Kollega on lastensa takia koko ajan poissa
Neljä lasta, jotka vuoronperään kipeänä. Puolen vuoden aikana hän on keskimäärin ollut poissa 6pv/kuukausi.
Miksi työntekijät joilla on lapsia saa olla huoletta poissa?
T. V#tuttaa koska itselläni oli flunssa ja sen takia paheksuttiin 3 pv:n poissaoloa.
Kommentit (125)
Tee viisi lasta ja olet pois koko työelämästäsi. Hehheh.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaihtoehto?
Ap:n kaltaiset ihmiset ovat tyhmimpiä ikinä.
"Saa olla"? Onko hän yh? En minä näe ainakaan mitään kivaa lasten sairastelussa ja mielellään oltaisiin terveenä, mutta päiväkotielämä on mitä on... Miehen kanssa kyllä vuorotellaan.
Sano että antaa maitohappobakteereita päivittäin lapsille, parantaa vastustuskykyä.
Hyvä kun joku jaksaa tehdä muksuja ja jaksaa läpi noiden loputtomalta tuntuvien sairastumisten. Yhdenkin muksun kasvattamisessa aikuiseksi on kova työ, useammasta puhumattakaan.
Ei taida olla kovin kiva työpaikka, jos paheksutaan sairasteluja...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun joku jaksaa tehdä muksuja ja jaksaa läpi noiden loputtomalta tuntuvien sairastumisten. Yhdenkin muksun kasvattamisessa aikuiseksi on kova työ, useammasta puhumattakaan.
Ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kovin kiva työpaikka, jos paheksutaan sairasteluja...
Ei ymmärretä että on normaalia sairastaa, ei sille mitään mahda itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään. Turhaan napiset.
Haluan, että omaa lyhyttä 3 päivää/ vuosi sairaspoissaoloani ei paheksuttaisi, kun korkeammassa asemassa oleva kollega on huoletta 36 päivää puolessa vuodessa poissa lapsien sairastelun takia
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaihtoehto?
Saa olla edelleen poissa, mutta mun parin päivän flunssapoissaoloa ei paheksuta ja siitä ei syyllistetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan, että omaa lyhyttä 3 päivää/ vuosi sairaspoissaoloani ei paheksuttaisi, kun korkeammassa asemassa oleva kollega on huoletta 36 päivää puolessa vuodessa poissa lapsien sairastelun takia
ap
Miten se paheksuminen siis ilmenee?
Plus + lapselliset saa tehdä etätöitä, mutta lapsettomat ei saa
Vierailija kirjoitti:
Plus + lapselliset saa tehdä etätöitä, mutta lapsettomat ei saa
Niinkö? Mikä tällainen työpaikka oikein on? Lapset on siis kotona, kun vanhempi työskentelee!? Ei taida olla kovin vaikeaa työtä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olin lounaspöydässä sairastelun jälkeen ja vihjattiin, että olin vähän huonoon aikaan poissa. Sanoin, että no tämä on toinen sairaspoissaoloni koskaan tässä yrityksessä. Siihen lisättiin, että pienessä flunssassa on ihan ok tulla töihin. Kollega jolla on lapsia, ei saa paheksuntaa osakseen koskaan.
Ap
Anna paheksunnan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tässä maassa ei kelpaa enää mikään, joten on parempi kovettaa itsensä, jotta selviää. Jos jään perussairaana eläkkeelle pääsemättömänä osatyökykyisenä kotiin makoilemaan työttömänä, valitetaan, jos teen työtä työkykyni mukaan, siitä valitetaan, jos haen sairauslomaa, siitä valitetaan.
Ihmiset!
Mua ei häiritse kollegan poissaolot, vaan se, että hänen poissaoloihin suhtaudutaan täysin hyväksyvästi, mutta omiini ei. Vaikka itselleni tämä oli toinen kerta.
Ja lapselliset saavat tehdä etätöitä. Se on aina hauskaa kun jonkun jamppa-Jalmari keskeyttää teams kokouksen ja se on ah, niin hauskaa. (Ja onhan se, mutta samaan aikaan vtuttaa että kukaan lapseton ei saa tehdä etätöitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olin lounaspöydässä sairastelun jälkeen ja vihjattiin, että olin vähän huonoon aikaan poissa. Sanoin, että no tämä on toinen sairaspoissaoloni koskaan tässä yrityksessä. Siihen lisättiin, että pienessä flunssassa on ihan ok tulla töihin. Kollega jolla on lapsia, ei saa paheksuntaa osakseen koskaan.
Ap
Niin no. Ei hän saa lapsia viedä päiväkotiin oksennustaudissa.
Se onkin ikävää, että päiväkotiin ei saa viedä lapsia jos tulee tippa nenästä. Itse voi mennä töihin ja sen takia mulla menee astma aina pahasti keuhkoihin, kun menen pikku flunssassa töihin. Lapsen sairastelujen takia, kun en kehtaa olla pois silloin, kun itse olen sairas.