Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et enää julkaise Facessa?

Vierailija
11.03.2024 |

Se alkuperäinen idea, olla alusta kavereille, on kadonnut. Nyt suurin osa on mainoksia tms. Osan kavereista saa lisättyä suosikkeihin, mutta ei toi ole enää semmonen kohtaamispaikka kun aikaisemmin. Joten olkoot.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa julkaista, kun ei kukaan muukaan julkaista. Vähän sama on käynyt Instagramin kanssa. Tarinaosioon kehtaa, kun muutkin kehtaa.

Vierailija
62/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuon sivuston saisi poistettua, kun ei enää muista salasanaa?

Sivulta saat tilattua sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamista varten.

Mutta eikös siinä pidä ensin antaa vanha salasana?

Eikö ne sähköpostilinkit ole just sitä varten, jos unohtaa salasanan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kehtaa julkaista, kun ei kukaan muukaan julkaista. Vähän sama on käynyt Instagramin kanssa. Tarinaosioon kehtaa, kun muutkin kehtaa.

Mää sano lammas.

Vierailija
64/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuon sivuston saisi poistettua, kun ei enää muista salasanaa?

Sivulta saat tilattua sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamista varten.

Mutta eikös siinä pidä ensin antaa vanha salasana?

Eikö ne sähköpostilinkit ole just sitä varten, jos unohtaa salasanan. 

Sitten tulee ongelma, jos unohtaa sen sähköpostin salasanan. Olen luonut pilipalisähköpostin paria juttua varten, mutta autuaasti sen salasanan olen unohtunut enkä nyt saa poistettua mitään. No ei tuottaa. 

Vierailija
65/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää sano lammas.

Tässä asiassa juu, myönnän.

Vierailija
66/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Tai ei ole nyt juuri mitään asioita mielessä joista viitsisi edes kirjoittaa. Kukaan ei myöskään kehtaa seurata ketään, vähän on surullista toimintaa siellä somessa.

Vierailija
67/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face vakoilee liikaa, kuten kaikki jenkkien hallussa olevat alustat tai laitteet.

Vierailija
68/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En julkaise, sillä mulla on paljon fb-kavereita työympyröistä. On ollut  pakko hyväksyä ne kavereiksi, mutta itseä ei kiinnosta heidän julkaisunsa eikä kiinnosta julkaista omasta yksityiselämästäni mitään. Joskus laitan tylsän luontokuvan.

Olen facessa vain sen vuoksi, että seuraan muutamaa harrastusryhmää, jotka ovat aktiivisia ja niissä on ystävällinen tunnelma. Joskus liityn johonkin ryhmään esim. matkan ajaksi, kun saa hyviä vinkkejä. Matkan jälkeen poistun ryhmästä.

Olen myös laittanut asetukset niin, etten seuraa ketään, hyviä ystäviäkään, jolloin tyhjänpäiväiset ruokakuvat tai joidenkin ystävien yhteiskunnalliset osallistumiset eivät häiritse mun arkea.

Mulla ei ole yhtäkään työkaveria Facebookissa kaverina. Ei meillä kukaan ole kiinnostunut toisten Facebookista. Olen yhden työkaverin kanssa enemmän tekemisissä ja viestitellään myös vapaa-ajalla, mutta ei mekään olla Facebookissa kaverina. 

Vierailija
69/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuossa pari vuotta sitten vähälle käytölle ja nyt se on päivittynyt jo niin oudoksi etten viitsi enää käyttää. Viimeksi kun vilkaisin niin oli pelkkää mainosta. Face oli ihan kiva joskus 10 vuotta sitten. 

Vierailija
70/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin tuttujen pakkomiellettä kuvata ruoka-annoksensa ja laittaa kuvat faceen. Ketä kiinnostaa lautasellinen hernekeittoa 

En ole koskaan ymmärtänyt, että arvostellaan toisten julkaisuja. Jokainen postaa mitä haluaa ja ei niitä pakko katsoa. 

Eihän niitä julkaisuja oikeasti kukaan katsokkkaan. 2 sec oli keskimäärin kuvan tai tarinan katsomisaika mikäli ei ole seksikäs kuva. Silloin katsottiin 7sec.

Kertoo kaiken oleellisen somesta.

Miksi jotain kuvaa pitäisi minuuttitolkulla katsoa? Kyllä sen kuvan näkee parissa sekunnissa ja silti niitä on mukava katsoa. 

Niin aika usein niihin kuviin on kerrottu asioita. Mietitty pitkäänkin ennenkuin saatu kirjoitettua jotain. Ja todellisuus on se että 90% seuraavista on siellä pelkästään katsomassa jos näkyisi paljasta pintaa.

Vierailija
71/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsen syötteet - kaverit ja ei siellä juurikaan mainoksia ole. 

Älä valehtele. Voit valita kohdennettuja mainoksia tai mainoksia randomina. Kummassakin tapauksessa niitä mainoksia tulee vallan helvetisti.

Käynyt nykyisin todella harvoin facebookissa, enkä selaa enää julkaisuja ollenkaan. Poimin valikosta ystävieni julkaisut ja käynyt niitä vilkaisemassa, koko muu materiaali jää katsomatta.

Vierailija
72/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisen kyllä, mutta hyvin valitulle joukolle.

Kuulun muutamaan ryhmään josta on paljon iloa ja hyötyäkin, ja läheisimpien ihmisten kanssa jaetaan asioita silloin tällöin.

Instagramissa julkaisen  kuvia.  Kuvaan luontoa ja eläimiä ja niitä olen jakanut aika paljon. Kiinnostuneita seuraavia sitten on ulkomaita myöten, ja tämän tästä tulee uusia.

Olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija
73/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Voit valita kohdennettuja mainoksia tai mainoksia randomina. Kummassakin tapauksessa niitä mainoksia tulee vallan helvetisti.

Käynyt nykyisin todella harvoin facebookissa, enkä selaa enää julkaisuja ollenkaan. Poimin valikosta ystävieni julkaisut ja käynyt niitä vilkaisemassa, koko muu materiaali jää katsomatta.

En valehtele. Just aamulla katsoin eikä kyllä ollut kuin pari mainosta. 

Vierailija
74/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Instassa ei tule yhtään mainosta, kun valitsen seurataan. 

Vierailija
75/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkaisen kyllä, mutta hyvin valitulle joukolle.

Kuulun muutamaan ryhmään josta on paljon iloa ja hyötyäkin, ja läheisimpien ihmisten kanssa jaetaan asioita silloin tällöin.

Instagramissa julkaisen  kuvia.  Kuvaan luontoa ja eläimiä ja niitä olen jakanut aika paljon. Kiinnostuneita seuraavia sitten on ulkomaita myöten, ja tämän tästä tulee uusia.

Olen keski-ikäinen nainen.

Monet sosiaaliset elämästä nauttijat pitävät somesta, seurailevat mitä haluavat eivätkä elä tämän kaltaisessa negaatiossa jossa kaikki huomio kohdentuu vain muiden ihmisten asioihin, heidän jatkuvaan arvosteluunsa tai kaikkien kiusaamiseen.

Vierailija
76/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että mainoksia tulee vähemmän jos on enemmän seuraajia tai seurattavia. Ainakin jos on vähän seurattavia niin mainoksia tulee paljon ja tietysti kaikkia random julkaisuja. Ei se minua nyt niin paljon haittaa, parempi sekin kuin täysin tyhjä näkymä.

Vierailija
77/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei edes päästetty sinne. Viime keänä yritin liittyä autoharrastuksen takia. En läpäissyt pronominitestiä, en kyllä vieläkään ymmärrä miksi siinä on sellanen.

Vierailija
78/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että mainoksia tulee vähemmän jos on enemmän seuraajia tai seurattavia. Ainakin jos on vähän s

Mulla on seurattavia 73. 

Vierailija
79/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että mainoksia tulee vähemmän jos on enemmän

Okei, sekin on jo paljon. En tiedä mitä siellä seurata ja sitten on yksityishenkilöitä omalla nimellä tai jollakin muulla nimellä joilla on mielenkiintoista sisältöä mutta en tiedä kehtaanko seurata lainkaan. Monet sitten estävätkin tai tulee sellainen olo ettei oikeasti saisikaan seurata.

Vierailija
80/82 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikon ajan Facebook tuutannut sivulleni 'miljoonia' mainoksia, joita sitten poistelen. Tää on se hetki, kun ihan helposti poistaisin koko tilin..  

Ei oo tosiaan enää mitään tekemistä alkuperäisen idean kanssa. Eikö kukaan keksi kilpailijaa, joka palaisi asian ytimeen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi