Lähinäön heikkeneminen
Mitäs ratkaisuja olette tehneet asian suhteen? Varsinkin te joilla silmälasit jo ennestään, itselläni hyvin voimakkaat miinukset linsseissä ja kaikki mahd hinnat niissä siksi ym ja nyt tässä n.1v ajan kitkutellut menemään niin etten näe kunnolla lukea lehteä, etikettejä ym.
Olen 48v.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Silmälääkäriin!
Miksi silmälääkäriin ? Optikko kyllä riittää, ikänäkö tulee kaikille ja jos on liki näköinen jo ennestään niin moniteholinssit, likinäköisten linssit pienentää entisestään tekstin
Vierailija kirjoitti:
Specsaversin moniteholinssien hinnat (linkki alla), hinnat 90 - 550 euroa. Onko Instrun ja Specsaversin linsseillä laatueroa? Kannattaako maksaa ehkä vuoden tai kahden välein uusittavista rilleistä Instrun hinta? Kokemuksia?
Specsaversin linssit eivät tule olennaisesti halvemmiksi, kun niihin ottaa ohennukset ja pinnoitteet. Ap tuskin haluu -10 laseja ilman ohennuksia. Instrulla on aina välillä kaksi linssiä yhden hinnalla -tarjouksia.
Minulla myös sama juttu. Hommasin moniteholasit. Yläosa melkein ikkunalasia, mutta alaosa lukulasivahvuudella. Ei tarvii kiikuttaa lukulaseja mukanani. Eikä ole mitään rajoja näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Luoja kuinka masentavaa tämäkin taas on, terveysvaivoja ollut muutenkin alvariinsa n.2v ajan, yksi vaiva ilmestyy ja hoituu jotenkin ihan erikoissairaanhoidon puolella niin toinen jo kurkkii nurkan takana ja nyt tämäkin vielä). No, eipähän tarvitse myöskään kesän/syksyn ohjelmistoon miettiä kummoisia matkaideoita (juu en kaipaa aukomista asiasta, esim.ulkomailla ollut lomalla viimeksi lähes 10v sitten), koska rahat menee nyt sitten silmiin.
Ap
Montako koronapiikkiä otit kun terveys reistaillut viimeiset 2 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälääkäriin!
Miksi silmälääkäriin ? Optikko kyllä riittää, ikänäkö tulee kaikille ja jos on liki näköinen jo ennestään niin moniteholinssit, likinäköisten linssit pienentää entisestään tekstin
Optikot ei tosiaan määrää kaikille laseja. Itse en ole koskaan saanut optikon määräämiä, aina on kehoittanut silmälääkäriin.
Auttaako sinkki ravintolisät? voitko syödä niitä pari vuotta että selviää.
Silmälääkäri suosituksia? Mitä silmälasiketjua suositte lasihankinnoissa ja silmälääkäriasioissa?
Linssileikkaus täynnä riskejä!
Omat linssit murskataan alkajaisiks ja imaistaan samantapaisella imurilla kuin likaviemärit tyhjennetään, pienemmällä tosin kyllä. Eli jos tekolinssit ei sitten sovikaan, niin welcome to darkness!
Ihan vaan sivusta huutelen kun ehdotellaan markettilukulaseja. Joo, ne ei toimi likinäköisellä. Tai että ottaisi lasit pois.
Kun se likinäköisen moniteho tehdään vähentämällä lukualueelta miinuksia, ei lisäämällä plussia. Eli jos kauas tarvitsee vaikkapa -3,25 linssit, lukualueella voimakkuus saattaakin olla vaikka -2,5.
Mulla on likinäköä -2,0 ja -2,25 ja nykyisissä monitehoissa sitten lukualueella 0-voimakkuudet. Aiemmissa on ollut vielä lukualuekin miinuksella. Vasta nyt minä näen rilleillä yhtä hyvin lähelle kuin ilman rillejä.
Ei niitä molempia silmiä tarvitse kerralla operoida.
Joko investoit ja käyt optikon näöntarkastuksen kautta ja hankit moniteholasit (ehkä joku tarjous kahdet yhden hinnalla). Aurinkolaseissa ei taideta monitahoja käyttää, kun ei muutenkaan lueta aurinkolasit päässä yleensä. Tai se halvempi vaihtoehto: haet Tokmannilta tms. kahden euron lukulaseja ja ripottelet niitä joka paikkaan, tarvittaessa sitten vaihdat laseja lukemista varten. Itse kävin aikoinaan korjaamassa likinäön leikkauksella, ikänäkö tuli sitten sen jälkeen ja siihen olen käyttänyt noita halpislaseja.
Linssileikkaus häiritsee tutkimusten mukaan myös unien näkemistä!
Instrussa on kuuden kuukauden koroton osamaksu mahdollista. Silmäasemalla 12 kk. Muita en nyt muista.
Kalliita ovat, mutta ei auta...