Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekkakuski Viivi Kadeniuksen, 21v elämä tuhottiin

Vierailija
10.03.2024 |

Iltalehdessä juttu. En saa linkitettyä. Itsemurhan tekijä tiputti itsensä sillalta hänen rekkansa konepellilleen ja kuoli. Nyt ei nuori tyttö voi enää ajaa. Itsemurhan kun tekee,  niin pitäisi miettiä ettei tuhoa muiden ihmisten elämää.

Kommentit (310)

Vierailija
261/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt suoraan liity tähän mutta mietin ihmisiä joille on diagnosoitu masennus. He saavat ajaa autolla, todella vaarallista. Pitäisi tulla ajokielto tai kokonaan kielto ajamiseen varsinkin jos masennus on kroonista. Näin vältettäisiin ainakin osa tämmöisistä tapauksista.

Niillehän ei tietysti mitään voi jotka eivät mene lääkäriin ja masennus jää pimentoon.

Vierailija
262/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös joutunut tämmösen itsemurhaajan uhriksi. Ei voida traumana verrata normaaliin onnettomuustilanteeseen. Hyväksikäytetty olo tulee itsemurhavälineenä olosta kaiken muun itsesyyttelyn ja ahdistuksen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös joutunut tämmösen itsemurhaajan uhriksi. Ei voida traumana verrata normaaliin onnettomuustilanteeseen. Hyväksikäytetty olo tulee itsemurhavälineenä olosta kaiken muun itsesyyttelyn ja ahdistuksen lisäksi.

Samoin. Autolla ajaminen loppui siihen. Tapahtui kun olin 24 ja nyt olen 50. Minua ei saa enää auton rattiin kirveelläkään.

Vierailija
264/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin

Aivan ensimmäisenä ilmoitetaan hätäkeskukseen. Sitten vasta työnantajalle.

Aivan ensimmäisenä tyhjennetään lompakko ja viedään arvoesineet. Sen jälkeen kuvailemasi järjestys.

Tähän suuntaan se valitettavasti näkyy suomalaisten moraali liukuneen, ja kun tarpeeksi pitkälle mennään, niin ei poliisi ja tuomioistuimetkaan pysty paljon auttamaan. Pahoin pelkään, että kohta ollaan jo sillä tiellä, ettei välttämättä edes sotakaan saisi enää arvoja palautettua kohdilleen.

Vierailija
265/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heru mitään sympatiaa itsarin tekevälle joka tekee sen toisen työpaikalla ja näin pilaa toisen elämän. Naru kaulaan jos elämä ahdistaa! 

tekisi mieli mennä kerämään ne muistokynttilät pois tollasista paikoista

Sehän kertookin sinusta paljon.

Muista, että joskus kynttilä voi palaa tienposkessa sinun läheisesi muistoksi. Tai jopa sinun itsesi.

...tai sitten ei. Kukapa haluaisi hyvin antipaattista henkilöä muistella?

Vierailija
266/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sen elämä ole mihinkään tuhoutunut. Kauheaa liiottelua. 

Just tämä. Kyvyttömyys tehdä tiettyä työtä toistaiseksi=elämä tuhoutunut. Suurella osalla porukasta on elämän realiteetit aivan hukassa. Odotetaan jollain kummallisella perusteella mutkatonta elämäntietä ilman minkäänlaisia vaikeuksia, ja kun jotain muuta sattuu matkan varrelle niin ollaan "tuhoutuneita". Miten nämä ihmiset pärjäisivät minkäänlaisissa kriisioloissa, jotka myös kuuluvat elämään?

Vierailija
267/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla luonnonlaki, että kun ihmisten resilienssi painuu mukavan elämän takia näin lähelle nollaa, niin tulee sota palauttamaan suhteellisuudentajun. Pätee vielä paremmin moneen muuhun nykyiseen "ongelmaan". 

Vierailija
268/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla luonnonlaki, että kun ihmisten resilienssi painuu mukavan elämän takia näin lähelle nollaa, niin tulee sota palauttamaan suhteellisuudentajun. Pätee vielä paremmin moneen muuhun nykyiseen "ongelmaan". 

Jotenkin kuitenkin toivoisin, että sodanhaastajat joutuisivat keskittymään toisiinsa, ja että rauhanomaiset maat saisivat jäädä sodista syrjään. Ei kyllä nykymeno tämän suhteen oikein toivoa herätä...

Vierailija
269/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää keskustelijoilta menneen koko jutun pointti ohi aivan täysin. Tällä jutulla haluttiin tuoda esiin sitä että eivät kuolonkolareihin syyttöminä joutuvat Rekkakuskit ole kasvottomia vaan ihan oikeita ihmisiä. Vuosittain aivan liian moni ihminen hankkiutuu tahallaan rekan alle koska kuvittelee sen olevan helppo tie päästä hengestä. Itsemurha ei ole koskaan hyvä ratkaisu. Vähemmän hyvän siitä tekee se, että laittaa jonkun syyttömän kärsimään. Mielestäni Viivi on tehnyt hyvän teon puhumalla asiasta julkisesti ja toivottavasti edes joku lopullista ratkaisua harkitseva näkee jutun ja valitsee toisin.

Vierailija
270/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää keskustelijoilta menneen koko jutun pointti ohi aivan täysin. Tällä jutulla haluttiin tuoda esiin sitä että eivät kuolonkolareihin syyttöminä joutuvat Rekkakuskit ole kasvottomia vaan ihan oikeita ihmisiä. Vuosittain aivan liian moni ihminen hankkiutuu tahallaan rekan alle koska kuvittelee sen olevan helppo tie päästä hengestä. Itsemurha ei ole koskaan hyvä ratkaisu. Vähemmän hyvän siitä tekee se, että laittaa jonkun syyttömän kärsimään. Mielestäni Viivi on tehnyt hyvän teon puhumalla asiasta julkisesti ja toivottavasti edes joku lopullista ratkaisua harkitseva näkee jutun ja valitsee toisin.

Viivi näyttää esimerkkiä kaikille kuinka tällaisen tapauksen jälkeen voi alkaa loisimaan eikä tarvitse tehdä enää töitä. Lähes jokainen junakuljettajakin törmää ihmiseen vähintään kerran uransa aikana mutta ei se tee heistä työkyvyttömiä.

Vierailija
271/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt suoraan liity tähän mutta mietin ihmisiä joille on diagnosoitu masennus. He saavat ajaa autolla, todella vaarallista. Pitäisi tulla ajokielto tai kokonaan kielto ajamiseen varsinkin jos masennus on kroonista. Näin vältettäisiin ainakin osa tämmöisistä tapauksista.

Niillehän ei tietysti mitään voi jotka eivät mene lääkäriin ja masennus jää pimentoon.

Eli puolelle Suomen kansasta ajokielto 😅 Eihän täällä saada edes rattijuoppoja kuriin vaikka tappavat _muita_ ihmisiä

Vierailija
272/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppinen Maija oli juuri jarruttamassa junaa asemalle tuloa varten perjantaina aamupäivällä, kun ihminen tuli junan eteen.

Pienikokoinen nuori nainen käveli sähkötolpan takaa. Ei hän edes hypännyt, vaan asetti päänsä suoraan raiteelle, Maija kertoo tapahtuneesta.

Maija suhtautuu tapahtuneeseen käytännönläheisesti. Hänen elämänsä on jatkuttava.

Elättelin toivetta, koska yliajosta ei kuulunut mitään ääntä. Ikkunasta näytti myös siltä, että hän olisi säilynyt ehjänä. Vaatteet olivat pysyneet päällä. Kun menin katsomaan, näin heti, että toivoni oli turha.

Maijaa kohtasi karu näky, jota hän joutuu jollakin tavalla sulattelemaan loppuelämänsä.

Minun on pakko ajatella niin, että se nuori nainen halusi itse mennä junan alle, eikä se ollut mitenkään minun hallinnassani. Alanvaihto ei ole käynyt mielessä kertaa

On kyllä melkoista kun ehtii nähdä henkilön, joka asettelee päänsä raiteella ja tietää, että yli mennään. Ja vielä joutuu tarkistamaan tilanteen. Melkoinen tuo itsemurhaajakin, naisia yleensä kuvataan näissä "siistiin lopputulokseen" pyrkijöiksi.

Tässä J-kylän tapauksessa olisi ollut ajankohdan takia ainekset laajempaankin onnettomuuteen. Kukkein kevät, iltapäivä kun ihmiset palaamassa työstä ym.

Vierailija
273/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viivi näyttää esimerkkiä kaikille kuinka tällaisen tapauksen jälkeen voi alkaa loisimaan eikä tarvitse tehdä enää töitä. Lähes jokainen junakuljettajakin törmää ihmiseen vähintään kerran uransa aikana mutta ei se tee heistä työkyvyttömiä.

Hän on pääosin tällä hetkellä äiti, eikä mikään loinen. Ei silloin mennä töihin kun hoitaa pientä vauvaa.

Vierailija
274/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Viivi tarvitsee kyllä tukea ja terapiaa tämän uutisen julkisuuden vuoksi, niin törkeästi täälläkin kirjoitettu. Hieno asia että haluaa antaa ns kasvot tällekin aiheelle, mutta toivottavasti ei mennyt nyt ojasta allikkoon ja on hyvä tukiverkko.

Vierailija
275/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättele toki. Veikkaan että sua itseäsi ei ole käytetty itsemurhan välineenä. Kun sillä nyt vaan on eroa että törmääkö ihmiseen vai tuleeko se ihminen tarkoituksella alle kulkuvälinettä seuraten. Ja juu itse ajoin henkilöautoa kun jouduin vastaavan kokemaan.

Vierailija
276/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kohtaa joka ammatissa. Olen laitoshuoltaja ja olen törmännyt ihmiseen joka oli päättänyt lopettaa elämänsä julkiseen vessaan. Voin sanoa ettei ollut kaunis näky, koska teko oli tehty hyvin sotkuisesti.

Kyllä nykyään vessoihin siivotessa menee hieman sydän, hakaten. Ei näitä voi oikein välttää, surullista.

Hui, mitä tuossa pitää tehdä jos noin käy. Pitääkö soittaa heti 112 vai esimiehelle. Olen itse nyt siivoojana ja siivoan juurikin kauppakeskusten tiloja, menisin varmaan ihan shokkiin

Niin, ja tämä päätti soittaa äidille. Täysin kokematon alalle.

Vierailija
277/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja tämä päätti soittaa äidille. Täysin kokematon alalle.

Shokissa voi toimia noin

Vierailija
278/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku superhuolehtija diagnosoimassa tuntemattomia kirjoittajia ties miksi onnettomiksi ja yksinäisiksi. Mitä jos tämä henkilö menisi tarjoamaan apuaan sen sijaan niille oikeasti ongelmaisille nuorille, jotka mahdollisesti tulevat jossain vaiheessa päätymään näin onnettomaan tekoon?

Ikävä juttu tälle Viiville mutta paljon, paljon ikävämpi tälle itsemurhan tehneelle henkilölle sekä hänen läheisilleen.

Minusta on virkistävää, että tällaisella palstalla joku ei lähde mukaan solvaamis- ja vähättelykierteeseen, vaan ottaa puheeksi oikean ongelman - eli sen miksi joku kokee tarpeelliseksi kovasanaisesti mitätöidä ja halveksia muiden tunteita ja ajatuksia.

Tällaisia interventioita tarvitaan enemmän. Hämmästyttävän monu tuntuu turtuneen tällmaiseen käytökseen ja kielenkäyttöön, mikä on huolestuttavaa. Se ei tuota kenellekään mitään muuta kuin lisää pahaa oloa. Itsekin huomaan sortuvani vastaamaan samaan tyyliin, kun ärsytyskynnys ylittyy. Haluaisin uskoa, että me kaikki pystymme parempaankin. Myös minä.

Vierailija
279/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten oman elämänsä tuollaisesta pilaa. Ei mua kiinnostaisi muu asia, kuin se vaiva ja rahan menetys mikä tuosta aiheutuu. Vituttaisi korkeintaan.

Joillekin yksinkertaisetkin asiat on vaikeita ymmärrettäviä. Etköhän sinä kuitenkin tajuaisi asian viimeistään siinä vaiheessa jos joku itsemurhaa yrittävä hyppäisi sinun rekan tai junan eteen. Tiedän 100% varmuudella, että sinä näkisit tilanteesta painajaisia vielä vuosienkin päästä ja se pyörisi muutenkin mielessäsi kauan. Voisit joutua ehkä hetkeksi jopa "lataamoon".

Ei välttämättä. Eivät kaikki niin hirveästi muista välitä.

Vierailija
280/310 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokieltoa ei helposti anneta. Pitää olla jokin fyysinen vika vähintään. Itse kerroin terapeutille että aion joku päivä ajaa päin rekkaa ja tämä ajatus on mielessä päivittäin, kuin pakkomielle. Eipä hän siihen mitään että kokeillaan eri lääkitystä.

Eräs päivä sitten aioin toteuttaa tämän ja kun tajusin ajaessa mitä olin tekemässä niin ajoin tien sivuun ja se oli viimeinen kerta kun enää autolla ajoin. Houkutus olisi liian suuri aina ratissa. Myin auton pois ja työpaikkaa hakiessa kerron ettei ole ajokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi