Vuokralainen pyytää, että en korottaisi kuunvaihteessa vuokraa, on jäänyt työttömäksi. Onko mahdollista häätää?
Eli onko tällainen kirje häätöperuste? Minulla on perusteltu syy epäillä, että hän ei maksa korotettua vuokraa. Miksi hän muuten pyytäisi, että en korottaisi? Korotuksen tulen tekemään, koska muuten ei tuottotavoitteeni täyty.
Kommentit (89)
Ensinnäkin... menetät tuloja kun laitat asunnon taas vuokralle ja toiseksi, jos vuokralainen on tähän asti ollut hyvä vuokralainen, eli maksanut vuokrat ja pitänyt huolta kämpästä, en lähtisi korottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet vuokralaisellesi palveluksen jos irtisanot sopimuksen, koska silloin hän saa helpommin edullisen asunnon kaupungilta koska "häätöuhka". Taisi vaan olla aika pitkä tuo irtisanomisaika jos vuokralainen on asunut yli vuoden.
Siihen irtisanomiseen vuokranantajan puolelta perusteeksi riitti mikä?
Siskontyttö on hakenut opiskelemaan kaupunkiin ja tarvii asunnon syksyllä. Vuokranantaja itse alkaa harrastaa perhonsidontaa ja tarvitsee harrastetilan.
Miksi pitää häätää? Sen ku ilmoitat, että irtisanot vuokrasopimuksen. Häätö, jos ei lähde.
Ainahan vuokralainen saa toivoa ettei vuokraa nosteta. Ei se mikään häädön paikka vielä ole. Vasta sitten jos jättää monen kuun vuokrat maksamatta.
Edelleen riippuu paljon siitä, milloin on viimeksi korotettu ja kuinka paljon nyt korotetaan. Kirjoitin tuolla ylempänä itse korottavani 20€, kun voisin korottaa periaatteessa yli satasen. Olen tietysti samaa mieltä kuin tuo myöhempi tyhjäpäinen kommentoija, joka riensi viisastelemaan, etten löytäisi vuokralaista satasen korotuksella. No en välttämättä löytäisi, enkä siksi korota satasella, vaan 20 eurolla. Silloin vuokra on yhä hyvin edullinen, mutta sentään vähän parempi kuin ihan ilman korotuksia.
Kyllä asia on niin, että vuokraa täytyy voida korottaa kohtuudella. Jos inflaatio on 15-20% edellisen korotuksen jälkeen, ja omat kulut ovat tosiaan nousseen vähintään sen verran, niin on sitä kaiken kallistumista pakko jakaa vuokralaisen ja omistajan välillä.
Aloittaja ei ole meille kylläkään kertonut, mikä on korotuksen määrä ja historia. Tai milloin ilmoitti uuden vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli näin. Meillä on paljon asuntoja. Ilmoitin torissa, fb.ssä, paikalle tuli yli 20, joskus oli jopa yli 50 katsojaa.
Tänä päivänä on vaikea saada vuokralaista. Me vuokrataan pääsääntöisesti vanhemmille miehille, he eivät kovin äkkiä muuta pois.
Komppaan yllä, ahneella on paskanen loppu. Jos vuokra on 1000 ja nousu 50 e, mieti kauanko krstää kuitata tyhjä kk. Tai 2. Kohta on kesä. Elokuuhun on pitkä aika
Tämä. Ap ei saa uutta vuokralaista heti eli korotus mene hukkaan.
Riippuu tulevaisuudesta. Ei sekään oikein toimi, jos ei voi koskaan korottaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa sopimuksissa se korotus on automaattinen. Kyllähän siitä silloin voi ilmoittaa myöhäänkin.
Ei ole. Ei vuokra mitenkään automaattisesti korotu. Sekoitat nyt vuokran tarkistukseen, joka on eri asia.
Aloittaja todennäköisesti puhuu juuri vuotuisesta tarkistuksesta hänkin. Puhekielellä korotus, kun vuokra nousee.
Itselläni on vähän sama tilanne ja oikeasti tämä on vaikeaa. Vuokra on ollut pitkään ennallaan, ja indeksiperusteinen korotus olisi jo pitkälle yli 100€. Olen ilmoittanut hyvissä ajoin 20€ korotuksesta, joka on siis mielestäni erittäin kohtuullinen. Vuokralainen vastustaa sitäkin. Kyllä sitä vuokraa täytyy voida kuitenkin korottaa tuon verran. Ei kukaan osta sijoitusasuntoa vain voidakseen tarjota vieraalle ihmisell
sulla menee sekaisin sun kulut ja vuokralaisen maksama vuokra.Ei indeksikorotus tarkoita vuokraa pitää nostaa. Mikä alueella on vuokrataso ?
Se pitää olla sen mukainen, jotta saat vuokralaisen. Kyllä voit sitten nostella mielesi mukaan, kun vapaana ei oöe tuhansia asuntoja
Tämä. Ap ei saa uutta vuokralaista heti eli korotus mene hukkaan.