Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin
Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee, niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.
Kommentit (310)
Voi kyynel. Varmaan kAuhEa TraUma 😢
Höpö höpö. Kun lähtee rekan tai veturin kuskiksi, niin nämä asiat pitää ymmärtää. Ei ole kyse siitä, haluaako joku liiskata itsensä sun koneen alle, vaan siitä, koska se tapahtuu, ja koska se tapahtuu taas. Ei muuta kuin paksi poskeen, hyttyslasolia säiliöön ja menoksi. Ei hullut maailmasta sillä lopu että kuski pelästyy ja jää kotiin miettimään turhia.
Minä taas en tajua sitä, että jos joku tekee itsemurhan hyppäämällä ajamani rekan, linja-auton tai junan eteen, niin miksi se minun elämäni tuhoaisi. Enhän minä asialle mitään mahda: mikä tapahtuu, se tapahtuu. Jos kyseessä ei ole tuntemani henkilö, vaikutus omaan elämääni jää vähäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.
Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.
Kun tappaa itsensä aseella, kannattaisi laittaa muovipussi päähän. Ei leviä niin laajalle alueelle sotkua.
Riippuu aseesta. Haulikolla ammuttaessa sotku leviää väkisinkin joka paikkaan vaikka olisi pussi päässä.
Ei heru mitään sympatiaa itsarin tekevälle joka tekee sen toisen työpaikalla ja näin pilaa toisen elämän. Naru kaulaan jos elämä ahdistaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tajua sitä, että jos joku tekee itsemurhan hyppäämällä ajamani rekan, linja-auton tai junan eteen, niin miksi se minun elämäni tuhoaisi. Enhän minä asialle mitään mahda: mikä tapahtuu, se tapahtuu. Jos kyseessä ei ole tuntemani henkilö, vaikutus omaan elämääni jää vähäiseksi.
Ei jää vaikutus vähäiseksi vaikka nyt sinusta siltä tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?
Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.
Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.
Miksi pitäisi välittää muista, kun muutkaan eivät välitä sen vertaa, että mahdollistaisivat eutanasian?
Ketkä muut? Luuletko että asiasta voi päättää kuka tahansa?
Muut ihmiset eli yhteiskunta. Kyllä me suomalaiset siitä yhdessä päätämme.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kun lähtee rekan tai veturin kuskiksi, niin nämä asiat pitää ymmärtää. Ei ole kyse siitä, haluaako joku liiskata itsensä sun koneen alle, vaan siitä, koska se tapahtuu, ja koska se tapahtuu taas. Ei muuta kuin paksi poskeen, hyttyslasolia säiliöön ja menoksi. Ei hullut maailmasta sillä lopu että kuski pelästyy ja jää kotiin miettimään turhia.
Noin kirjoittaa ihminen joka ei tiedä tästäKÄÄN asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.
Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.
Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin
Aivan ensimmäisenä ilmoitetaan hätäkeskukseen. Sitten vasta työnantajalle.
Aivan ensimmäisenä tyhjennetään lompakko ja viedään arvoesineet. Sen jälkeen kuvailemasi järjestys.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla se tapaus, jossa nuoren naisen ruumis oli palasina ajotiellä.
Luultavasti jos rekan pyörän alle jäi. Meille töissä näytettiin työturvallisuuteen liittyvä valvontakamera kuva kun rekkakuski jää ison trukin alle lastausterminaalissa. Oli karu video se.
Vierailija kirjoitti:
Ei heru mitään sympatiaa itsarin tekevälle joka tekee sen toisen työpaikalla ja näin pilaa toisen elämän. Naru kaulaan jos elämä ahdistaa!
tekisi mieli mennä kerämään ne muistokynttilät pois tollasista paikoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?
Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.
Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.
Koska siitä ei jaksa välittää siinä tilanteessa. Ja koska rekan tai junan alle hyppääminen on nopea tapa, tulos on melko varma ja ilmaistakin se on. Se on jokaisen saavutettavissa varsin helposti.
Niin, että pahimassa tapauksessa lähtiessään tuhoaa jonkun toisen tuntemattoman ihmisen elämän. Mahdollisesti tappaa. Kun rekkaa vasten henkilöautolla ajetaan, tai eteen hypätään, niin jos se kuski menettää sen rekan hallinnan, niin siinä voi itsekin kuolla tai mahdollisesti loukkaa
Kuten jo sanottu, itsemurhaan päätynyt ei välttämättä kykene ajattelemaan muiden tunteita. Ei vaan jaksa. Se on ikävää, mutta tosiasia.
Jännä, että näinkin itsestäänselvä asia voi olla jollekin uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten oman elämänsä tuollaisesta pilaa. Ei mua kiinnostaisi muu asia, kuin se vaiva ja rahan menetys mikä tuosta aiheutuu. Vituttaisi korkeintaan.
Tämä. Miten siitä muka oma elämä pilalle menee jos uhri on täysin tuntematon? Eihän hänen tekonsa liity rekka/junakuskiin mitenkään. Tietysti ruumiin näkeminen voi ällöttää mutta kai siitä yli pääsee? Psyyke aika heikoissa kantimissa vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sun sympatioitasi kaipaa.
Ammatinvalinta ei ole mennyt ihan kohdilleen, jos elämä menee pilalle itsarintekijän takia. Liikenteessä voi tapahtua paljon pahempaakin.
Jos olisin itsetuhoinen ja aikoisin päättää päiväni, niin todennäköisesti ajaisin autolla kallionseinää päin niin kovaa kuin pääsee. Ja sellaiseen aikaan vielä, kun on mahdollisimman vähän porukkaa liikkeellä. Eipä ainakaan kukaan sivullinen joutuisi kärsimään takiani.
Kaikki sympatiat nuoren kuskin puolella. Toipumista hänelle
Vierailija kirjoitti:
Jospa tarjoaisit sitä sympatiaa ihmisille ennenkuin he päätyvät tuohon ratkaisuun, se voisi estää itsemurhan. Jotenkin kyllä luulen, ettet pysty siihenkään.
Eikö näitä käsitellä jo opiskellessa? Jos ei, niin kannattaisi käsitellä, että ymmärtää jo silloin mihinkä työhön on valmistumassa. Ehkä tämäkin nuori kuski olisi valinnut alansa toisin kun olisi tajunnut mitä työssä voi kohdata. Toki näitä voi nähdä joka ammatissa mutta juuri rekat ovat im haluavien suosiossa.
Kyllä on taas empatiakyvyttömiä kommentteja täällä. Joko pilkataan tätä nuorta tyttöä joka koki työssään kammottavan asian, tai sitten ollaan täysin kovia ja syyllistäviä tätä itsemurhan tehnyttä kohtaan.
Ei vain pysty käsittämään. Oletteko te onnellisia, jotka kirjoitatte tuolla tavalla?
Kuitenkin kykeni tulemaan iltalehden juttuun.