Onko linjoilla muita, jonka mies ei koskaan yllätä tai halua tehdä edes pieniä viikonlopun reissuja?
Mieheni haluaa aina olla kotona tai mökillä. Viiteen vuoteen emme ole käyneet missään muualla kahdestaan.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
"No mitä ihmettä sinä sitten mieheltäsi odotat? Minusta se on yhdessä olemista kun ollaan kotona yhdessä , ei tarvitse tehdä töitä ja kumpikin tekee omia juttujaan ja jutellaan kaikenmaailman asioista tai ollaan hiljaa - ihan mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Tai sitten puuhataan yhdessä koti- tai remppa- tai puutarhahommia.
Nimimerkillä kaksi kotona viihtyvät"
Sinulla sitten mennä vilahti ohi koko aloitus 😁
Juu, en tajua miksi tuo nainen haluaa pakottaa miehensä hotellireisuille. Jos suhde ei toimi kotona ja mökillä niin ei se siitä parane, että pakottaa toisen tekemään jotain väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttehän te mökillä. Mini ei kotoaan poistu kuin Motonettiin tai Biltemaan.
Tee omia reidsuja, yksin tai laverin kanssa.
Teen reissuja yksinkin, en tosin ota laveria mukaan, usein makuupussi riittää...
Joskus olis kiva mennä yhdessä, suunnitella, toteuttaa ja m u i s t e l l a
Tämähän se: yhteiset muistot ja kokemukset. Hankalaa niitä on saada, jos toinen sanoo, että mene yksin tai kavereidesi kanssa.
No niitä yhteisiä muistoja ja kokemuksia saa ihan kotioloissakin.
Onneksi oma mies ei ole suomalainen kotona kyhjöttävä tuppisuu. Miehelleni on itsestään selvää ylläpitää parisuhdetta olemalla yhdessä, mutta tietysti vietetään aikaa myös yksin ja ystävien seurassa.
Useampi suomalainen kumppani taustalla, mutta vasta nykyisen kanssa pystyi muodostamaan avioliiton ja perheen. Kun suomalainen mies aloittaa parisuhteen, naista pidetään itsestään selvyytenä eikä naisen toiveita tarvitse kuunnella tai ne voidaan kuitata nalkutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mies ei ole suomalainen kotona kyhjöttävä tuppisuu. Miehelleni on itsestään selvää ylläpitää parisuhdetta olemalla yhdessä, mutta tietysti vietetään aikaa myös yksin ja ystävien seurassa.
Useampi suomalainen kumppani taustalla, mutta vasta nykyisen kanssa pystyi muodostamaan avioliiton ja perheen. Kun suomalainen mies aloittaa parisuhteen, naista pidetään itsestään selvyytenä eikä naisen toiveita tarvitse kuunnella tai ne voidaan kuitata nalkutuksena.
Minulla on miespuoleinen, virolainen ystävä. Kuuntelen joskus todella kateellisena, kun hän aivan itsestäänselvyytenä kertoo että totta kai huomio avovaimoaan ja totta kai tekevät asioita yhdessä. Heillä ei ole lapsia, mutta heillä on ystäviä joilla on, ja näille pariskunnillekin on kuulemma itsestäänselvyys että tekevät asioita myös ilman lapsia. Tämä voi olla tietty heidän ystäväpiirin oma kupla, mutta en tunne suomalaista miestä, joka olisi yhtä avoin, romanttinen ja itsenäinen yhtä aikaa.
Viime perjantaina sain häneltä hyvän naistenpäivän toivotuksen, ja hän kysyi ihan vilpittömästi että mitä teen illalla. Vastasin todella kateellisena, että en mitään. Hän ja puolisonsa juhlivat naistenpäivää. Ystävääni lainaten: "totta kai juhlitaan!"
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on palstan perusressukkamies, joka tekee naurettavia aloituksia naiseksi tekeytyneenä. Tämä on hänen ainoa keinonsa olla vuorovaikutuksessa naisten kanssa. Kannattaa ilmiantaa nuo paskaviestit heti alkuunsa niin palsta siistiytyy.
Miksi olet noin asiaton ja pilkkaat lähimmäistäsi? Sinulla on selvästi vakavia häiriöitä omassa elämässäsi, hae rohkeasti niihin apua, avun hakemista ei tarvitse hävetä.
Ethän sinäkään koskaan keksi mitään kivaa miehellesi, joten olet yhtä lailla syyllinen. T: n43
Ihime valittajia. Jos toinen ei tykkää mistään reissuista niin miksi pitää pakottaa. Eihän teitäkään kukaan pakota jäämään kotiin.
125: Kuulostaa tutulta. Joskus mietin, ovatko suomalaiset miehet jotenkin autistisia tai muuten sosiaalisesti vajaita kun tavanomainen huomioiminen ja keskusteleminen on niin julmetun vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 17. Sait tismalleen kiinni ongelmasta,
ap
Meillä innostun, kun puoliso ehdottaa jotain extraa, ajelua sunnuntaisin, pizzoille lähtöä, minilomaa... ja vaikkei olis just mun juttu, en sitä ehkä sanoisi. Joskus kun mä ehdotan jotain tyyliin koko päivän reissu, hän saattaa sanoa: lähdetään heti, ollaan sit takaisin jo iltapäivällä, vaikka minä olisin halunnut viipyä, luhnustella...
Jos minä ehdotan vaik konserttia, saattaa ssnoa: mee vaik siskos kanssa...
m i e h e t
En mä ainakaan yritä saada miestä mukaan sellaiseen mistä hän ei pidä. Kysyn jodkus haluaisitko ja jos ei halua sitten menen yksin tai kaverin kanssa. Toimii myös toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
125: Kuulostaa tutulta. Joskus mietin, ovatko suomalaiset miehet jotenkin autistisia tai muuten sosiaalisesti vajaita kun tavanomainen huomioiminen ja keskusteleminen on niin julmetun vaikeaa.
Ongelma varmaan johtuu niiden suomalaisten miesten puolisoista, joiden kanssa ei pysty keskustelemaan järkevästi. Ja näillä puolisoilla myös nämä vaatimukset huomioimisesta ovat aivan kohtuuttomia.
Sinänsähän Naistenpäivä on sellaista Neuvostoliiton aikaista hapatusta, joka ei ole länteen suuntautuneessa Suomessa saanut luonnollista jalansijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ite taidat olla autistinen
Mulla on tällainen mies. Käydään yhdessä prismassa ja joskus syömässä ja lenkillä. Reissaan ystäväni kanssa paljon, mies on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinäkään koskaan keksi mitään kivaa miehellesi, joten olet yhtä lailla syyllinen. T: n43
Siis sellaista kivaa, mikä olisi myös miehen mielestä kivas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sellaista kivaa, mikä olisi myös miehen mielestä kivas
Tämä. Olisin minäki lähteny exän reissuihin jos olisin tienny että siellä tehtäs sellastaki mikä mulla kiinnostaa. Shoppailu niissä samoissa vaatekaupoissa mitä kotonaki löytyy ei oo sitä mitä haluis tehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen tapa jättää koko elämänsä yhden ihmisen varaan. Mene ja toteuta itse tai kavereiden kanssa. Miehiä ei kiinnosta samat asiat kuin naisia eli enemmän saat irti kylpylästä, kulttuurireissusta ym. Naisten kanssa.
Tai mieluummin etsi mies, jota kiinnostaa samat asiat kuin sinua. Voit toteuttaa sen miehen kanssa sekä arkea että juhlaa, kotona oloa että matkustelua, kulttuuria että juntteilua, kylpylää että koti saunomista. Tällaisiakin miehiä on. Paljon.
Täällä on yksi,joka haluaa reissata ja kokea kaikkea upeaa naisen kanssa. Olen ihastunut erääseen naiseen ja haluaisin tehdä hänen kanssaan vaikka mitä. Matkustaa, sekä koti että ulkomailla. Olisi ihanaa käydä katsomassa taidetta yhdessä, lukea kirjoja, syödä jäätelöä,jutella ja kysellä naiselta vaikka mitä. Ainoa este on se, kun hän on varattu. Voin vain haaveilla. Ja en kyllä ymmärrä noita miehiä, joilla on upeat naiset ja ei kiinnosta mikään yhteinen. Haluaisin sanoa tuolle ihastuksen kohteelleni: tu eres el sol, olet aurinko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen tapa jättää koko elämänsä yhden ihmisen varaan. Mene ja toteuta itse tai kavereiden kanssa. Miehiä ei kiinnosta samat asiat kuin naisia eli enemmän saat irti kylpylästä, kulttuurireissusta ym. Naisten kanssa.
Tai mieluummin etsi mies, jota kiinnostaa samat asiat kuin sinua. Voit toteuttaa sen miehen kanssa sekä arkea että juhlaa, kotona oloa että matkustelua, kulttuuria että juntteilua, kylpylää että koti saunomista. Tällaisiakin miehiä on. Paljon.
Täällä on yksi,joka haluaa reissata ja kokea kaikkea upeaa naisen kanssa. Olen ihastunut erääseen naiseen ja haluaisin tehdä hänen kanssaan vaikka mitä. Matkustaa, sekä koti että ulkomailla. Olisi ihanaa käydä katsomassa taidetta yhdessä, lukea kirjoja, syödä jäätelöä,jutella ja kysellä naiselta vaikka mitä. Ainoa este on se, kun hän on
Hahaha, hyvä esitys mutta harmiksesi kukaan ei usko. Jos saisit tuolta naiselta pildeä niin sun kiinnostus loppuis siihen kohtaa heti.
Sanokaas nyt hotellipakottajat miksi haluatte lähtä noille reissuille? Mitä saatte niistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meillä innostun, kun puoliso ehdottaa jotain extraa, ajelua sunnuntaisin, pizzoille lähtöä, minilomaa... ja vaikkei olis just mun juttu, en sitä ehkä sanoisi. Joskus kun mä ehdotan jotain tyyliin koko päivän reissu, hän saattaa sanoa: lähdetään heti, ollaan sit takaisin jo iltapäivällä, vaikka minä olisin halunnut viipyä, luhnustella...
m i e h e t
En mä ainakaan yritä saada miestä mukaan sellaiseen mistä hän ei pidä. Kysyn jodkus haluaisitko ja jos ei halua sitten menen yksin tai kaverin kanssa. Toimii myös toisinpäin.
Joo. Mut kun on yhteinen vuosipäivä, ja sitä haluis juhlistaa... kysyn mitä tehtäis? Olisko miehellä joku ehdotus? No ei oo. Ei sit lämpene munkaan ehdotuksille... mennään paljon omien kavereiden kanssa, mutta hääpäivää olis ihan kiva juhlistaa miehen kaa, niin, ihan oikean aviomiehen kaa, ei random kaverin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
m i e h e t
Joo. Mut kun on yhteinen vuosipäivä,
Yhteiset vuosipäivät kuten hääpäivä on helppoa juhlistaa seksillä ja siinäkin voi antaa toiselle sellaista mitä harvemmin antaa. Tämä siis molemmilla.
Samaa kokenut arkielämässä jo vuosikymmeniä. Viikonlopun yksittäiset reissut ovat kuulema liian kalliita ja kaikki ylimääräinen maksaa. Tuo monen mainitsema mökillä käyminenkin kuulostaa ylelliseltä, meillä ei ole mökkiä ja asutaan kerrostalossa. Haluaisinkin joskus mennä vaikka vuokramökille viikonlopuksi. Me käymme loma-aikoina kyllä ulkomailla, mutta tuntuu että mies kerää omia kokemuksiaan. Ainakin hän kertoo muille "minä kävin siellä"", tai "minulle tapahtui niin ja niin".Olen selvästi vain näiden matkojen rahoittajaosapuoli.
Yllätyksiä on mieheltä tullut hyvin yksittäisinä sydänsuklaapaketteina tms. Ajattelen itse, että jokin ylimääräinen toisen huomioiminen ja yhdessä jonkun asian suunnittelu ja toteuttaminen on arjen ylevöittämistä.
Monet ovat ehdottaneet, että toteuta sitten itseäsi jos toinen ei lähde mukaan. Jos minä suunnittelen tai toteutan reissuja tai harrastuksia itselleni, hän jossain vaiheessa alkaa valittamaan, että "aina olen menossa". Siis korkeintaan keskimäärin yhden kerran viikossa! Minulla on hiipunut toiveet sekä omia harrastuksia jäänyt pois kun olen väsynyt.
Luulen, että tähän ei auttaisi muu kuin ero. Ajattelen sitä nyt joka päivä.