Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.

Vierailija
13.03.2024 |

3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä. 

Muttakun  yks asia tuhoaa kaiken.

Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi.  Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..

Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta.  Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.

Muilla samanlaista, vinkkejä.

Kommentit (938)

Vierailija
301/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puolisoasi tekemään Kimmo Takasen tunnelukkotesti, löytyy googlaamalla. Tee itsekin, voi nimittäin avata teille molemmille toimintamallejanne parisuhteessanne. Jos testin jälkeen aihe kiinnostaa, lainatkaa kirjastosta Takasen Parisuhteen tunnelukot. Juuri työstetään pitkäaikaisen parisuhteemme ongelmia  puolisoni kanssa tuon kirjan avulla. Onnellisessakin lapsuudessa syntyy tunnelukkoja eikä sitä itsessään voi välttää, mutta tietoisesti työtä tekemällä voi oppia tekemään toisin. Itse olen alkoholistiperheestä ja minulla on traumaperäinen stressihäiriö todella rikkovasta lapsuudesta johtuen, ja työstän lukuisia haasteita, kuten juuri johdonmukainen estäminen, jos joku alkaa ahdistella. Kun lapsena on oppinut olevansa arvoton ja vartalonsa toisten omaisuutta, on kova koulu opetella arvostamaan ja rakastamaan itseään saati luottaa siihen, että joku voi olla minulle rakastava ja turvallinen. 

https://www.tunnelukkotesti.fi/ Tuossa tuo testi vielä.

Vierailija
302/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puolisoasi tekemään Kimmo Takasen tunnelukkotesti, löytyy googlaamalla. Tee itsekin, voi nimittäin avata teille molemmille toimintamallejanne parisuhteessanne. Jos testin jälkeen aihe kiinnostaa, lainatkaa kirjastosta Takasen Parisuhteen tunnelukot. Juuri työstetään pitkäaikaisen parisuhteemme ongelmia  puolisoni kanssa tuon kirjan avulla. Onnellisessakin lapsuudessa syntyy tunnelukkoja eikä sitä itsessään voi välttää, mutta tietoisesti työtä tekemällä voi oppia tekemään toisin. Itse olen alkoholistiperheestä ja minulla on traumaperäinen stressihäiriö todella rikkovasta lapsuudesta johtuen, ja työstän lukuisia haasteita, kuten juuri johdonmukainen estäminen, jos joku alkaa ahdistella. Kun lapsena on oppinut olevansa arvoton ja vartalonsa toisten omaisuutta, on kova koulu opetella arvostamaan ja rakastamaan itseään saati luottaa siihen, että joku voi olla minulle rakastava ja turvallinen.&

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli alussa samanlainen. Oli kai meidän suhteesta niin innoissaan että flirttasi joka suuntaan tajuamatta mitä tekee. Sanoin siitä kyllä muutaman kerran, että ymmärrät kai mitä viestiä annat ja että en lähde hänen suosiosta kilpailemaan, voin ottaa toisen miehen jos menee hankalaksi. Hän ei tajunnut mistä puhun.

Parhaiten tehosi kuitenkin se, että aloin itse vähän flirttailla salaa kun oltiin yhdessä ulkona, ja alkoi tulla kiusallisia tilanteita kun sain muilta miehiltä huomiota, minua haettiin tanssimaan tai muutoin uitiin liiveihin julkisella paikalla. 

Jätin muutenkin miehen vähän vähemmälle huomiolle ja kävin tyttöjen kanssa ulkona ja itseksenikin tilaisuuksissa. Nyt mies on niin mustis ettei ehdi flirtata.

Tässäpä oiva esimerkki epäterveestä parisuhteesta. 

Mitä tämä tarkoittaa, ihan absurdia:Oli kai meidän suhteesta niin innoissaan että flirttasi joka suuntaan

Vierailija
304/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin keskustelevani jonkun vähän elämänkokemusta omaavan parikymppisen kanssa, mutta ap onkin yli 40 ja pyörittänyt satoja naisia.

Ja nyt hän uskaltaa ensimmäisen kerran itse sitoutua, koska vaistoaa, että tällä kertaa nainen ei ole sitoutunut ja tosisaan, jolloin ap:n oma sitoutumiskammo pysyy hallinnassa. Jos nainen olisi terve ja sitoutumiskykyinen, ap olisi jo ratsastanut auringonlaskuun. 

Vierailija
305/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin keskustelevani jonkun vähän elämänkokemusta omaavan parikymppisen kanssa, mutta ap onkin yli 40 ja pyörittänyt satoja naisia.

Ja nyt hän uskaltaa ensimmäisen kerran itse sitoutua, koska vaistoaa, että tällä kertaa nainen ei ole sitoutunut ja tosisaan, jolloin ap:n oma sitoutumiskammo pysyy hallinnassa. Jos nainen olisi terve ja sitoutumiskykyinen, ap olisi jo ratsastanut auringonlaskuun. 

Mistä toi satoja naisia taas tuli. Ei sinne päinkään. Sitoutumishalukkkuus tulee siitä että ekan kerran olen kokenut parisuhteessa onnellisuutta. Ja tajunnut jotain itsestäni.

Vierailija
306/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä toi satoja naisia taas tuli. Ei sinne päinkään. Sitoutumishalukkkuus tulee siitä että ekan kerran olen kokenut parisuhteessa onnellisuutta. Ja tajunnut jotain itsestäni.

Satoja naisia tuli siitä, että olet nelikymppinen eli sinulla on ollut naisia reilu 20 vuotta (yleensä aloitetaan joskus teininä). Ja kerroit että olet aina ollut joko suhteessa josta olet lähtenyt kälppimään ensimmäisten ongelmien tullen ja heti parin viikon päästä siitä sinulla on ollut uusi nainen. Parikyt vuotta lyhyitä suhteita ja niiden jälkeen parin viikon päästä aina uusi nainen tekee yli sata naista. 

Vierailija
307/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla huonoa itsetuntoa ja sen pönkittämistä. Nauttii saamastaan huomiosta ja ruokkii sitä mahdollisesti ihan tiedostaen olemalla flirtti. Ehkä nauttii kun huomaa sinun tulevan mustasukkaiseksi. Se, että sinun kuultesi puhuu flirttailevasti puhelimeen ja tyrkyttää näitä rakastumistarinoita sinulle, lienee huomionhakua sekin. Ja sitten mukamas ihmettelee, miksi joku niin kovasti perään soittelee vaikka varmasti ymmärtää itse, miksi. Haluaa vain sinulta vahvistuksen tunteelleen siitä kuinka ihailtu hän on, siksi ihmettelee ääneen sinulle. 

En jaksa uskoa, että joku saa peräänsä useita RAKASTUNEITA ihmisiä jos ei itse lisää vettä myllyyn, anna itse vastakaikua. Puolisosi omalla käytöksellään mahdollistaa nuo perässään roikkuvat, yli-innokkaat ihailijat. Sillehän ei mitään voi jos on viehättävä ihminen, helposti pidettävä. Ihailijoita saattaa löytyä, varsinkin jos on tavallista ystävällisempi. Jotkut tosiaan tulkitsevat voimakkaan ystävällisyyden flirttinä. Kuitenkin siinä kohtaa kun puolisosi huomaa, että joku alkaa kiintyä häneen liikaa, hänen tulisi pistää jutulle stoppi tekemällä selväksi, että on varattu eikä kaipaa liiallista ihailua. Vain mielenvikainen ei usko ja jätä tuossa kohtaa rauhaan. Hyväksymällä kaikki ihailu ja flirtti ja lähtemällä mukaan siihen puolisosi osoittaa epäkunnioitusta sinua kohtaan. 

Vierailija
308/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumishalukkuus voi tulla myös hyvin epäterveistä syistä ja se (todellinen tai kuviteltu) onnentunne myös. Sinun valintasi on se, ajelehditko koko elämäsi itsesi vietävänä vai yritätkö saada jotain tolkkua asioihin. 

Vierailija
309/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa kypsymättömältä tyypiltä, jolla on huono itsetunto.

Miksi muuten hän tarvitsisi jatkuvasti uusia ihailijoita ympärilleen?

Jos olet selkeästi kertonut hänelle, että tuollainen käytös loukkaa sinua, eikä hän edes yritä muuttaa käytöstään vaihtoehtosi ovat vähissä.

Joko siedät häntä tuollaisenaan tai nostat kytkintä. Mies tuskin menee terapiaan kun ei näe mitään vikaa käytöksessään.

Vierailija
310/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mun tutut miehet ja naiset, jotka tekee tätä, on sellaisia, joilla huono itsetunto. Haluavat saada suhteen ulkopuolelta sitä viestiä, että ovat haluttavia.

Osa näistä tutuista pettää, moni taas ei oikeasti pettäisi, mutta on se sellaista jatkuvaa mikropettämistä, flirttailua ja sitä, että antaa ymmärtää olevansa sinkku, ja epäsopivaa koskettelua.

Olen itse viehättävä, mutta ei muhun kukaan ole rakastunut, koska en anna ikinä parisuhteen ulkopuolisen ihmisen ymmärtää, että olisin jotenkin saatavilla.

Vierailija
311/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on vastannut, kun olet kysynyt miksi annat sen/niiden jatkua? Ja että ei ole kunnioittavaa sinua ja parisuhdettanne kohtaan? 

On tuo todella ikävää käytöstä häneltä. Tunnistan siitä itseni, ja aikoinaan oma vastaava käytökseni juonsi juurensa huonoon itsetuntoon ja lapsuuden hylkäämiskokemuksiin. Vaikka olin kaunis, ja sain siitä kuulla, en uskonut vaikka sitä olisi miten minulle tolkutettu. Vasta pitkän terapian jälkeen olen oppinut arvostamaan itseäni ilman sitä kaikkea ihailua jota todellakin itse ruokin, ihan kuten vaimosi. Tuntui että tarvitsin sitä jatkuvaa vakuuttelua (eli tuollaista kanssakäymistä kuin vaimosi) tunteakseni, että kelpaan ja riitän. 

Minusta vaimosi tarvitsee terapiaa. Siellä sisällä on todennäköisesti se pieni lapsi, joka ei ole tullut hyväksytyksi. Kiinnostaisi tietää myös, mitä teidän pariterapeutti oli mieltä. Ehkä se on tuolla aiemmin mainittu, en ole ehtinyt ihan kaikkea lukea.

Vierailija
312/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumishalukkuus voi tulla myös hyvin epäterveistä syistä ja se (todellinen tai kuviteltu) onnentunne myös. Sinun valintasi on se, ajelehditko

Nyt jo monta kertaa vastanneena aloin itsekin ajattelemaan tätä. Ap on sitoutumiskammoinen. Ei hän halua aitoa läheisyyttä, vaan jotakin aivan muuta. Tuo aikaisempien suhteiden puuttuminen vahvistaa tämän. 

Ap siis sisimmässään tietää hyvin, ettei hänen kumppani arvosta ja kunnioita häntä sekä sen, ettei hän pysty aitoon läheisyyteen. Siksi nainen hakee hyväksyntää muualta, koska aito tunne ja läheisyys olisi vaarallista. 

Se miksi ap on sitoutumiskammoinen, on vain ap itse hoksattava. Miksi ap ei pysty aitoon läheisyyteen? 

Ennen kaikkea, ap ei todella kannattaisi miettiä kumppaniaan ja hänen motiivejaan, vaan itseään. Miksi hän suostuu tuollaiseen?,

Mutta sekin on tullut jo ketjussa selväksi. Peiliin ap ei halua katsoa, vaan kumppanin olisi muututtava. Kaikki muu on liian kipeää!

Vierailija
313/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumishalukkuus voi tulla myös hyvin epäterveistä syistä ja se (todellinen tai kuviteltu) o

Niin ja siis tarkoitin sitä, ettei vaimokaan pysty läheisyyteen tai sitoutumaan. 

Vierailija
314/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän on vastannut, kun olet kysynyt miksi annat sen/niiden jatkua? Ja että ei ole kunnioittavaa sinua ja parisuhdettanne kohtaan? 

On tuo todella ikävää käytöstä häneltä. Tunnistan siitä itseni, ja aikoinaan oma vastaava käytökseni juonsi juurensa huonoon itsetuntoon ja lapsuuden hylkäämiskokemuksiin. Vaikka olin kaunis, ja sain siitä kuulla, en uskonut vaikka sitä olisi miten minulle tolkutettu. Vasta pitkän terapian jälkeen olen oppinut arvostamaan itseäni ilman sitä kaikkea ihailua jota todellakin itse ruokin, ihan kuten vaimosi. Tuntui että tarvitsin sitä jatkuvaa vakuuttelua (eli tuollaista kanssakäymistä kuin vaimosi) tunteakseni, että kelpaan ja riitän. 

Minusta vaimosi tarvitsee terapiaa. Siellä sisällä on todennäköisesti se pieni lapsi, joka ei ole tullut hyväksytyksi. Kiinnostaisi tietää myös, mitä teidän pariterapeutti oli mieltä. Ehkä se on tuolla aiemmin mainittu, en ole ehtinyt ihan kaikkea luke

Se vaan ei auta mitään, että sinusta, minusta ja ap:sta vaimo tarvitsisi terapiaa, koska vain ja ainoastaan vaimon pitäisi kokea tarvitsevansa terapiaa, jotta se voisi auttaa. 

Vierailija
315/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumishalukkuus voi tulla myös hyvin epäterveistä syistä ja se (todellinen tai kuviteltu) o

Eihän se nyt sitä tarkoita, että joskus sitoutumishaluton on sitä ikuisesti. Kyllä tässä kaikessa voi oikeesti olla syy vaan siinä, että vaimo tarvii terapiaa, ihan kuten minussakin aikoinaan. Ei siinä ollut kumppanin tekemisillä ja tekemättä jättämisillä mitään merkitystä. Paitsi se, kun kerran olin jälleen ongelmissa yhden miehen kanssa, mieheni sanoi että no jos et tee asialle mitään,  niin sit ei varmaan auta muu kuin kärsiä. Sanoi sen sen verran painokkaasti, että mun ympäriltä puhkesi kupla, ja hakeuduin terapiaan. 

Siksi mä ajattelen, että ap voisi sanoa vaimolleen asiallisesti mutta ytimekkäästi, että tuo ei nyt vaan enää käy. 

Vierailija
316/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumishalukkuus voi tulla myös hyvin epät

Eihän se nyt sitä tarkoita, että joskus sitoutumishaluton on sitä ikuisesti. Kyllä tässä kaikessa voi oikeesti olla syy vaan siinä, että vaimo tarvii terapiaa, ihan kuten minussakin aikoinaan. Ei siinä ollut kumppanin tekemisillä ja tekemättä jättämisillä mitään merkitystä. Paitsi se, kun kerran olin jälleen ongelmissa yhden miehen kanssa, mieheni sanoi että no jos et tee asialle mitään,  niin sit ei varmaan auta muu kuin kärsiä. Sanoi sen sen verran painokkaasti, että mun ympäriltä puhkesi kupla, ja hakeuduin terapiaan. 

Siksi mä ajattelen, että ap voisi sanoa vaimolleen asiallisesti mutta ytimekkäästi, että tuo ei nyt vaan enää käy. 

Kyllä. Ja vaimo sitten valitsee, jatkaako vanhalla tyylillä vai alkaako hakea apua muutokseen itsensä vuoksi. Muutosta ei saa tehdä ap:n tähden.

Vierailija
317/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm mun tutut miehet ja naiset, jotka tekee tätä, on sellaisia, joilla huono itsetunto. Haluavat saada suhteen ulkopuolelta sitä viestiä, että ovat haluttavia.

Osa näistä tutuista pettää, moni taas ei oikeasti pettäisi, mutta on se sellaista jatkuvaa mikropettämistä, flirttailua ja sitä, että antaa ymmärtää olevansa sinkku, ja epäsopivaa koskettelua.

Olen itse viehättävä, mutta ei muhun kukaan ole rakastunut, koska en anna ikinä parisuhteen ulkopuolisen ihmisen ymmärtää, että olisin jotenkin saatavilla.

Minuun on aina ihmiset ihastuneet helposti. Ihailijoita on riittänyt. Olen ystävällinen, kiltti, kuulemma helposti lähestyttävä ja viehättäväkin. Keskiverto suomalaista puheliaampi, ja liian usein on ollut tilanteita joissa ystävällisyyteni ja puheliaisuuteni on ymmärretty väärin, siis flirtiksi. Kantapään kautta olen joutunut oppimaan vähän varovaisuutta ihmisten kanssa, etten antaisi vääriä signaaleja. Kyllähän kehut ja ihailu tuntuu hyvältä, mutta varattuna en kaipaa ylimääräisiä ihailijoita perääni, joten tarkkana sen kanssa, millaisia viestejä itsestään muille antaa. 

Vierailija
318/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satoja naisia tuli siitä, että olet nelikymppinen eli sinulla on ollut naisia reilu 20 vuotta (yleensä aloitetaan joskus teininä). Ja kerroit että

Eri. Nyt on aika mielenkiintoista matematiikkaa. Eli AP on seurustellut 20 vuotta keskimäärin 7viikkoa yhden henkilön kanssa jonka jälkeen 2 viikkoa etsinyt uutta.  Eikös kuherruskuukausi yleensä kestä 6-18kk. Jonka jälkeen alkaa tulla ongelmia.

Vierailija
319/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä ihan hyviä analyysejä. Harmi vaan että ne menee todella kovaa metsään.

Olen ollut sitoutumiskammoinen. Olen vaatinut aiemmissa suhteissa ihan liikaa puolisoiltani. Muuten olisi tullut ero ja olen myös näyttänyt tämän omalla toiminnallani.

Muutama viesti aiemmin kerroin tajunneeni jotain. Se oli juurikin se että mussa itsessäni on vikaa kun suhteeni eivät kestä. Tämän takia menin yksilö terapiaan. Josta koin olleen minulle hyötyä.  Syy miksi menin oli se että ensimmäisen kerran elämässäni koin että nyt on sellainen nainen kenen kanssa voin olla aidosti onnellinen..

En oikein tiedä miten minun pitäisi muuttua koska terveeseen parisuhteeseen ei kuulu tapahtumat joita nykyinen puolisoni on siihen tuonut.

Vierailija
320/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satoja naisia tuli siitä, että olet nelikymppinen eli sinulla on ollut naisia reilu 20 vuotta (yl

Bingo. Saattaa mennä useita vuosiakin jos toinen tietää että ongelmat aiheuttavat eron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi