Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nainen on kaunis mutta pukeutunut sivistyneesti, kokeeko tälläinen nainen ahdistelua elämässään?

Vierailija
09.03.2024 |

Sanotaan että on erittäin kaunis kasvoista, mutta pukeutunut täysin sivistyneesti esim löysät vaatteet jotka peittää ihon täysin ja kurveja ei näy, niin saako tälläinenkin nainen kokea elämänsä aikana ahdistelua? 

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.

Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen. 

Ihan normi kaupassa (töissä), jossa joku 2-3 kertaa isompi miesasiakas on tullut ihan kirjaimellisesti kiinni iholle kun on kysynyt jostain tuotteesta jotain. Sitten kun väistää, hän liimautuu takas ihoon kiinni 🤮 Sairasta, kyse ei todellakaan ollut vahingosta vaan jostai helkutin vallankäytöstä. Olin 19 silloin.

Vierailija
42/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään vaatteet ei suojaa ahdistelulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kauniita lähestytä aina, esim jos lihoaa muodottomaksi

Ei kuspäätä lähestytä.

Vierailija
44/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pukeutumaan pitkiin mekkoihin ja käyttämään huivia. Kohtelu on paljon kunnioittavampaa kuin aikaisemmin. Suomessa saisi varmaan pitkiä katseita, mutta ulkomailla miehet on olleet kunnioittavampia, mikä on suuri helpotus. Youtubesta löytyy paljon videoita siitä kuinka naiset ovat kokeneet miesten käyttäytyvän keskimääräisesti kunnioittavammin, kun he olivat alkaneet käyttämään huivia (christian veiling). 

Alapeukuttajia riittää tässä ajassa. Naisen vapaus ei riitä siihen, että saisi pukeutua peittävästi. Huivin käyttö on tuonut valtavasti rauhaa. Sen myötä tosin olen herännyt myös entistä enemmän sille, että miehet todella kohtelevat naisia kuin käyttötavaroita. Se ettei kukaan näe jalkojani ja kaikkia hiuksiani tuntuu todella hyvältä. Miehillä on vähemmän katsottavaa ja oma olo on rauhallisempi. Toki kunnioittavan kohtelun ei pitäisi olla kiinni vaatetuksesta. 

Vierailija
45/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.

Kukaan ei oo koskaan kommentoinut mun rintavarustusta millään tavalla. Siis koskaan. Ite oon kuitenkin tyytyväinen :)

Ei munkaan. En ymmärrä edes miten voisivat kommentoida kun ei näy mitään kun pukeudun ylisuuriin college paitoihin

Jep. Eli pukeutumisella on vaikutusta. Itse pukeuden mekkoihin, mutta en kireisiin. Peittävä naisellinen pukeutuminen tuntuu ainakin osassa miehistä herättävän kunnioitusta. Ei kaikissa.

Vierailija
46/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelun tarkoitus on mitätöidä ja alistaa naisia. Jos ihminen on sukupuoleltaan nainen, miehet ahdistelevat. Näin se vain menee.

Vierailija
47/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.

Kukaan ei oo koskaan kommentoinut mun rintavarustusta millään tavalla. Siis koskaan. Ite oon kuitenkin tyytyväinen :)

Ei munkaan. En ymmärrä edes miten voisivat kommentoida kun ei näy mitään kun pukeudun ylisuuriin college paitoihin

Jep. Eli pukeutumisella on vaikutusta. Itse pukeuden mekkoihin, mutta en kireisiin. Peittävä naisellinen pukeutuminen tuntuu ainakin osassa miehistä herättävän kunnioitusta. Ei kaikissa.

No, jos miehen kunnioitus pitää jotenkin erikseen ansaita, se mies on pelkkä paskaläjä. Kouluttaa sinua kuin koiraa, että saat normaalia ihmismäistä kohtelua vain jos teet temppuja.

Vierailija
48/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, myös "rumat" saa osakseen ahdistelua. Ahdistelu ei ole kiinni uhrin ulkonäöstä vaan ahdistelijan vallanhimosta ja typeryydestä. Kyllähän jotkut r**skaa jopa vanhuksia ja vammaisia, valitettavasti.

Vierailija
49/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelun tarkoitus on mitätöidä ja alistaa naisia. Jos ihminen on sukupuoleltaan nainen, miehet ahdistelevat. Näin se vain menee.

Ei ahdisteleminen tai ahdistelun kohteeksi jotuminen ole sukupuoleen sidottua. Mutta asiaan on enempi havahduttu vasta joitain vuosikymmeniä sitten. Ja siltä on edelleen helppo ummistaa silmät ja tukkia korvat. Tai vain viitata, kuinka miehet olisivat olleet todistetusti huomattavasti useammin tekijöinä; eikä se johdu vain siitä, että vielä viine vuosituhannella seksuaalirikokset olivat sidottu epäillyn sukupuoleen. (Nainen saattoi olla tekijä mutta mahdollinen tuomio tuli, jos tuli jostain muusta kuin seksuaalirikoksesta)

Asia ei ole täysin muuttunut. Edelleen on heitäkin, jotka eivät ymmärrä, että myös mies voi joutua ahdistelun kohteeksi tai mahdollisesti raiskatuksi; joko nais(t)en toimesta tai tois(t)en miesten / miestin toimesta. - Ymmärtämättä  että ahdustelun ja raiskauksen päämärä on alistaa ja nöyryyttää (jne) eikä esimerkiksi halu/t  harrastaa seksiä. 

Uskovainen mies

Vierailija
50/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luulin että mussa on jotain vikana kun aina ahdistellaan, nyt tajuan että ahdistelijoille riittää että olet jossain julkisella paikalla yksin

Vierailija
51/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu ei ole kiinnostuksen osoittamista tai iskemistä, vaan vallankäyttöä ja alistamista.

Naisen ulkonäkö ei liity siihen millään tavoin.

Vierailija
52/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eikä tarvitse olla edes kaunis. Jotkut miehet kuvittelee, että jokainen nainen maan päällä on vain heidän kourimistaan varten.

tuo on kyl paha ku jotkut miehet luulee, jos nainen laittautuu niin luulevat, että on laittautunut heitä varten.

Kyllä se ahdistelurefleksi tulee enemmän siitä, kun mies raivostuu kun nainen erottuu joukosta. Tuo itseään esiin. Naisen pitäisi olla huomaamaton, alistuva. Siksi mies alkaa ahdistella, että saisi naisen alistettua kiusaamalla ja nöyryyttämällä.

Vierailija
53/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luulin että mussa on jotain vikana kun aina ahdistellaan, nyt tajuan että ahdistelijoille riittää että olet jossain julkisella paikalla yksin

Niin, et saisi olla julkisella paikalla. Varsinkaan ilman omistajaa. Joten miehet opettavat sinulle että tulet nöyryytetyksi, jos liikut paikoissa missä et saisi.

Vierailija
54/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, et saisi olla julkisella paikalla. Varsinkaan ilman omistajaa. Joten miehet opettavat sinulle että tulet nöyryytetyksi, jos liikut paikoissa missä et saisi.

En nyt itse näe että ihan tuollainen tilanne olisi Suomessa. Täällä on totuttu et naiset ovat vahvoja ja itsenäisiä, mutta ahdistelua tapahtuu silti. Uskon, että syyt on moninaisemmat.

-sivusta

Vierailija
55/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt itse näe että ihan tuollainen tilanne olisi Suomessa. Täällä on totuttu et naiset ovat vahvoja ja itsenäisiä, mutta ahdistelua tapahtuu silti. Uskon, että syyt on moninaisemmat.

-sivusta

Et näekään, koska olet niin tottunut siihen. Et edes uskalla sanoa ääneen että miehet ahdistelevat naisia, vaan käytät sievistelevää kiertoilmaisua "ahdistelua tapahtuu". Sitä nyt vaan leijuu ilmassa ja joskus nainen törmää siihen. 

Ja mitäpä sinä luulet että vahvuus ja itsenäisyys siinä vaikuttaa, kun joku mies tekee päätöksen tulla puhumaan törkeyksiä tai kopeloimaan?

Vierailija
56/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaunis enkä ole kokenut minkäänlaista ahdistelua suomimiehiltä. Ketjun peukutukset on potaskaa. Ei suomalaiset ahdistele. 

Vierailija
57/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee, jos on viehättävän mallinen vartalo ja siro.

Vierailija
58/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis on kaunis vaikka jätesäkki päällä.

Vierailija
59/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä tämä väitetty ahdistelu tapahtuu? 

Vierailija
60/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ahdistunut miesten huomionosoituksista, päinvastoin. En kyllä mitään väkivaltaa ole kokenut, sanallisia lähestymisiä, lukemattomia kaksimielisyyksiä ( jotka huvittavat minua, eivät ahdista) ja ulkonäön kehumista. Mies on uskonut ja jättänyt sikseen jos olen sanonut, että en ole kiinnostunut. Seksin suhteen osaan sanoa "ei", jos en halua, ja sanon sen hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi