Loukkaantuisitko jos sinut jätettäisiin viestillä?
Olen harkinnut tapailumiehen jättämistä tekstiviestillä. Olemme olleet yhdessä noin 3,5 vuotta. Suhteemme ei ole ollut kovin vakava, olemme kyllä viikoittain tavanneet ja joka päivä viestitelleet ja välillä soitelleet.
Minulla on sellainen aavistus, ettei miehellä ole lainkaan niin suuria tunteita minua kohtaan kuin minulla häntä. Seksiä meillä ei ole ollut pitkään aikaan eikä miehelle ota eteen, seksittömyys on kuitenkin ollut ihan ok minulle enkä oikeastaan itsekään siitä pahemmin välitä. Mies on kuitenkin uppoutunut niin omiin projekteihinsa eikä hän tunnu olevan minusta erityisen kiinnostunut enää, epäilen että hänellä on jo toinen nainen kuvioissa.
Minulle tämä mies on äärimmäisen tärkeä ja rakas. Meillä on myös iso ikäero ja ajattelin, ettei häntä ero niin suuresti liikutakaan kuin minua. Oma-aloitteisesti hän ei ole eron eteen tehnyt mitään, muutaman päivän on ghostannut kokonaan eikä ole itse ottanut yhteyttä.
Yön mietittyäni tulin siihen lopputulokseen että tänään laitan viestin jossa kiitän yhteisistä vuosista ja pistän suhteelle lopun.
Minulle tämä on ensimmäinen "vakava suhde" vaikkei mitään vakavaa ole ollutkaan, kuitenkin pitkään ollaan yhdessä oltu ja miehestä on tullut paras ystäväni. Lienee sanomattakin selvää että ystävyyskin päättyy tähän. Hän on myös ensirakkauteni enkä usko koskaan löytäväni mitään yhtä ihanaa. Olen kuitenkin täysin varma ettei mies tunne samoin joten en halua roikkua löysässä hirressä.
Olenko raukkamainen jos teen sen viestillä? Pelkään että itse murrun kasvotusten tai puhelimessa ja yritän säästää omia tunteitani tässä. Olen myös varma, että aikuinen mies kyllä kestää tämän.
Kommentit (61)
Jos mies ei edes välitä, viesti on ok. Hyvä on kuitenkin ilmoittaa suhteen päättyneen ettei toinen turhaan ota yhteyttä enää.
Oletko aivan varma että viesti riittää sinulle itsellesi? Ettet jää miettimään kuitenkin että mitä siinä lopulta tapahtui? Miehen näkökulmasta viesti ei liene ongelma, jos olet tulkinnut tilanteen oikein, mutta mieti vielä oman itsesi kannalta. Viesti voi nyt olla sulle helpompi mutta jättääkö se liikaa kysymyksiä kaihertamaan mieltäsi?
En usko että tämä jää mieltä kaivelemaan ja haluaisin vain päästä nopeasti yli. Minusta olisi paras lopettaa vain kerralla kaikki kontakti ja unohtaa koko miehen olemassaolo.
Tunnen oloni muutenkin typeräksi kun olen tässä näinkin pitkään roikkunut, ei mies ole koskaan sanonut takaisin rakastavansa minua ja on kai säälistä yrittänyt roikkua mukana ettei minulle tulisi paha mieli eikä itse joutuisi sydäntäni särkemään, välillä hän on ilmaissut huolensa ikäerostamme ja tuntuu suhtautuvan hieman säälivästi kun olen sanonut että hän on ensirakkauteni jne.
En oikeastaan edes sanoisi nykyistä tilaamme suhteeksi, yhteydenpito on varsin yksipuolista minun taholtani ja miestä ei oikeastaan edes kiinnosta. Välillä pyytää mukaan reissuille mutta hyvin harvoin. Koen olevani ylimääräinen energiasyöppö hänen elämässään eikä meillä mitään yhteistä tulevaisuutta joka tapauksessa olisi koskaan ollut mahdollista saada. Halusin vain roikkua etten jäisi yksin.
Ap
Ei se ole mitään tapailua jos se on kestänyt lähes 4 vuotta ja olette päivittäin yhteydessä
Mies tuskin harmistuu jos tilanne on tuo mitä kuvaat. Isojen ikäerojen suhteet eivät toimi ja kyllähän tuo kertoo paljon kuinka mies suhtautuu sinun tunteisiin jos naureskelee kun kerrot ensirakkaudesta. Olet ilmeisesti kovin nuori? Älä lapsikulta lähde enää tuollaisiin mukaan. Särkyy vain oma mieli ja sydän. Ukko kyllä porskuttaa eteenpäin vailla huolen häivääkään. Keskity ap omaan elämääsi ja nauti keväästä. Kaikkea hyvää sinulle. Älä alennu moiseen.
Tuo mieskö muka ihana? Löydät uuden paremmman. Jätä vain viestillä tässä tapauksessa. Kuulostaa vähän ekalta poikaystävältäni ja vaikka se tuntui pahalta että pistin tuon surkean pelin poikki lopulta, kaikki kääntyi ajan kanssa paremmaksi.
Miksi haluat jättää tärkeän ja rakkaan miehen vaan viestillä? Jos on tärkeä, luulis, että kasvotusten tällaiset asiat sitten sanoo. Sinua itseä tämä jää eniten harmittamaan.
Alkuvaiheessa oli ihanaa, luulin miehenkin rakastavan minua vaikka taisi olla vain helpon seksin perässä. Suhde alkoi hänen aloitteestaan ja alkuaikoina hän olikin se aloitteellisempi osapuoli ja jotenkin olen elellyt sellaisissa pilvilinnoissa että luulen asioiden vielä palaavan siihen suuntaan. En edes tiedä oikeastaan mitä ajattelen hänestä, olenko ihastunut vai ihailenko vain.
Luulin pitkään olevani aseksuaali ennen kuin tapasin hänet mutta hän teki valtavan suuren vaikutuksen jo ensitapaamisella. Tutustuimme yhteisessä harrastusporukassa ja pitkin kevättä oli tuolloin flirttiä hänen puoleltaan enkä saanut häntä mielestäni. En ole vieläkään varma seksuaalisuudestani, pieniä ihastumisia on ollut naisiakin kohtaan välillä mutta koskaan en ole varsinaisesti ihastunut miehiin aikaisemmin, saati rakastunut.
Jollain tavalla olen kateellinen miehelle ja haluaisin oikeastaan olla hänen asemassaan ja hänen paikallaan, ihailen häntä ja haluaisin vain olla samanlainen. Tämä sekoittaa paljon myös tunteitani ja ajatuksiani, haluan olla hänen kanssaan mahdollisimman paljon koska ihailen ja arvostan häntä suuresti hänen kunnianhimoisuutensa ja lahjakkuutensa vuoksi.
Samanaikaisesti itken erään entisen naispuolisen ystäväni perään ja se tunne on eri tavalla riipaiseva, olin häneenkin jollain tavalla platonisesti ihastunut ja hänen muuttonsa eri paikkakunnalle oli minulle todella kova paikka.
Tämä hämmentää ja masentaa minua kovasti. En edes itse tiedä mitä haluan oikeasti ja mitä varsinaisesti tunnen.
Ap
8. En koe olevani itse hänelle tärkeä ja tiedän, ettei hänellä ole suuria tunteita pelissä. En myöskään halua että hän joutuu lohduttelemaan minua enkä halua nolata itseäni, tiedän että jos kertoisin kasvotusten tai puhelimessa, minä olisin se joka itkisi ja pian pyytäisi jo yhteenpaluuta. Miehelle on ihan sama olenko hänen kanssaan vai en, haluan siis säästää omia tunteitani tässä ja miehen hermoja. Hänellä menisi päivä pahemmin pilalle jos nyt soittaisin tai pyytäisin tapaamaan näin hänen kannaltaan vähäpätöisen asian vuoksi ja tiedän hänellä olevan tärkeämpiä kiireitä kuin minun hyysääminen juuri nyt.
Ap
Paljonko teillä ap on ikäeroa miehen kanssa? Tekstistä saa kuvan että olet itse todella nuori.
ja sitten suutut kun mies vastaa ok, sopii, hyvää jatkoa
En halua kertoa tarkkaa ikäeroa mutta luulin miestä paljon nuoremmaksi kun tapasimme. Toki tiesin hänen olevan minua paljon vanhempi mutta todellinen ikä yllätti kyllä suuresti. Olin kuitenkin jo niin rakastunut ja tapailua oli kestänyt niin pitkään, etten halunnut ikäeron takia lopettaa. Mies on huomattavasti ikäistään nuoremman näköinen ja itse olen todella huono arvioimaan muutenkaan kenenkään ikää, veikkaan aina kaikkia nuoremmaksi.
Ap
Halunnut tehdä asian selväksi, ehkä siinä on roikuttu josta voi tietysti loukkaantua että ei ole ymmärtänyt aiemmin. Parempi kuitenkin että kertoo asianlaidan jollakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
ja sitten suutut kun mies vastaa ok, sopii, hyvää jatkoa
Minä tiedän että mies vastaa vain ok, tuskin toivottaa edes hyviä jatkoja :D On vastannut ok myös rakkaudentunnustuksiini ja viesteihin joissa olen kertonut vaikeistakin tunteista ja asioista. En siis odotakaan enempää, tuo on jo hyvä jos edes vastaa ok vaikka viikon viiveellä.
Ap
Minulla on vain yksi kysymys. MIKSI OLET TUOSSA SUHTEESSA JOS MIES EI EDES RAKASTA SINUA JA PELKKÄ "OK" VIESTI ON HYVÄ REAKTIO MIEHELTÄ?! Arvosta itseäsi edes vähän enemmän ennen kuin hyppäät uuteen hyväksikäyttösuhteeseen. Mies on ollut mielissään kun nuori tyttö antaa huomiota ja löytänyt jo uuden leikkikalun tilallesi tuota pikaa.
En koe oloani mitenkään hyväksikäytetyksi eikä tässä ole sellaisesta kyse. Kuten totesin, seksiäkin on todella harvoin ja silloinkin minun aloitteestani.
Miehellä ei enää tahdo seisoa ainakaan minun kanssani, muista naisista en tiedä. Tämäkin on saanut miehen välttelemään seksiä ja muuta läheisyyttä ja asia on kyllä minulle täysin ok.
Hän on aina ollut huono ottamaan vastaan tunnereaktioita ja yleisesti vastannut kaikkeen vain "ok" tai "voi että" hieman surkealla äänellä. Hän siis säälii minua ja on säälistä kanssani ollut.
Ap
Eiköhän miehelle ole ihan ok että jätät viestillä.
TLDR; viestillä jättäminen on nykypäivää. Antaa toiselle aikaa käsitellä asiaa ja on turvallista.