Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaimo suhtautuu siihen, kun kerrot että et voi hyvin hänen käytöksen takia?
Hänen on hirveän vaikea nähdä ongelmaa. Kun toi seksuaalinen ahdistelu tapahtui. Hän meinasi jättää minut koska aiheutti niin paljon pahaa minulle
Mitä ihmettä? Siis miten aiheutti?
Onko hän epävakaa persoonallisuus? Kaikki ei ole kunnossa, eikä hänellä ole mitään tavoitetta ottaa asioita haltuun. Ja ehkä se ahdistelukin, jos sellaista tapahtui, johtui hänen käytöksestään. (En siis oikeuta tapahtunutta mitenkään, mutta hän saattoi valikoitua uhriksi oman flirttailunhalunsa vuoksi.)
No voin sanoa että oli hyvin haastavaa aikaa minullekkin. Mulla on itselläni tietoa ja taitoa lopettaa tollanen toiminta heti. se ei vaan
välttämättä ole kovinkaan mukavaa sille kenen pitää lopettaa tämä toiminta.
On aika hirveää katsoa ihmistä ketä rakastaa kun hän on ihan romuna jonkun muun takia.
Mitä tuo tarkoittaa konkreettisesti?`Ei avaudu tälleen ulkopuoliselle, kun ei ole ollut tuollaista sekoilua omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaimo suhtautuu siihen, kun kerrot että et voi hyvin hänen käytöksen takia?
Hänen on hirveän vaikea nähdä ongelmaa. Kun toi seksuaalinen ahdistelu tapahtui. Hän meinasi jättää minut koska aiheutti niin paljon pahaa minulle
Mitä ihmettä? Siis miten aiheutti?
Onko hän epävakaa persoonallisuus? Kaikki ei ole kunnossa, eikä hänellä ole mitään tavoitetta ottaa asioita haltuun. Ja ehkä se ahdistelukin, jos sellaista tapahtui, johtui hänen käytöksestään. (En siis oikeuta tapahtunutta mitenkään, mutta hän saattoi valikoitua uhriksi oman flirttailunhalunsa vuoksi.)
No voin sanoa että oli hyvin haastavaa aikaa minullekkin. Mulla on itselläni tietoa ja
Sitä että pystyn ja kykenen raakaan väkivaltaan.
Ja sitä että oli haastavaa katsoa kun vaimo kärsi vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänkö siis alistuu mihin vain mitä ihmiset (tai ehkä vain miehet) hänelle tekevät? Exänsä oli törkeä ja pilasi hänen elämän ja hän vain alistui siihen ja sanoi jälkikäteen että ei se mitään, kunhan exä sinun elämä pysyy kunnossa. Pomo ahdisteli ja hän vain alistui siihen ja sanoi jälkikäteen että ei se mitään, pääasia että pomo sinun elämälle ei siitä koidu haittaa. Miestyökaverit yrittää iskeä häntä ja hän vain alistuu siihen ja kikattelee että ei se mitään, pääasia että teillä työkavereilla on kivaa tietenkin voitte aina soitella minulle. Jne. Käsitinkö oikein?
Kysymys kuuluu ap voitko sinä kunnioittaa ihmistä joka alistuu muiden miesten egojen alle koko ajan?
Tuossa on kyllä ihan aktiivista toimijuutta alistumisen lisäksi. Puheluihin vastaaminen. Niissä kikattelu.
Olen ton ahdistelun jo avannut.
Esimies ihastui merkit oli nähtävissä vaimo ei uskonut..
Homma meni niin pitkälle ettei vaimo uskaltanut mennä töihin jos ei ollut muita paikalla vaan otti saikkua. Ilmeni kosketteluna käsiin ym. Eristämällä vaimoa itsensä kanssa muista.
Ehdottelemalla työreissuja, yhteisiä työmatkoja. Älyttömästi viestejä työajan ulkopuolella. Työajan ulkopuolella kontrollointina mene hakemaan tavaraa, tarvitaan huomenna.
Meidän parisuhteen arvostelua, mun arvostelua, mun haukkumista, ehdottelua et vaihda mies. Ymym.
Ja vaimo oireili fyysisesti ja psyykkisesti noiden takia.
Ok. Itse nimeäisin tuon ehkä häirinnäksi (ja ahdisteluksi), mutta seksuaalisen ahdistelun ihan joksikin konkreettiseksi nurkkaan ajamiseksi tai toiminnaksi, jossa melkein tapahtui, mutta ei ihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on ottanut tässä keskustelussa ihan liian ison roolin.. Olen sata% varma ettei hän ole narsisti..
- Narsisti tuskin pystyisi kokemaan empatiaa vuosia ja auttamaan ihmisiä joista hän ei hyödy mitään?
-Narsisti ei pyytele anteeksi tai ole kiitollinen mistään. Hän on hän on maailman onnellisin nainen kun ostaa vaikka 1€ jutun naistenpäivänä 😂.
-Hän ei yritä hyötyä minusta, taloudellisesti eikä muutenkaan.
-Hän on todella lojaali kavereilleen ja vanhemmilleen.
-Hän ei hauku muita. Hän pyrkii ennemmin ymmärtämään.
.-Hän on tehnyt historiassa hyväntekeväisyys työtä omalla kustannuksellaan.
-Hän on valmis sietämään todella huonoa kohtelua pitkään ennenkuin reagoi.
Mun kaveri erosi juuri narsistisesta 13v suhteesta. Aika hyvin on päässyt nar
Hyöty voi olla hyvän ihmisen kulissi. Narsistin pitää olla täydellinen, hyvä auttavainen ihminen. Omasta vaimosta mietin pitkään, miksi hän on niin hyvä kaikille muille paitsi minulle. Piilonarsistin toimintamalli. Toki näissä on aina pieniä eroja koska jokainen ihminen on oma yksilönsä.
Minulla meni 2 vuotta hyväksyä itse ajatus, että vaimo on narsisti ja vieläkin se on vaikeaa hyväksyä ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänkö siis alistuu mihin vain mitä ihmiset (tai ehkä vain miehet) hänelle tekevät? Exänsä oli törkeä ja pilasi hänen elämän ja hän vain alistui siihen ja sanoi jälkikäteen että ei se mitään, kunhan exä sinun elämä pysyy kunnossa. Pomo ahdisteli ja hän vain alistui siihen ja sanoi jälkikäteen että ei se mitään, pääasia että pomo sinun elämälle ei siitä koidu haittaa. Miestyökaverit yrittää iskeä häntä ja hän vain alistuu siihen ja kikattelee että ei se mitään, pääasia että teillä työkavereilla on kivaa tietenkin voitte aina soitella minulle. Jne. Käsitinkö oikein?
Kysymys kuuluu ap voitko sinä kunnioittaa ihmistä joka alistuu muiden miesten egojen alle koko ajan?
Tuossa on kyllä ihan aktiivista toimijuutta alistumisen lisäksi. P
Menee seksuaaliseksi jos kosketellaan vastoin toisen suostumusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies kertoo ap sinulle, kuinka se ja se on häneen rakastunut? Haluaako kenties murtaa itsetuntoasi jatkuvalla flirtillä muiden kanssa ja kertomalla sinulle, ketkä kaikki naiset häntä rakastavat? Tykkäisikö mies, jos toimisit vastaavalla tavalla?
Nainen.
No tätäkin ollaan mietitty.. en mäkään kerro hänelle kaikista jutuista mitä itselle tapahtunut. Muhun on ihastunut tai musta on ollut kiinnostunut tän suhteen aikana 5 henkilöä. Hän tietää yhdestä.
En usko että tykkäsi.
Aiemmassa viestissä syyllistät puolisoasi häneen ihastuneista miehistä: " pitäisi ymmärtää että jotain on vialla jos koko ajan tuppaa ihastumaan" ja nyt kerrot että myös sinuun ihastutaan. Se on siis luonnollista ja normaalia, puolisoosi ihastuminen ei?&nbs
Näinhän se on. Tunnen erään naiskaverin. Hänelle soittaa eräs mies aktiivisesti. Hän vastaa aina ja juuri samoin kikattelee ja puhuu mairealla äänellä. Olen siis ollut läsnä monesti. Sitten minulle valittaa, että voi kun tuo mies ei jätä rauhaan, en yhtään tykkää, että soittelee jne. Kerran sanoin suoraan, että tietenkin soittelee, eihän hän voi ymmärtää ettet tykkää. Kun kerran puhut ja kikattelet noin makeilevasti. Kaverini oli ihan muka silmät pyöreänä, että teenkö minä niin. Sanoin jämerästi, että kyllä ja ymmärrät sen itsekin. Lopulta kyllä tunnusti, että kyllä hän todellisuudessa tykkääkin, että mies soittelee.
Kyllä aloittajankin nainen saisi stopin noille kymmenille soitoille. Mutta ei vaan itse halua. Mutta sanoo vaan toista.
Hämmentävää. Olette olleet yhdessä muutaman vuoden ja sinä aikana sinuun on ihastunut viisi vierasta naista ja tyttöystävääsi useampi vieras mies. Ja tämä vaikka ette edes käy baareissa tms senssipaikoissa. Outoa jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies kertoo ap sinulle, kuinka se ja se on häneen rakastunut? Haluaako kenties murtaa itsetuntoasi jatkuvalla flirtillä muiden kanssa ja kertomalla sinulle, ketkä kaikki naiset häntä rakastavat? Tykkäisikö mies, jos toimisit vastaavalla tavalla?
Nainen.
No tätäkin ollaan mietitty.. en mäkään kerro hänelle kaikista jutuista mitä itselle tapahtunut. Muhun on ihastunut tai musta on ollut kiinnostunut tän suhteen aikana 5 henkilöä. Hän tietää yhdestä.
En usko että tykkäsi.
Aiemmassa viestissä syyllistät puolisoasi häneen ihastuneista miehistä: " pitäisi ymmärtää että jotain on vialla jos koko ajan tuppaa ihastumaan" ja nyt kerrot että myös sinuun ihastutaan. Se on siis luonn
2 oli ns kaveria kun tutustuttiin. Aloin seurustella molemmat alko lähestyä liikaa veivasin veks elämästäni
1. Oli pitkä aikainen hyvä ystävä. joka ihastui muhun ilmeisesti sen takia koska tiesi miten kohtelen tätä naista. Heivasin veks.
1. Oli työpaikan vartija. Heti kun alkoi vaikuttaa oudolta eli tuli face pyyntö estin ja lopetin käymässä paikassa jossa hän on.
1. Oli vanha harraste kaveri joka alkoi laittaa somessa vähän liian intiimiä kysymystä.
Hei hei.
Ei tos ihan hirveästi ole tarvinnut herutella.
Hitto kun nämä lainaukset ei toimi. Mun herutus listalla oli tosiaan kaikki muut paitsi 1. Ihmisiä joita olen tuntenut vaimoani pidempään.
Kukaan heistä ei ole enää millään tavalla minuun yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää. Olette olleet yhdessä muutaman vuoden ja sinä aikana sinuun on ihastunut viisi vierasta naista ja tyttöystävääsi useampi vieras mies. Ja tämä vaikka ette edes käy baareissa tms senssipaikoissa. Outoa jopa.
Varmaan se ulkonäkö vähän vaikuttaa asioihin. Kuten myös minkälaisessa ympäristössä pyörii.
Ei kaikkien tarvitse mennä baariin tai tinderiin saadakseen seuraa tai ehdotuksia
Taidatte olla Suomen hottiksin mies ja nainen kun teihin koko ajan ihastutaan vaikka olette varattuja.
Vai voisiko olla että sinä vain näet ihastumista kaikkialla? Vaikka sitä ei ole.
Taitaa olla jotain teinien juttuja. Peli nyt 6-5.
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla Suomen hottiksin mies ja nainen kun teihin koko ajan ihastutaan vaikka olette varattuja.
Vai voisiko olla että sinä vain näet ihastumista kaikkialla? Vaikka sitä ei ole.
Ei me nyt hottiksin pariskunta olla mutta ei meidän kyl ole tarvinnut kummankaan mennä koskaan tinderiin seuraa saadaksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se ulkonäkö vähän vaikuttaa asioihin. Kuten myös minkälaisessa ympäristössä pyörii.
Ei kaikkien tarvitse mennä baariin tai tinderiin saadakseen seuraa tai ehdotuksia
Jokin ei nyt silti täsmää. Olen lukenut koko ketjun ja jotenkin vain ei tule sitä vaikutelmaa, että sinä olisit mainittavan hyvännäköinen tai vaimosi mainittavan kaunis. Eikä tule vaikutelmaa että teillä kummallakaan olisi erityistä karismaa. Vaan tulee vaikutelma varsin tavallisista tavallisen näköisistä ihmisistä.
Meillä on töissä tuollainen sarjahurmaajamies. Välillä huvittelen miettimällä, kuka seuraava kohde on.
Pyydä puolisoasi tekemään Kimmo Takasen tunnelukkotesti, löytyy googlaamalla. Tee itsekin, voi nimittäin avata teille molemmille toimintamallejanne parisuhteessanne. Jos testin jälkeen aihe kiinnostaa, lainatkaa kirjastosta Takasen Parisuhteen tunnelukot. Juuri työstetään pitkäaikaisen parisuhteemme ongelmia puolisoni kanssa tuon kirjan avulla. Onnellisessakin lapsuudessa syntyy tunnelukkoja eikä sitä itsessään voi välttää, mutta tietoisesti työtä tekemällä voi oppia tekemään toisin. Itse olen alkoholistiperheestä ja minulla on traumaperäinen stressihäiriö todella rikkovasta lapsuudesta johtuen, ja työstän lukuisia haasteita, kuten juuri johdonmukainen estäminen, jos joku alkaa ahdistella. Kun lapsena on oppinut olevansa arvoton ja vartalonsa toisten omaisuutta, on kova koulu opetella arvostamaan ja rakastamaan itseään saati luottaa siihen, että joku voi olla minulle rakastava ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me nyt hottiksin pariskunta olla mutta ei meidän kyl ole tarvinnut kummankaan mennä koskaan tinderiin seuraa saadaksemme.
Jos sinulla kerran vientiä riittää ja saat helposti naisia, niin minkä kumman takia olet tuollaisessa suhteessa, jossa nainen aiheuttaa sinulle koko ajan huonoa oloa ja käyttäytyy loukkaavasti sinua kohtaan? Jokin ei kertakaikkiaan nyt täsmää tässä tarinassa.
Jos se esimiehen ahdistelu oli yksipuolista häirintää, miksi se mainitaan tässä ihastumisten yhteydessä?
Niin. Mä olen elänyt sellaisessa parisuhteessa vuosikausia, missä vähän väliä epäilen että toinen pettää, koska käytös on niin epäilyttävää. Ei ole koskaan myöntänyt eikä jäänyt kiinni, mutta tietää sen, että jos pettäisi, se olisi siinä. Sitten mulla olisi se syy siihen eroon ilman, että hän mun loppuelämän syyttäisi mua perheenrikkomisesta. Koska sen hän tekisi.
Muuten elämme mukavaa perhe-elämää, molemmilla omat työkiireet joten emme välttämättä näe edes joka päivä. Lapsille ehjä koti on tärkeä, ovat sen ihan itse sanoneet. Joten löysin sopivan lääkkeen itselleni tähän ahdistukseen, jota mulla välillä tulee kun pohdin pettääkö toinen. Salarakas. Pelkkää seksiä ja kuumaa flirttiä. Tunnen olevani elossa eikä paljoa enää puolison jutut kiinnosta.
En tiedä liittyykö tämä aloitukseen sen enempää, mutta ehkä itsekin kaipaisin sitä, että joku toinen on tehnyt saman ratkaisun. Mä olen nykyään onnellinen, ja sitä en ole ollut vuosiin.
Miksi teidän molempien pitää herutella vastakkaista sukupuolta?