde on hyvä.
Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe siksikään motiivia rajoittaa omaa käytöstään, jos ei itse edes koe olevansa erityisen flirtti. Hän
Niin sitä mä olen tässä pohtinut. Tähän asti on ollut suht "helppoa" mutta mitäs sitten kun sieltä töistä tarttuu mukaan oikeasti sellainen ihminen johon tiedän puolisoni pystyvän rakastumaan?
Onko jokin muu asia muuttunut nyt verrattuna entiseen, jos ennen oli helppoa ja nyt onkin vaikeaa? Kerroit alussa että suhteenne on muuten todella hyvä ja tämä on ainoa ongelma. Onko tässä nyt jokin muukin asia kuitenkin nyt muuttunut kun et luota häneen kuten ennen ja pelkäät että vastaisikin muiden ihastumiseen ja rakastuisikin toiseen?
Mustasukkaisuus ja luottamuspula aiheuttaa kuitenkin aika varmasti ennen pitkää isompia ongelmia suhteessa ja suhde voi päättyä sitten myös sellaisen takia, eikä sen takia, että naisesi todella haikaiisi muita tai rakastuisi toiseen. Kertooko että rakastaa sinua ja haluaa olla kanssasi? Vai onko jokin muuttunut? Mikset ole enää varma suhteestanne? Hankala sanoa tämän perusteella onko pelkosi pohjalla syytä vai ei. Ikävä pilata mustasukkaisuuden takia mahtava suhde, jos naisesi puolelta ja hänen ajatuksissaan siihen ei oikeasti olekaan aihetta. Toisaalta kyllä hänen pitäisi ymmärtää myös sinun täysin validi näkökantasi ja ottaa se huomioon. Se on kuitenkin selvää, ettet voi jatkaa epäilevällä mielellä eikä suhde voi voida hyvin jos ei ole luottamusta (syystä tai syyttä), parisuhdeterapiaan ratkomaan tämä asia?
Vierailija kirjoitti: 775: "Sitä en tajua ja olen joskus narsistieksältä kysynytkin, että eikö juuri tuollainen ikävä manipulatiivinen käytös aiheuta häpeää. Ilmeisesti ei vaan se häpeä on eksistentiaalinen eikä liity tekoihin, jotka sitten voivat olla ihan mitä tahansa." Olen ihmetellyt samaa. Patologinen sepittäjä, jonka aivojen läpi kulkiessaan asiat ja ihmisten vuorosanat, käytös, mikä tahansa muuttuu toiseksi, joskus musta valkoiseksi, joka kerta sepittäjän eduksi. Koska sellaista läpinäkyvää valehtelutaipumusta ja sepittämistä, asioiden omaksi edukseen vääristelyä, tapahtumien muuttelua on Äärimmäisen Kiusallista jo seurata sivusta, olen myös kysynyt, eikö ihmistä yhtään hävetä jatkuvat sepitelmänsä. Mitä pitäisi hävetä, oli vastaus. Mistä noita tulee, miksi noita tulee, miksi ne eivät kehity...
Narsismi on kehitysvamma, ei synnynnäinen vaan kehitysvaiheessa syntynyt kehityksellinen vamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ehkä päättää ohittaa tämän epäkohdan, jos pystyt luottamaan naiseesi. Ehkä hän on sosiaalinen ja miellyttämishaluinen ja flirtti, ja nauttii ehkäpä huomiostakin, mutta rakastaa sinua eikä missään nimessä pettäisi. Tämä asia jää omaan arvioosi. Jos luottamusta ei ole, niin se kyllä nakertaa pitkän päälle.
Eli voit päättää luottaa naiseesi, vaikka tuo käytös ärsyttääkin. Jotkut kyllä ovat vastakkaisen sukupuolen suhteen hämmästyttävän naiveja heidän tunnemotiiviensa ja tarkoitusperiensä suhteen,ehkäpänaisesion tällainen. Sun pitää miettiä pystytkö elämään tämän asian kanssa, jos muuten suhde on hyvä.
Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe siksikään motiivia rajoittaa omaa käytöstään, j
Onko jokin muu asia muuttunut nyt verrattuna entiseen, jos ennen oli helppoa ja nyt onkin vaikeaa? Kerroit alussa että suhteenne on muuten todella hyvä ja tämä on ainoa ongelma. Onko tässä nyt jokin muukin asia kuitenkin nyt muuttunut kun et luota häneen kuten ennen ja pelkäät että vastaisikin muiden ihastumiseen ja rakastuisikin toiseen?
Mustasukkaisuus ja luottamuspula aiheuttaa kuitenkin aika varmasti ennen pitkää isompia ongelmia suhteessa ja suhde voi päättyä sitten myös sellaisen takia, eikä sen takia, että naisesi todella haikaiisi muita tai rakastuisi toiseen. Kertooko että rakastaa sinua ja haluaa olla kanssasi? Vai onko jokin muuttunut? Mikset ole enää varma suhteestanne? Hankala sanoa tämän perusteella onko pelkosi pohjalla syytä vai ei. Ikävä pilata mustasukkaisuuden takia mahtava suhde, jos naisesi puolelta ja hänen ajatuksissaan siihen ei oikeasti olekaan aihetta. Toisaalta kyllä hänen pitäisi ymmärtää myös sinun täysin validi näkökantasi ja ottaa se huomioon. Se on kuitenkin selvää, ettet voi jatkaa epäilevällä mielellä eikä suhde voi voida hyvin jos ei ole luottamusta (syystä tai syyttä), parisuhdeterapiaan ratkomaan tämä asia?
En ymmärrä, että jonkun mielestä pitäisi jaksaa katsella kumppanin jatkuvaa flirttailua ja sekoilua vastakkaisen sukupuolen kanssa ja että on jotekin tiukkapipo, jos ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tässä on mentaalisesti se että nainen vakuuttaa ettei tajua yhtään mistä puhun. Hän ei tee tuota tarkoituksella. Mä oon niinku 50/50 tilassa jossa uskon ja haluan uskoa tuon. Mutta sit mä en taas pysty ymmärtämään voiko joku olla oikeasti sosiaalisesti noin sokea. Ettei tajua jossain olevan ongelmaa jos ihmiset tuppaavat ihastumaan. ( tosin hän kieltää tämänkin viimeiseen asti kunnes ei enää pysty).
Eikä siltikään kun tajuaa asian pysty yhtään miettimään olisiko omassa käytössä jotain mikä provosoi miehiä.
Mulle flirttailu ja ns läpän heitto on eri asioita. Flirttailu on aina seksuaalissävytteistä, ja läpän heitto ei. Flirttailija kyllä tietää flirttailevansa vaikka väittäisi muuta, joten ei kannata mennä lankaan.
Itse olen läpän heittäjä, ja kyllä se joskus tulkitaan flirtiksi, mutta se ei liene minun syyni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe siksikään motiivia rajoittaa omaa käytöstään, j
Hankala sanoa tämän perusteella onko pelkosi pohjalla syytä vai ei. Ikävä pilata mustasukkaisuuden takia mahtava suhde, jos naisesi puolelta ja hänen ajatuksissaan siihen ei oikeasti olekaan aihetta. Toisaalta kyllä hänen pitäisi ymmärtää myös sinun täysin validi näkökantasi ja ottaa se huomioon. Se on kuitenkin selvää, ettet voi jatkaa epäilevällä mielellä eikä suhde voi voida hyvin jos ei ole luottamusta (syystä tai syyttä), parisuhdeterapiaan ratkomaan tämä asia?
Hehän ovat olleet pariterapiassa, tuloksetta. Narsistin kanssa nuuten terapia ei onnistu. Autistin naisen kanssa saattaa onnistua, koska naiselle selviää pariterapiassa, että käytös on epäsopivaa.
Syyllisten etsintä on turhaa, mutta silti jos suhde kaatuu terveen mustasukkaisuuden vuoksi, syy on mustasukkaisuuden aiheuttajassa eikä kokijassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin jo tämän aikaisemmin. Olen samanlainen kuin naisesi ja tiedän tasan mitä teen, mutta... en halua luopua siitä. En myöskään köyttäytyessäni noin todellakaan kunnioita puolisoani, vaan saan hänestä "yhden ihailijan lisää." Sinä oikein monta kertaa vielä olet asiasta hänelle sanonut ja arvaan naisesi nauttivan annoksensa "sinun ihailustasi."
Mitä pidempää tuota vikinää ja juttelua jatkat, sitä enemmän naisesi kunnoitus sinua kohtaan vähenee. Hän ei välitä sinusta tarpeeksi lopettaakseen tuota. Se on myös eräs keino "hurmata", "ettei yhtään tiedä mitä tapahtuu." Se toimi sinuun ja sai sinut tekemään ehkä jopa koiranpentumaisia asioita. Liikuit monta sataa kilometriä naisesi perässä.... Eikä hän tajunnut mitään...hyvin pelattu ja näköjään pelaa edelleen.
Ja voin kertoa sinulle, että olen t
Flirttailusta pidän kyllä, enkä pidä sitä pahana, kunhan se on täysin leikkimielistä eikä se tapahdu kumppanin edessä. Koskaan en ole pettänyt, vaikka mahdollisuuksia olisi ollut. Lähentelijät lähetän tiehensä. En kuitenkaan ikinä sanoisi esim. kaverille mitään semmoista, että "lopeta flirttailu, olen varattu, en ole sinusta kiinnostunut" koska sehän olisi äärimmäisen noloa sille toiselle ja myös minulle, jos olisin ymmärtänyt väärin tai jos hän vain kieltäisi kaiken. Jos toisen flirtti on epämukavaa, sitten en lähde siihen enää mukaan, mutta yritän edelleen tasapainoilla mukavuuden ja viileyden välillä.
Nolointa on flirttailla vasten tahtoaan ja vaikea kuvitella kenenkään tekevän niin. Eihän vastapuolta tarvitse pyytää lopettamaan, riittäö, ettei itse ole mukana, jolloin se jää yksipuoliseksi ja tyrehtyy.
Missä tunnelmissa siellä on päivä alkanut?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinaa räjähtää pää ap:n puolesta! Siis sanoitko hänelle että Puhut seksiäänellä niissä puheluissasi? Jos sanoit, sanoiko yhä että en ymmärrä yhtään mistä puhut?
Voi tässä nyt kyllä olla kyse myös osaksi siitäkin että ap:kin tulkitsee asiat nyt mustasukkaisena ja epävarmana liioitelen ja näkee isompia mörköjä kuin onkaan todelisuudessa. Täällä jotkut kommentit myös sitä ruokkivat. Ei välttämättä ole mitään "seksiäänellä" puhumista, vaan se voi olla ap:n värittynyt tulkinta.
Asiassa voi nyt olla kyse kahdesta eri ongelmasta, eli ep:n vaimon ymmärtämättömyydestä näiden työkaverimiesten tunteista ja toiveista ja liiallinen joustavuus joustavuus ja miellyttämisenhalu tms. ja sitten on ap:n mustasukkkaiuus ja epävarmuus. Molempiin asioihin olisi hyvä saada parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe s
En ymmärrä, että jonkun mielestä pitäisi jaksaa katsella kumppanin jatkuvaa flirttailua ja sekoilua vastakkaisen sukupuolen kanssa ja että on jotekin tiukkapipo, jos ei jaksa.
En ole tuollaista mieltä. Enkä ole missään sanonut ap:n käytöstä ja suhtautumista tiukkapioiseksi. Mistähän keksit nuo tukinnat, minä -siis tuon edellisen kommentin kirjoittaja - en anakaan ajattee noin, enkä sellaista kirjoittanutkaan.
Ap kertoi kuitenkin, että heillä on ollut todella ihana suhde muuten ja nainen on huomioiva,väittävä ja rakastava, niin ei ongelmien edessä kannata ehkä niin helposti luovuttaakaan ja kannattaa pohtia useammalta kantilta. Ja miettiä myös se,jos asiaa ei onnistu muuttamaan, niin voiko läytää tavan elää asian kanssa. Vataus voi toki ole myös ei, ja se on täysin ymmärrettävää myös.
On mielestäni myös aika eri asia, jos puoliso ihan tahallaan ja tietoisesti firttailee ja hänelläkin on tunteita ja ihastusta toisia kohtaan, kuin jos on vain jotenkin sokea muiden haluille ja tunteille ajoissa, eikä itsellään ole ollut mitään vastaavaa ihastusintressiä. Toki ymmärrän hyvin, että tuo tiedostamatonkin toiminta voi olla loukkaavaa ja pitkän päälle tuntua liian pahalta ja oma ymmärrys voi loppua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap googlata piilornasisti ja ohutnahkainen narsisti. Tämä siksi, että et selvästi tiedä mitä narsismi tarkoittaa, sinulla on asiasta väärä käsitys. Osa narsisteista voi olla empaattisen oloisia, jotka puuhastelevat paljonkin muiden auttamisen parissa. Huom en tällä yritä väittää kuitenkaan, että vaimosi olisi narsisti. Mutta sinun itsesi kannattaa ehkä hieman lueskella aiheesta tarkemmin mm. piilonarsismin osalta. Voisi lisätä sinun ymmärrystä.
Piilonarsisti ei pidä itsestään meteliä mistä hänet tunnistaa? - Evermind
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelevat myös, että muiden ihastumiset ovat vain heidän omalla vastuullaan, ja niin todennäköisesti ajattelee naisesikin, eikä näe s
Hehän ovat olleet pariterapiassa, tuloksetta. Narsistin kanssa nuuten terapia ei onnistu. Autistin naisen kanssa saattaa onnistua, koska naiselle selviää pariterapiassa, että käytös on epäsopivaa.
Syyllisten etsintä on turhaa, mutta silti jos suhde kaatuu terveen mustasukkaisuuden vuoksi, syy on mustasukkaisuuden aiheuttajassa eikä kokijassa.
Itse en kyllä näe kerrotun valossa ap:n vaimossa narsistia ja olen valitettavasti perehtynyt aiheeseen, myös ns. piilonarsistin käytökseen. Näen enemmänkin ihmisen, joka ei osaa pitää terveitä rajoaja toisille ja on mm. liian miellyttämisenhaluinen automattisesti, eikä osaa tulkita vastkkaisen sukupuolen kiinnostusta. En sano sitä, voin olla väärässä tietenkin myös. Oikeiden syiden etsintä (ei syyllisten) sen sijaan on järkevää.
Mielestäni voidaan myös poihtia, kuinka suuri varsinainen mustasukkaisuus on aiheellista, jos vaimolla ei itsellään ole todellisuudessa ihastusta työkaverimieheen/miehiin. Ongelma näyttäytyy mielestäni silloin enemmän siinä, mitä konkreettisia ongelmia tuollainen käytös sitten voi aiheuttaa, eli kun (tiedostamattaan) johtaa näitä ihastuneita työkaverimiehiä harhaan, niin siitä voi seurata kaikenlaisia ongelmaa ja ikävyyttä työpaikalla. Täytyy tässä yhteydessä kuitenkin myös mainita, että mikään häirintä ei kuitenkaan ole missään nimessä silti oikeutettua, vaikka olisi luullut ensin saavansa vastakaikua, ja todellisuus osoittautuukin toiseksi. Häirintä on häiritsijän syy ja valinta ja on sillä tavalla oma asiansa.
Kuinka flirttiä vaimon oma käytös sitten todella on, vain onko kuitenkin vaan ystävällistä jutun heittoa ja naureskelua tms. Jos mitään seksuaalisävytteistä juttua ei kuitenkaan ilmeisesti ole. Ehkä hän on enemmänkin vain kovin ihatuttava ihminen, eikä osaa tai ymmärrä laittaa selviä rajoa toisille ajoissa.
Hyvä video lähtemisen hitaudesta ja vaikeudesta.
Ap puolustaa kokoajan vaimonsa. Luulisi että myötäilisi ennemmin.