Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävyyden majatalo

Vierailija
11.03.2024 |

Koko ketju katosi. Miksiköhän? Ei siinä lukenut minusta mitään, mitä olisi pitänyt poistaa. 

Kommentit (519)

Vierailija
401/519 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tässä kaikessa on kyse?

Yksityishenkilön maalituksesta, kostosta, vainoamisesta anonyymiyden suojassa.

Kuka se on

Ei kukaan julkkis. Eikä poliitikko.

Joku säveltäjä, runoilija, taidemaalari? Arkkitehti?

Vierailija
402/519 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii, 22.49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/519 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.50

Vierailija
404/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en olisi sopeutunut jonnekin ja minut olisi potkittu ulos, en kehtaisi tehdä asiasta isoa mediasirkusta.

ilmeisesti kyseessä on ihmistyyppi, joka näkee vian olevan aina muissa kuin itsessä.

Vierailija
405/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se on

No kuka sitten

Graafinen suunnittelija.

En tiedä, kunhan arvailen kuten muutkin.

Vierailija
406/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa KVG

"KVG: "KVG" tulee sanoista kato v*ttu Googlesta. Tarkoituksena on kehottaa googlaamaan kysytty asia sen sijaan, että sitä tivaisi toiselta".

Vierailija
407/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa KVG

"KVG: "KVG" tulee sanoista kato v*ttu Googlesta. Tarkoituksena on kehottaa googlaamaan kysytty asia sen sijaan, että sitä tivaisi toiselta".

Mitå nyt pitäisi katsoa

Vierailija
408/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se on

No kuka sitten

Graafinen suunnittelija.

En tiedä, kunhan arvailen kuten muutkin.

Mestarileipuri

Vierailija
409/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut Nylundia ja Ystävyyden Majataloa etäältä jo vuosia. Olen myös seurannut tätä keskustelua alusta asti.

Isäntä on värikäs persoona mutta ilmeisesti sinut sen kanssa. Ja vaimokin hänet hyväksyy.

Ystävyyden Majatalossa on pehmeät arvot. Siellä järjestetään vaihtoehtoisia kursseja, luodaan yhteisöllisyyttä ja tarjotaan turvaa niille, joita elämä on potkinut. Halutaan katsoa maailmaa laatikon ulkopuolelta. Sen laatikon, jossa jyllää kovat arvot ja raha puhuu meininki. 

Tässä yhteiskunnassa huono-osaisuus on yksilön vika, eikä heikkoja pidä paapoa.

Sitten onkin tällainen paikka, jossa saa maksaa elämisensä osallistumalla talon töihin. Eihän tuollainen saa levitä!

Nimimerkki Su-san-nan ulostulo alkoi lievemmillä syytöksillä. Enemmänkin sellaista minusta tuntuu pahalta puheella. Sitten alkoi vihjailut isännän asiattomasta käytöksestä. Ja nyt vauhti on kiihtynyt niin, että on annettu ymmärtää ties kuinka monen rikoksen tapahtuneen. Väitetään varmaksi, että jotain kyllä löytyy, jos tarpeeksi pengotaan.

Mitä jos Ystävyyden Majataloon on hyökännyt "vastavoimat"? Petteripurrat ja riikkaorpot, jotka vihaavat heikompien auttamista? Ja kaiken maailman itsetutkiskelua ja henkisitä kasvamista. Hyi kamala, heitähän on vaikeampi hallita!

Tälläkin hetkellä Ystävyyden Majatalossa on tapahtumia ja asukkaita. Moni saa apua ja tukea ja katkoksen arkeensa.

Tulen äärimmäisen surulliseksi ajatuksesta, että joku taho haluaisi sen tuhota.

Nyt kyllä minunkin täytyy tulla jollekin mielenkiintoiselle kurssille jossain vaiheessa, jotta voin antaa näkyvän tukeni hyvyydelle ja ihmisrakkaudelle tuhovoiman ja kovien arvojen sijaan.

Vierailija
410/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs kurssi olisi mielessä

Vierailija
411/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä en olisi sopeutunut jonnekin ja minut olisi potkittu ulos, en kehtaisi tehdä asiasta isoa mediasirkusta.

ilmeisesti kyseessä on ihmistyyppi, joka näkee vian olevan aina muissa kuin itsessä.

Ookko käyny majikses

Vierailija
412/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin silloin ensimmäistä keskustelua, tätä ketjua en ole lukenut, mutta ihmetytti, miten todellisuudesta vieraantunutta ja itsekeskeisesti ajattelevaa porukkaa täällä pyörii. Pitäisi muistaa, että kyse on pohjimmiltaan siitä, että ihmiset antavat ventovieraiden asua ilmaiseksi luonaan jotain haravointia vastaan. Luonnollisesti siellä on sitten se isäntäväen määrittämä talon yhteisöllinen elämäntapa, johon asukkaat sitoutuvat. Jos majatalon omistajat haluaisivat kämppiksiä, jotka makaavat päivät ja illat vauvapalstailemassa tai huitelemassa menoissaan, niin olisivat varmaan sitten ottaneet suureen taloonsa asukkaita tavalliseen vuokralaissuhteeseen, tai pyörittäisivät tavallista matkailijoille tarkoitettua majataloa, jossa maksetaan huone rahalla. Tästä vapaaehtoisuudesta ja ilmaisuudesta huolimatta sitten paheksutaan, että siellä joutuu elää "niin kuin kultissa" eikä saa tehdä mitä lystää, ja odotetaan laadukasta ilmaista apua omiin mielenterveysongelmiin. Minä minä minä, minulla on oikeus. Pohjimmiltaan kyse on teknisesti kuitenkin kämppäkaveruudesta ja henkilökemioista.

Vierailija
413/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun ei saanut enää loisia?

Vierailija
414/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin silloin ensimmäistä keskustelua, tätä ketjua en ole lukenut, mutta ihmetytti, miten todellisuudesta vieraantunutta ja itsekeskeisesti ajattelevaa porukkaa täällä pyörii. Pitäisi muistaa, että kyse on pohjimmiltaan siitä, että ihmiset antavat ventovieraiden asua ilmaiseksi luonaan jotain haravointia vastaan. Luonnollisesti siellä on sitten se isäntäväen määrittämä talon yhteisöllinen elämäntapa, johon asukkaat sitoutuvat. Jos majatalon omistajat haluaisivat kämppiksiä, jotka makaavat päivät ja illat vauvapalstailemassa tai huitelemassa menoissaan, niin olisivat varmaan sitten ottaneet suureen taloonsa asukkaita tavalliseen vuokralaissuhteeseen, tai pyörittäisivät

Su-san-nallakin kiva tapa kiittää saamastaan avusta.

Perustaa uhrien blogin. Nauraisin, jos ei oksettais

Vierailija
415/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella hyväntekeväisyyteen perustuvalla yhteisöllä on oikeus valita asukkaansa ja häätää ne, jotka eivät syystä tai toisesta sopeudu taloon.

Turha siitä on katkeroitua.

Vierailija
416/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sieltä joku häädetty.

Vierailija
417/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden pesu?

Vierailija
418/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin silloin ensimmäistä keskustelua, tätä ketjua en ole lukenut, mutta ihmetytti, miten todellisuudesta vieraantunutta ja itsekeskeisesti ajattelevaa porukkaa täällä pyörii. Pitäisi muistaa, että kyse on pohjimmiltaan siitä, että ihmiset antavat ventovieraiden asua ilmaiseksi luonaan jotain haravointia vastaan. Luonnollisesti siellä on sitten se isäntäväen määrittämä talon yhteisöllinen elämäntapa, johon asukkaat sitoutuvat. Jos majatalon omistajat haluaisivat kämppiksiä, jotka makaavat päivät ja illat vauvapalstailemassa tai huitelemassa menoissaan, niin olisivat varmaan sitten ottaneet suureen taloonsa asukkaita tava

Oletko itse kokenut nuo vaiko pelkkien vauvapalstakertomusten varassa?

Vierailija
419/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin silloin ensimmäistä keskustelua, tätä ketjua en ole lukenut, mutta ihmetytti, miten todellisuudesta vieraantunutta ja itsekeskeisesti ajattelevaa porukkaa täällä pyörii. Pitäisi muistaa, että kyse on pohjimmiltaan siitä, että ihmiset antavat ventovieraiden asua ilmaiseksi luonaan jotain haravointia vastaan. Luonnollisesti siellä on sitten se isäntäväen määrittämä talon yhteisöllinen elämäntapa, johon asukkaat sitoutuvat. Jos majatalon omistajat haluaisivat kämppiksiä, jotka makaavat päivät ja illat vauvapalstailemassa tai huitelemassa menoissaan, niin olisivat varmaan sitten ottaneet suureen taloonsa asukkaita tava

Nylund kirjoittanut erittäin informatiivisen Uhriutumisen kulttuuri-kirjan. Löytyy kirjastosta.

Mahdoton tietää mikä liittyy mihon saati mikä on oikeasti totta kun tällä tavalla mauttomasti räävitään. Siksipä jätän ketjun mässäilyt ns omaan arvoonsa.

Vierailija
420/519 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jossain vaiheessa ilmaiseksi reikihoitoja. Tietty ihmistyyppi kävi hoidoissa, alkoi vaatia enemmän, soitteli myöhään illalla ja alkoi käydä äkäiseksi, kun ei mielestään saanut tarpeeksi huomiota. 

Mietin silloin, johtuuko se energianvaihdon laista. Jos ihminen saa ilmaiseksi tai liian helpolla, hän ei osaa arvostaa sitä. Auttajan ja autettavan välinen energia "eltaantuu"

Lopetin. Harmi niiden kannalta, jotka osasivat olla kiitollisia. He muuten yleensä toivat kukkia tai muun kiitoksen

Nämä happamat vaan arvostelivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä