Huolissani kaverista
Olen todella huolissani kaverini tilanteesta. Hän asuu yksityisen vuokranantajan omistamassa asunnossa. Tämä vuokranantaja vierailee usein asunnossa ja on siellä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Kaverini on hänelle sanonut, että tämä ei ole ihan laillista, mutta vuokranantaja ei usko asiaa ja raivostuu kun kaveri ottaa sen puheeksi. Tämän johdosta kaverini on jo pitempään etsinyt uutta asuntoa, mutta sen saaminen ei ole helppoa, kun rahaa takuuvuokraan ei ole ja pitäisi saada kaupungin asunto.
Se, mistä olen huolissani, ei ole niinkään kaikki ylläoleva, vaan se että kaveri on alkanut enenevässä määrin puhua väkivallan käytöstä vuokranantajaa kohtaan. En ole varma, voisiko hän tehdä jotain, mutta ainakin haaveilee siitä. Koskaan ennen kaverini ei ole puhunut mistään väkivaltaisista ajatuksista, vaan ymmärtääkseni se on alkanut vasta tämän vuokrasuhteen myötä. Tiedän ettei asia varsinaisesti kuulu minulle, mutta entä jos jotain pahaa tosiaan tapahtuisi enkä ole tehnyt mitään? Silloin syyttäisin itseäni.
Mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? Pitäisikö kuitenkin vain antaa olla?
Kommentit (16)
koskettavaa, mikäli riita-asia käräjäoikeudessa tai kanne toimi, ei jää muita vaihtoehtoja mikäli noita asuntoja pyörittävä on tuollainen.
kannattaisi olla huolissaan vakanssistaan ja siitä ettei ole kohta joka elantonsa maksaa vuokra-asunnossa. tuollainen kun leviää markkinoille, se on ..
Kaverisi voi tehdä rikosilmoituksen, vaikka sitten vuokranantaja varmaan irtisanoo sopimuksen. Lisäksi kotirauhan rikkominen on asianomistajarikos, joten kaverisi joutuu maksamaan kaikki oikeudenkäyntikulut, jos vuokranantajaa ei todeta syylliseksi.
Oudoin trollaus hetkeen, pitäiskö sun ottaa lääkkees?
No, auta sitä kaveria! Eli eihän sinne vuokranantaja saa tulla milloin vain, ilman syytä ja käydä usein. Kaiva lakipykälät, pyydä tekemään lista käynneistä ja sitten valitusta peliin.
https://www.minilex.fi/a/oikeusapu-vuokralainen#:~:text=Oikeusapu%20on%….
Vierailija kirjoitti: koskettavaa, mikäli riita-asia käräjäoikeudessa tai kanne toimi, ei jää muita vaihtoehtoja mikäli noita asuntoja pyörittävä on tuollainen. kannattaisi olla huolissaan vakanssistaan ja siitä ettei ole kohta joka elantonsa maksaa vuokra-asunnossa. tuollainen kun leviää markkinoille, se on ..
Sekava kommentti
No eihän se sinun vikasi ole jos kaverisi tappaa jonkun! Et ole tehnyt mitään.
Tiedän itsekin yhden tuollaisen vuokranantajan. Kuoli itse asiassa muutama vuosi sitten, varmaan luonnollisista syistä kun oli jo yli 70 vuotias ellei yli 80.
Hankala tilanne. Itse ehkä kysyisin kaverilta, aikooko tosissaan tehdä jotain väkivaltaista vai fantasioiko vain.
Anna olla. Sitten jos jotain tapahtuu, voit antaa Alibille haastattelun ja sanoa, ettet ikinä olisi uskonut että näin voi käydä.
Toisten ongelmat toisten ongelmina ja omat omina.
Vierailija kirjoitti:
No, auta sitä kaveria! Eli eihän sinne vuokranantaja saa tulla milloin vain, ilman syytä ja käydä usein. Kaiva lakipykälät, pyydä tekemään lista käynneistä ja sitten valitusta peliin.
https://www.minilex.fi/a/oikeusapu-vuokralainen#:~:text=Oikeusapu%20on%….
Valitusta mihin?
Eli käy sinun luonasi, onko teillä suhde ? Esimerkiksi yksipuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Eli käy sinun luonasi, onko teillä suhde ? Esimerkiksi yksipuolinen?
Mitä?
Minkälaisia ne kaverin väkivalta haaveet on?
Kannattaa ainakin aamulla herätä ihan rauhassa, juoda kahvit ja sitten käydä paskalla ja suihkussa.