Miksi et enää julkaise Facessa?
Se alkuperäinen idea, olla alusta kavereille, on kadonnut. Nyt suurin osa on mainoksia tms. Osan kavereista saa lisättyä suosikkeihin, mutta ei toi ole enää semmonen kohtaamispaikka kun aikaisemmin. Joten olkoot.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että kukaan ei reagoinut mitenkään. Eihän sitä yksinpuhelua jaksanut.
Minä pidä Facea itselleni vähän päiväkirjana eikä haittaa yhtään vaikka ei reagoitaisi. En laita sinne mitään muiden mieleksi vaan ihan omaksi mieleksi..
Sopii hänelle joka on päiväkirjan kirjoittelija.
Joo välillä tulee katsottua vanhoja julkaisuja sekä kuvia ja muisteltua menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidä Facea itselleni vähän päiväkirjana eikä haittaa yhtään vaikka ei reagoitaisi. En laita sinne mitään muiden mieleksi vaan ihan omaksi mieleksi..
Omaksi ilokseenhan voi kirjoitella päiväkirjaa vaikka kynällä vihkoon, tai tietokoneen tekstinkäsittelyohjelmalla omalle kiintolevylle tallennettuna, ei sitä tarvitse julkaista kaikkien nähtäväksi. Ihan kaikkia yksityisasioita ei ole edes järkevää julkaista.
Itse olin vähän aikaa Facebookissa 2010-luvun alussa mutta poistin sitten kaiken sieltä, ei ole minun juttuni. Pidän Instagramista enemmän, jonne olen julkaissut harrastuksiini liittyviä kuvia, mutta en ole kertonut siellä itsestäni yhtään mitään.
Face/ Insta on tullut pelkkä huomio h..r....n Mekka. Ei yksinkertaisesti jaksa enää roikkua ollenkaan kun feedi on täynnä filtteröityä lärviä ja takapuoli kuvia puolitutuilta naisilta.
Kaiken huippuna kun näät näitä ihmisiä livenä et edes huomaisi että tää käy salilla tai tunnistaisi kuvista muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tuon sivuston saisi poistettua, kun ei enää muista salasanaa?
Sivulta saat tilattua sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaksi ilokseenhan voi kirjoitella päiväkirjaa vaikka kynällä vihkoon, tai tietokoneen tekstinkäsittelyohjelmalla omalle kiintolevylle tallennettuna, ei sitä tarvitse julkaista kaikkien nähtäväksi. Ihan kaikkia yksityisasioita ei ole edes järkevää julkaista.
Itse olin vähän aikaa Facebookissa 2010-luvun alussa mutta poistin sitten kaiken sieltä, ei ole minun juttuni. Pidän Instagramista enemmän, jonne
Kun sinulla ei ole elämää niin ei saisi olla muillakaan? Onneksi sinun ei tarvitse kenenkään sivuja katsella jos et halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin vähän aikaa Facebookissa 2010-luvun alussa mutta poistin sitten kaiken sieltä, ei ole
Vai olisko niin että kaikilla on se elämä ja jotkut tajuavat ettei ketään oikeasti kiinnosta.
Itse olen ollut aktiivinen julkaisemaan ja tykkäilemään.
Nyt kuitenkin päätin pitää somepaaston.
Ne vie liikaa mun huomiota. En pysty tyyliin elää ilman niitä.
Niin nyt täytyy yrittää normalisoida tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tätä varten päiväkirja. Sosiaalisessa mediassa kaipaan sosiaalisuutta, keskusteluja.
"Omaksi ilokseenhan voi kirjoitella päiväkirjaa vaikka kynällä vihkoon, tai tietokoneen tekstinkäsittelyohjelmalla omalle kiintolevylle tallennettuna, ei sitä tarvitse julkaista kaikkien nähtäväksi. Ihan kaikkia yksityisasioita ei ole edes järkevää julkaista.
Itse olin vähän aikaa Facebookissa 2010-luvun alussa mutta poistin sitten kaiken sieltä, ei ole minun juttuni. Pidän Instagramista enemmän, jonne olen julkaissut harrastuksiini liittyviä kuvia, mutta en ole kertonut siellä itsestäni yhtään mitään."
No tutut kaverit ja sukulaiset ne julkaisut näkee, joille muutenkin kertoisin niistä tekemisistä. Ei mulla ole ketään puolituttuja kaverina.
Some on kyllä toimiva alusta jos haluaa huonontaa elämänlaatua.
Ns tiktok aivot. Oman elämän kokeminen huonompaan, kateus, pettäminen ym mukavaa.
Eikä mene päivästä kuin 1-5h hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tätä varten päiväkirja. Sosiaalisessa mediassa kaipaan sosiaalisuutta, keskusteluja.
No sinä teet omalla tavallasi ja minä teen omalla tavallani.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut aktiivinen julkaisemaan ja tykkäilemään.
Nyt kuitenkin päätin pitää somepaaston.
Ne vie liikaa mun huomiota. En pysty tyyliin elää ilman niitä.
Niin nyt täytyy yrittää normalisoida tilanne.
Joskus tämäkin on paikallaan. Kyllä se siitä taas sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kaipaan minäkin eikä ole minun asiani miten kukakin käyttää omaa someansa.
Vierailija kirjoitti:
Ns tiktok aivot. Oman elämän kokeminen huonompaan, kateus, pettäminen ym mukavaa.
Ei nämä sovi kaikille. Kannattaa pysyäkin pois jos ne eivät sinua palvele.
Vierailija kirjoitti:
Face/ Insta on tullut pelkkä huomio h..r....n Mekka. Ei yksinkertaisesti jaksa enää roikkua ollenkaan kun feedi on täynnä filtteröityä lärviä ja takapuoli kuvia puolitutuilta naisilta.
Kaiken huippuna kun näät näitä ihmisiä livenä et edes huomaisi että tää käy salilla tai tunnistaisi kuvista muutenkaan.
Sehän on ihan siitä kiinni ketä päätät seurata ja minkälaisia sivuja käyt katsomassa. Omassa instassani ei ole ollut yhtään takapuolikuvaa, koska en ole antanut algoritmille vinkkejä tekemisilläni, että sellaisista olisin kiinnostunut. Myöskään surattavani/ seuraajani eivät ole tuollaisesta kiinnostuneita. "Puhuviapäitä" kyllä vilisee, mutta niiden tarkoitus ei ole esitellä filtteröityä naamaa, vaan henkilöllä on jotain asiaa, ja jotkut tykkää silloin kuvata naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn Facebookissa ja Instassa kerran viikossa korkeintaan. Viidessä minuutissa on kaikki julkaisut nähty, kun olen pitänyt kaverimäärän pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistin itseni kaikista Metan palveluista koska se sensuroi poliittisesti julkaisuja, edistää immoraalisia arvoja ja kaiken lisäksi vielä hyväksikäyttää käyttäjiään erilaisen tiedonkeruun avulla.
Metaa syytetään tiedonkeruusta, mitä se tekeekin. Niin tekee myös X, Google ja Microsoft ollen yhtä aggressiivisia kuin Meta. Niiden annetaan mellasta varmaan "Five Eyes" yhteistyön vuoksi. Olisihan nuo jo kuluneiden vuosien aikana saatu aisoihin.
En yllättyisi jos tulisi joskus ilmi, että Meta luovuttaa eri maiden tiedustelupalveluille ihmisistä kerätty dataa kuten henkilötietoja, laitetietoja, IP-osoitteita, kuvia, julkaisujen ajattelumaailmaa jne. Mitä nyt Facebookista ja Instagrammista vaan saa kerättyä.
Ettei kukaan pääse kilpailemaan Metan kanssa tai että ei-ystävälliset maat eivät pääse harrastamaan tiedustelua. Meta nimittäin myy informaatiota lainvalvontaviranomaisille, tiedustelupalveluille, mainostajille jne. Esim. Jos jenkeissä on mielenosoitus niin poliisi saattaa ostaa tiedot kaikista niistä henkilöistä, jotka ovat osallistuneet mielenosoitukseen tai kirjoittaneet siitä Metan alustoilla.
Salaisella palvelulla on ehkä vielä parempi asema. Esim. jos Yhdysvaltojen presidentti tulee Helsinkiin niin salainen palvelu valvoo kaikkia sosiaalisia medioita, niillä on suora pääsy niihin. Kirjoitat Facebookkiin jotain presidenttiin liittyvää niin salainen palvelu lukee sen ja jos se olisi esim. jonkinlainen uhkaus niin varmaan ne ilmoittaa siitä Suomen poliisille joka käy sitten noutamassa ainakin puhutteluun. Samoin ne pystyvät sosiaalisen median laitetietojen perusteella seuraamaan ketä liikkuu vaikka kilometrin säteellä pressasta.
Mutta Facebookin osalta. Suomen käyttäjien Facebook palvelimet sijaitsevat mun muistaakseni Ruotsissa. Siihenkin on syy koska Ruotsin PV:n radiotiedustelu FRA pystyy kuuntelemaan linjoilla, tiedustelulait on paremmat Ruotsissa ja Yhdysvallat sekä Ruotsi ovat sängyssä niin sanotusti tiedustelun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin tuttujen pakkomiellettä kuvata ruoka-annoksensa ja laittaa kuvat faceen. Ketä kiinnostaa lautasellinen hernekeittoa
En ole koskaan ymmärtänyt, että arvostellaan toisten julkaisuja. Jokainen postaa mitä haluaa ja ei niitä pakko katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin tuttujen pakkomiellettä kuvata ruoka-annoksensa ja laittaa kuvat faceen. Ketä kiinnostaa lautasellinen hernekeittoa
En ole koskaan ymmärtänyt, että arvostellaan toisten julkaisuja. Jokainen postaa mitä haluaa ja ei niitä pakko katsoa.
Eihän niitä julkaisuja oikeasti kukaan katsokkkaan. 2 sec oli keskimäärin kuvan tai tarinan katsomisaika mikäli ei ole seksikäs kuva. Silloin katsottiin 7sec.
Kertoo kaiken oleellisen somesta.
Mitenkähän tuon sivuston saisi poistettua, kun ei enää muista salasanaa?