Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naapuria pakko alkaa moikata jos hän moikkaa, ja aina keksiä jotain small talkkia?

Vierailija
10.03.2024 |

Itseä kun ahdistaa tuollaiset. Kysessä ei edes ihan naapuri, mutta vastakkaisesta talosta. Yleensä kun kävelen, katson vain alaspäin, mutta tämä henkilö on yhtäkkiä alkanut moikkailemaan. Yleensä hän myös sanoo jotain aina säästä. En tiedä miten reagoida, jos alan moikata, niin sitten pitää kai moikata aina. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Voi mennä vain eteenpäin, varsinkin jos on kauempana. Jos liimautuu, se on hankala juttu. Ehkä voi ohimennessä huikata tyyliin "kauppaan menossa" tai kotiin mennessä jos toinen meinaa liimautua että "puhelu tulossa" tms. Joku tekosyy. Ei jää siihen jos ei halua. Mutta mitä jos se tulee kaupassa vastaan tms. Jos olisi itse kiinnostunut juttelemaan, se on ihan eri asia, usein ne vaan tulevat joka kerralla eikä pääse eteenpäin.

Vierailija
2/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tilanne jos joutuu sanomaan toiselle ihmiselle moi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan musta tuntuu, että tää "naapuri" on yrittänyt aloittaa aina small talkkia kanssani, enkä halua ryhtyä siihem, että aina pitäisi keksiä jotain kun näen hänet.

4/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee moikkaamaan niin pitää alkaa kirkumaan ja täysillä.

Vierailija
5/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelottavaa. Itse odotan hissiä jos joku käyttää sitä kunnes tiedän että tie on vapaa. 

Vierailija
6/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä yrittää vaan olla ystävällinen, kasvatus nääs. Mutta ehkä seuraavan kerran ei enää yritä :) Mutta eihän ole pakko sanoa mitään, jos ei halua. Tai sanoo vaan moi, eikä puhu muuta.

Vierailija
7/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
8/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkiin ei tarvitse ryhtyä, mutta naapurin tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Eikä maksa mitään.

Vierailija
9/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Small talkiin ei tarvitse ryhtyä, mutta naapurin tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Eikä maksa mitään.

Ei ole edes naapuri, vaan vastakkainen talo!

Vierailija
10/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mitään small talkia, mutta kyllä se hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Varsinkin, jos se toinen tervehtii ensin sinua. Meilläkin on naapuri, joka ei tervehdi. Eka kerran tapasin rouvan postilaaikoilla ja hänen katsoessa mua silmiin hymyilin ja sanoin "moi", mutta hän ei vastannut. Katsoi vaan mua ja käänsi katseen takaisin asfalttiin. Otti postinsa laatikosta ja poistui. Pari kertaa sen jälkeen pihalla kohdatessa moikkasin ja sitten lopetin, kun ei vastannut. Myöskään miehensä ei kertaakaan moikannut takaisin. Ovat nyt asuneet tuossa naapurissa varmaan 10 vuotta, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Mies on alkanut moikkaamaan ajaessaan autolla vastaan, mutta ei naamatusten, kun esimerkiksi lumitöihin satutaan yhtäaikaa. Ihme porukkaa. Mutta samapa tuo, en mitään kavereita ollut hakemassakaan.

Vierailija
11/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte mitään small talkia, mutta kyllä se hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Varsinkin, jos se toinen tervehtii ensin sinua. Meilläkin on naapuri, joka ei tervehdi. Eka kerran tapasin rouvan postilaaikoilla ja hänen katsoessa mua silmiin hymyilin ja sanoin "moi", mutta hän ei vastannut. Katsoi vaan mua ja käänsi katseen takaisin asfalttiin. Otti postinsa laatikosta ja poistui. Pari kertaa sen jälkeen pihalla kohdatessa moikkasin ja sitten lopetin, kun ei vastannut. Myöskään miehensä ei kertaakaan moikannut takaisin. Ovat nyt asuneet tuossa naapurissa varmaan 10 vuotta, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Mies on alkanut moikkaamaan ajaessaan autolla vastaan, mutta ei naamatusten, kun esimerkiksi lumitöihin satutaan yhtäaikaa. Ihme porukkaa. Mutta samapa tuo, en mitään kavereita ollut hakemassakaan.

Kuten sanoin, ei oo ees saman talon asukas. Tuun vaan aina töistä ku se tulee samaan aikaan koiran kanssa.

Vierailija
12/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei" on ihan riittävä. Ei tarvi pysähtyä juttelemaan. 

Vierailija
13/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ahdistaa niin leiki että puhut puhelimessa. Kunhan se ei ala soimaan puhuessasi.

Vierailija
14/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen moin huijaus nyt on ihan peruskäytöstapoja 

toki en jää enempää juttelemaan mutta kyllä mä päivää osaan sanoa 

Vierailija
15/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moikkaat vaan, jos hän kerran moikkaa. Ei kai tuo paljon maksa. Muuhun ei tarvitse ruveta, muuta puhumaan siis.

Vierailija
16/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Suomessa... 🙄

Vierailija
17/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No moikkaat vaan, jos hän kerran moikkaa. Ei kai tuo paljon maksa. Muuhun ei tarvitse ruveta, muuta puhumaan siis.

No mutta hän on yrittänyt aloittaa keskustelua jo useampaan kertaan, esim kysyi "oonkos hommannut jo nastakengät". Yms. Siksi alkoi ahdistaa jo moikkaaminen. 

Vierailija
18/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ahdistaa sen takia kun kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. En minä uskolla puhua ventovieraille.

Vierailija
19/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, ei oo ees saman talon asukas. Tuun vaan aina töistä ku se tulee samaan aikaan

Mitä sitten? On se silti sinun naapurustoa. Edelleenkään ei tarvitse juttelemaan jäädä, mutta jos toinen tervehtii, on tosi epäkohteliasta vaan kävellä ohi.

Vierailija
20/45 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juntteja sitä onkin olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme