Mitä itseä kehittävää olet tehnyt viimeaikoina? <3
Kommentit (29)
Keskustellut ihmisten kanssa. Se kehittää niin monin eri tavoin.
Mitä ihan viimeksi olen tehnyt? Olen lomaillut. Voi kuulostaa jonkun korvaan oudolta, mutta selitän. Sain viime syksynä vakituisen työpaikan. Työaika on vain 80 %, mutta sopimukseen on lupaus muuttaa työsuhde kokoaikaiseksi. Nyt olen ollut ihan tyytyväinen tuohon vähän lyhyempään työaikaan, vaikka palkka on aivan mitätön. Nyt mulla on elämäni ensimmäinen palkallinen kesäloma. Olen siis tehnyt toiminimellä, ja sittemmin erilaisia pätkätöitä. Välillä mulla on ollut jopa 4 työnantajaa kerrallaan. Ennen kaikkea tämä pieni kahden viikon lomapätkä on antanut mulle jonkinlaisen henkisen vapauden tehdä kaikkia rästijuttuja. Olen toki vain lepäillytkin, mutta kun viime vuodet on mennyt ihan hirveässä stressissä, en ole oikein saanut aikaan mitään. Eli nyt palaudun henkisesti.
Aloitin mikrosäästämisen. Nostan käyttörahani käteisenä ja jokaisen kolikon laitan purkkiin ja vuoden lopussa vien ne kolikot talletusautomaattiin, nyt kun se mahdollisuus aukesi meille s-pankkilaisillekin. Olen kyllä muutenkin nostanut käyttörahat käteiseksi, mutta tuhlannut kolikot siinä samassa ettei niitä vaan jää pyörimään, kun ei niitä ole aiemmin mitenkään helposti saanut/viitsinyt tallettaa.
No nimenomaan lukenut kirjan. Edellisen kirjan luin karkeasti arvioiden vuonna 2007-2008. Olipa ilo huomata että vielä pystyn lukemaan ja keskittymään 2-3h kerrallaan lukemiseen. Kyky meni vuosikausiksi kun töissä joutui surffailemaan 3 puhelimen ja 3 tietokoneen välillä + vielä asiakkaat ja muut satunnaiset vierailijat ja työntekijät. Nyt kokeilin e-kirjana lukea ja kolmessa illassa sain loppuun. Lukunopeus keskinkertainen jopa, vaikka luulin että olisin tosi hidas. Toinen kirja nyt puolivälissä. Ei ne mitään tiiliskiviä ole mutta noin 200 sivua. Innostaa jatkamaan kyllä. Elämäkertoja molemmat kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin mikrosäästämisen. Nostan käyttörahani käteisenä ja jokaisen kolikon laitan purkkiin ja vuoden lopussa vien ne kolikot talletusautomaattiin, nyt kun se mahdollisuus aukesi meille s-pankkilaisillekin. Olen kyllä muutenkin nostanut käyttörahat käteiseksi, mutta tuhlannut kolikot siinä samassa ettei niitä vaan jää pyörimään, kun ei niitä ole aiemmin mitenkään helposti saanut/viitsinyt tallettaa.
Miksi et käytä pankin palvelua ja siirrä jokaisesta korttimaksusta vaikka euron toiselle tilille? Minä en luota ainakaan noihin automaatteihin että laskevat oikein.
Syönyt. Kehittää keskikehoa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käytä pankin palvelua ja siirrä jokaisesta korttimaksusta vaikka euron toiselle tilille? Minä en luota ainakaan noihin automaatteihin että laskevat oikein.
Luotan itseeni vähemmän kuin automaatteihin. Minulla on ollut etenkin nuorempana vaikeuksia siinä, että raha "häviää" pikku hiljaa kun höyläilen näkymätöntä rahaa sinne sun tänne. Tämä tapa sopii itselleni.
n 50+