Mies osoittaa aina jotenkin käytöksellään että minulle tärkeät asiat ovat merkityksettömiä
Kommentit (77)
Eroa? Asu erillään? Ei tuo voi toimia suhteena. Vai raahaatko sen pariterapiaan ja luonne ei silti muutu, tai yhteisymmärrys löydy? Eikö joku muu mies olisi kannustavampi. Ehkä miestä ei sitten kiinnosta samat asiat tai jopa ahdistuu jostain aiheesta. Mutta jos oikein mitätöi sulle tärkeät asiat, silloin se tuntuu vähän oudolta.
Mun tyttöystävä on samanlainen, aina vähättelemässä kaikkea mikä muhun liittyy. Haukkuu perhettänikin, vaatteeni, tyylini, sanomiseni, tekemiset, mitä en saa tehdä lupaa kysymättä, soittaa perääni kun käyn vanhempieni luona ja vanhempiani arvostelee jopa niiden aikana.... Introvertti narsisti?
Mitenkä paljon miehellä on omassa elämässään muuta?
Onko hänellä yhtään ystäviä ja onko vakituista työtä tai tuloja?
Vai onko syrjäytynyt liian Justiinamaisen vaimon toimesta lähinnä kotijussiksi?
Rahatkin on yhteisiä tai siis Justiinan. Ne vähätkin on viety ja täysi päätäntä on pois käytännössä täysin.
Mies ei todennäköisesti tästä syystä kykene edes käskyttämään lapsiakaan ja on täysin tossuksi tehty, mutta sehän se ärsyttääkin kun on tossu ja täysin tyhjäksi imetty kuiva lapanen koko mies.
Näitä miehiä on Suomi täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Rahatkin on yhteisiä tai siis Justiinan. Ne vähätkin on viety ja täysi päätäntä on pois käytännössä täysin.
Mies ei todennäköisesti tästä syystä kykene edes käskyttämään lapsiakaan ja on täysin tossuksi tehty, mutta sehän se ärsyttääkin kun on tossu ja täysin tyhjäksi imetty kuiva lapanen koko mies.
Puhut näistä loisista, jotka makaavat sohvalla ja vaimo sekä elättää että hoitaa kotityöt ja lapset. Päälle mies kitisee, ettei saa pitää koko työmarkkinatukeaan omana viihderahana, vaan parisataa pitää antaa perheen kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Puhut näistä loisista, jotka makaavat sohvalla ja vaimo sekä elättää että hoitaa kotityöt ja lapset. Päälle mies kitisee, ettei saa pitää koko työmarkkinatukeaan omana viihderahana, vaan parisataa pitää antaa perheen kuluihin.
Todennäköisesti ei ole, pitää vain suhdettanne merkityksettömänä. Kunnioitus on suhteen kulmakiviä, joille hyvä suhde rakentuu - teiltä puuttuu tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttöystävä on samanlainen, aina vähättelemässä kaikkea mikä muhun liittyy. Haukkuu perhettänikin, vaatteeni, tyylini, sanomiseni, tekemiset, mitä en saa tehdä lupaa kysymättä, soittaa perääni kun käyn vanhempieni luona ja vanhempiani arvostelee jopa niiden aikana.... Introvertti narsisti?
Jep. Ja vuosikymmenten yhdessäolon jälkeen ei muka ymmärrä miksi joku asia ei toimi. Olettaa toiselta eräänlaisesti epäpersoonallista toimintaa kuten hän toivoisi ihannemiehensä toimivan.
Yrittää kasvattaa tai kuvittelee kasvattaneensa miehen itselleen tiettyyn muottiin. Ja kun ei toimi kuten hän haluaa ja on oma itsensä, niin alkaa murjotus ja tyhmä möljötys että miksi noin teit tai olit tekemättä. Miksi et tehnyt kuin halusin. Miksi et tottele minua ja elä kuten haluan sinun elävän.
Silti kaikesta huolimatta dissaa ja ignooraa, mutta ei jätä. Jos itse päätän elää omaa elämääni ja otan irti, niin tulee hätä.
Siltikään ei ikinä näe tai koe että tulee anteeksipyyntöjä tai myötäilyjä, kun on kohdeltu väärin, mutta aina mun puolelta pitää hyväksyä kaikki junttimainen käytös ja murjotus sekä mykkäkoulu, koska se mykkäkoulu tuli mun oman tahdon toiminnoista. Toimin väärin kun päätin kerrankin aikuisena toimia eritavoin kuin hän halusi mun toimivan. Pahinta on että kaikki valta on hänellä ja isänä saa aina anella lapsille että siivotkaa roskat roskiin, mut ei. Kun ei äitikään laita vaan jättää pöydille.
Mun pitää sitten aina siivota roskat roskiin ja jos korotan ääntä, niin olen hullu ja aggressiivinen paskaukko tai siis täysi paska-aukko ihmisenä johon saa kohdistettua kaiken tai jättää täysin yksin ja ulkopuolelle koko perheestä. Kun olen ulkopuolella, niin siitäkin syyllistetään.
Vierailija kirjoitti:
Akka vaihtoon, ei tule tuosta parantumaan. Tod näk pahenee vaan ja siinä kohtaa sun oma psyyke on jo murskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato persuvaimo. Me äänestetään eri puolueita.
T. Miehesi
Vierailija kirjoitti:
Ensin nainen poistaa mieheltä turvaverkon. Sitten alkaa täydellinen moukarointi. Täysi henkinen väkivalta.
Yhteistä näillä miehillä on se että ennen parisuhdetta miehellä oli säästöjä ja rahaa, mutta parisuhteen jälkeen ovat täysin peeaa ja heillä ei ole turvaverkkoa. Narsistivaimot on myös ottaneet itsetunnon miehiltään ja pitävät näitä riippuköydessään.
Pahin kohtalo on se kun mies lopulta eron jälkeen ajautuu laittamaan itsensä off-tilaan, koska hän ei enää ole kenellekään mitään. Ei itselleen, ei enää perhettä eikä ketään.
Näitä on on paljon haudoissa ja vaimoja ei ole tuomittu koskaan teoistaan.
Mulla on ollut useampi tuollainen kumppani. Jostain syystä vedän puoleeni tuollaisia ihmisiä. Äidissäni on myös tuota piirrettä.
Iän myötä tajunnut tuon vähättelyn olevan henkistä väkivaltaa. Tarpeeksi, kun sitä joutuu kuuntelemaan, niin syö aika hyvin itsetuntoa. Jos uudessa tuttavuudessa ilmenee tuota piirrettä, niin kannattaa unohtaa koko ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin nainen poistaa mieheltä turvaverkon. Sitten alkaa täydellinen moukarointi. Täysi henkinen väkivalta.
Yhteistä näillä miehillä on se että ennen parisuhdetta miehellä oli säästöjä ja rahaa, mutta parisuhteen jälkeen ovat täysin peeaa ja heillä
Juuri näin. Miehen otsikossa lukee että alkoholisti ja laiska paska.
Ikinä ei tutkita miksi ja mikä johti mihinkin. Riittää vain että mies oli paska ja joi, mutta ei se miksi joi ja olisiko jäänyt rahaa mihinkään muuhun kuin siihen kymppiin pariin viikonloppuna oluisiin.
Ne muutamat kympit vain miehellä. Mihin se mies olisi muuten ahdistuksissaan ne pistänyt. Ei sillä summalla olisi saanut edes suihinottoa ja kun pihtarivaimo ei ole lastenteon jälkeen osoittanut mielihajuja tai edes myötämielisiä katseita miestään kohtaan, niin mihin ne rahat olisi pitänyt käyttää?
Säästää vaimolle tai lapsille? Ostaa kaksi perhepitsa kotipitsasta ? hohhoijaa
Monet ihmettelee kun olen VELA, mutta vanhempieni elämää sivusta seuranneena olen fiksumpi.
Ne on ns pikkujuttuja joissa näin tekee, mutta se on aina toistuvaa se käytös.
Tää on ehkä tyhmältä kuulostava esimerkki, mutta kun se oli odotettavissa että käyttäytyy näin, eikä vaan yksittäinen kerta, niin uskon että se on ainakin jossain määrin tahallista.
Eilen kun tuli levyraati illallla, hän tuli katsomaan sitä minun kanssa. Todella harvoin tulee minun kanssa katsomaan yhtäkään ohjelmaa, yleensä katsoo yksin läppäriltä ohjelmiaan, ei varmasti tule katsomaan jos sanon että täältä tulee yksi lempielokuvistani tms. No, kuulemma levyraati on yksi hänenkin lempiohjelmistaan.
Satuin tietämään että levyraadissa oli eilen yksi artisti josta tykkään tosi paljon ja jonka keikalla olen melko vastikään käynyt, josta mies ei koskaan kysellyt mitään sen enempää tai ollut kiinnostunut kuulemaan minkälaista musiikkia tekee.
Ja en siis koskaan edes kuuntele musiikkia, kun mies on kotona, koska hän on loukannut minua lukemattomat kerrat sillä, että on arvostellut ja haukkunut minulle tärkeitä kappaleita tai muuten osoittanut että hän ihan kärsii jos joutuu jotain minulle merkityksellistä musiikkia kuuntelemaan. En siis vuosikausiin ole kuunnellut musiikkia omassa kodissani miehen ollessa paikalla. Olen aivan tottunut siihen, vaikka aivan todella hullua tämäkin.
No, levyraati alkoi lähentyä loppuaan, mies oli siis katsonut koko levyraadin siihen siinä minun kanssani ja kuunnellut kaikki kappaleet sen pahemmin niitä edes arvostelematta ja oli enää yksi kappale jäljellä, ja siis koko ajan olin puhunut kuinka odotan kovasti tämän minun pitämän artistin videon näkemistä (olin virheellisesti siinä käsityksessä että olisi ollut uutta musiikkia häneltä). Mies alkoikin siinä sitten juuri samanaikaisesti kuunnella jotain videota puhelimesta, siten että se häiritsi TV:n katselua. Olen sanonut tästä samasta asiat lukemattomia kertoja myös lapsille, ettei ole kiva että siinä sohvalla katsotaan äänillä jotain videoita samalla kun muut yrittää katsoa TV:tä. No, mies kuitenkin jälleen kerran toimi näin ja kun huomautin siitä, että pitääkö sun just nyt katsoa sitä videota, että se häiritsee, niin hän meni toiseen huoneeseen katsomaan sitä. Ja niin se taas meni, että mies osoitti tällä tavalla että ei halunnut nähdä tai kuulla kappaletta joka on minulle merkityksellinen, vaan osoitti että evvk.
Pitkä sepustus ja siis eihän tämä tarkoita mitään jos se tapahtuisi joskus vaan, mutta kun se on aina sama juttu. Jo etukäteen mietin, et näinköhän se on että mies ihan oikeasti katsoo siinä minun vieressäni jotain joka on minulle tärkeää ja merkityksellistä. No ei katsonut, vaan piti huolen siitä että juuri silloin oli joku YouTube-video tärkeämpi.
T. Ap
Mitenkäs tämä kuulostaa niiiiin tutulta ? Mulla ei satu olemaan miestä, nainen ku olen, mut muutama muu akka töistä yms ovat samanlaisia joko olleet tai ovat nykyään. Jopa vietiin itsemääräämisoikeus, vaikka se mulla on. Mut on nujerrettu, ja sitä samaa ne akat jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota. Menetät vain pikkuhiljaa itsetuntosi ja elämänhalusi.
On.