Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi ostaa vaikka perunoita, mandariineja, tomaatteja ym jos hedelmäpussit kielletään?

Vierailija
10.03.2024 |

Iltiksessä oli uutinen siitä uudesta EU-laista, jossa kielletään osa nykyisistä pakkaustavoista ja jotkut yksittäispakatut ketsupit. Samassa luki, että kaupoista kielletään ne ohuet hedelmäpussit, joihin on nykyään tapana laittaa ostettavat hedelmät. En minä rupea punnitsemaan tomaatteja yksittäin ja laittamaan kahdeksaa tomaattia yksittäin pyörimään ostoskärryyn. Nehän liiskaantuvat ja likaantuvat. Perunoiden kohdalla jo hulluutta. Sama koskee mandariineja, omenoita, luumuja ym, ostan niitä kaikkia monta kerralla ja laitan pussiin, jotta pysyvät ehjinä ja jotta voi punnita kerralla kaikki. Ja ei, oma pussi mukaan kotoa ei ole vaihtoehto, koska pusseja pitäisi aina kuljettaa mukana useita meni minne vain, töihin ym, koska käyn kaupassa silloin kun satun kulkemaan kaupan ohi, heti töiden jälkeen jne. En lähde kauppaan kotoa varta vasten koskaan. Ja olen autoton ihminen, joka kulkee töihin bussilla ja metrolla, ei taskuihin vain mahdu aina kulkemaan kasaa muovipusseja. 

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli pullopanttijärjestelmä romutetaan, niin itse alan heittämään tölkit ja pullot ties minne. Ei niitä kukaan edes välitä kerätä, kun niistä ei mitään maksettaisi.

Vierailija
242/245 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän lähikaupassa (S-market) on myös paperipusseja hevi-osastolla.  Mun mies jo niitä käyttääkin, itse vielä otan vanhasta tottumuksesta sen muovisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät tissiliiveihisi.

Miehet laittaa kalsareihinsa etupuolelle.

Vierailija
244/245 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heittelee muovipussit meriin tai jokiin toisella puolella maailmaa, ja Suomi ja Eurooppa taas pelastaa koko maailman, että sillai taas kerran.

Vierailija
245/245 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset varmaan kuoli nälkään ennen muovin keksimistä.

Suuremmassa määrin kuin nykyään.