Onko naapuria pakko alkaa moikata jos hän moikkaa, ja aina keksiä jotain small talkkia?
Itseä kun ahdistaa tuollaiset. Kysessä ei edes ihan naapuri, mutta vastakkaisesta talosta. Yleensä kun kävelen, katson vain alaspäin, mutta tämä henkilö on yhtäkkiä alkanut moikkailemaan. Yleensä hän myös sanoo jotain aina säästä. En tiedä miten reagoida, jos alan moikata, niin sitten pitää kai moikata aina.
Kommentit (45)
Karmea tilanne jos joutuu sanomaan toiselle ihmiselle moi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan musta tuntuu, että tää "naapuri" on yrittänyt aloittaa aina small talkkia kanssani, enkä halua ryhtyä siihem, että aina pitäisi keksiä jotain kun näen hänet.
Jos joku tulee moikkaamaan niin pitää alkaa kirkumaan ja täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pelottavaa. Itse odotan hissiä jos joku käyttää sitä kunnes tiedän että tie on vapaa.
ehkä yrittää vaan olla ystävällinen, kasvatus nääs. Mutta ehkä seuraavan kerran ei enää yritä :) Mutta eihän ole pakko sanoa mitään, jos ei halua. Tai sanoo vaan moi, eikä puhu muuta.
Small talkiin ei tarvitse ryhtyä, mutta naapurin tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Small talkiin ei tarvitse ryhtyä, mutta naapurin tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin. Eikä maksa mitään.
Ei ole edes naapuri, vaan vastakkainen talo!
Ei tartte mitään small talkia, mutta kyllä se hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Varsinkin, jos se toinen tervehtii ensin sinua. Meilläkin on naapuri, joka ei tervehdi. Eka kerran tapasin rouvan postilaaikoilla ja hänen katsoessa mua silmiin hymyilin ja sanoin "moi", mutta hän ei vastannut. Katsoi vaan mua ja käänsi katseen takaisin asfalttiin. Otti postinsa laatikosta ja poistui. Pari kertaa sen jälkeen pihalla kohdatessa moikkasin ja sitten lopetin, kun ei vastannut. Myöskään miehensä ei kertaakaan moikannut takaisin. Ovat nyt asuneet tuossa naapurissa varmaan 10 vuotta, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Mies on alkanut moikkaamaan ajaessaan autolla vastaan, mutta ei naamatusten, kun esimerkiksi lumitöihin satutaan yhtäaikaa. Ihme porukkaa. Mutta samapa tuo, en mitään kavereita ollut hakemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte mitään small talkia, mutta kyllä se hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Varsinkin, jos se toinen tervehtii ensin sinua. Meilläkin on naapuri, joka ei tervehdi. Eka kerran tapasin rouvan postilaaikoilla ja hänen katsoessa mua silmiin hymyilin ja sanoin "moi", mutta hän ei vastannut. Katsoi vaan mua ja käänsi katseen takaisin asfalttiin. Otti postinsa laatikosta ja poistui. Pari kertaa sen jälkeen pihalla kohdatessa moikkasin ja sitten lopetin, kun ei vastannut. Myöskään miehensä ei kertaakaan moikannut takaisin. Ovat nyt asuneet tuossa naapurissa varmaan 10 vuotta, eikä sanaakaan olla vaihdettu. Mies on alkanut moikkaamaan ajaessaan autolla vastaan, mutta ei naamatusten, kun esimerkiksi lumitöihin satutaan yhtäaikaa. Ihme porukkaa. Mutta samapa tuo, en mitään kavereita ollut hakemassakaan.
Kuten sanoin, ei oo ees saman talon asukas. Tuun vaan aina töistä ku se tulee samaan aikaan koiran kanssa.
"Hei" on ihan riittävä. Ei tarvi pysähtyä juttelemaan.
Jos tuo ahdistaa niin leiki että puhut puhelimessa. Kunhan se ei ala soimaan puhuessasi.
Kyllä sen moin huijaus nyt on ihan peruskäytöstapoja
toki en jää enempää juttelemaan mutta kyllä mä päivää osaan sanoa
No moikkaat vaan, jos hän kerran moikkaa. Ei kai tuo paljon maksa. Muuhun ei tarvitse ruveta, muuta puhumaan siis.
Vierailija kirjoitti:
No moikkaat vaan, jos hän kerran moikkaa. Ei kai tuo paljon maksa. Muuhun ei tarvitse ruveta, muuta puhumaan siis.
No mutta hän on yrittänyt aloittaa keskustelua jo useampaan kertaan, esim kysyi "oonkos hommannut jo nastakengät". Yms. Siksi alkoi ahdistaa jo moikkaaminen.
Ja ahdistaa sen takia kun kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. En minä uskolla puhua ventovieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, ei oo ees saman talon asukas. Tuun vaan aina töistä ku se tulee samaan aikaan
Mitä sitten? On se silti sinun naapurustoa. Edelleenkään ei tarvitse juttelemaan jäädä, mutta jos toinen tervehtii, on tosi epäkohteliasta vaan kävellä ohi.
Ihme juntteja sitä onkin olemassa.
Ei ole pakko. Voi mennä vain eteenpäin, varsinkin jos on kauempana. Jos liimautuu, se on hankala juttu. Ehkä voi ohimennessä huikata tyyliin "kauppaan menossa" tai kotiin mennessä jos toinen meinaa liimautua että "puhelu tulossa" tms. Joku tekosyy. Ei jää siihen jos ei halua. Mutta mitä jos se tulee kaupassa vastaan tms. Jos olisi itse kiinnostunut juttelemaan, se on ihan eri asia, usein ne vaan tulevat joka kerralla eikä pääse eteenpäin.