Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin

Vierailija
10.03.2024 |

Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee,  niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.

Kommentit (310)

Vierailija
21/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?

Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.

Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.

Koska siitä ei jaksa välittää siinä tilanteessa. Ja koska rekan tai junan alle hyppääminen on nopea tapa, tulos on melko varma ja ilmaistakin se on. Se on jokaisen saavutettavissa varsin helposti.

Sehän se että tulos on tuossa satavarma eikä ole vaikea toteuttaa. Ja niitä varmoja tapoja on vähän, mistä joku tavallinen ihminen esim. hommaa yhtäkkiä aseen jos ei semmoista entuudestaan omista. Lääkkeet+viina harvoin toimii, jne.

Vierailija
22/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?

Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.

Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.

Miksi pitäisi välittää muista, kun muutkaan eivät välitä sen vertaa, että mahdollistaisivat eutanasian?

Vierailija
24/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian nuori ja kokematon tuohon hommaan. 

Vierailija
25/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tämän hyppääjän tarkoitus ollu tähdätä tuohon rekkaan, huono tuuri nyt vaan kävi.

Mutta totta, rekkakuskin ammatissa saa varautua siihen että joku tekee im yleensä ajamalla henkilöautolla päin rekkaa.

Siis mitä??? Luuletko että muuten vaan hyppäsi sillalta moottoritielle, mutta kävi vaan huono tuuri?

Niin, hänelle oli ihan sama mikä auto runttaa yli, ei ollut tarkoitus tähdätä REKKAAN. Vai miten hyvin itse osaat tähdätä yli 100km/h liikkuvaan kohteeseen täsmälleen?

Vierailija
26/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskuski olis saanut tuomion kuolemantuottamuksesta.

Voisitko vain painua helvettiin täältä? Ei teillä miestrolleilla ole sen vertaa säädyllisyyden tajua, että jättäisitte edes tällaisen aiheen rauhaan tuolta sairaalta ja pahantahtoiselta pakkomielteeltänne. Eikö hävetä?

Vierailija
27/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

konepellille vai eteen? eihän se hänen vikansa ollut. onpa herkkä. 

Vierailija
28/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään yllätys pitäisi tuossa ammatissa olla. Alalle ryhtyville pitäisi asiasta puhua ja valmentaa kohtaamaan se. 

Aivan sama kuinka paljon tuollaisesta asiasta jauhetaan ja "valmennetaan" kohtaamaan, mutta sitten jos itsarin tekijä sattuu omalle kohdalle niin siitä jää aina trauma ja se tulee aina yllätyksenä. Oikeasti moni kuski on joutunut lopettamaan hommansa itsarin tekijöiden takia.

Kyllä, eli eivät ole olleet sopivia siihen ammattiin.

Lopettaako monet palomiehet tai ambulanssilääkärit työnsä järkyttäviä asioita nähtyään? En ole kuullut.

Jaahas. Tässä sitä taas ollaan yhden pösilön kanssa. Kyllä te jotkut olette sitten vajaaälyisiä. Enempää en tästä asiasta sinun kanssasi "keskustele".

Vierailija
29/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään yllätys pitäisi tuossa ammatissa olla. Alalle ryhtyville pitäisi asiasta puhua ja valmentaa kohtaamaan se. 

Aivan sama kuinka paljon tuollaisesta asiasta jauhetaan ja "valmennetaan" kohtaamaan, mutta sitten jos itsarin tekijä sattuu omalle kohdalle niin siitä jää aina trauma ja se tulee aina yllätyksenä. Oikeasti moni kuski on joutunut lopettamaan hommansa itsarin tekijöiden takia.

Lopettaako monet palomiehet tai ambulanssilääkärit työnsä järkyttäviä asioita nähtyään? En ole kuullut.

Joku voi lopettaakin. Heille on käsittääkseni myös enemmän tarjolla apua tällaisten asioiden käsittelyyn. 

Vierailija
30/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pian 25 vuotta radan lähellä ja monena kesäyönä olen kuullut jarrutusäänet ikkuna auki nukkuessani. Ei voi erehtyä. Yhden tunsin itse,enkä ihmettele ratkaisua, kun kuunteli, miten hänen läheisensäkin puhuivat hänestä jälkeen päin. 

Vierailija
31/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin

Vierailija
32/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tämän hyppääjän tarkoitus ollu tähdätä tuohon rekkaan, huono tuuri nyt vaan kävi.

Mutta totta, rekkakuskin ammatissa saa varautua siihen että joku tekee im yleensä ajamalla henkilöautolla päin rekkaa.

Siis mitä??? Luuletko että muuten vaan hyppäsi sillalta moottoritielle, mutta kävi vaan huono tuuri?

Niin, hänelle oli ihan sama mikä auto runttaa yli, ei ollut tarkoitus tähdätä REKKAAN. Vai miten hyvin itse osaat tähdätä yli 100km/h liikkuvaan kohteeseen täsmälleen?

Eihän se ole ollenkaan sama, meneekö sillä kohtaa Nissan Micra vaiko rekka. Isompaan kohteeseen osuu varmemmin, ja tulee selvää jälkeä.

Tietenkin on tähdännyt rekkaan. Eikä suinkaan käynyt huono tuuri, vaan hyvä. Siis hänen kannaltaan. 

Vierailija
33/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et ole nyt selvästikään tajunnut i_sem_rhan ja k_oleman luonnetta: ei sen jälkeen jäädä kantamaan moraalista tai minkään muunkaanlaista vastustaa yhtään mistään enää koskaan. Se on loppu, katsos. Finito. The end.

Vierailija
34/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on ihan turha täällä vatvoa. Syyllinen on poissa eikä asia muuksi muutu. Jos oikeasti välitätte asiasta niin vaikuttakaa asioihin ettei kenenkään tarvi päätyä niin lopulliseen ratkaisuun. Syyllistäminen ei auta ketään tuollaiseen ratkaisuun päätyvää.

Vierailija
35/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Kun tappaa itsensä aseella, kannattaisi laittaa muovipussi päähän. Ei leviä niin laajalle alueelle sotkua.

Vierailija
36/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi välittää muista, kun muutkaan eivät välitä sen vertaa, että mahdollistaisivat eutanasian?

Ketkä muut? Luuletko että asiasta voi päättää kuka tahansa?

Vierailija
37/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

konepellille vai eteen? eihän se hänen vikansa ollut. onpa herkkä. 

Sinuako tuo ei sitten mitenkään hetkauttaisi? Se on järkyttävää ja huolestuttavaa jos tuollainen ei tunnu missään, olen todella huolissani tästä nykyisestä kauheuksille turtumisesta ja empatiakyvyttömyydestä. Netti täynnä näitä joille mitä hirveimmät jutut ovat joku vitsi suunnilleen, pilkkaamassa niitä joilla on vielä inhimillisyys tallella. Ei hyvältä näytä.

Vierailija
38/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voi lopettaakin. Heille on käsittääkseni myös enemmän tarjolla apua tällaisten asioiden käsittelyyn.

Niin, ilmeisesti kuskienkin pitäisi saada vielä enemmän. Mutta kyllä asiaa pitäisi miettiä jo siinä vaiheessa, kun alalle päättää hakeutua.

Eihän tuo nyt voi tulla yllätyksenä. Muutakin kamalaa siellä liikenteessä voi sattua. 

Vierailija
39/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä ei jaksa välittää siinä tilanteessa. Ja koska rekan tai junan alle hyppääminen on nopea tapa, tulos on melko varma ja ilmaistakin se on. Se on jokaisen saavutettavissa varsin helposti.

Niin, että pahimassa tapauksessa lähtiessään tuhoaa jonkun toisen tuntemattoman ihmisen elämän. Mahdollisesti tappaa. Kun rekkaa vasten henkilöautolla ajetaan, tai eteen hypätään, niin jos se kuski menettää sen rekan hallinnan, niin siinä voi itsekin kuolla tai mahdollisesti loukkaantua vakavasti. Sitten on ne henkiset ongelmat. Suomessa rekkakuskeja ja veturikuskeja, jotka eivät onnettomuuden jälkeen voineet palata enää koskaan töihin.

Vierailija
40/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin

Aivan ensimmäisenä ilmoitetaan hätäkeskukseen. Sitten vasta työnantajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi