Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.

Vierailija
13.03.2024 |

3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä. 

Muttakun  yks asia tuhoaa kaiken.

Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi.  Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..

Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta.  Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.

Muilla samanlaista, vinkkejä.

Kommentit (938)

Vierailija
641/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5484621/mita-hittoa-tehda-mustasukkaisu…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5189134/vahan-erikoinen-paanvaivaa-nais…

Sun kannattaa kysyä vinkkejä etenkin tuolta toisen ketjun ap:lta joka kertoi yhteisen terapiakäynnin olleen menestys 😉

Vierailija
642/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on ihastunut. Aito ihastuminen on aina kaksipuolista. Joko ne miehetkään ei ole tai sitten on nainenkin. Uskoisin, että ap:n tapauksessa nainen on itsekin ihastunut. Tuon kaltaisnen flirttailu ei tule ilman syytä. 

Ap.  Tämäkin tuntuisi äärettömän oudolta. Koska kyseinen mies on ihan eri tasolla vaimon kanssa.  Jotenkin en usko että vaimo edes vilkaisisi häneen päin normaalisti.

Niin... jos näin on, niin silloin mieskään ei aidosti ole ihastunut. Todennäköisesti on elämäänsä pettynyt huono itsetuntoinen ihminen, jonka vuoksi kuvittelee tuntevansa vetoa puolisoosi. Aito ihastuminen on kaksi puolista. Jos ei ole, kyse on itsetunnon ongelmista. Ap:lle myös tiedoksi kyllä sitä vetoa voi tuntea, vaikka sun mielestä mies olisi vaikka millain

Väitätkö siis ettei voi olla yksipuolisesti ihastunut? Mä kyllä väitän että voi ja monesti ollaankin.

Sitten se yksipuolisesti ihastunut on nainen eikä mies siellä luurin toisessa päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on provo niin wau! 5/5 ! 

Vierailija
644/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu absurdilta, että ap kokee, että suhde on 95% täydellinen, mitä nyt nainen vikittelee muita miehiä, vähättelee ap:n tunteita, valehtelee, hänen kanssaan ei voi keskustella asioista ja mitä vielä...

Ei kyllä kovin terveeltä ja toimivalta suhteelta kuulosta.

Vierailija
645/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu absurdilta, että ap kokee, että suhde on 95% täydellinen, mitä nyt nainen vikittelee muita miehiä, vähättelee ap:n tunteita, valehtelee, hänen kanssaan ei voi keskustella asioista ja mitä vielä...

Ei kyllä kovin terveeltä ja toimivalta suhteelta kuulosta.

Ehkä sängyssä on täydellistä? 

Vierailija
646/938 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäät on sängyssä loistavia. Hinta on kova.

Vierailija
647/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos ap kertoisi sitten, miten keskustelu meni.

Minä olin vuosi sitten tilanteessa, missä yritin keskustelulla pelastaa ihmissuhteen. Tajusin kuitenkin jo siihen keskusteluun lähtiessäni, että hänen psyykeensä tarvitsee ne muut ihmiset, eikä hän pysty olemaan tai halua olla lojaali.

Sydän särkyi, mutta oli pakko antaa suhteen loppua. Ei siitä keskustelusta mitään tullut. Hän väänsi ja käänsi, esitti ettei oke ongelmaa, minä olen ongelma jne. Lopulta kehoitti minua antamaan olla ja siirtyvän normaaliin arkeen. Lähdin.

Vierailija
648/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa kysyä vinkkejä etenkin tuolta toisen ketjun ap:lta joka kertoi yhteisen terapiakäynnin olleen menestys 😉

Niin mäkin luulin että se oli menestys ja menihän ton jälkeen pitkään hyvin. Kunnes tuli uusi tapaus.

Vierailija
649/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin luulin että se oli menestys ja menihän ton jälkeen pitkään hyvin. Kunnes tuli uusi tapaus.

Ja oli tosta aiemmasta terapiasta joihinkin asioihin tosi tosi paljon apua. Mutta tää viimeinen oli ihan turhaa rahan tuhlausta 

Vierailija
650/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, jos ap kertoisi sitten, miten keskustelu meni.

Minä olin vuosi sitten tilanteessa, missä yritin keskustelulla pelastaa ihmissuhteen. Tajusin kuitenkin jo siihen keskusteluun lähtiessäni, että hänen psyykeensä tarvitsee ne muut ihmiset, eikä hän pysty olemaan tai halua olla lojaali.

Sydän särkyi, mutta oli pakko antaa suhteen loppua. Ei siitä keskustelusta mitään tullut. Hän väänsi ja käänsi, esitti ettei oke ongelmaa, minä olen ongelma jne. Lopulta kehoitti minua antamaan olla ja siirtyvän normaaliin arkeen. Lähdin.

Tulen kyllä kertomaan. Tänään keskustelua luvassa. Itselläkin tosi kaksijakoiset fiilikset. Jotenkin koen että vaikka keskustelu menisi hienosti hän ns ymmärtäisi jne. Niin pystyykö hän oikeasti muuttumaan?

Vai meneekö taas 6-7kk älyttömän hienosti ja sitten ilmestyy joku. 

Vierailija
651/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle! Jos on jotain kalvavia tai kaihertavia oloja, kuuntele niitä! Ne ovat todellinen äänesi, joka suojelee sinua ja haluaa parastasi.

Irtipäästäminen on vaikeaa, jos siihen joudut.

Vierailija
652/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta tulee mieleen kuin huomiohuor@

Niin tulee AP.llekkin. mutta sitten taas miksi hän pukeutuu peittävästi/ löysiin vaatteisiin, miksi hänen sosiaalinen media ei viittaa yhtään samaan?

Jos saa huomiota ilmankin niin ei tarvitse pukeutua huomiota herättävästi. 

Mä tunnen sportti piireistä uudemmat nuoren naisen kellä tuo huomion haku on mennyt hieman yli.  Sosiaalinen media on joka päivä täynnä herutusta.  En usko että he voisivat saada omasra mielestään koskaan tarpeeksi huomiota.

Musta tuntuu, että naiset voivat huumantua miesten huomiosta ja naiset muuttuvat itsekeskeisiksi ja eivät tajua mitä tekevät parisuhteelle. Saatu huomio voi nostaa naisen olikohan dopamiini tasoja, jolloin nainen tarvitsee päivittäin tuota annosta ja se saa naisen flirttailemaan joka päivä miehille, joista ei oikeasti kiinnostu parisuhdemielessä.

Olen itse entinen kilpaurheilija. Kilpailuissa erittyi adrenaliinia ja olo oli kisan aikana hyvin euforinen. Kilpailu-uran jälkeen kaipasin samoja vahvoja tunteita. Niitä sai alkoholista ja nousuhumala vastasi niitä kilpailun tuntemuksia. Ymmärrän miksi monet miesurheilijat sortuvat juomaan uran loputtua.

Ehkä APn vaimoke etsii niitä samoja tunteita mitä koki kilpauran aikana. 

Vierailija
653/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ADHD, on kroonisesti puutetta dopamiinista ja noradrenaliinista. Siksi moni heistä kilpaurheilee/ urheilee maanisesti/ urheilee vaarallisesti.

Vierailija
654/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin annan vielä vinkkini tulevaan keskusteluun. Olin vuosia miehen kanssa, jonka kanssa riideltiin ja keskusteltiin aina yhdestä ja samasta aiheesta, ja se liittyi siihen miten hän mua kohteli. Keskustelut meni juuri noin kuin teillä, ja hämmästyttävää miten pitkään pysyin juuri tuossa vain häkeltyneessä moodissa, siis siinä kohtaa kun mies sanoi en yhtään ymmärrä. Ja ne keskustelut jäi aina tuloksettomaksi, korkeintaan laiha sopu. 

Sitten tajusin että mun pitää uskaltaa jatkaa sitä keskustelua tuon jälkeen. Ja kun jatkoin, kävi ilmi että olin todellakin toivonut turhia, hän ei muutu. Itsellä oli ollut jossain syvällä mielen sopukoissa ymmärrys, että jos uskallan ottaa esiin sen kaikkein kipeimmän asian, niin sillä on vasta merkitystä. Ja niin sillä olikin, en vain ollut uskaltanut ottaa puheeksi kun olin kai alitajuisesti aavistanut mihin se johtaa. Ja eroonhan se johti. 

Tällä halusin sanoa, että jos päädytte jälleen kiertämään kehää, sulje silmäsi ja mieti, onko vielä jokin joka painaa mutta et uskalla sanoa koska pelkäät hänen reaktioitaan. Jos on, niin kerää kaikki rohkeutesi ja sano siitä. Se on reilua ja palvelus teille kummallekin. Ja voi viedä siihen toivomaasi lopputulokseen, toisin kun mun tapauksessani. 

Vierailija
655/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin annan vielä vinkkini tulevaan keskusteluun. Olin vuosia miehen kanssa, jonka kanssa riideltiin ja keskusteltiin aina yhdestä ja samasta aiheesta, ja se liittyi siihen miten hän mua kohteli. Keskustelut meni juuri noin kuin teillä, ja hämmästyttävää miten pitkään pysyin juuri tuossa vain häkeltyneessä moodissa, siis siinä kohtaa kun mies sanoi en yhtään ymmärrä. Ja ne keskustelut jäi aina tuloksettomaksi, korkeintaan laiha sopu. 

Sitten tajusin että mun pitää uskaltaa jatkaa sitä keskustelua tuon jälkeen. Ja kun jatkoin, kävi ilmi että olin todellakin toivonut turhia, hän ei muutu. Itsellä oli ollut jossain syvällä mielen sopukoissa ymmärrys, että jos uskallan ottaa esiin sen kaikkein kipeimmän asian, niin sillä on vasta merkitystä. Ja niin sillä olikin, en vain ollut uskaltanut ottaa puheeksi kun olin kai alitajuisesti aavistanut mihin se johtaa. Ja eroonhan se johti. 

Tällä halusin sanoa, että jos päädytt

Täälläkin on ollut samanlainen kokemus. Alitajuisesti en pystynyt pitkään aikaan menemään keskusteluissa siihen asian ytimeen, koska kai tiesin ettei puoliso reagoi hyvin ja suhde pitää päättää. Mutta jos olisi jatkanut samalla kaavaa laihalla sovulla ja toiveiden elättelyllä, se olisi johtanut vain omaan ja ehkä kumppaninkin väsymiseen ja kyynistymiseen.

Tsemppiä ap keskusteluun! Rankkoja ovat tällaiset. Varsinkin kun kumppanin vilpittömyydestä alkaa olla kivuliaita epäilyksiä. Haluaa niin nähdä hyvää toisessa. 

Vierailija
656/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama. Kun olen avannut suuni kunnolla, on päästy ytimeen. Ja kolmella tapauksella neljästä se on johtanut eroon. Ihminen ei halua muuttua, eikä pidä toista sen arvoisena. Se neljäskin meni kohdilleen oikeastaan vasta, kun hän ehti menettää minut siinä välissä. 

Itse olen ollut niin sekaisin kaikesta siitä oudosta kommunikaatiosta, etten ole nähnyt selkeästi - nykyään näen ja osaan analysoida keskustelut ulkopuolisen silmin. Ja sitten on viivästyttänyt väistämätöntä, ei ole ollut valmis vielä pelaamaan upporikasta/rutiköyhää. 

Vierailija
657/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

655 jatkaa vielä. Oli myös rankkaa käydä tuo keskustelu koska ajatus suhteen päättymisestä oli lähes mahdoton, todella kivulias. Ajattelin silloin että suhteemme on tähtiin kirjoitettu, mutta ei se ollutkaan vaan kumppani manipuloi minua. Joku luonnevika oli. 

Vierailija
658/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "tähtiin kirjoitetut", "sielunkumppanit", "kaksoisliekit" jne. ovat yleensä aina toksisia suhteita. Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se tosiaankaan ei ole totta. Tämän olen itsekin kantapään kautta oppinut.

Vierailija
659/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin vielä miettimään sitä jossain mainittua valehtelua, mitä hän on sulle valehdellut? Miten jäi kiinni ja mikä oli hänen reaktio ja kommentti asiaan?

Mulla on sympatiat isosti sun puolella ap. Sä olet ehkä ollut vähän turhan kiltti ja sinisilmäinen puolisosi suhteen, mutta niin on todella moni muukin, ei siitä kannata itseään syyllistää. Tärkeintä että nyt olet havahtunut ja haluat asiaan muutosta.

Vierailija
660/938 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa. Jos nsmies on ensinnäkin kyvytön ja lisäksi itsekäs ja paskapää valehtelija.

Elämä on helppoo ja kivaa taas. Tadaa.