Onko täällä ketään elämässään ihan hyvin menestynyttä joka oli ylä-asteella suppean matematiikan tunnilla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo tasoryhmät pitäisi edelleenkin olla, mutta niin ettei ne sulje mitään opinstopolkua pois. Eli kun osaamistaso täyttyy niin niin voi siirtyä paremmin osaavien ryhmään. Ainoastaan tällä tavalla me saadaan tarvittavia osaajia.
Suppealla olisi vain ulkkareita, olisiko se kiva?
Kunhan opettelee vaadittavat asiat niin sitten seuraavalle tasolle. Onhan se parempi ettei tule liian nopeasti liian vaikeita asioita.
Mä muistan, meillä oli vielä tasokurssit matikassa ja kielissä. Olen syntynyt -71.
Muistan kyllä ainakin yhden pojan, joka oli kaikista matalimmalla kurssilla ja tokkopa siitäkään pääsi läpi muuta kuin armosta, häntä ei koulun käynti kiinnostanut puupennin vertaa. Faceprofiilin mukaan näyttää elävän ihan ihmisiksi ja olevan autokauppias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suppea matematiikka??
Yläasteella oli ihan vaan matematiikka ja that's it.
Peruskoulun alkuvuosina käytettiin yläasteella vieraan kielen ja matematiikan opetuksessa tasokursseja.
Alimmat tasoryhmät täyttyivät pojista ja alempien yhteiskuntaluokkien nuorista. Sen vuoksi 1980-luvulla tasokursseista luovuttiin.
Myös sen takia, että suppealta kurssilta ei voinut hakea lukioon. Tie akateemisiin opintoihin oli sitä muöten poikki.
Vierailija kirjoitti:
ei naiset mitään matematiikkaa tarvitse, kun ne naivat rikkaan miehen ja elävät sen siivellä
Haha, ärsyttämisyrityksesi ovat hupaisia 🙂
Minulla on kyllä ihan akateeminen loppututkinto enkä ole elämässäni enkä ammatissani tarvinnut pätkän vertaa matematiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suppea matematiikka??
Yläasteella oli ihan vaan matematiikka ja that's it.
Peruskoulun alkuvuosina käytettiin yläasteella vieraan kielen ja matematiikan opetuksessa tasokursseja.
Alimmat tasoryhmät täyttyivät pojista ja alempien yhteiskuntaluokkien nuorista. Sen vuoksi 1980-luvulla tasokursseista luovuttiin.
Myös sen takia, että suppealta kurssilta ei voinut hakea lukioon. Tie akateemisiin opintoihin oli sitä muöten poikki.
Oliko tosiaan noin? Tosta on niin kauan, että en muista enää. Itse vaan muistan sen, että kun oli sillä keskipitkällä matikan kurssilla niin välillä sai ihan onnistumisen tunteitakin
En tiedä, mikä on "suppea" matematiikka.
Kirjoitin lyhyestä matematiikasta Laudaturin 1976. Olin aika hyvä kirjoittamaan, ja jopa harkitsin tiedotusoppia, toimittajaksi siis, mutta silloinen "tieteellinen sosisalismi" ei oikein napannut.
Päädyin opiskelemaan arkkitehtuuria, jonka parissa teinkin sitten elämäntyöni. Ja ansaitsin muhkean eläkkeeni.