Olin Teneriffalla talvilomalla ja järkytyin Brittien syömätavoista
Oltiin perheen kanssa kaksi viikkoa neljän tähden hotellissa all inclusivella. Oli ihania kasviksia ja marjoja ja hedelmiä tarjolla. Me pohjoismaalaiset syötiin lautasmallin mukaan puolet kasviksia ym. 
Brittituristit etenkin lapset söivät pelkkää roskaruokaa, ei yhden yhtäkään kasvista lautasella. Jälkiruoaksi syötiin pelkkää munkkia, kuppikakkuja, jäätelöä, keksejä, karkkia kukkurallinen lautanen. Ja lapsilla ruokajuomana aina limsaa, ei koskaan maitoa. 
Kyllä huomasi kulttuuri erot myös aamupalalla. 
Oman kokemuksen mukaan ei pohjoismaalaiset syökään huonoiten ja epäterveellisimmin 

Kommentit (82)
No oliko britit hoikkia silti vai pulskempia kuin suomalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brittilasten vakio lounaseväs koulussa: sipsipussi, limsa ja suklaapatukka.
Unohdit kolmioleivän. Namskutarallaa. Kotona sitten takeaway-currya tai nugetteja ja ranskalaisia. Ehkä säilykeherneitä, jos on oikein terveystietoiset vanhemmat.
Purkkiherneet eivät ole oikeastaan millään tavalla huonompia kuin tuoreet. Säilykkeissä ja pakasteissa säilyy vitamiinit erittäin hyvin.
Nehän lilluu suolavedessä.
Niin, säilöntä ilman suolaa tai sokeria on kovin vaikeaa. Ne herneet huuhdellaan. Natriumia on toki enemmän säilönnän vuoksi, kaliumia vähemmän kuin tuoreissa herneissä.
Huuhdellaanhan ne, muttei se suola herneiden sisältä lähde.
Vierailija kirjoitti:
No oliko britit hoikkia silti vai pulskempia kuin suomalaiset?
Läskejä plösöjä ne on.
Britit oli lomalla mutta suomalainen kyyläsi kateellisena ja katkerana. Tv. Kun ollaan lomalla niin ollaan lomalla kaikki syö mitä lystää ja tekee mitä tahtoo.
Koitko ap itsesi superihmiseksi ja sait vähän pönkitettyä itsetuntoasi? No hyvä sillä totuushan on sellainen että jokaisessa maassa ja sen kansalaisissa on hyvin erilaisia ihmisiä. Niin muuten meissä suomalaisissakin. On niitä jotka syövät terveellisesti ja sitten ne muut. Pääasia lienee se että sait hetken tuntea olevasi parempi kuin joku muu 😁😁
Oletko koskaan nähnyt mitä intialaiset syö? Riisiä, valkoista "leipää", friteerattuja sokeri-ja suolamättöjä, rasvassa uitettuja ja käristettyjä kasviksia (josta kaikki vitamiinit tuhottu)...olin viikon intialaisen tuttavani luona ja loppuajasta aloin kaivata puuroa, keittoja ja tuoreita kasviksia.
Kannattaa myös tiedostaa brittien luokkaerot käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran ollut Britanniassa muutaman päivän. Kyllä tuli vihanneksia ikävä jo siinä ajassa.
Et sitten kaupassa käynyt? Kyllä siellä on samanlaiset hevi-osastot
Sulta jäi sitten kaikki kivat paikalliset raflat kokeilematta.
Kuulostaa tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaiset söisivät lautasmallin ja suositusten mukaan, ei täällä olisi lihavuusongelmaa. Ei tarvitse kuin ympärilleen katsoa, niin näkee, että brittiruokavaliota täällä Suomessakin suositaan.
jep, eikun lähimpään lounasravintolaan katsomaan moniko noudattaa lautasmallia. Aika moni ei, varsinkin kun e-passit ja muuta käy myös hampparimestoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran ollut Britanniassa muutaman päivän. Kyllä tuli vihanneksia ikävä jo siinä ajassa.
Et sitten kaupassa käynyt? Kyllä siellä on samanlaiset hevi-osastot
En, ei ollut sellainen matka, vaan olin majapaikkojen, parin kuppilan ja tapahtumissa tarjolla olevan purtavan varassa. En nähnyt mitään vihreää syötävää koko aikana. Valkoista sämpylää ja HB-soosia senkin edestä...
Siskoni oli Birminghamissa pari viikkoa kaverinsa perheessä vierailulla. Perhe söi enimmäkseen pakaste-aterioita, jotka nautittiin telkkarin ääressä.
Melkein itki ilosta kun pääsi taas Suomeen kotiruoan ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset osaa kyllä hyvin sikailla ulkomailla, että en kyllä yhtään ketään sormella osoittelisi.
Terveisin Virossa asunut suomalainen,jota hävetti olla suomalainen siellä
No eipä virolaiset Suomessa sen kummemmassa maineessa ole. Viina maistuu ja maistissa autoillaan.
Ja nythän mm. Viron ent. PM on (taas) kunnostautunut, tukevassa humalassa poistettu koneesta Helsinki-Vantaalla ja riidellyt henkilökunnan kanssa. Nyt vaatii korvauksia 😄😄😄
Näitä riittää.
Veljeskansoja ollaan, vaikka virolaiset jonkinlaista ylemmyydentuntoa sairastavatkin. Olihan Viro kuitenkin Suomea rikkaampi maa ennen 1940-lukua. Mutta samanlaisia ovat, vähän kierompia vain sen neukkumenneisyyden takia. Meille kuitenkin rakkaita samoin kuin ruotsalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne juomatavat sen parempia ole :)
Britit ja suomalaiset sopii hyvin yhteen, molemmat perzeet olalla koo loman 🤪🍺
Suomalaiset itseasiassa juovat etelänkohteissa yllättävän maltillisesti ja käyttäytyvätkin yllättävän hyvin. Monessa paikassa paikalliset on jopa sanoneet että siellä pidetään suomalaisista, koska ovat rehellisiä ja kohteliaita. Britit tosiaan erottuvat sikailulla ja kauhealla älämölöllään. Muita eivät juurikaan huomioi. Itse katson nykyään aina hotlellia valitessa onko asiakaskunta kovin britti-voittoista palautteiden perusteella, ja jos on niin skippaan kyseisen hotellin.
Kävin Playa de las Americasissa 90-luvun alussa. Siellä oli monessa kuppilassa tarjolla English breakfast, eli purkkipapuja, löysäksi jätetty paistettu kananmuna, paahtoleipää pari palaa, sekä pieni lasillinen appelsiinimehua.
Kerran vahingossa eksyin tuollaisen syömään. Sen jälkeen ostin huoneistohotelliimme itse aamiaistarvikkeet kaupasta. Hyviä ravintoloita ei ollut muutenkaan kuin pari kappaletta ja niissä oli tungosta. 
En tiedä mikä meininki siellä nykyään on, toivottavasti parempi ravintola - ja kahvilatarjonta. 
Onko britit sitten jotenkin sairaampi kansa? Ruokavalion perusteella näin voisi kuvitella.
AP on ihan oikeassa. Saman havainnon olen tehnyt itsekin. 
lisäksi vain pohjoismaalaiset syö puuroa.
Brittien takia aamupalalla on niitä typeriä nakkeja, pekonia, paistettuja sieniä ja sitä lismaista papusoosia. Yök
Suomalainen vihannestenmussutus on ihanan woke!
No ei alakoululaiset sentään. Alakoululaiset syövät kouluruokaa.
Brittipenskat syö tuota kamalaa moskaa taaperosta asti.