Ei minulla herkkutiskin työntekijänä ole itselläni varaa niihin herkkuihin, joita asiakkaille myyn --- miltä se sinusta tuntuu?
Toivottavasti vähän pistelee. Vai eikö ole omatuntoa?
Kommentit (84)
Onpa outo ajattelutapa sulla. Pitäiskö kiinteistövälittäjällä olla varaa miljoonakämppään jota myy?
Hep! Mä en oo ees herkkutiskillä ja silti ei oo kaikkeen meidän kaupassa varaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös herkkutiskillä! Minusta on ihanaa kun kuulen reseptejä millä asiakkaat aikovat herkutella, joskus tarjouksesta ostan myös itse, sen verran on varaa minullakin! 😊
Asiakkailta tulee tosi hyviä ideoita melkein joka päivä. Sitten säästän hieman ja testailen itsekin.
Tuossa on oikea asenne! Ota ap mallia.
Kyllähän nää työntekijät saavat ostaa pilkkahintaan vanhoiksi meneviä tuotteita. Joskus saavat ilmaiseksikin. Lopeta valehtelu.
tissit tiskiin ja on varaa. p. s. työttömänikin olen joskus ostanut esim. kalaa ko. tiskeiltä.
Mä myyn IT-osaamistani. Mulla itselläni ei olisi varaa minua palkata minkään ohjelman tekoon. Onneksi harrastelen myös, viimeisimpiä harrastetekeleitä on led-valosetti joka kertoo milloin sähkö on halpaa. 😁
Pitäisikö jokaisella Bentley myyjälläkin olla varaa myymäänsä autoon tai muillakaan, jotka jotain toisille myyvät.
Kannattaa alkaa myymään marjoja, niin niitä saat ilmaiseksi metsästä ja ei harmita enää.
Vepsäläisellä töissä... Onhan ne monet huonekalut ihania mutta ei minulla niihin varaa ole vaikka joitain pienempiä juttuja olenkin saanut hankittua. 😁
Joku myy luksus luokan autoja, mutta ei hänellä itsellään ole varaa ostaa sellaisia autoja.
Ihan sama juttu monissa muissa amnateissa.
Suurissa kaupparyhmittymissä, henkilökunnalla on kuitenkin, tietyt alennus prosentit myös elintarvike ostoksissaan.
Samoin kulutustavara ostoksissa.
S- ryhmällä, ainakin Prisman työntekijöillä, on myös alennuksia Sokos hotelleihin ja S- ryhmän ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo ajattelutapa sulla. Pitäiskö kiinteistövälittäjällä olla varaa miljoonakämppään jota myy?
Mutta on varaa lihatiskin ruokaan?
Minä suunnittelen remontteja kaikenkokoisiin tiloihin, asuntoihin, toimistoihin, teollisuuteen. Ei minulla ole varaa niihin kämppiin, mitä ihmisillä on tai varaa ostaa teollisuushallia. Moni käy kaupassa ja näkee paljon sellaista ihan tavallistakin, mihin ei ole varaa. Vaikkapa tekisi mieli ostaa jotain hyvää juustoa, mutta varaa on vain arkijuustoon ja siihenkin vain jos se on tarjouksessa. Tai joku haluaisi ostaa hyvää kahvia, mutta pitää odottaa milloin saa Costa Ricaa neljä pakettia kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on varaa lihatiskin ruokaan?
Herkkutiskistä puhui ap, ei pelkästä lihatiskistä. Ja kyllä, niillä herkkutiskin myyjillä on silloin tällöin varaa myös ostaa niitä tuotteita.
Tulee tunne että taloudenhallinnassasi on paljon korjattavaa. Mulla on hyvin varaa ostaa palvelutiskeiltä vaikka ja mitä, ja bruttopalkkani on 1900 e /kk.
Just mietin kun ostin kultakorvikset, että mahtaako myyjänretaleella olla sellaisiin varaa?
Voi että se kaivelee! Kahteen viikkoon en ole saanut nukuttua kun mietin asiaa yötä päivää.
Mun on varmaan palattava kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tunne että taloudenhallinnassasi on paljon korjattavaa. Mulla on hyvin varaa ostaa palvelutiskeiltä vaikka ja mitä, ja bruttopalkkani on 1900 e /kk.
Herkkutiskin myyjät ovat jopa ihan osaavaa porukkaa jotka osaavat muutakin kuin lappaa pihviä tietyn grammamäärän pakettiin.... Palkatkin siis paremmat. Herkkutiskiltä saa viinisuosituksia, tietävät missä lämmössä pitää kokata ja kuinka pitkään, kuinka kauan pitää pitää huoneenlämmössä ennen paistamista, mitä hilloja tai chutneytä kannattaa juuston seuraksi laittaa...
Aivan eri asia siis kuin joku lihatiskin myyjä joka tietää vain siitä lihasta jota myy.
Ehkei ostajallakaan ole varaa. Mutta ostaa joskus sen halvemman broilerin tai ruoan. Tai harvemmin kalliin, testiksi. Ellei ole joku rahakas ostaja.
Mitä vattua. Ei mulle ole tullut mieleenkään, että onko myyjällä itsellään varaa. Vielä vähemmän mitään "pistelyistä". Oletpa ap katkera.
Siirry myymään jotain mitä pystyt itsekin ostamaan, sillä se katkeruus helpottaa? Tai sitten ei?
Olen ostanut Mersuja, Porscheja ja taloja henkilöiltä joilla ei itsellä olisi moisiin varaa.
So what?
tarkoitat siis italialaista lakkoa? sehän toimii siis nykyäänkin niin että asiakas saa mitä haluaa. jos haluaa orjatöitä niin sen saa ....T murkut org
Taitaapi myös olla niin että ne laadukkaiden ruoka-ainesten ostajat ovat hoikempia kuin jotkut kebabin syöjät... Ainakin silmämääräisesti kun vertaa kebabravintoloiden ja herkkutiskien asiakkaita...
Jos multa kiellettäisiin hyvä ruoka niin olis varmaan vähän sama asia kuin jos jollekin musaintoilijalle soitettais vaan teletappimusaa! 😀