Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavaperheen lasten musiikkiesitykset vierailun aikana

Vierailija
12.03.2024 |

Jokaisella kyläilykerralla lapset (joko kaikki tai vain yksi) laitetaan soittamaan soittimiaan meille vieraille. Pidän tätä tapaa todella erikoisena, enkä ymmärrä miksi näin toimitaan. 

Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika soitti pienenä mielellään pianoa vieraille, tosin ihan omasta tahdostaan.

Lasta ei ikinä pidä pakottaa esiintymään siitä tulee vaan negatiivinen kokemus.

Vierailija
2/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika soitti pienenä mielellään pianoa vieraille, tosin ihan omasta tahdostaan.

Eikä vieraita kuuntelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi on ylpeä kakrustaan tai ottaa tilaisuudesta vaarin ja järjestää esiintymisen lapselleen; on soittajille tärkeitä

Vierailija
4/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset soittavat useinkin isovanhemmille, jotka suuresti arvostavat tätä taitoa ja usein laittavat pienen stipendin soitinkoteloon. Kaikki läheiset, jotka tuette lasten soittoharrastusta: teette arvokasta työtä! 

Vierailija
5/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti soittaa pianoa vaikken kunnolla osannutkaan, mää kärsin ja vieraat kärsi. Mutta vanhempien piti näyttää että on rahaa pianoon...

Vierailija
6/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös ovi josta saa poistua, uutta kutsua ei välttämättä kylään tuu...

Vierailija
7/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienet lapset mielellään esittelevät osaamistaan aivan kuten tavaroitaankin. Se, että lapsi haluaa esittää juuri oppimansa kappaleen, ei ole sen kummempaa kuin että hän haluaa näyttää uutta leluaan tai peliään, paitsi että tietenkin soittotaito vaatii enemmän harjoittelua ja pitkäjänteisyyttä. Niistä lasta kannattaakin kehua.

Teini-iän lähestyessä sitten tuollainen näyttämisen halu painuu useimmiten nollille. 

Vierailija
8/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällainen ohjelmanumero sopii vallan hyvin vierailuun. Tykkään kannustaa lapsia soittamaan ja laulamaan. Pakottaa ei kuitenkaan saa.

Vierailija
9/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieläkö joissakin perheissä harrastetaan tätä? Luulin tavan jääneen johonkin viime vuosituhannelle. Eikö niillä lapsilla ole musiikkikoulussa resitaaleja tms. joissa pääsevät esiintymään?

Vierailija
10/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myöskin ihan ok, jos kyläpaikkani lapset tahtovat esiintyä. Osaan sitten kyllä myös sanoa, että kiitos esityksistä, nyt seuravaksi haluan kuulla vanhempiesi/ vanhempasi asioita ja jutella heidän/hänen kanssaan. 

Vierailija
11/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö joissakin perheissä harrastetaan tätä? Luulin tavan jääneen johonkin viime vuosituhannelle. Eikö niillä lapsilla ole musiikkikoulussa resitaaleja tms. joissa pääsevät esiintymään?

Kyllä harrastetaan. Me soitellaan yhdessä iltaisin, vaikkei olisi ketään käymässäkään. Resitaalejakin toki harrastuksien puitteissa on, mutta ne ovat sitten ihan toisenlaista, harjoitellumpaa tekemistä. Välillä on kiva soitella vaikka poppia korvakuulolta.

Vierailija
12/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan musiikkiharrastuksia, joten olisin todella mielissäni toimimassa yleisönä. Musiikkiharrastus on hyvä tukemaan lapsen kehitystä. Lapsi oppii olemaan jännittämättä esiintymistä.

Paljon plussaa siitä, että pitää istua hetki paikallaan puhumatta. 

Vierailija
13/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Etkö oikeasti ajatellut,että vieraita EI kiinnosta kuunnella??

Vierailija
14/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös ovi josta saa poistua, uutta kutsua ei välttämättä kylään tuu...

Ei tarvitsekaan!

Vierailija
15/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Etkö oikeasti ajatellut,että vieraita EI kiinnosta kuunnella??

Kyllä minua ainakin vieraana kiinnostaisi. 

-eri.

Vierailija
16/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkahuilut esiin tai viulut, niin vieraat häipyvät nopeasti. Jos se ei auta, niin matkakuvat kehiin.

Vierailija
17/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on myöskin ihan ok, jos kyläpaikkani lapset tahtovat esiintyä. Osaan sitten kyllä myös sanoa, että kiitos esityksistä, nyt seuravaksi haluan kuulla vanhempiesi/ vanhempasi asioita ja jutella heidän/hänen kanssaan. 

Itse en kyllä sano noin, se on epäkohteliasta. Vanhemmat ohjeistavat lapsiaan eikä vieraat. 

Vierailija
18/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen rehellinen, niin en nauti juurikaan lasten musisoinnin kuuntelusta, mutta pitäisin tuollaista tapaa silti oikein arvostettavana ja kuuntelisin kohteliaasti ja kehuisin esitystä.

Vierailija
19/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan musiikkiharrastuksia, joten olisin todella mielissäni toimimassa yleisönä. Musiikkiharrastus on hyvä tukemaan lapsen kehitystä. Lapsi oppii olemaan jännittämättä esiintymistä.

Paljon plussaa siitä, että pitää istua hetki paikallaan puhumatta. 

Ei yhtään jännitä esiintymistä, on tunkemassa soittamaan/laulamaan joka tilanteessa, ja taso on mitä on. Tämä ei ehkä ole paras skenaario.

Sinänsä musiikki on hyvä harrastus, ja kannustan lapsia ja nuoria siihen. Mutta ei esiintymään koko ajan hinnalla millä hyvänsä, jollei ole todella taitava.

Vierailija
20/65 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkahuilut ja diaprojektorit kuopattiin jo ysärillä. Nykyisin vieraita karkotetaan muilla keinoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän