Loukkaantuisitko jos sinut jätettäisiin viestillä?
Olen harkinnut tapailumiehen jättämistä tekstiviestillä. Olemme olleet yhdessä noin 3,5 vuotta. Suhteemme ei ole ollut kovin vakava, olemme kyllä viikoittain tavanneet ja joka päivä viestitelleet ja välillä soitelleet.
Minulla on sellainen aavistus, ettei miehellä ole lainkaan niin suuria tunteita minua kohtaan kuin minulla häntä. Seksiä meillä ei ole ollut pitkään aikaan eikä miehelle ota eteen, seksittömyys on kuitenkin ollut ihan ok minulle enkä oikeastaan itsekään siitä pahemmin välitä. Mies on kuitenkin uppoutunut niin omiin projekteihinsa eikä hän tunnu olevan minusta erityisen kiinnostunut enää, epäilen että hänellä on jo toinen nainen kuvioissa.
Minulle tämä mies on äärimmäisen tärkeä ja rakas. Meillä on myös iso ikäero ja ajattelin, ettei häntä ero niin suuresti liikutakaan kuin minua. Oma-aloitteisesti hän ei ole eron eteen tehnyt mitään, muutaman päivän on ghostannut kokonaan eikä ole itse ottanut yhteyttä.
Yön mietittyäni tulin siihen lopputulokseen että tänään laitan viestin jossa kiitän yhteisistä vuosista ja pistän suhteelle lopun.
Minulle tämä on ensimmäinen "vakava suhde" vaikkei mitään vakavaa ole ollutkaan, kuitenkin pitkään ollaan yhdessä oltu ja miehestä on tullut paras ystäväni. Lienee sanomattakin selvää että ystävyyskin päättyy tähän. Hän on myös ensirakkauteni enkä usko koskaan löytäväni mitään yhtä ihanaa. Olen kuitenkin täysin varma ettei mies tunne samoin joten en halua roikkua löysässä hirressä.
Olenko raukkamainen jos teen sen viestillä? Pelkään että itse murrun kasvotusten tai puhelimessa ja yritän säästää omia tunteitani tässä. Olen myös varma, että aikuinen mies kyllä kestää tämän.
Kommentit (61)
Sinua ero enemmän sattuu kuin miestä. Yritä soittaa hänelle, sitten unohdat koko jutun.
Viestillä jättäminen on ihan hyvä tapa. Itse asiassa, jos ette ole ollut yhteydessä hetkeen voi ihan perinteinen ghostaaminenkin toimia yhtä hyvin. Jos kumpikaan ei ota yhteyttä niin eiköhän se ole selkeä viesti ettei suhdetta ole enää.
Kuinka kauan olette olleet ilman kontaktia? Riippuu hyvin paljon siitäkin.
Ok kunhan kerrot perustelut ettei jää mitään epäselvää toiselle osapuolelle. Tuollaisessa tilanteessa haluan käsitellä asian itsekseni, en toisen osapuolen läsnäollessa.
Riippuu suhteen sen hetkisestä tilasta.
No anna miehen ghostata ja älä tee mitään, jos hän ei kerta tykkää ottaa yhteyttä. Homma on sillä selvä.
Lauantaina ja perjantaina viestittelimme vähän mutta viestit olivat hyvin kuivia ja lyhyitä eikä mies ole vastannut kun kysyin lauantaina rakastaako hän minua. Whatsapissa on ollut paikalla kuitenkin eilen useamman kerran ja tänäänkin on ollut.
Ap
Minusta viesti olisi raukkamaista. Sen verran pitää kanttia olla, että pystyy asian kasvotusten kertomaan.
Itseäsi asia vaivaisi pitempään.
Mies on jo yrittänyt jättää sinut ghostaamalla, mutta sulla ei mene millään kaaliin tämä asia?
En loukkaantuisi. Olen itse suora ja rahellinen, uskallan sanoa silmästä silmään jos jotain sanottavaa on.
Halveksin ihmistä joka on niin raukkamainen ettei uskalla ääneen puhua. Sellaisessa tyypissähän ei ole mitään menettämistä, päin vastoin.
En myöskään suuttuisi samasta syystä. Mitätön raukka ei pysty suututtamaan. Jostain toisten selän takaa huutelu on samaa luokkaa kuin viestillä jättäminen.
Ymmärrän että mies on ghostannut minut mutta jotenkin haluaisin päättää tämän ihan "virallisesti". Itseäni tämä todellakin sattuu enemmän, olen itkenyt koko viikonlopun ja valvoin viime yön kun mietin millaisen viestin kirjoittaisin. Olen todella yksinäinen ilman miestä, muita ystäviä ei oikein ole ja hän on ainoa ilo elämässäni.
Ap
Emme koskaan viestitele suhteeni,ystävieni sukulaisteni kanssa. Puhelinta käytämme vain soitamalla pikaisesti ja sovimme tapaamiset livenä.
Miksi ebää vaivautua? Mies ei vastannut mitään vuorokauteen. Älä nyt noin epätoivoinen ole.
Minut on jätetty viestillä. Ensin olin tyrmistynyt, mutta aika nopeaan ajatus kääntyi siihen, että eipä siinä mitään, tulipa selväksi.
Ja näin vuosien jälkeen ajattelen, että se on ollut paras ja selkein eroni ikinä.
Viesti on erinomainen tapa. Toinen saa käsitellä tunteitaan rauhassa itsekseen ja jos toisella on taipumusta vaikka aggressiiviseen käytökseen, viestillä sen voi välttää.
Lähetä se viesti.
Sinuun sattuu, mutta se on ainoa keino päästä elämässä eteenpäin. Tee tilaa paremmalle.
Et ole ensimmäinen etkä ainoa tuoda tilanteessa. Se oli mitä oli sen aikaa mitä se kesti.
3,5 vuotta on aika pitkä aika, tossa kohtaa kyllä varmaan sanoisin päin naamaa. Joku 3,5 päivää niin viestillä.
Minua hävettää oma tunnereaktioni jos eroamme kasvotusten tai puhelimessa. En halua vaikuttaa yhtään enempää reppanalta.
Haluaisin vain käsitellä asian nopeasti ja mennä eteenpäin. Olen pyöritellyt jo yli vuoden eroa mielessäni ja työstänyt asiaa mielessäni hyvin pitkään. Tiedän silti että itkisin silmät päästäni jos joutuisin kasvotusten hänet jättämään.
Puheluihin ei ole vastannut nyt aamulla kun yritin soittaa eikä viestiin jossa pyysin voisinko soittaa vaikka on viestin lukenut.
Eiköhän peli ole tällä selvä.
Ap
Jaksamista eron kanssa AP. Viestillä jättäminen on mielestäni lähtökohtaisesti huono tapa mutta teidän tilanteessa ehkä ihan hyvä ratkaisu. Pitkä suhde teillä on kuitenkin ollut. Kerroit, että suhde on ensimmäisesi. Ensimmäinen ero sattuu kaikista eniten mutta aika parantaa haavat. Anna nyt aikaa itsellesi ja yritä toipua rauhassa ja keskity mukaviin asioihin elämässäsi.
Tuollainen tapa jättää jää sun takaraivoon kolkuttamaan, jos hän on sulle niin rakas. Kummittelee loppuelämäsi siellä, että olinpas tökerö. Se mies ei varmaan välitä asiasta mitään. Sulla on selvästi tunteita, joten sinua se kyllä harmittaa.