Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nainen on kaunis mutta pukeutunut sivistyneesti, kokeeko tälläinen nainen ahdistelua elämässään?

Vierailija
09.03.2024 |

Sanotaan että on erittäin kaunis kasvoista, mutta pukeutunut täysin sivistyneesti esim löysät vaatteet jotka peittää ihon täysin ja kurveja ei näy, niin saako tälläinenkin nainen kokea elämänsä aikana ahdistelua? 

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eikä tarvitse olla edes kaunis. Jotkut miehet kuvittelee, että jokainen nainen maan päällä on vain heidän kourimistaan varten.

Vierailija
22/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Valitettavasti. Se on ihan sama, mitkä vaatteet sulla on päällä. Sika on aina sika.

Nämä siat ovat naisten kasvattamia.

On niillä sioilla isätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eikä tarvitse olla edes kaunis. Jotkut miehet kuvittelee, että jokainen nainen maan päällä on vain heidän kourimistaan varten.

tuo on kyl paha ku jotkut miehet luulee, jos nainen laittautuu niin luulevat, että on laittautunut heitä varten.

Vierailija
24/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ahdistelu ei ole vaatetuksesta kiinni. Olen ollut töissä ravintola-alalla ja nyt toimin hoitajana. Molemmissa työympäristöissä olen kokenut seksuaalista ahdistelua, vaikka olen ollut peittävät työvaatteet yllä, ilman meikkiä ja hiukset nutturalla. 

Kuitenkaan festareilla laittautuneena ja paljastavissa vaatteissa en ole kokenut häirintää, vaan hienovaraista lähestymistä. 

N26

Vierailija
25/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauniita lähestytä aina, esim jos lihoaa muodottomaksi

Vierailija
26/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.

Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen. 

Asiakaspalvelijana (myyjänä) pervopapat saattoivat heittää jotain alatyylistä läppää. On myös esimerkiksi pyydetty pussaamaan. Muussa ympäristössä en ole vastaavaa kokenut, enkä oman ikäluokkani miehiltä koskaan.

Vierailija
27/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.

Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen. 

Asiakaspalvelijana (myyjänä) pervopapat saattoivat heittää jotain alatyylistä läppää. On myös esimerkiksi pyydetty pussaamaan. Muussa ympäristössä en ole vastaavaa kokenut, enkä oman ikäluokkani miehiltä koskaan.

Samaa kokemusta. Tuntuu et joltain vanhemmilta ihmisiltä uupuu käytöstavat

Vierailija
28/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kai kohtuullisen kaunis aina. Ei ole ahdisteltu ja jos jotain sen suuntaista on joskus ollutkin selkeästi sanottu ei on sen aina lopettanut.  Toki huomiota olen saanut paljon vastakkaiselta sukupuolelta. Nykyisin tuntuu, että jo ihan kohteliaisuudet ja kehuminen koetaan häirinnäksi.

Älä viitsi syytellä naisia, jos sinulla on sattunut käymään hyvä tuuri. Minua on ahdisteltu ihan kadulla ja lenkkipolullakin. On aika pelottavaa, kun on kävelyllä ja ohittaa miehen. joka jonkin ajan kuluttua ilmestyykin uudelleen esiin ja alkaa ehdotella. Hän tietoisesti lähti perääni ja odotti, että kävelin metsään eroon muista ihmisistä, ennen kuin tuli ahdistelemaan . Onneksi pääsin tilanteesta pois. Tuollaiseen törmäsin ensimmäisiä kertoja jo ollessani n. 11-12-vuotias. Sen jälkeen tuollaisia tilanteita on riittänyt enemmän ja vähemmän.

Vierailija
29/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen  (, kuten myös mies)saa ja voi pukeutua yleensä miten tahansa tai olla pukeutumatta mutta se ei oikeuta ketään ahdistelemaan häntä epäasiallisesti.

Mutta toisaalta, jos ui hyvin paljon ja tietoisesti vastavirtaan niin on ymmärrettävä, että aina joku saatta tulla vastaan ja tämä joku ei välttämättä ymmärrä tai edes halua ymmärtää, vaikka hänen pitäisi tajuta tekonsa l(mahdollinen) loukkaavuus. 

Liikenne on joukkuelaji ja sooloillulakin on siis rajansa  

Uskovainen mies

Vierailija
30/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että vähemmän. Jostakin syystä kaunista naista ei uskalleta lähestyä, kuten "tusinakasvoa". 

Kauniita naisia lähestytään aina. Siitä voi päätellä oman tason kun vastakkainen sukupuoli ei edes päälle katso 

Ei se noin mene. Ei miehetkään ole tahdottomia eläimiä. No osa on

Vierailija
31/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut pukeutumaan pitkiin mekkoihin ja käyttämään huivia. Kohtelu on paljon kunnioittavampaa kuin aikaisemmin. Suomessa saisi varmaan pitkiä katseita, mutta ulkomailla miehet on olleet kunnioittavampia, mikä on suuri helpotus. Youtubesta löytyy paljon videoita siitä kuinka naiset ovat kokeneet miesten käyttäytyvän keskimääräisesti kunnioittavammin, kun he olivat alkaneet käyttämään huivia (christian veiling). 

Vierailija
32/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Valitettavasti. Se on ihan sama, mitkä vaatteet sulla on päällä. Sika on aina sika.

Kyllä yhteiskunta ja isät vaikuttaa vielä liiankin paljon ihmiseen. Ja media, jota ylläpitää miehet.

Vierailija
33/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen ei vaikuta ahdistelun määrään. Ahdistelulle altistaa nuoruus ja alisteinen asema.

Vierailija
34/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.

Kukaan ei oo koskaan kommentoinut mun rintavarustusta millään tavalla. Siis koskaan. Ite oon kuitenkin tyytyväinen :)

Vierailija
35/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.

Kukaan ei oo koskaan kommentoinut mun rintavarustusta millään tavalla. Siis koskaan. Ite oon kuitenkin tyytyväinen :)

Ei munkaan. En ymmärrä edes miten voisivat kommentoida kun ei näy mitään kun pukeudun ylisuuriin college paitoihin

Vierailija
36/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteet: ollessani kesätöissä siivoajana ylen tiloissa, sika tuli selittään jotain limasella äänellä ja laski kätensä olkapäälleni. Vanhainkodissa kesätöissä taksikuski esti kulkuni ohitseen, läpällä sanoi et sä mihinkään lähde, kiersin sit pöydän toista kautta ja poistuin huoneesta, en osannut kertoa tuosta kenellekkään. Särkässä teininä laitteseen jonotin kaverin kanssa, takana jonottaja n. Pari vuotta vanhempi poika, kouri takamustani pari kertaa, käännyin katsomaan vihaisesti (nyt potkaisisin naa m aan), junassa kakskymppisenä känniukko tunki kätensä toiselle rinnalleni paidan kaula-aukosta sisään, heitti kaljan ilmeisesti "kiitokseksi" vielä, tilanne oli todella nopea ja jäädyin. Teininä laivalla joku ukko yritti ostaa seksiä. Nää nyt ekana tuli mieleen. 

N.39 ja aivan sama jos joku tunnistaa :D 

Vierailija
37/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kai kohtuullisen kaunis aina. Ei ole ahdisteltu ja jos jotain sen suuntaista on joskus ollutkin selkeästi sanottu ei on sen aina lopettanut.  Toki huomiota olen saanut paljon vastakkaiselta sukupuolelta. Nykyisin tuntuu, että jo ihan kohteliaisuudet ja kehuminen koetaan häirinnäksi.

Sama juttu. Miehet ymmärtää jämäkän naisen puhetta. Ei tarkoittaa ei👍

Vierailija
38/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pukeutumaan pitkiin mekkoihin ja käyttämään huivia. Kohtelu on paljon kunnioittavampaa kuin aikaisemmin. Suomessa saisi varmaan pitkiä katseita, mutta ulkomailla miehet on olleet kunnioittavampia, mikä on suuri helpotus. Youtubesta löytyy paljon videoita siitä kuinka naiset ovat kokeneet miesten käyttäytyvän keskimääräisesti kunnioittavammin, kun he olivat alkaneet käyttämään huivia (christian veiling). 

Ajatella että sitä tosiaan on ihmislaji joskus pustynyt sulassa sovussa toimimaan rinnat ja kulkuset hölskyen. Sitten yhtäkkiä tuli epätasapaino ja olemme tässä.

Vierailija
39/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhteiskunta ja isät vaikuttaa vielä liiankin paljon ihmiseen. Ja media, jota ylläpitää miehet.

Höpö höpö miehet ohjaavat lässyn.

Lähes kaikki auktoriteetit elämässäni lapsesta työelämään ja tähän päivään, yhteiskunnan kaikissa kolkissa ja ylimpään portaaseen sekä median sisällön suhteen ovat olleet naista, naista ja lisää naisen aivoitusta ja päätäntävaltaa. En edes liiottele. Tämä nykyinen yhteiskunta on gynosentrinen jos mitään. Se mitä erityisen yksinkertaiset pahoinvoivat miehet mokailevat ympäriinsä on asia erikseen.

Vierailija
40/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdisteltu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän