Onko linjoilla muita, jonka mies ei koskaan yllätä tai halua tehdä edes pieniä viikonlopun reissuja?
Mieheni haluaa aina olla kotona tai mökillä. Viiteen vuoteen emme ole käyneet missään muualla kahdestaan.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin omille reissuilleni, ihannetapauksessa ystävän kanssa.
Näin olen välillä tehnytkin vaikka meillä on yhteisiäkin reissuja mutta oma into on suurempi. Olen jopa asunut hetken ulkomailla. Se ei etäännyttänyt vaan piristi suhdetta kun molempien arki muuttui hetkeksi ja toista ikävöi
Ite kun muutin töiden takia vuodeksi toiseen maahan en ikävöinyt vaimoa yhtään. Nautin siitä ettei tarvinnut olla joka vapaalla menossa mihinkään.
No piristys sekin.
Jos et ikävöinyt yhtään niin rakastatko edes?
En, onneksi on erottu jo monta vuotta sitten.
Ja ero tuli sulle yllätyksenä 😂
Mikähän sille vaimolleen tuli? Läksi matkoille ihan yksin, eikä palannut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi mies lähtee mukaan ihan innostuneena, vaikka kaikki organisointi jääkin minulle. Mutta olemme tämän puhuneet auki ja joskus, hyvin harvoin tosin, mieheltä tulee paikoista tai asioista ehdotuksia. Ne toteutetaan aina. Pikkuisen välillä surettaa, kun minun vuoksi ei nähdä mitään vaivaa tai en koskaan saa kokea yllätystä, mutta näin mennään.
Arvostan miestäni yhä enemmän, kun luen tätä ketjua 😍
Lainatun kirjoittaja.
Ehdotan että tilaat itsellesi jonkun opastetun ryhmämatkan esim.Albatross Travelilta tai Olympia- matkatoimistosta .Niille on helppo osallistua yksinkin kun opas on mukana koko reissun ja matkaseuraa siinä samalla.Yhdenhengen huoneen saa lisämaksusta ja kaikki järjestetty etukäteen.Ukko voi mökkeillä sen ajan tai möllöttää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on meillä ollut riidan aihe. Mies tuli joskus mun mukana metsäretkille mutta huomasin, että hän tulee mukaan vain minua miellyttääkseen eikä oikeasti viihdy. Sovittiin, että hänen ei tarvitse tulla mukaan, mutta ei estele minua metsästämästä, kalastamasta ja patikoimasta yksin. Nykyään sooloretkeilen usein ja käyn myös ulkomailla yksin. Tämä on parantanut parisuhdetta, kun saa olla omissa oloissa riittävän usein.
Kenenkään ei tarvitse suostua kyhnöttämään kotona ja heittämään elämäänsä hukkaan. Jos mies ei halua tehdä muuta kuin olla kotona tai mökillä, niin ei häntä voi muuhunkaan pakottaa.
Tämä . Kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Myös parisuhteessa saa olla omia juttuja ilman että niihin pitää se toinen velvoittaa osallistumaan.
En oikein ymmärrä mitä nämä hotellipakottajat oikein hakee. Jos et saa haluamaasi huomiota ja yhdessäoloa kotona niin eikö siitä kannattaisi puhua eikä rutkuttaa jostain matkoista ja hoteliyöpymisistä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttehän te mökillä. Mini ei kotoaan poistu kuin Motonettiin tai Biltemaan.
Tee omia reidsuja, yksin tai laverin kanssa.
Teen reissuja yksinkin, en tosin ota laveria mukaan, usein makuupussi riittää...
Joskus olis kiva mennä yhdessä, suunnitella, toteuttaa ja m u i s t e l l a
Meillä myös näin.
Mies kyllä haluaa viettää aikaa yhdessä kahdestaan (ja meillä on erittäin läheiset välit), mutta sen tulisi järjestyä ns. itsestään. Tasan kerran on varannut hotelliviikonlopun tutusta hotellista lähistöllä, kaikki muut reissut olen minä järjestänyt. Jos vihjailen että olisi kiva esim. viettää edes kotona yksi yö kahdestaan, mies toteaa ettei viitsi vaivata äitiään (lapsi jo isompi koululainen ja anoppi puolestaan vielä hyväkuntoinen + työelämässä). Mitäpä tuohon sitten sanomaan...
Meillä miehen ajattelutapaan vaikuttaa kyllä autismin kirjon diagnoosi. Aiemmin tuli pahoitettua mieli kun mies ei tajunnut yksinkertaisimpiakaan muistamisia, juhlimisia ym. mutta nyt osaan suhtautua erilailla kun tiedän, ettei tahallaan ole mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin omille reissuilleni, ihannetapauksessa ystävän kanssa.
Näin olen välillä tehnytkin vaikka meillä on yhteisiäkin reissuja mutta oma into on suurempi. Olen jopa asunut hetken ulkomailla. Se ei etäännyttänyt vaan piristi suhdetta kun molempien arki muuttui hetkeksi ja toista ikävöi
Ite kun muutin töiden takia vuodeksi toiseen maahan en ikävöinyt vaimoa yhtään. Nautin siitä ettei tarvinnut olla joka vapaalla menossa mihinkään.
No piristys sekin.
Jos et ikävöinyt yhtään niin rakastatko edes?
En, onneksi on erottu jo monta vuotta sitten.
Ja ero tuli sulle yllätyksenä 😂
Mikähän sille vaimolleen tuli? Läksi matkoille
Ei ollu yllätys kun ite lähin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös näin.
Mies kyllä haluaa viettää aikaa yhdessä kahdestaan (ja meillä on erittäin läheiset välit), mutta sen tulisi järjestyä ns. itsestään. Tasan kerran on varannut hotelliviikonlopun tutusta hotellista lähistöllä, kaikki muut reissut olen minä järjestänyt. Jos vihjailen että olisi kiva esim. viettää edes kotona yksi yö kahdestaan, mies toteaa ettei viitsi vaivata äitiään (lapsi jo isompi koululainen ja anoppi puolestaan vielä hyväkuntoinen + työelämässä). Mitäpä tuohon sitten sanomaan...
Meillä miehen ajattelutapaan vaikuttaa kyllä autismin kirjon diagnoosi. Aiemmin tuli pahoitettua mieli kun mies ei tajunnut yksinkertaisimpiakaan muistamisia, juhlimisia ym. mutta nyt osaan suhtautua erilailla kun tiedän, ettei tahallaan ole mitä on.
Taidat ite olla autismin kirjoilla jos vielä aikusena kaipaat jotain muistamisia.
Miksi se, mitä nainen haluaa tehdä yhdessä on oikein ja se, mitä mies haluaa tehdä yhdessä on väärin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se, mitä nainen haluaa tehdä yhdessä on oikein ja se, mitä mies haluaa tehdä yhdessä on väärin?
Kuka niin sanoo?
Mutta KSI sitä toista ilahduttaa pakottaa se toinen kahdeksi viikonlopuksi kärsimään hotelliin ihan tyhjän takia? Kyllä omassa sängyssä nukkuu ja lepäutyy paljon paremmin ja vieläpä ilmaiseksi.
Se vastavuoroisuus. Omassa sängyssä nukutaan toisen toiveesta 50 viikonloppuna vuodessa ja toisen toiveesta hotellissa 2 viikonloppuna. Miksi ei halua edes tuota vähää ilahduttaa rakastaan, kun toinen on tehnyt selväksi, että rakkaani haluaisin juuri sinun kanssasi kokea tuon?
Onko täällä yhtäkään av-mammaa joka ei olisi valinnut puolisokseen sellaista miestä, josta ei tykkää.
Ihme vinkumista päivästä toiseen. Ap:kin voi erota miehestä ja etsiä sellaisen joka tykkää mennä ja tulla joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että tilaat itsellesi jonkun opastetun ryhmämatkan esim.Albatross Travelilta tai Olympia- matkatoimistosta .Niille on helppo osallistua yksinkin kun opas on mukana koko reissun ja matkaseuraa siinä samalla.Yhdenhengen huoneen saa lisämaksusta ja kaikki järjestetty etukäteen.Ukko voi mökkeillä sen ajan tai möllöttää kotona.
Miten tämä auttaisi ap:tä, kun hän haluaisi tehdä jotain lyhyitä reissuja puolisonsa kanssa?
Tämä . Kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä. Myös parisuhteessa saa olla omia juttuja ilman että niihin pitää se toinen velvoittaa osallistumaan.
En oikein ymmärrä mitä nämä hotellipakottajat oikein hakee. Jos et saa haluamaasi huomiota ja yhdessäoloa kotona niin eikö siitä kannattaisi puhua eikä rutkuttaa jostain matkoista ja hoteliyöpymisistä.
Sinulla sitten mennä vilahti ohi koko aloitus. Eihän ap ole kieltänyt/estänyt niitä omia juttuja, vaan kertoi, ettei ole yhteisiä juttuja, johtuen miehen suostumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttehän te mökillä. Mini ei kotoaan poistu kuin Motonettiin tai Biltemaan.
Tee omia reidsuja, yksin tai laverin kanssa.
Teen reissuja yksinkin, en tosin ota laveria mukaan, usein makuupussi riittää...
Joskus olis kiva mennä yhdessä, suunnitella, toteuttaa ja m u i s t e l l a
Tämähän se: yhteiset muistot ja kokemukset. Hankalaa niitä on saada, jos toinen sanoo, että mene yksin tai kavereidesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä yhtäkään av-mammaa joka ei olisi valinnut puolisokseen sellaista miestä, josta ei tykkää.
Ihme vinkumista päivästä toiseen. Ap:kin voi erota miehestä ja etsiä sellaisen joka tykkää mennä ja tulla joka viikonloppu.
Taitaa ap tuon pian toteuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä auttaisi ap:tä, kun hän haluaisi tehdä jotain lyhyitä reissuja puolisonsa kanssa?
Ap voi hankkia toisen puolison, jos nykyinen ei kelpaa. Tai sitten lopettaa sen vinkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap tuon pian toteuttaakin.
Nyt heti vuosien vinkumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No , ei se autakaan, mutta ap:lle ratkaisu että edes itse pääsee johonkin.Ei se ukkoa muuta,mutta ehkä huomaa kun ap on reissussa niin ei tässä aina mennäkään hänen mieltymyksen mukaan.
"No mitä ihmettä sinä sitten mieheltäsi odotat? Minusta se on yhdessä olemista kun ollaan kotona yhdessä , ei tarvitse tehdä töitä ja kumpikin tekee omia juttujaan ja jutellaan kaikenmaailman asioista tai ollaan hiljaa - ihan mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Tai sitten puuhataan yhdessä koti- tai remppa- tai puutarhahommia.
Nimimerkillä kaksi kotona viihtyvät"
Sinulla sitten mennä vilahti ohi koko aloitus 😁