Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin
Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee, niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.
Kommentit (310)
Veturinkuljettaja muistelee karuja tapauksia uraltaan: Kuusi kuolemaa kiskoilla
Veturinkuljettajalle on rankkaa, kun junan alle loikkaa ihminen
Tammilehto on nähnyt kuljettajia, jotka itsemurhien jälkeen eivät pysty vähään aikaan ohjaamaan junaa.
Asia täytyy sillä tavalla työstää, että on hyväksyttävä, että ammattikuvassa on huonoja puolia.
Itse Tammilehto on selvinnyt ilman pahempia painajaisia.
Kyllä se niin on, että jotka ovat päättäneet hypätä eteen, eivät enää siinä vaiheessa ole ainakaan minun kohdallani muuttaneet päätöstä.
Tammilehto sanoo, että junan alle syöksyminen on ikävä tapa päättää päivänsä. Itsemurhaa harkitsevat voisivat hänen mielestään miettiä, minkälaisia seurauksia teko aiheuttaa omaisille ja ystäville.
Sen verran voi sanoa, että jälki ja seuraukset ovat rumaa katseltavaa. Siinä ei ole kenellekään omaiselle arkkuun katsomista.
Vierailija kirjoitti:
Niin koska mies ei koskaan tekisi juttua omalla nimellä ja kuvalla jossa hän on mukamas niin herkkis ettei voi jatkaa hommia enää sen takia kun joku teki itsarin.
Olet väärässä. Olen lukenut lehtijuttuja mieskuljettajistakin, jotka ovat kohdanneet itsemurhan. On myös paljon kuljettajia, jotka on joutuneet lopettamaan työt sen trauman takia.
Se on täällä helppo läppänä huudella, että takas vaan rattiin, kun ei ole itse sitä kokenut.
Tuossa tapauksessa sekä rekan kuljettaja että kyseisen rekan alle hypännyt nuori nainen olivat lähes saman ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska mies ei koskaan tekisi juttua omalla nimellä ja kuvalla jossa hän on mukamas niin herkkis ettei voi jatkaa hommia enää sen takia kun joku teki itsarin.
Olet väärässä. Olen lukenut lehtijuttuja mieskuljettajistakin, jotka ovat kohdanneet itsemurhan. On myös paljon kuljettajia, jotka on joutuneet lopettamaan työt sen trauman takia.
Se on täällä helppo läppänä huudella, että takas vaan rattiin, kun ei ole itse sitä kokenut.
Linkkiä sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhat rumat rekkaäijät kato vaan ryyppää itsensä yksin hengiltä unohtaakseen nää asiat ei mitään lehtijuttuja tietouden levittämistä ja vertaistukea (mitä se on). On kyllä nuoret naiset pilalla taas kerran kun eivät tätäkään osaa hoitaa oikein
Vierailija kirjoitti:
No ei se junan tai rekan kuski tapa sitä ihmistä, joka hyppää sillalta alle. Ihan itse se ihminen sinne hyppää.
Ihan vinoutunutta ajattelua väittää muuta.
No kyllähän se tappaa. Ei tämänkään keissin nainen luultavasti olisi henkeään menettänyt pelkästään sillalta pudotessaan, se silta ei ole niin korkealla. Kuoli jäätyään sen rekan alle. Päätöksen kuolemasta hän teki kyllä itse, mutta ilman Viivin ajamaa rekkaa ei olisi kuollut. Vinoutunutta on väittää, että kuskin pitäisi olla ihan ok tälläisen tilanteen jälkeen ja on jotenkin herkkis, jos ottaa koville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä sitten vaan.
Voi herranjestas. Etkö osaa käyttää Googlea?
Rautavaaran kolari on taas puheenaiheena rekkakuskien kahvitauoilla huoltoasemilla. Kaikki uskovat tilanteen, jossa lapsia on mukana, olevan kaikkein pahin. Kuskit reagoivat silti hyvin eri tavoin kolareihin
Osa selviää, osa ei. Kaikki eivät toivu koskaan, tietää Pentti Tiainen.
Hänen mukaansa osa menettää työkykynsä, osa vaihtaa ammattia vapaaehtoisesti, osa pakon edessä.
Menee henkinen terveys, menee ajot ja voi mennä koko yritys, tietää Tiainen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/itsemurhakolarit-piinaavat-kuljetus…
Veturinkuljettajia valmistetaan traagisiin turmiin: "Valitettavasti osuu lähes jokaisen kohdalle"
Suomessa kuolee vuosittain jopa 50-80 ihmistä junan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhat rumat rekkaäijät kato vaan ryyppää itsensä yksin hengiltä unohtaakseen nää asiat ei mitään lehtijuttuja tietouden levittämistä ja vertaistukea (mitä se on). On kyllä nuoret naiset pilalla taas kerran kun eivät tätäkään osaa hoitaa oikein
Sieltä ne suomiäijät tuli sodastakin traumatisoituneena. Kaverit kuoli ympäriltä mutta ei siinä auttanut itkuvirsi vaan piti ilman terapiaa tulla takas pää paketissa ja rakentaa rintamamiestalot.
Tästä ja junan alle menemisistä päästäisiin suurimmaksi osaksi ihan sillä, että valtio järjestäisi vaikka joka kaupunkiin "itsemurhakopin", jossa olisi tarjolla halukkaille piikki jotain sopivaa ainetta / lääkettä tms, jolla voi päättää päivänsä helposti ja kivuttomasti. Tila olisi sellainen, että se on helppo siivota jälkeenpäin, ja ruumis kuskattaisiin lähimpään krematorioon.
Tällöin halukkaat saisivat päättää päivänsä helposti, siististi ja niin, että muut eivät joudu siitä kärsimään.
Itse käyttäisin tälläistä aikanaan ehdottomasti
Jossain oli ollut sellainenkin tapaus, että hautajaisiin menijät olivat joutuneet ajamaan tietyön takia kiertoreittiä pitkin, jonka varrella on tunneli. Joku oli sitten päättänyt tehdä itsarin hyppäämällä kalliolta alas. Samassa, kun hautajaisiin menijät tulivat tunnelista ulos, rysähti tuo itsemurhan tekijä auton konepellille ja tuulilasin päälle. Etupenkillä istunut leski, jonka miehen hautajaisiin menivät, oli jo yli 90 v ja sai tästä hirveän paskahalvauksen ja kuoli sydänkohtaukseen etupenkillä. Tuli sitten toisetkin hautajaiset. Hyppääjä, parikymppisenä mies, ei kuollut, mutta halvaantui lopullisesti kaulasta alaspäin.
Kuolleen lesken omaiset eivät tule koskaan tajuamaan sitä, että minkä takia juuri silloin piti olla se tietyö ja kiertoreitti tunnelin kautta ja miksi juuri silloin sen tyypin piti olla siellä itsemurhaa yrittämässä ja miks hyppäsi juuri sillä hetkellä, kun se heidän auto oli tunnelissa.
Nuori nainen teki itsemurhan Maijan ohjaaman junan alle "Tiesin, että tämä päivä tulee vielä"
Maijalle painotettiin jo veturinkuljettajan koulutuksessa, että tilastojen valossa jokainen kuljettaja joutuu työssään ainakin kerran osalliseksi itsemurhaan. Tapahtumaa varten harjoiteltiin myös simulaattorissa. Viisi vuotta veturia kuljettaneen naisen kohdalle todellinen kerta sattui viime perjantaina Uudellamaalla.
Kolmekymppinen Maija oli juuri jarruttamassa junaa asemalle tuloa varten perjantaina aamupäivällä, kun ihminen tuli junan eteen.
Pienikokoinen nuori nainen käveli sähkötolpan takaa. Ei hän edes hypännyt, vaan asetti päänsä suoraan raiteelle, Maija kertoo tapahtuneesta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nuori-nainen-teki-itsemurhan-maijan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä sitten vaan.
Voi herranjestas. Etkö osaa käyttää Googlea?
En löytänyt ainuttakaan artikkelia jossa miespuolinen kuski olis lopettanu duunit sen takia et joku tehny itsarin. Monesti vielä ajavat autolla keulaan joka on paljo pahempi tapaus kuin tämä.
Naru ovenkahvaan ja silmukka kaulaan on siisti ja huomaavainen tapa, siinä kaula retkahtaa ja katkaisee ilmantulon. Tämän kertoi minulle parhaana metodina eräs pelastamiseen kyllästynyt ambulanssimies.
Vierailija kirjoitti:
No ei se junan tai rekan kuski tapa sitä ihmistä, joka hyppää sillalta alle. Ihan itse se ihminen sinne hyppää.
Ihan vinoutunutta ajattelua väittää muuta.
Tässäkin jutussa oli näitä kommentteja keskusteluissa ollut "taisi olla kännykkä kädessä, kun ei huomannut". Vaikka ajaa tiellä ja näkisi jonkun sillalla kenellä tulee ensimmäisenä mieleen että se hyppää tuulilasiin? Ei ole ensimmäinen alan ihminen joka lopettaa työt noiden takia. Olen joskus sanonut että pitäisi olla näille autoilla itsensä tappaville pitkä suora ja suoran päässä seinä, ei pitäisi muiden elämää pilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä ne suomiäijät tuli sodastakin traumatisoituneena. Kaverit kuoli ympäriltä mutta ei siinä auttanut itkuvirsi vaan piti ilman terapiaa tulla takas pää paketissa ja rakentaa rintamamiestalot.
Olet todennäköisesti joku laiskanpulskea mieslapsi itse joka on saanut kaikki eväät hyvään elämään. Kehtaatkin käyttää sodasta selvinneitä ihmisiä joiden elämistä et tiedä mitään jonain välineenä haukkua intervitunnetissä tätä nuorta naista. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?
Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.
Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.
Koska siitä ei jaksa välittää siinä tilanteessa. Ja koska rekan tai junan alle hyppääminen on nopea tapa, tulos on melko varma ja ilmaistakin se on. Se on jokaisen saavutettavissa varsin helposti.
Valitettavasti masentunut on itsekäs ja ajattelee vain itseään ja omaa pahaa oloaan, eikä kykene tajuamaan, että ehkäpä sille kuskillekin tulee vaikeuksia hänen vuokseen. Masennus on kyllä tuhoava sairaus, se tuhoaa sitä sairastavan mutta myös monia muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne traumatisoituneet miehet veisasivat useastikin itkuvirsiä kokoonnuttuaan porukalla muistelemaan sota-aikoja.
Ei kaikki ole kaltaisiasi psykopaatteja.