Ilmoitus Petterille Henkilökohtaista-palstalla
Sunnuntain Turun Sanomien Henkilökohtaista-palstalla on ilmoitus, jonka otsikko kuuluu: Petteri, olisko meidän aika jo sopia?
Petterillä viitataan pääministeri Petteri Orpoon (kok) ja kirjoittaja, ystäväsi Jarkko, on SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta.
Tiedän, että oot huolissasi työllisyyden ja julkisen talouden tasapainon kehityksestä. Luulen, että sä puolestasi ymmärrät mun huolen työelämäheikennyksien ja sosiaaliturvan leikkauksien vaikutuksista tavallisten ihmisten elämään, kirjoitus alkaa
Oon kuullut, ettei Jyri (Häkämies), Juho (Romakkaniemi) ja Mikael (Pentikäinen) halua meidän pääsevän sopuun. Mut ei anneta niiden määräillä. Ne kirjoitti sun to do -listalle meille ikäviä juttuja, joilla ei oo vaikutusta työllisyyteen tai julkiseen talouteen. Eiks ne voisi jättää tekemättä. Ja löydettäiskö me pehmennystä muihinkin työntekijöiden kannalta ankariin toimiin. Sellaisten eteen olen valmis tulemaan vastaan reippaasti yli puolen välin. Oikeesti. Kohtuullista kompromissia ja nopeeta sovintoa toivoen, ystäväsi Jarkko, kirjoitus päättyy.
Onhan Orpo kehunut mediaan olevansa huumorintajuinen, se vaan ei koskaan kuulu eikä näy missään.
Mutta kiva, että edes toinen osapuoli haluaa sopia ja on valmis tulemaan vastaan, vaikka meidän hallitus ei ole ja ajaa koko maan seinää päin.