Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin

Vierailija
10.03.2024 |

Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee,  niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.

Kommentit (310)

Vierailija
281/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastenmielisiä rekan tai junan alle menemisiä tapahtuu Suomessa aivan liikaa. Olisi jo korkea aika käynnistää mediassa aktiivinen kampanjointi ja valistustyö vähemmän sotkua ja traumoja aiheuttavien itsemurhatapojen puolesta.

Vierailija
282/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin

Aivan ensimmäisenä ilmoitetaan hätäkeskukseen. Sitten vasta työnantajalle.

Niin, ja tämä päätti soittaa äidille. Täysin kokematon alalle.

Aivan varmasti oli shokissa ja nuori nainen, oliko vasta kaksi viikkoa ehtinyt tuota työt tehdä eli oli kokematon kyllä mutta onko se jokin moitteen paikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vastenmielisiä rekan tai junan alle menemisiä tapahtuu Suomessa aivan liikaa. Olisi jo korkea aika käynnistää mediassa aktiivinen kampanjointi ja valistustyö vähemmän sotkua ja traumoja aiheuttavien itsemurhatapojen puolesta.

Oikeasti meidän pitäisi päästä tilanteeseen, jossa kukaan ei katso itsemurhan olevan oikea ratkaisu. Tällaiset artikkelit ovat hyvä alku siinä koska ne saavat kandidaatit ajattelemaan asioita ja tekemään päätöksen että ei menekään sinne junan tai rekan alle.

Vierailija
284/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuli julkisuuteen tämän asian kanssa? Huomionhakua? Käyttikö terapiajaksot? Näki tapahtuman varmasti moni muukin mutta uskon että edelleen työssään jatkavat eivätkä hae säälipisteitä.

Vierailija
285/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se elämä sentään tuhoutunut. 

Vierailija
286/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuli julkisuuteen tämän asian kanssa? Huomionhakua? Käyttikö terapiajaksot? Näki tapahtuman varmasti moni muukin mutta uskon että edelleen työssään jatkavat eivätkä hae säälipisteitä.

Sen takia että hän toivoo ettei kenenkään hänen kollegansa tarvitsisi enää jatkossa kohdata vastaavaa. Mielestäni on kurja huomata että palstalaisten mielestä on jotenkin hyvä asia että jotkut ihmiset tekevät tällaisia hölmöilyjä liikenteessä ja pahimmassa tapauksessa uhraavat itsensä lisäksi myös sivullisia.

Vierailija
287/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten oman elämänsä tuollaisesta pilaa. Ei mua kiinnostaisi muu asia, kuin se vaiva ja rahan menetys mikä tuosta aiheutuu. Vituttaisi korkeintaan.

Ihmettelen ihan samaa. Ja oon herkkä ja empaattinen ihminen. Ei mun elämä tuollaisesta pilalle menisi. 

Ja olen myös miettinyt miksei tee itsemurhaa toisella tavalla, mutta ei siinä hetkessä enää ajattele selkeästi. Varsinkaan jos psykoottisessa mielentilassa pakokauhun vallassa tekee. 

Mutta en kyllä ymmärrä miten sellaisesta voi traumatisoitua. Eri asia jos se itsemurhan tehnyt on joku läheinen. 

Vierailija
288/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten oman elämänsä tuollaisesta pilaa. Ei mua kiinnostaisi muu asia, kuin se vaiva ja rahan menetys mikä tuosta aiheutuu. Vituttaisi korkeintaan.

Ihmettelen ihan samaa. Ja oon herkkä ja empaattinen ihminen. Ei mun elämä tuollaisesta pilalle menisi. 

Ja olen myös miettinyt miksei tee itsemurhaa toisella tavalla, mutta ei siinä hetkessä enää ajattele selkeästi. Varsinkaan jos psykoottisessa mielentilassa pakokauhun vallassa tekee. 

Mutta en kyllä ymmärrä miten sellaisesta voi traumatisoitua. Eri asia jos se itsemurhan tehnyt on joku läheinen. 

Et hätkähdä yhtään ajaessasi ihmisen yli?

Vierailija
289/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteilla katsot olevasi herkkä ja empaattinen ihminen? Koko kommenttisihan kertoo ihan muuta.

Vierailija
290/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen seuraava. Mutta todennäköisesti hyppään junan alle. Matkustamojuna kulkee nopasti täällä päin, joten henki lähtee nopeasti. 

N.22

Älä. Menee hyvä ja käyttökelpoinen nainen ihan hukkaan.

Vierailija
291/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisimmalla valtiolla ei ole minkäänlaisia intressejä tuollaiseen. Nämä pienehköt tie- ja raideliikenneonnettomuudet ovat näppärä keino pitää viralliset itsemurhatilastot edes jotenkuten siedettävän näköisinä.

Vierailija
292/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat herkempiä kuin toiset. Ja on kai eri asia nähdä tuollainen tapahtuma kuin että "tuulilasissa näkyy ihmisen ääriviivat" ja tajuaa ajavansa jonkun yli.

Vierailija
293/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään yllätys pitäisi tuossa ammatissa olla. Alalle ryhtyville pitäisi asiasta puhua ja valmentaa kohtaamaan se. 

Aivan sama kuinka paljon tuollaisesta asiasta jauhetaan ja "valmennetaan" kohtaamaan, mutta sitten jos itsarin tekijä sattuu omalle kohdalle niin siitä jää aina trauma ja se tulee aina yllätyksenä. Oikeasti moni kuski on joutunut lopettamaan hommansa itsarin tekijöiden takia.

Kyllä, eli eivät ole olleet sopivia siihen ammattiin.

Lopettaako monet palomiehet tai ambulanssilääkärit työnsä järkyttäviä asioita nähtyään? En ole kuullut.

Jotkut joutuvat lopettamaan, eikä se ole edes harvinaista. Ja jokaisen tapauksen jälkeen ne käydään terapiassa läpi. Esim. Estonia onnettomuuden jälkeen moni moni pelastaja oli pysyvästi tai osittain työkyvytön. 

Vierailija
294/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt suoraan liity tähän mutta mietin ihmisiä joille on diagnosoitu masennus. He saavat ajaa autolla, todella vaarallista. Pitäisi tulla ajokielto tai kokonaan kielto ajamiseen varsinkin jos masennus on kroonista. Näin vältettäisiin ainakin osa tämmöisistä tapauksista.

Niillehän ei tietysti mitään voi jotka eivät mene lääkäriin ja masennus jää pimentoon.

On tässä tietysti yksi ongelma. Se auto kun kulkee myös ilman ajokorttia. Ainakin toistaiseksi. Moni piripää ainakin täällä Lahdessa myös kortitta ajelee.

Vierailija
295/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä jotenkaan ymmärtänyt tätä, että jos haluaa itsensä tappaa, niin miksi pitää hypätä junan, tai rekan alle?

Vaikka tuskin siinä kohtaa kun on moisen päätöksen tehnyt, enää viis välittää muista.

Silti minun ymmärrys ei vaan riitä, miksi pitää siinä samalla tuhota, jonkun toisen elämä.

Onhan täällä palstallakin eutanasiakeskustelujen yhteydessä useasti sote-alalla työskentelevien toimesta todettu, ettei hoitohenkilöstöä saa altistaa ja rasittaa itseaiheutetun kuoleman osaksi. Että jos kuolla haluaa, niin "tuolta löytyy junia ja rekkoja".

Vierailija
296/310 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin facebookissa katsomassa tämän itsemurhan tehneen tytön kuvaa, niin iski hirveä suru ja tuska hänen puolestaan.

Siinä kuvassa hän on surullisen näköinen eikä kukaan kuudesta kaverista ole käynyt tykkäämässä siitä.

Hän on varmaan ollut todella yksinäinen, ja vaikka on liian myöhäistä nyt, minä itken hänen puolestaan 😭

Älkää tehkö im, jotka sitä suunnittelette ja mietitte, teidän elämällänne on tarkoitus, vaikka juuri nyt ei siltä tuntuisi. Sinun elämälläsi on väliä, vaikka et itse niin kokisi. On yksi, joka rakastaa juuri sinua ja Hän muuttaa sun koko elämän. Jos tahdot.

Iso halaus kaikille teille kärsiville

Vierailija
297/310 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se ambulanssi noukki sen ruumiin. Viivi jatko matkaansa eikä tullut autostaan ulos.

1. Ambulanssi ei koskaan kuljeta vainajaa, ellei tämä ole kuollut ambulanssissa.

2. Viivi kertoo jutussa, että hän oli tapahtumapaikalla ambulanssissa. Lisäksi hän kertoi ettei ole ajanut rekkaa törmäyksen jälkeen.

Johan olisi jos tuon jälkeen olisi vaa ajanut rekalla muina naisina kotiin kuten tuo yksi kommentoija sanoi 

Itse tapaukseen kantaa ottamatta, ihmettelen usein ihmisten luetun ymmärtämisen tasoa. Ihan missä vain keskustelussa, jossa mahdollisuus kommentoida.

Vierailija
298/310 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokenut saman? Jos et, niin en kovin henkseleitä paukuttelisi etukäteen, että ei tunnu missään. Sitä paitsi, tuleeko sekin yllätyksenä, että ihmiset ovat erilaisia?

Vierailija
299/310 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään yllätys pitäisi tuossa ammatissa olla. Alalle ryhtyville pitäisi asiasta puhua ja valmentaa kohtaamaan se. 

Melkoinen lottovoitto, että asia sattuu juuri omalle kohdalle. Ei näitä ihan joka päivä tapahdu.

Vierailija
300/310 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin tälläsen jälkeen että elämässä nyt välillä sattuu ikäviä asioita ja kurja juttu. Mutta kun ei tämmönen oo mikään sattuma tai onnettomuus. Tahallinen teko, väkivaltaa kuljettajaa kohtaan, vaikka fyysisiä vammoja ei jäisikään. Henkiset vammat on erittäin syvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme