Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltäydyin perinnöstä, riita repesi kotona

Vierailija
11.03.2024 |

En ottanut perintöä vastaan, summa on rahana parikymmentätuhatta. Parempi puolisko jostin syystä veti asiasta hirveät pultit. Sanoi, että miksi en voisi kerrankin ajatella, että ansaitsen jotain hyvää? Sanoin, että tästä asiasta ei tarvitse kertoa ulkopuolisille, niin ei tule tietoon muille, että luovuin perinnöstä... tästäkään ei rauhoittunut. Mikä on vialla? Meidän suhteessa pääasia on näyttää hänen mukaansa hyvältä ulkopuolisille, ettei hän "nolostu" ollessaa minun kanssa, joten mitään henkilökohtaista hyvää hän ei minulle toivo.

Miltä teille näyttäisi, jos jonkun pariskunnan osapuoli ei ota perintöä vastaan. Onko se niin paha asia?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia?

Vierailija
2/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha ja ilo olisi parempi parisuhteessa, kuin joku pultti-ihminen. Oli se sitten hyvä tai huono asia jonkun mielestä ettei ota perintöä. Ilmeisesti joillekin merkitsee raha ja että sillä olisi jotain tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyttä luopua 

niin eukkomaista 

erossakin varmaan annat kaiken pois miehelle 

Vierailija
4/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tossa sun toiminnassasi on?

Vierailija
5/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luovuit? 

Vierailija
6/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia?

Ei ole vielä siunaantunut

AP

Vierailija
7/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan suostu perimään vanhaa taloa ja maaplänttiä muuttotappioalueella, jossa tulee harvoin ja vanhemman menehdyttyä ei ikinä enää käytyä. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat asiasta. Perintö ei sovi elämääni. 

Vierailija
8/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa ulkopuolisille. Paitsi vauva palstalle.

Vierailija
9/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luovuit? 

Olen paremmassa toimessa, kun kaksi veljeäni :) lisäksi pelkäsin, että alkavat riitelemään osuuksista, kun toinen käynyt hoitamassa isäukkoa viimeisinä aikoina enemmän, mutta kaikille oli tulossa tasapotti, niin ajattelin, että on järkevämpi jakaa rahat heidän kesken

Vierailija
10/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kertoa ulkopuolisille. Paitsi vauva palstalle.

Onneksi täällä ei kukaan tunnista. Ja johonkin tätä ärsytystä pitää purkaa, ollakseni rehellinen

Vierailija
11/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevästi teit ja kauniisti huomioit veljesi. En ymmärrä miten asia kuuluu puolisollesi tai kellekkään muullekkaan. Arvostan.

Vierailija
12/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan suostu perimään vanhaa taloa ja maaplänttiä muuttotappioalueella, jossa tulee harvoin ja vanhemman menehdyttyä ei ikinä enää käytyä. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat asiasta. Perintö ei sovi elämääni. 

No aina siitä jonkun satasen saa kun myy. Maanviljelijät ostaa ihan hulluna lisämaita vaikka olis poronhoitoalueella.

Vierailija
13/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tarjoo sulle parikyt tonnii ilmaiseksi ja sä kieltäydyt. Joo, pitäisin tosi tosi outona. Mieti mitä sillä rahalla olisit voinut hankkia. Esim. olisit voinut sen rahan turvin opiskella, lähteä puoleksi vuodeksi espanjaan, lyhentää työaikaa, lahjottaa sen haluamallesi yhteisölle hyväntekeväisyyteen tai maksaa sillä terapiaa niin että oppisit rakastamaan itseäsi..

Pitäis olla todella todella rankkoja asioita taustalla, että toi olis järkevää. 

Vierailija
14/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 tonnista ei mene edes veroa. Sain isoisältä just alle 20 tonnia perintöä. Juhlin kuin viimeistä päivää silloin.

Vierailija
15/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luovuit? 

Olen paremmassa toimessa, kun kaksi veljeäni :) lisäksi pelkäsin, että alkavat riitelemään osuuksista, kun toinen käynyt hoitamassa isäukkoa viimeisinä aikoina enemmän, mutta kaikille oli tulossa tasapotti, niin ajattelin, että on järkevämpi jakaa rahat heidän kesken

Mikset anna suoraan sille joka on hoitanut enemmän?

Vierailija
16/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia?

Ei ole vielä siunaantunut

AP

Jos niitä tulee niin saavat hyvän isän. Opetat hienoja arvoja heille. Raha ja materia eivät ole tärkeintä vaan omien arvojen mukainen elämä.

Vierailija
17/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä asiahan ei kuulu sinun puolisollesi pätkääkään. Teet just miten itse oikeaksi koet. Yleensäkään ei pitäisi puuttua asioihin,  jotka eivät mitenkään itselle kuulu, muttaerityisesti tämä koskeeperintöasioita. Joillakin on sairauksia,  jotka estävät tajuamasta tämän, joillakin ei vaan muuten järki riitä.

Vierailija
18/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä päätös. Mieheni on myös päättänyt jo etukäteen luopua perinnöstään, kun sen aika tulee. Perinnön saa silloin hänen huomattavasti nuorempi veljensä, jolla on vielä asunto ostamatta ja elämä "rakentamatta". Meillä on jo kaikki valmiina.

Vierailija
19/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttä luopua 

niin eukkomaista 

erossakin varmaan annat kaiken pois miehelle 

Hullua maksa vuodesta toiseen veroja jostain, jossa ei edes käy. Sanoin tiukasti, etten ota perintöä vastaan ja säästin siten rahaa.

Vierailija
20/59 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä etukäteen puhua asioista. Minä olen taloudellisesti tukenut vaimoani koko avioliittomme ajan. Jos hän olisi päättänyt luopua perinnöstään, olisi sitten saanut pärjätä omillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän