Jos tämä masukki olisi poika...
Sukupuoli siis on täysin vielä pimennossa, kun pienokainen istuu niin tiiviisti jalat yhdessä. Tytölle olisi nimi valmiina ja sitä ei muuteta! Mutta jos hän olisi poika niin olisi kaksi vaihtoehtoa:
Hänestä tulisi joko ~Luka~ tai ~Konsta~.
Lisänimiksi on päätetty ~Erik Otava.
Mitä mieltä olette?
Pohtii Pirpaliina 22+6
Kommentit (12)
Tuli vaan mieleeni. Täältä voi saada aivan ihania ideoita lapselle nimeksi, mutta se on ehkä mun mielestäni pikkasen hassua että kysytään " enemmistön" mielipidettä. Ellei sitä sitten tee ihan omaksi huviksi :)
Ei siis pahalla äänellä sanottuna. Mun mielestäni noista kivempi on myös Konsta ihan siitä syystä että Lukasta tulee mieleen Tehiksen Luka. Luka sinällään on kyllä kiva nimi.
.. ihmisten mielipidettä kahden nimen välillä, jos itselle on vaikea päättää kumpi kivempi. Ainakin ihmisten perusteluista voi tulla ilmi seikkoja, joita ei itse ole tullut ajatelleeksi, ja jotka helpottavat omaa päätöksen tekoa. Itseä voi myös epäilyttää toisessa nimessä joku juttu (esim. lausumisen vaikeus, mielikuvat ym.), jolloin on ymmärrettävää, että haluaa tietää, ajattelevatko muutkin näin, vai onko häiritsevyys vain omassa päässä. Sinänsä kai sillä, saako toinen nimi 3 ääntä enemmän kuin toinen, ei ole niin väliä, ainakaan minulle ei olisi.
ainakin mun mielestäni!
teillä isäntä vissiin itekin innostui siitä, jos harrastukset on sen suuntaiset.
meillä lähinnä niin, että jos pojan toiseksi nimeksi tosiaan tulee Heikki (miehelle tärkeää), niin kolmas nimi on sit kanssa Otava (mulle ihan must). mies aluksi harasi vastaan, kovastikin, mutta olen sen saanut siihen taipumaan =) ..tai Heikki lähtee nimestä myös.
molempi parempi, sekä konsta että luka käy hyvin myös esikoisen nimeen.
Konstalle ääni, koska se on hieno suomalainen nimi, eikä ehkä niin nousussa kuin Luka. Itse en pidäkään Lukasta, mutta Konstasta pidän. Oikein komea nimiyhdistelmä tuo. Itse kirjoittaisin Eerikin kahdella e:llä, koska se sanotaankin niin.
italialaisesta Luca-nimesta mutta sita ei taalla anneta koska -a paatteella se onliikaa kuin tyton nimi. Oletan etta sua sei kuitenkaan haittaa kun olen kuullut etta Suomessa Miskaa on seka pojilla etta tytoilla vaikka omasta mielestani se on niin selvasti pojan nimi.
Luka on helmpompi lausua.
Ja mieti mitka tulee olemaan lapsen nimikirjaimet sukunimen kirjaimen kanssa: LEO? vai KEO?
Nyt vasta huomasin etta edellinen kirjoittaja oli laittanut etta Konsta on hieno suomalainen nimi: oliko tama epatietoutta vai vitsi? Konstantin josta Konsta tulee on tosi ulkomaalainen nimi.
Luca tarkoittaa mies Lucaniasta (paikka Italiassa).
Konstahan nimenomaan on suomalainen muoto Konstantinista. Minusta sitä voi siis aivan hyvin sanoa suomalaiseksi nimeksi.
kyllä myös mun mielestä Konsta on suomalainen nimi, sitä kun on annettu jo ennen 1900-luvun alkua suomalaisille miehille..
ja hmm, mikä tekee jostain nimestä jonkun maalaisen nimen?
tai mikä tekee nimestä just suomalaisen? en ole tätä aiemmin juurikaan pohtinut, jos joku tietää, niin kertokaa onko tähän olemassa oikein joku määritelmä?
onko Anna, Liisa, Mikko ja moni muukaan suomalainen nimi, kun ajattelee mistä ne ovat alkujaan lähteneet.. tai raamatun nimet, suomeksihan sitä teosta ei alun perin ole kirjoitettu..
pohdiskelevana..
-ennis-
hoksasin vasta kun joku sitä ehdotti..
Lukas Erik Otava
mikäjottei..
tervehdys, ex-haahu =)
Luka tai Konsta ....Erik Otava.
mukavat nimet olette valinneet! kumpikin etunimi käy toisiin nimiin hyvin.
mun suosikki noista olis ehkäpä se Luka Erik Otava.
jotunee ehkäpä siitä, kun tuttavapiirissä ei ole yhtään Lukaa, mutta Kosti ja Konsta on.
vähän puolueellinen kommentti sinänsä, kun jos me saadaan poika, siitä tulee Sisu Heikki Otava =)
mikäs nimi on teillä tytölle valittu? vai onko se salaisuus vielä.. ;)
toinen ex-haahu
-ennis- ja sintti rv34+4
...sopii paremmin toisen ja kolmannen nimen kanssa. Muutenkin on minusta kauniimpi nimi kuin vähän tyttömäinen Luka. Toisaalta Lukas on hieno!
Olin nimittäin itse jo melkein kääntymässä Lukan puoleen, mutta nyt en niin varma enää olekaan.
Lukas on pois-suljettu. Syystä että isoveljen nimi on Miska eikä se minusta riimaa siihen. Muutenkaan en siitä jostain syystä syty.
Miska vs. Luka sen sijaan molemmat loppuvat -ka.
Miska vs. Konsta molemmissa on tuo s keskellä nimeä ja viimeisenä -a.
Ennis: on siitä varmaan ollut ennenkin puhetta, mutta aika sattuma, että noinkin pienessä piirissä, kuin ex-haahuissa, tulee muksuille samoja " lisänimiä" (vieläpä noinkin harvinainen)! Mutta älkäämme antako sen häiritä nimivalintaa. Otavan bongasin täältä joskus alkuraskaudessa, kun tuo mies on tuollainen tähtihullu. :)
Ja valtaosako oli sitä mieltä, että Konsta olisi parempi?