Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi

Vierailija
10.03.2024 |

- Voitko olla varma, ettet sairastu ammattitautiin tai sairauteen, joka estää nykyisessä ammatissa toimimisen, mutta et kuitenkaan pääse eläkkeelle. Esimerkiksi oma hammaslääkärini sairastui kuulemani mukaan Parkinsonin tautiin ja hommat loppuivat siihen - en tiedä onko päässyt eläkkeelle, mutta se on selvä ettei tuota hommaa tehdä jos kädet tärisee

- voitko olla varma, ettei AI, suhdanteet tai väestörakenteen muutos vaikuta alaasi?

- voitko olla varma, että jos kouluttautudutkin uudelleen, että saat sen alan töitä?

- jos olet yrittäjä, voitko olla varma, että asiakkaita riittää hamaan tappiin saakka tai että joku muu ei ala tehdä samaa halvemmalla?

- voitko olla varma, ettet joudu onnettomuuteen, mikä estää työn teon - eläkkkeelle ei aina helposti pääse?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut on 250€ kuussa, joten enköhän mä pärjää ok.

Vierailija
2/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessimisti ei pety

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinsonin sairastunut tuskin kovin nuori on. Ja hammaslääkäreiden palkat on sellaisia, että typerämmänkin olisi luullut niistä jo saaneen sievoisen summan sukan varteen.

Vierailija
4/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään voi olla varma. Kukaan ei etukäteen tiedä hengittääkö 30 sekunnin kuluttua.

Vierailija
5/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten voin olla varma, etten jää työttömäksi. Kokoomusta äänestelen.

Vierailija
6/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla siis säästöjä niin paljon että pärjäät loppuikäsi niillä vai millä aiot elää? 

Vierailija
7/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkinsonin sairastunut tuskin kovin nuori on. Ja hammaslääkäreiden palkat on sellaisia, että typerämmänkin olisi luullut niistä jo saaneen sievoisen summan sukan varteen.

Mielestäni 31 vuotias on suhteellisen nuori, tiedän yhden tapauksen henkilökohtaisesti joka sairastui parkinssonin tautiin.  Millään taudilla ei tietääkseni ole alaikärajaa.

Vierailija
8/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten voin olla varma, etten jää työttömäksi. Kokoomusta äänestelen.

Olen myös suhteellisen hyvällä tk eläkkeellä ja kokoomusta en äänestele.  Mulla on lapsia ja lasten lapsia, ajattelen myös heidän tulevaisuutta.

Vierailija
9/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni 31 vuotias on suhteellisen nuori, tiedän yhden tapauksen henkilökohtaisesti joka sairastui parkinssonin tautiin.  Millään taudilla ei tietääkseni ole alaikärajaa.

Vaikka ei olekaan mitään "virallista alaikärajaa", niin on ihan tutkittu tosiasia, että jotkut taudit ovat yleisiä iäkkäämmillä ja harvinaisia nuorilla/nuorehkoilla. 

Vierailija
10/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta mä tiedän, että asioitani on sabotoitu ja rankasti joten työtilanteen olii ollut varsin eri, jis ei oltaisi jopa rikoksun puututtu asioiden kulkuun.

Eli se siitä nynnyy älä lesoa työttömyydellä ja kuinka et iik halua töitä ja halusit elää tuilla.

Järjestämme että et tule saamaan töitä tai ainakaan niitä mitä haluat.

Ei tuo todusta mitään. Tietyt hypoteesit on totta vain jos menevät ihan omalla painollaan. Ei niin, että sabotoidaasn ja tehdäön rikoksia, jotta asiat menisi tietyllä tapaa. Ei tarvitse olla tohtori tajutakseen sitä. 

Vierailija
11/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla siis säästöjä niin paljon että pärjäät loppuikäsi niillä vai millä aiot elää? 

Voi daiju 🤦🏻. Kuvitteletko, että työtön on täysin tuloton? Miten tyhmä sä oikein olet?!

T. Eri

Vierailija
12/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta hommaa, 25v it-alalla ja jos tuo loppuis niin sukutilaa oon pitäny siinä sivussa, elättää yhden ihmisen ihan ok. 

Vierailija
13/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään mitään, asuntolaina maksettu jo (Helsingissä asutaan). Olemme olleet jopa molemmat työttöminä samaan aikaan ja otimme tuolloin asuntolainan 170 000€:n.

Olen tottunut niin monenlaisiin elämäntilanteisiin, että tuskin mikään tulee yllätyksenä. Sairausvakuutukset löytyy, joten ei olla julkisen terveydenhuollon varassa.

Vierailija
14/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle 2 v eikä näköpiirissä että työt sitä ennen loppuisivat. Joten en usko jääväni työttömäksi. Enkä ole koskaan ollutkaan työtön.

Vierailija
15/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yleissivitys. Parkinsonin tauti voi alkaa jo 20v ja se on yleisempää miehillä kuin naisilla.

https://www.terveyskirjasto.fi/orp01795

Vierailija
16/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Miksi äänestät puoluetta joka ei aja kaltaistesi etuja? Oletko masokisti vai elättääkö joku toinen? Elättääkö ikuisesti?

Vierailija
17/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä aloitus. Vttuako se sinulle kuuluu mitä muut ajattelevat. Yhteiskunta pitää huolen omistaan.

Vierailija
18/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös suhteellisen hyvällä tk eläkkeellä ja kokoomusta en äänestele.  Mulla on lapsia ja lasten lapsia, ajattelen myös heidän tulevaisuutta.

Aika tehoton tapa auttaa heitä. Minä annan läheisilleni rahaa.

Vierailija
19/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Miksi äänestät puoluetta joka ei aja kaltaistesi etuja? Oletko masokisti vai elättääkö joku toinen? Elättääkö ikuisesti?

Kokoomus on pitänyt eläkkeistä hyvän huolen.

Vierailija
20/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi daiju 🤦🏻. Kuvitteletko, että työtön on täysin tuloton? Miten tyhmä sä oikein olet?!

T. Eri

Joo, sori tyhmyyteni. Luulin että se työ on sitä parasta sosiaaliturvaa.