Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi

Vierailija
10.03.2024 |

- Voitko olla varma, ettet sairastu ammattitautiin tai sairauteen, joka estää nykyisessä ammatissa toimimisen, mutta et kuitenkaan pääse eläkkeelle. Esimerkiksi oma hammaslääkärini sairastui kuulemani mukaan Parkinsonin tautiin ja hommat loppuivat siihen - en tiedä onko päässyt eläkkeelle, mutta se on selvä ettei tuota hommaa tehdä jos kädet tärisee

- voitko olla varma, ettei AI, suhdanteet tai väestörakenteen muutos vaikuta alaasi?

- voitko olla varma, että jos kouluttautudutkin uudelleen, että saat sen alan töitä?

- jos olet yrittäjä, voitko olla varma, että asiakkaita riittää hamaan tappiin saakka tai että joku muu ei ala tehdä samaa halvemmalla?

- voitko olla varma, ettet joudu onnettomuuteen, mikä estää työn teon - eläkkkeelle ei aina helposti pääse?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin et töitä löytyy, jos työttömäksi jää. No ei löytynyt, joten opiskelin uuden ammatin. Ei löytynyt sittenkään töitä. 

Onneksi olin varautunut. Työssä ollessa säästin ja nyt on mukavan kokoinen osakesalkku. Työttömänä etsin töitä, nautin elämästä perheen kanssa.

Kannattaa varautua muidenkin, vaikka kuinka olisi varma ikuisesta palkkaorjuudestaan.

Vierailija
22/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut. Siksi olen vakuutettu, sijoitan ja säästän pahan päivän varalle, olen raitis ja tupakoimaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkinsonin sairastunut tuskin kovin nuori on. Ja hammaslääkäreiden palkat on sellaisia, että typerämmänkin olisi luullut niistä jo saaneen sievoisen summan sukan varteen.

Määrittele nuori. Tunnen erään kolmekymppisenä sairastuneen.

Vierailija
24/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin ensimmäisen kauden kansanedustaja on maalarin koulutuksella kovasti ajamassa ammattiliittoja alas, vaikka hänellä on eläkeikään vielä vuosikymmeniä matkaa.

Kukkoilu voi vielä kostautua.

Vierailija
25/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi persujen entiselle työministerille? Sairastui ja jäi työttömäksi.

Sittemmin työtä on ilmeisesti löytynyt.

Vierailija
26/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parkinsonin sairastunut tuskin kovin nuori on. Ja hammaslääkäreiden palkat on sellaisia, että typerämmänkin olisi luullut niistä jo saaneen sievoisen summan sukan varteen.

Se yleissivitys. Parkinsonin tauti voi alkaa jo 20v ja se on yleisempää miehillä kuin naisilla.

https://www.terveyskirjasto.fi/orp01795

Se yleissivistys. Parkinsonin tauti alkaa tavallisimmin 5070 vuoden iässä, mutta joskus se voi alkaa jo varhemmin.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00055

Vierailija
27/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskulut on 250€ kuussa, joten enköhän mä pärjää ok.

Sulla siis säästöjä niin paljon että pärjäät loppuikäsi niillä vai millä aiot elää? 

Voi daiju 🤦🏻. Kuvitteletko, että työtön on täysin tuloton? Miten tyhmä sä oikein olet?!

T. Eri

Joo, sori tyhmyyteni. Luulin että se työ on sitä parasta sosiaaliturvaa. 

Ja tyhmyys sen kuin jatkuu. Paras ja ainoa on kaksi aivan eri asiaa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻.

Vierailija
28/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräskin ensimmäisen kauden kansanedustaja on maalarin koulutuksella kovasti ajamassa ammattiliittoja alas, vaikka hänellä on eläkeikään vielä vuosikymmeniä matkaa.

Eivät ammattiliitot eläkkeistä päätä, joten mikä oli pointtisi?

Vierailija
29/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta eläkkeeseen. En usko jääväni sitä ennen työttömäksi.

Työttömänä en ole ollut koskaan

Vierailija
30/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kolmenkympin kummallakin puolella jotka ovat sairastuneet parkinsonin tautiin. Eivätkä ole sukua toisilleen. Koskaan ei voi varmasti tietää kuka mihinkin tautiin sairastuu.

Vierailija
31/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ammattiliitot eläkkeistä päätä, joten mikä oli pointtisi?

Ja sopeutumisrahaa sataa ovista ja ikkunoista.

Vierailija
32/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei niin ihme palkka, jos maksaa asuntoa ,on perhettä, opintolainaa, onhan noita jo 40 v joilla on tuotakin sairautta.

Vierailija
33/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten voin olla varma, etten jää työttömäksi. Kokoomusta äänestelen.

Eikö vakuutuslääkärit ole jo katsonut sinua työkykyiseksi vaikka hoitava lääkäri väittää muuta? Se on vielä sinulla edessaä. Ensin pitää ilmoittautua työttömäksi ja koske et pysty töihin niin saat karenssin ja toimeentulotuelle. Työstä kieltäytymisestä seuraa ensin 20%:n ja sitten 40%:n alennus. Tervetuloa reaalimaailman...

Vierailija
34/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opintolainaa ,asuntolainaa ,perheen menot,,ei alkuvuosina jää hirveesti rahaa ,että jos sairastuu,sillä elää loppuelämänsä,, kyllä se on eläke tai uudelleenkoulutus,,joka sekin vaatii rahoitusta ja miten,. yksinelävälläkin vaikeaa.

Vierailija
35/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten voin olla varma, etten jää työttömäksi. Kokoomusta äänestelen.

Eikö vakuutuslääkärit ole jo katsonut sinua työkykyiseksi vaikka hoitava lääkäri väittää muuta? Se on vielä sinulla edessaä. Ensin pitää ilmoittautua työttömäksi ja koske et pysty töihin niin saat karenssin ja toimeentulotuelle. Työstä kieltäytymisestä seuraa ensin 20%:n ja sitten 40%:n alennus. Tervetuloa reaalimaailman...

Se tulee kun vähiten odotat sitä.

Vierailija
36/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös suhteellisen hyvällä tk eläkkeellä ja kokoomusta en äänestele.  Mulla on lapsia ja lasten lapsia, ajattelen myös heidän tulevaisuutta.

Minä olen lapseton, hyvällä tk eläkkeellä, enkä äänestele kokoomusta. Ajattelen muiden lapsia, lapsenlapsia ja heikompiosaisia ylipäätään. Mitä enemmän luen oikeistoa kannattavien kommentteja, sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että heidän aivot toimii vain eri tavalla, itsekkäämmin.

Vierailija
37/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskulut on 250€ kuussa, joten enköhän mä pärjää ok.

Sulla siis säästöjä niin paljon että pärjäät loppuikäsi niillä vai millä aiot elää? 

Voi daiju 🤦🏻. Kuvitteletko, että työtön on täysin tuloton? Miten tyhmä sä oikein olet?!

T. Eri

Joo, sori tyhmyyteni. Luulin että se työ on sitä parasta sosiaaliturvaa. 

Ja tyhmyys sen kuin jatkuu. Paras ja ainoa on kaksi aivan eri asiaa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻.

No millä sä sitten aiot työttömänä tai työkyvyttömänä elää? Vai onko se yhteiskunnan tukien nostelu ihan ok silloin kun se osuu omalle kohdalle? 

Vierailija
38/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Miksi äänestät puoluetta joka ei aja kaltaistesi etuja? Oletko masokisti vai elättääkö joku toinen? Elättääkö ikuisesti?

Kokoomus on pitänyt eläkkeistä hyvän huolen.

Leikkaamalla joka vuosi indeksikorotuksen.

Vierailija
39/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofit, tieteilijät ja muut mahtimiehet ovat etsineet ikuisesti samanlaisena pysyvää asiaa tuloksetta, mutta niin vain mamma päihitti heidät siinäkin (löytäen ikuisesti kestävän työn).

Vierailija
40/59 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi hankin jatkuvasti sellaista osaamista, jota voi hyödyntää ulkomailla. En oikeasti voi kuvitella tilannetta, jossa osaamiselleni ei olisi missään kysyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän