Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin Teneriffalla talvilomalla ja järkytyin Brittien syömätavoista

Vierailija
10.03.2024 |

Oltiin perheen kanssa kaksi viikkoa neljän tähden hotellissa all inclusivella. Oli ihania kasviksia ja marjoja ja hedelmiä tarjolla. Me pohjoismaalaiset syötiin lautasmallin mukaan puolet kasviksia ym. 

Brittituristit etenkin lapset söivät pelkkää roskaruokaa, ei yhden yhtäkään kasvista lautasella. Jälkiruoaksi syötiin pelkkää munkkia, kuppikakkuja, jäätelöä, keksejä, karkkia kukkurallinen lautanen. Ja lapsilla ruokajuomana aina limsaa, ei koskaan maitoa. 

Kyllä huomasi kulttuuri erot myös aamupalalla. 

Oman kokemuksen mukaan ei pohjoismaalaiset syökään huonoiten ja epäterveellisimmin 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina noille lomille omat ruoat valmiiksi jo kotona. En mene ravintoloihin huijattavaksi. Karjalanpaistia ja perunoita jne. Oikeaa ruokaa.

Vierailija
62/82 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla pitkäkin loma kaupan kassalta?

Tää oli hauska. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa pyörittelin silmiäni katsoessani paikallisten aamupalatapoja:  paksu, lähes vanukasmainen kaakao ja rasvaiset munkkitangot näytti olevan kova juttu.   Päälle espresso ja tupakka.

Siinäpä se terveellinen välimerellinen ruokavalio...

:o

Vierailija
64/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina noille lomille omat ruoat valmiiksi jo kotona. En mene ravintoloihin huijattavaksi. Karjalanpaistia ja perunoita jne. Oikeaa ruokaa.

Sama.  Etelän loma on paljon stressittömämpi kun ei mene ravintoloihin.

Vierailija
65/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, etteivät edes maitoa juoneet! 

Kuka yli 5 v juo maitoa ruokajuomaksi...?? 

Vierailija
66/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisethan ovat tunnetusti terveempiä ja hoikempia kuin väärin syövät ulkomaalaiset. 

Vierailija
67/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se pari viikkoa meni muiden lautasia kyylätessä.

Sama tuli mieleen heti. Mahtavat lomamuistot, päällimmäisenä muiden kyylääminen. 

Vierailija
68/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittien ruoka maistuu paskalta ja naiset näyttä sioilta, miehet käyttäytyvät kuten siat. Eivät ole päässeet Roomalaisten ajoista vielä tähän päivään.

Vierailija
69/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni oli Birminghamissa pari viikkoa kaverinsa perheessä vierailulla. Perhe söi enimmäkseen pakaste-aterioita, jotka nautittiin telkkarin ääressä. 

Melkein itki ilosta kun pääsi taas Suomeen kotiruoan ääreen. 

Niin, tämä taas jo mainitussa luokkaerojen Britanniassa missä rahvas syö huonosti. 

Vierailija
70/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut Britanniassa muutaman päivän. Kyllä tuli vihanneksia ikävä jo siinä ajassa. 

Et sitten kaupassa käynyt? Kyllä siellä on samanlaiset hevi-osastot

Olen tehnyt ja teen edelleenkin työmatkoja Britteihin ja kyllä siellä niin lounailla kuin illallisillakin  on ollut/on vihanneksia aina tarjolla.

Vierailija
71/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko britit sitten jotenkin sairaampi kansa? Ruokavalion perusteella näin voisi kuvitella.

Ainakin järkyttävä purukalusto !

Vierailija
72/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla saa todellakin herkutella. 

Vierailija
73/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lomalla itse kiinnitin huomiota siihen, että britit joivat jo aamupalalla olutta :o Ja sitten pitkin päivää hotellin baarilla aina kun itse siitä ohi kuljettiin. Illalla he olivat ihan naamat, kun iltaohjelma oli siellä ravintolassa. Ja joka ikinen päivä sama kuvio. En tykännyt yhtään kun heillä pienet lapset, nämä nukkuivat illalla väsyneinä umpikännisten vanhempien pöydässä ja bändin musiikit täysillä ympärillä.

Vierailija
74/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantyyppinen kokemus Wienistä, kaikki ruoka oli niin rasvaista, sokerista ja vähäkuituista, että muutaman päivän reissun jälkeen riensin Suomessa kauppaan ostamaan luumuja.

Vierailija
75/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa meille kaikille kunnon ihmisille oma all inclusive -resort, jossa olisi tarjolla terveellistä keittolounasta, näkkileipää, raastepöytä ja maitoa tai piimää. Ajanvietteeksi Cooperin testi ja ohjatut verenpainemittaukset. Ai että, kyllä kelpaisi.

Vierailija
76/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä katsoa millaisiin hotelleihin ja ravintoloihin menee. Niissä on eroja ja halvalla saa lähinnä halpaa ruokaa. Muu kuin aivan ökyhintainen all inclusive todennäköisesti kannattaa taloudellisesti omistajalleen vain jos tarjoilevat suurimmaksi osaksi halpoja kaloreita eli epäterveellistä ruokaa. Tietenkin näihin paikkoihin hakeutuu kyseisentyyppistä ruokaa suosivia ihmisiä. Britanniassakin hotellissa saa aamupalaksi mm. puuroa ja hedelmiä mutta ei joka paikassa. Yleensä mitä kalliimpi paikka, sen laadukkaampi ja terveellisempi ruoka.

Vierailija
77/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteillä on yleensä vahvat ja tuuheat hiukset. Oon miettinyt mistä se johtuu? Syövät paljon kalaa?

Vierailija
78/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa meille kaikille kunnon ihmisille oma all inclusive -resort, jossa olisi tarjolla terveellistä keittolounasta, näkkileipää, raastepöytä ja maitoa tai piimää. Ajanvietteeksi Cooperin testi ja ohjatut verenpainemittaukset. Ai että, kyllä kelpaisi.

Toi raastepöytä olisi kyllä kova juttu. Ulkomaalaiset ei kyllä varmasti ole sellaista ennen nähneet ja silmät pyöreinä ihmettelisivät porkkanaraastetta, jossa on appelsiinimehua ja rusinoita tai kiinankaali- ja hemapa-sekoitusta. Siinä olisi kyllä sellainen vientivaltti maailmalle, että ihme ettei kukaan ole sitä tehnyt.

Vierailija
79/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä se pari viikkoa meni muiden lautasia kyylätessä.

Sama tuli mieleen heti. Mahtavat lomamuistot, päällimmäisenä muiden kyylääminen. 

SIis lomallahan on parasta katsella muiden tekemisiä. Halpaa hupia. Olen harrastanut sitä aina, joka paikassa. Ja saa myös arvostella ihan mielensä mukaan. -eri-

Vierailija
80/82 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa pyörittelin silmiäni katsoessani paikallisten aamupalatapoja:  paksu, lähes vanukasmainen kaakao ja rasvaiset munkkitangot näytti olevan kova juttu.   Päälle espresso ja tupakka.

Siinäpä se terveellinen välimerellinen ruokavalio...

:o

Espanjassa asti kävit sivistymässä, mutta et kuitenkaan churroihin perehtynyt?