Miksi et enää julkaise Facessa?
Se alkuperäinen idea, olla alusta kavereille, on kadonnut. Nyt suurin osa on mainoksia tms. Osan kavereista saa lisättyä suosikkeihin, mutta ei toi ole enää semmonen kohtaamispaikka kun aikaisemmin. Joten olkoot.
Kommentit (82)
Olen facessa ainoastaan, jotta voin pitää yhteyttä iäkkäisiin vanhempiini, jotka eivät osaa käyttää whatsuppia. Faceprofiilin voi toki nykyään poistaa ja säilyttää messengerin, pitää tutkia miten se tehdään.
Instagramissa on mukavampi tunnelma. Ei pakotetaan uutisia tak typeriä ryhmiä.
Profiili poistettu. Mainoksia, joidenkin jatkuvaa itseään esilletuomista, sivuehdotuksia ja ihmisten maisemakuvaushuoraamista en kertakaikkiaan jaksanut. Joitain seikkoja toki kaipaan sen kaiken roskankin seasta, mutta parempi ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että kukaan ei reagoinut mitenkään. Eihän sitä yksinpuhelua jaksanut.
Minä pidä Facea itselleni vähän päiväkirjana eikä haittaa yhtään vaikka ei reagoitaisi. En laita sinne mitään muiden mieleksi vaan ihan omaksi mieleksi..
Minulla on tätä varten päiväkirja. Sosiaalisessa mediassa kaipaan sosiaalisuutta, keskusteluja.
No sinä teet omalla tavallasi ja minä teen omalla tavallani.
Alkuperäisen kommenttinihan ei ollut mitenkään tarkoitus arvostella muiden tapoja, se oli vain vastaus ap:n kysymykseen. Siksi tuntuu vähän hassulta, että ensin tulet kertomaan kuinka sinä teet ja sitten vähän loukkaannut, kun kerron, että en itse tekisi kuten sinä. 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Koska Metan palvelut on syöpää
SYÖPÄ sanaa ei pitäisi käyttää muualla kuin sairauteen liittyvissä asioissa.
Ei ole mitään kerrottavaa kenellekään.
Ei ole lainkaan Facea mulla ei kkinosta
Vierailija kirjoitti:
Olen facessa ainoastaan, jotta voin pitää yhteyttä iäkkäisiin vanhempiini, jotka eivät osaa käyttää whatsuppia. Faceprofiilin voi toki nykyään poistaa ja säilyttää messengerin, pitää tutkia miten se tehdään.
Mikset soita heille mieluummin kuin jotain tekstiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että kukaan ei reagoinut mitenkään. Eihän sitä yksinpuhelua jaksanut.
Minä pidä Facea itselleni vähän päiväkirjana eikä haittaa yhtään vaikka ei reagoitaisi. En laita sinne mitään muiden mieleksi vaan ihan omaksi mieleksi..
Minulla on tätä varten päiväkirja. Sosiaalisessa mediassa kaipaan sosiaalisuutta, keskusteluja.
No sinä teet omalla tavallasi ja minä teen omalla tavallani.
Alkuperäisen kommenttinihan ei ollut mitenkään tarkoitus arvostella muiden tapoja, se oli vain vastaus ap:n kysymykseen. Siksi tuntuu vähän hassulta, että ensin tulet kertomaan kuinka sinä teet ja sitten vähän loukkaannut, kun kerron, että en it
Tulkitsit kyllä väärin. En ole mitenkään loukkaantunut. Justhan sanoin, että jokainen tekee omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset soita heille mieluummin kuin jotain tekstiä
Ihan samaa mietin. Soitan aina vanhemmille enkä todellakaan lähetä mitään tekstiviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tuon sivuston saisi poistettua, kun ei enää muista salasanaa?
Sivulta saat tilattua sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamista varten.
Mutta eikös siinä pidä ensin antaa vanha salasana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some on kyllä toimiva alusta jos haluaa huonontaa elämänlaatua.
Ns tiktok aivot. Oman elämän kokeminen huonompaan, kateus, pettäminen ym mukavaa.
Eikä mene päivästä kuin 1-5h hukkaan.
Minä käyn Facebookissa ja Instassa kerran viikossa korkeintaan. Viidessä minuutissa on kaikki julkaisut nähty, kun olen pitänyt kaverimäärän pienenä.
Itselläni oli hieman sama eikä oikein löytynyt paljoa seurattavaa. Nyt on molemmat jäähyllä ja odotan josko kiinnostaisi taas. Kavereita ei nyt ole mutta seurattavaa täytyisi saada. Se on yksinäiselle ihmiselle ihan mukavaa seurata sitä sosiaalista mediaakin välillä.
En julkaise, sillä mulla on paljon fb-kavereita työympyröistä. On ollut pakko hyväksyä ne kavereiksi, mutta itseä ei kiinnosta heidän julkaisunsa eikä kiinnosta julkaista omasta yksityiselämästäni mitään. Joskus laitan tylsän luontokuvan.
Olen facessa vain sen vuoksi, että seuraan muutamaa harrastusryhmää, jotka ovat aktiivisia ja niissä on ystävällinen tunnelma. Joskus liityn johonkin ryhmään esim. matkan ajaksi, kun saa hyviä vinkkejä. Matkan jälkeen poistun ryhmästä.
Olen myös laittanut asetukset niin, etten seuraa ketään, hyviä ystäviäkään, jolloin tyhjänpäiväiset ruokakuvat tai joidenkin ystävien yhteiskunnalliset osallistumiset eivät häiritse mun arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä unohdin salasanan ja tuolla tavalla sain sitten uuden salasanan. Linkki tuli salasanan vaihtoon sähköpostitse. Ja en tosiaan muistanut vanhaan, kun olin sen unohtanut. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin tuttujen pakkomiellettä kuvata ruoka-annoksensa ja laittaa kuvat faceen. Ketä kiinnostaa lautasellinen hernekeittoa
En ole koskaan ymmärtänyt, että arvostellaan toisten julkaisuja. Jokainen postaa mitä haluaa ja ei niitä pakko katsoa.
No en minäkään sillä tavalla ymmärrä että koko oma elämä menee pilalle toisten julkaisujen takia mutta ymmärrän etteivät kaikki edelleenkään pidä samoista asioista. Luulisi jokaisen osaavan valita ketä haluaa seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin tuttujen pakkomiellettä kuvata ruoka-annoksensa ja laittaa kuvat faceen. Ketä kiinnostaa lautasellinen hernekeittoa
En ole koskaan ymmärtänyt, että arvostellaan toisten julkaisuja. Jokainen postaa mitä haluaa ja ei niitä pakko katsoa.
No en minäkään sillä tavalla ymmärrä että koko oma elämä menee pilalle toisten julkaisujen takia mutta ymmärrän etteivät kaikki edelleenkään pidä samoista asioista. Luulisi jokaisen osaavan valita ketä haluaa seurata.
Just seuraa ketä haluaa ja jättää ne arvostelut sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä unohdin salasanan ja tuolla tavalla sain sitten uuden salasanan. Linkki tuli salasanan vaihtoon sähköpostitse. Ja en tosiaan muistanut vanhaan, kun olin sen unohtanut. Eri
Kiitos. Minäpä yritän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kerrottavaa kenellekään.
Hieman sama juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuule tiedä. Sitten on varmaan vaikea vaihtaa. Kannattaa kokeilla miten se homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just seuraa ketä haluaa ja jättää ne arvostelut sikseen.
Ainakin kaiken julkinen sekä ääneen arvostelu täysin utopistisista typeristä syistä johtuen on ääliömäistä. Mielipiteitä saa olla mutta nykyisin tämä arvostelukulttuuri on äärimmäisen lapsellisella tasolla. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Miksi jotain kuvaa pitäisi minuuttitolkulla katsoa? Kyllä sen kuvan näkee parissa sekunnissa ja silti niitä on mukava katsoa.