Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naapuria pakko alkaa moikata jos hän moikkaa, ja aina keksiä jotain small talkkia?

Vierailija
10.03.2024 |

Itseä kun ahdistaa tuollaiset. Kysessä ei edes ihan naapuri, mutta vastakkaisesta talosta. Yleensä kun kävelen, katson vain alaspäin, mutta tämä henkilö on yhtäkkiä alkanut moikkailemaan. Yleensä hän myös sanoo jotain aina säästä. En tiedä miten reagoida, jos alan moikata, niin sitten pitää kai moikata aina. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte mitään small talkia, mutta kyllä se hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Varsinkin, jos se toinen tervehtii ensin sinua. Meilläkin on naapuri, joka ei tervehdi. Eka kerran tapasin rouvan postilaaikoilla ja hänen katsoessa mua silmiin hymyilin ja sanoin "moi", mutta hän ei vastannut. Katsoi vaan mua ja käänsi katseen takaisin asfalttiin. Otti postinsa laatikosta ja poistui. Pari kertaa sen jälkeen pihalla kohdatessa moikkasin ja sitten lopetin, kun ei vastannut. Myöskään miehensä ei kertaakaan moikannut takaisin. Ovat nyt asuneet tuossa naapurissa varmaan 10 vuotta, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Mies on alkanut moikkaamaan ajaessaan autolla vastaan, mutta ei naamatusten, kun esimerkiksi lumitöihin satutaan yhtäaikaa. Ihme porukkaa. Mutta samapa tuo, en mitään kavereita ollut hakemassakaan.

Kuten sanoin, ei oo ees saman talon asuka

Voin kyllä tervehtiä :-) Mutta en osaa small talkkia harrastaa, ja se ahdistaa jos pitää siihen ruveta. 

Vierailija
22/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano moi ja jos kyselee enemmän, niin sorry, i dont understand :) , ei jummarra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Naapurin mummo pyysi imuroimaan mattoaan, koska häntä itseään huimaa. Siihen loppui small talk.

Vierailija
24/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!  Muuta pois!  Sitä tiedä mitä se suunnittelee.....

Vierailija
25/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että kaikki ihmiset ei osaa puhua, moikkaavat, itse pyrin sanomaan jotain. No en kaikille jotka tiedän että asuu samassa kerroksessa tai samassa taloyhtiössä. 

Vierailija
26/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut päähäsi ajatuksen että olisi pakko

Vierailija
27/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi ajatuksen että olisi pakko

ajattelin, että se menee siihen, että mun on jossain vaiheessa jäätävä keskustelemaan. Aikoinaan kun asuin porukoilla, niin seurasin äitini suhteita naapureiden kansas. Yleensä äitini joutui aina teennäisesti vetää jotain smalltalkkia, ja sitten ne naapurit alkoi pyytä palveluksia. Sitten äitiäni alkoi ahdistaa ne naapurit lopulta, ja pian piti aina "odottaa" sisällä, että naapuri oli mennyt sisään ennekuin pystyi lähteä ulos.

Vierailija
28/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta tervehtiä. 

Vierailija
29/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ( hyviin tapoihin) moikata/tervehtiä naapureita. 

Mitään  small talkia  EI tarvitse  sanoa. Tervehdys riittää.

Tervehtii ja menee eteenpäin. ELLEI ole sitten  sellainen mukava ja samankaltainen  naapuri, jonka kanssa on mukava rupatella, sehän on jopa suotavaa 😃....... yksinäisyys Suomen perusjuttuja.... Eikä ihme.

Koskaan ei voi tietää milloin itse kukin tarvitsisi juuri naapurin apua/seuraa tai  tukea.

Tervehtiminen  on vähintä mitä ihminen voi sanoa toiselle.

Vierailija
30/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmea tilanne jos joutuu sanomaan toiselle ihmiselle moi. 

Ei vaan musta tuntuu, että tää "naapuri" on yrittänyt aloittaa aina small talkkia kanssani, enkä halua ryhtyä siihem, että aina pitäisi keksiä jotain kun näen hänet.

Sanot hymyn kera että "moi, niin onkin kiva/sateinen/tuulinen ilma, mukavaa päivää!" 

Et pysähdy sen kummemmin vaan kävellessäsi huikkaiset. Siinä vaiheessa kun olet lauseen loppuun sanonut hän on jäänyt jo selän taa ja voit unohtaa koko kohtaamisen. 

Minä toimin nuin naapureiden kanssa joka päivä kun kotona olen. Täysi noteeraamattomuus on epäkohteliasta, mutta tuollainen pieni lause hymyn kera saattaa pelastaa jonkun päivän. Minusta kuulemma pidetään naapurustossa kun jaksan vastata edes tuon verran.

Olen välillä pois kotoa työn parissa pidempiä aikoja ja kuulemma yhdeltä naapurilta (ollaan ystävystytty) ja mieheltäni kysellään silloin säännöllisesti että missäs se hymyilevä ja aurinkoinen täti on kun ei ole hetkeen näkynyt. 😅

Eivät tuon enempiä häiritse kun olen ottanut ihan tietoiseksi tavaksi että tosiaan en pysähdy. Mun naama on kyllä sellainen että ihmiset muutenkin tahtovat jutella, esim bussipysäkillä... Ilmeisesti tuo "aurinkoisuus ja iloisuus" on se juttu joka juttelijoita kerää... 

Vierailija
31/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan musta tuntuu, että tää "naapuri" on yrittänyt aloittaa aina small talkkia kanssani, enkä halua ryhtyä siihem, että aina pitäisi keksiä jotain kun näen hänet.

Sanot hymyn kera että "moi, niin onkin kiva/sateinen/tuulinen ilma, mukavaa päivää!" 

Et pysähdy sen kummemmin vaan kävellessäsi huikkaiset. Siinä vaiheessa kun olet lauseen loppuun sanonut hän on jäänyt jo selän taa ja voit unohtaa koko kohtaamisen. 

Minä toimin nuin naapureiden kanssa joka päivä kun kotona olen. Täysi noteeraamattomuus on epäkohteliasta, mutta tuollainen pieni lause hymyn kera saattaa pelastaa jonkun päivän. Minusta kuulemma pidetään naapurustossa kun jaksan vastata edes tuon verran.

Olen välillä pois kotoa työn

Voin sanoa moi, mutta tuo loppu on minusta niin teennäistä.

Vierailija
32/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homo se on ja yrittää iskeä.

Vierailija
33/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon.

Vierailija
34/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon.

Käynkin hoidossa sosiaalisesta ahdistuksesta

Vierailija
35/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa moi, mutta tuo loppu on minusta niin teennäistä.

No sitten sanot vain moi. Ei tarvi olla samanlainen kuin minä, hymyn voit vielä yrittää tuohon taikoa lisäksi. Mutta tosiaan jos et halua jutella niin sitten et pysähdy. Ja esim jos pyörätelineillä on joku puhelemassa niin räpläät pyörän lukon kuntoon ja sinä aikana nuo tutut fraasit, kun pyörä lähtövalmiina niin toivotat kivaa päivää ja lähdet menemään. Mikään pakko ei ole jäädä pidemmin juttelemaan jos siltä ei tunnu, mutta täysi vastaamattomuus on todella omituista. 

Vierailija
36/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän naapureinani kaikkia samalla kadulla asuvia. Moikkaan aina jos mulle moikataan. Minulla on huono kasvomuisti joten jos odotat sitkeästi että minä aloitan moikkailun, en sitä välttämättä tee. Mutta tervehdin tosiaan aina jos minua tervehditään.

Nuorena ahdistuin itsekin naapureiden moikkailusta enkä siihen välttämättä aina vastannut. Vanhempana olen tajunnut kuinka typerästi ja nolosti olen silloin käyttäytynyt.

Vierailija
37/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ahdistaa sen takia kun kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. En minä uskolla puhua ventovieraille.

Ammu itsesi.

Vierailija
38/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ( hyviin tapoihin) moikata/tervehtiä naapureita. 

Mitään  small talkia  EI tarvitse  sanoa. Tervehdys riittää.

Tervehtii ja menee eteenpäin. ELLEI ole sitten  sellainen mukava ja samankaltainen  naapuri, jonka kanssa on mukava rupatella, sehän on jopa suotavaa 😃....... yksinäisyys Suomen perusjuttuja.... Eikä ihme.

Koskaan ei voi tietää milloin itse kukin tarvitsisi juuri naapurin apua/seuraa tai  tukea.

Tervehtiminen  on vähintä mitä ihminen voi sanoa toiselle.

On sen erran outoa porukkaa että en tervehdi. 

Jonkun kerran tervehdin mutta vastaaminen niin vaihtelevaa että katsoin paremmaksi lopettaa moisen veivaamisen. 

Jollakin kerralla huutelivat kymmenien metrien päästä tervehdystä kuin ylimmälle ystävälle konsanaan liiankin tuttavallisesti ja toisella kertaa taas ei ollut tuntevinaankaan, saati vastanneet esittämääni tervehdykseen, niin helpompi kun ei tunneta.

Vierailija
39/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ahdistaa sen takia kun kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. En minä uskolla puhua ventovieraille.

Ammu itsesi.

Miksi olet nuin ilkeä? 

Vierailija
40/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahhahhah! Voi näitä ap:n kaltaisia.

Itse tervehdin kesällä naapuritalon pihalla olevaa vanhuspariskuntaa ja jatkoin normaalisti matkaani. Ne kumpikin möllötti mua suu auki syyttävästi. Sitten se nainen sanoi: "Tollanen, se on just tollane." Mies siihen että: "No just tollane".

Huomasin kaivaessani avainnippua, että he toltottivat vieläkin siellä ulko-oven edellä. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi