Ilmoitus Petterille Henkilökohtaista-palstalla
Sunnuntain Turun Sanomien Henkilökohtaista-palstalla on ilmoitus, jonka otsikko kuuluu: Petteri, olisko meidän aika jo sopia?
Petterillä viitataan pääministeri Petteri Orpoon (kok) ja kirjoittaja, ystäväsi Jarkko, on SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta.
Tiedän, että oot huolissasi työllisyyden ja julkisen talouden tasapainon kehityksestä. Luulen, että sä puolestasi ymmärrät mun huolen työelämäheikennyksien ja sosiaaliturvan leikkauksien vaikutuksista tavallisten ihmisten elämään, kirjoitus alkaa
Oon kuullut, ettei Jyri (Häkämies), Juho (Romakkaniemi) ja Mikael (Pentikäinen) halua meidän pääsevän sopuun. Mut ei anneta niiden määräillä. Ne kirjoitti sun to do -listalle meille ikäviä juttuja, joilla ei oo vaikutusta työllisyyteen tai julkiseen talouteen. Eiks ne voisi jättää tekemättä. Ja löydettäiskö me pehmennystä muihinkin työntekijöiden kannalta ankariin toimiin. Sellaisten eteen olen valmis tulemaan vastaan reippaasti yli puolen välin. Oikeesti. Kohtuullista kompromissia ja nopeeta sovintoa toivoen, ystäväsi Jarkko, kirjoitus päättyy.
Kommentit (21)
Jos hallitus ei olisi niin pahasti EK:n talutusnuorassa, neuvottelut olisi jo aloitettu. Kokkarit ja persut ajaa nyt täysillä päin seinää.
Pahin yhdistelmä on raharikkaat kokkarit ja typerät persut, jotka suostuvat EK:n juoksupojiksi. On viheliäistä, ettei hallituksessa ole ketään järki-ihmistä.
KD on täysin hylännyt arvonsa ja RKP on melkoinen tuuliviiri. Kaikkien aikojen huonoin hallitus!
Petterille on hyvä puhua vähän tuollai lässyttäen, kuin pikkupojalle, menee paremmin jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Petteri on KOVA. Ei tule taipumaan
Petteri on idio*tti! Jos ei osaa neuvotella, on parempi lähteä lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Tie Petterin sydämeen käy kaljoittelun kautta. Kirjaimellisesti ja metaforisesti.
Petterin ja Arton nenänpäät on valkoisia kun satamat napsahtaa aamulla kiinni. Ensi yö menee heillä hikoillessa.
Niin kauan lakkoillaan, kunnes hallitus suostuu neuvottelemaan järkevästi, ei sanellen.
Hyvä idea 😅 Kyllähän tuo Orpo sellainen EK-jyrä on, että olisi tarpeen saada hänelle jotain tolkkua. Tai sitten on aika vaihtaa hallitus, jos ei tästä jumista muuten päästä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koska nykyhallitus on ajanut Suomen tällaiseen kaaokseen, on aika vaihtaa hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri on idio*tti! Jos ei osaa neuvotella, on parempi lähteä lätkimään.
Niin siis sehän on vaan täysi DIKTAATTORI.
Missähän se Petteri luuraa kun ei ole tänään mitään kuulunut. Lähtikö taas Brysseliin piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Missähän se Petteri luuraa kun ei ole tänään mitään kuulunut. Lähtikö taas Brysseliin piiloon.
Lähti vissiin karkuun, tai on piilossa. Orpo selkeästi pelkää kansaa, koska piileskelee jatkuvasti. Myös Orpon järjestämien ennätyskalliiden melkein miljoonan veronmaksajille maksaneiden hallitusneuvottelujen yksi kuluerä oli mellakka-aidat. Mutta eihän suomalaiset sellaiseen lähteneet.
Halutaanko todella luoda yhteiskunta, jossa varakkaat elää pelossa muurien ja aitojen takana kuin kehitysmaissa? Entä yhteiskuntarauha?
Minusta tuollainen on lapsellista käytöstä. Onko ollut jotain " päässä" kun pitänyt tuollanen julkasta?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen on lapsellista käytöstä. Onko ollut jotain " päässä" kun pitänyt tuollanen julkasta?
Höpö höpö. Taidat olla melkoisen huumorintajuton🙄.
Hahaha. Loistava veto Jarkko Elorannalta. Hallituksen huumorintajuun tuo tuskin uppoaa mutta itsepä ovat tämän sopan keittäneet.
Tää oli niin hauska 😁 vastausta odotellessa...