Jos vihreät olisivat tajunneet, että laivoissa kuljetetaan rekkoja, Jätkäsaareen olisi voitu jo rakennusvaiheessa tehdä vaikka kevyt tunneli
johdattamaan rekat pois. Siis vaikka sellainen katettu juttu maanpinnan lähellä, jossa joku puisto tms. päällä. Ei tarvitsisi jälkikäteen louhia syvää tunnelia.
Kommentit (25)
Suomi on täynnä tunneleita, niin miten yksi noin kilometrin pätkä voi olla niin v:n vaikeata? Tuossa jos missä se todella tulisi tarpeeseen.
Jos olisi käytetty vähän järkeä suunnittelussa, niin Länsisataman 2. terminaali olisi jätetty rakentamatta ja koko satama siirretty Vuosaareen. Sitten olisi rauhassa suunniteltu Jätkäsaareen n. 1/4-1/5 nykyisestä talomäärästä, mutta korkeampana ja olisi saatu hyvää kaupunkiasunmista. Nyt saatiin valtava liikennesumppu ja baltialasta sutta-ja-sekundaa...
Ei kato ku. Ne luuli että ne rekat ui Vuosaaresta meren yli ihan noin vain vaikka koko satama on varattu Saksan liikenteelle ja lisäksi siellä on yksi Laivaväylä vain eikä metroa eikä matkustajaputkia. Natura alueen vuoksi ei saa lisää Laivaväyliäkään
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi käytetty vähän järkeä suunnittelussa, niin Länsisataman 2. terminaali olisi jätetty rakentamatta ja koko satama siirretty Vuosaareen. Sitten olisi rauhassa suunniteltu Jätkäsaareen n. 1/4-1/5 nykyisestä talomäärästä, mutta korkeampana ja olisi saatu hyvää kaupunkiasunmista. Nyt saatiin valtava liikennesumppu ja baltialasta sutta-ja-sekundaa...
Jätkäsaari on oikein hyvä paikka yhdistetylle rahti- ja matkustajasatamalle, koska se on sekä lähellä keskustaa että lähellä länsiväylää, jota kautta pääsee kehäteille ja kaikille pääteille.
Ainoa ongelma on se, että tuota tunnnelia tai vastaavaa suoraa väylää länsiväylän alkuun ei suunniteltu jo aluksi.
Niin fiksu olisi rakentanut sen tunnelin ennen Jätkäsaaren rakentamista
ihmiset muutti sataman kylkeen ja oho onkin autoja ja rekkoja. Odottakaas muuten kun rakentavat sen niemen päähän sen tapahtuma-areenan
Tunnelia voisi samalla vaivalla jatkaa Tallinnaan. Satamaan pääsisivät sitten ulkomaiset risteilyalukset, jotka ei vaadi satamassa paljoa tilaa autoliikenteelle.
Just ja jos KOK ja ORPO olisivat tajunneet etta ukrainan sota ei kosketa ollenkaan suomea ei olisi pulaa ollenkaan tai saastotarpeita. N'it' Hakkasen 100 milj ostoksia ei suomi tarvitse. Sensijaan pit'isi keksi' miksi suomeen on otettu ukrainasta 250 000 elaettavaa ja maassa on satoja tuhansia tyottomia ja ei terveydenhuoltoa Oppositio on hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Niin fiksu olisi rakentanut sen tunnelin ennen Jätkäsaaren rakentamista
ihmiset muutti sataman kylkeen ja oho onkin autoja ja rekkoja. Odottakaas muuten kun rakentavat sen niemen päähän sen tapahtuma-areenan
Vähän sama kuin Malmin lentokentästä ruvettiin vinkumaan, kun sieltä kuuluu lentokoneen ääniä... Ensin oli lentokenttä, sitten vasta tuli asunnot lentokentän lähelle.
Tai autolautakin voi siirtää Vuosaareen. Jatkaa metroa Vuosaaren satamaan niin henkilömatkustajatkin pääsee laivoille kätevästi. Keskustan satamiin voi tulla laivat joissa ei ole autoja, ainakaan rekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tai autolautakin voi siirtää Vuosaareen. Jatkaa metroa Vuosaaren satamaan niin henkilömatkustajatkin pääsee laivoille kätevästi. Keskustan satamiin voi tulla laivat joissa ei ole autoja, ainakaan rekkoja.
Ei turisteja voi päästää Itä-Helsinkiin.
No nythän ne aikoo Vantaalla tehdä vastaavan suunnittelumokan, kun jättävät sporapysäkin päättärille ja lentokentälle 1,5km välin.
Eikä tee hyvää Jätksaaren ilmastolle, kun puolalaiset vanhat rekat matelee ja tussauttaa saasteet ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai autolautakin voi siirtää Vuosaareen. Jatkaa metroa Vuosaaren satamaan niin henkilömatkustajatkin pääsee laivoille kätevästi. Keskustan satamiin voi tulla laivat joissa ei ole autoja, ainakaan rekkoja.
Ei turisteja voi päästää Itä-Helsinkiin.
Turistiristeilijät pääsisivät yhä keskustaan.
Ei tainnut olla vielä vihreitä olemassakaan kun Jätkäsaaren satamaa rakennettiin, mutta sehän on sivuseikka persulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai autolautakin voi siirtää Vuosaareen. Jatkaa metroa Vuosaaren satamaan niin henkilömatkustajatkin pääsee laivoille kätevästi. Keskustan satamiin voi tulla laivat joissa ei ole autoja, ainakaan rekkoja.
Ei turisteja voi päästää Itä-Helsinkiin.
Miksei? "Mitä iistimpää, sitä siistimpää."
Vierailija kirjoitti:
Tai autolautakin voi siirtää Vuosaareen. Jatkaa metroa Vuosaaren satamaan niin henkilömatkustajatkin pääsee laivoille kätevästi. Keskustan satamiin voi tulla laivat joissa ei ole autoja, ainakaan rekkoja.
Voi joo rakentaa pikaratikan keskustasta ja lentokentältä ja Vantaalta Vuosaareen ja terminaalit ja matkustajaputket ja ai niin se saari (pauligin) pitää räjäyttää edestä ja tehdä kunnon Laivaväylät
nyt kun aloitetaan niin on valmis ennen tunnelia Tallinnaan
Vuosaaressa koko satamatinneli menee myös kiinni
Vuosaaren satamaan vievä tunneli suljetaan remontin vuoksi tammikuussa 2026. Varareitti näyttää paikoin kapealta pitkille ajoneuvoyhdistelmille.
Vierailija kirjoitti:
No nythän ne aikoo Vantaalla tehdä vastaavan suunnittelumokan, kun jättävät sporapysäkin päättärille ja lentokentälle 1,5km välin.
Eikä tee hyvää Jätksaaren ilmastolle, kun puolalaiset vanhat rekat matelee ja tussauttaa saasteet ulos.
Suomessa tunnutaan jätettävän vähän kaikki vaan puolitiehen...ei suunnitella toimivaa kokonaisuutta, kukin nyhvertää omaa "tonttiaan".
Viherkaupungissa kaikki tavaratkin kuljetetaan vanhoilla fillareilla ja niissä tarakalla tai tangossa olevassa pikkuisessa korissa.