Marx osasi analysoida syyn, miksi alimmat sosiaaliluokat ovat taantunut oikeiston käsikassaraksi persujen kautta
Ryysyköyhälistön, tämän vanhan yhteiskunnan alimpien kerrosten passiivisen mädäntymistuotteen, proletaarinen vallankumous tempaa paikoitellen mukaan liikkeeseen, mutta koko asemansa vuoksi se on taipuvaisempi myymään itsensä taantumuksellisiin vehkeilyihin
Viimeisessä lauseessa selitys. Juuri näin on käynyt. Ryysyläisväki, eli alimmat kansankerrokset, äänestävät persuja, jotka taas komppaavat Kokoomusta, joka taas hallitsee sillä mandaatilla koko maata ja kiihdyttää vaan kurjistumista alemmissa kansanluokissa. Marx tiesi tämän hyvin. Hän oli viisas mies.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ryysyk%C3%B6yh%C3%A4list%C3%B6
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisilla on kannattajia yrittäjien ohella erityisesti työttömien, työntekijöiden ja alempien toimihenkilöiden joukossa.
Työttömien joukossa. :D
Ja sitten tämä ihan paras juttu tässä koko hommassa:
"Tuore tutkimus vahvistaa: TikTokilla vaikutus suomalaisnuorten äänestämiseen"
Marxin mukaan uskonto on kansan oopiumia, koska se:
- tarjoaa hetkellistä lievitystä kipuun, mutta ei pysty poistamaan kivun aiheuttajaa
- tarjoaa kuvitelmia paremmasta elämästä taivaassa.
Eikö nämä sovi nykyään nimenomaan someen? Se karvanaama taisi olla aika hyvä visionääri, se on pakko myöntää. Ihmisluonne ei muutu, eikä keinot sen hallitsemiseen. Vain välineet on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te siis olette sitä mieltä että esim Paris Hilton ja Kim K on jumalattoman fiksuja ja kyvykkäitä ihmisiä! Mahtavaa!!
Kardashianit ovat taitavia bisnesnaisia. Ovat luoneet imperiumin tyhjästä ja hömpästä. Teepä sama perässä.
Kai tiesit että he oli aikasen rikkaita ennen kuin alkoivat tositelevesio ja somehommiin? Heillä oli varaa palkata parhaat hollywoodin tekijät.
Ja laittoivat taitavasti rahansa töihin moninkertaistaen omaisuutensa. Sitä juuri on yritteliäisyys.
Heillä oli varaa siihen, koska lähtökohdat olivat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
"Marx laski ryysyköyhälistöön kuuluviksi muun muassa kerjäläiset, prostituoidut, pikkurikolliset ja varkaat, kulkurit, pitkään työttömänä olleet ja kokonaan työkyvyttömät, irtisanotut tehdastyöläiset, entiset sotilaat ja vangit, vapautetut orjat, kiertävät ammatinharjoittajat sekä erilaiset järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle jääneet ihmisryhmät"
Kuulostaako tutulta? Ketkäs niitä persuja Suomessakin äänestivät..
Vain kommunisti ajattelee, että haukkumalla äänestäjiä ryysyläisiksi saa vassu ne kääntymään itsensä taakse. NOT
Ei kuulosta hirveän vakuuttavalta, että vassu kommari haluaisi niile inhoamilleen ryysyläisille mitään hyvää. Näkeehän sen jo vassujen politiikastakin, missä vassu haluaa vaihtaa valkoihoiset "ryysyläiset" värikkäämpään ja isomulkkuisempaan porukkaan. Aaah ihanaa tia näin se ainakin itse olettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, edes Marx ei arvostanut ryysyköyhälistöä, koska olivat liian köyhiä tekemään vallankumousta.
Bodattu sirpin ja vasaranheiluttelija se piti olla parta-Kallelle...
Marx oli historian ensimmäinen samppanjasosialisti. Kertoi kyllä muille mielellään miten pitäisi elää mutta itse eli porvarillista elämää muiden rahoilla.Orpokin on siis samppanjasosialisti kun elää muiden rahoilla?
Koko eduskunta syö muiden maksamasta pöydästä.
Ja jokaisella on tasapuolinen mahdollisuus pyrkiä sinne. Siitä vaan ehdokkaaksi.
Ei pidä paikkaansa. Eduskuntaan on oikeastaan pari tietä. Toinen lähtee nuorisojärjestöistä kuntapolitiikan kautta eduskuntaan. Toinen on pyrkiä suoraan mutta onnistuu ainoastaan julkisuuden henkilöiltä tai rikkailta esim. Sipilä ja Toveri kuuluu tähän porukkaan. Enemmistö menee perinteistä polkua eli ei, se ei ole tasavertaisesti mahdollista kaikille ellet ole nuorena ollut politiikassa, julkkis tai rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Marx laski ryysyköyhälistöön kuuluviksi muun muassa kerjäläiset, prostituoidut, pikkurikolliset ja varkaat, kulkurit, pitkään työttömänä olleet ja kokonaan työkyvyttömät, irtisanotut tehdastyöläiset, entiset sotilaat ja vangit, vapautetut orjat, kiertävät ammatinharjoittajat sekä erilaiset järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle jääneet ihmisryhmät"
Vain kommunisti ajattelee, että haukkumalla äänestäjiä ryysyläisiksi saa vassu ne kääntymään itsensä taakse. NOT
Ei kuulosta hirveän vakuuttavalta, että vassu kommari haluaisi niile inhoamilleen ryysyläisille mitään hyvää. Näkeehän sen jo vassujen politiikastakin, missä vassu haluaa vaihtaa valkoihoiset "ryysyläiset" värikkäämpään ja isomulkkuisempaan porukkaan. A
Syyttelee muita haukkujaksi -> haukkuu itse :D
Taisi osua ja upota tuo aloitus. Marx oli oikeassa. Ja sinä olet sitä merenpohjan mutaa, jolla ei ole käyttöarvoa sen enempää kapitalistisessa, sosialistisessa kuin missään muussakaan yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun alempaan keskiluokkaan, tienaan vuodessa noin 40 000e ja olen yksineläjä eikä lapsia minulla ole.
Minä kannatan kok tai ps koska he leikkaavat tukia sekä koittavat saada minun verotusta alemmaksi. En kannata muita puoleita siksi koska ne vain korottavat verotustani että muut ihmiset saa tukia itselleen. Miksi minun pitäisi pienestä palkastani maksaa aina vain enemmän veroja kun hyvä että edes itseni elätän palkallani?
Mitä sinulta puuttuu ja miksi? Miten muiden hyvinvointi on sinulta pois? Miten elätät yksin vuosituloillasi koko yhteiskuntaa? Mitä tekisit, jos joutuisit pulaan etkä saisi mistään apua?
"Myös köyhä voi vaurastua kapitalistisessa järjestelmässä, mutta ei marxilaisessa."
Ei pidä paikkaansa. Yhteiskuntajärjestelmä on rakennettu siten, että esim. peruskoulun käyneellä toimeentulotuen saajalla on pitkä ja kivinen tie yrittää vaurastua yhteiskunnassa. Toimeentulotuen saaja ei saa omistaa mitään eikä se ei voi säästää ja kasvattaa varallisuutta niinkuin muut. Yhteiskuntajärjestelmä on rakennettu oikeussäädöksin siten, että on melkein mahdoton ponnistaa köyhyydestä rikkauksiin. Sitä tapahtuu joskus, mutta se on hyvin harvinaista maailmassa. Enemmistö ei pysty ponnistamaan koska periaattessa sinulla on vastassa koko yhteiskunta, joka yrittää tehdä kaikkensa, että sinun rikastuminen ei ole mahdollista. Joudut taistelemaan itsesi kaikkien yhteiskuntaluokkien läpi askel askeleelta ja edessä on tuhansia esteitä missä jokainen järkevä ihminen nostaisi kädet pystyyn ja lopettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisilla on kannattajia yrittäjien ohella erityisesti työttömien, työntekijöiden ja alempien toimihenkilöiden joukossa.
Työttömien joukossa. :D
Ja sitten tämä ihan paras juttu tässä koko hommassa:
"Tuore tutkimus vahvistaa: TikTokilla vaikutus suomalaisnuorten äänestämiseen"
Marxin mukaan uskonto on kansan oopiumia, koska se:
- tarjoaa hetkellistä lievitystä kipuun, mutta ei pysty poistamaan kivun aiheuttajaa
- tarjoaa kuvitelmia paremmasta elämästä taivaassa.
Eikö nämä sovi nykyään nimenomaan someen? Se karvanaama taisi olla aika hyvä visionääri, se on pakko myöntää. Ihmisluonne ei muutu, eikä keinot sen hallitsemiseen. Vain välineet on eri.
Sopii. Jopa pelottavan hyvin. Ja ketkäs sitä somea hallitsevat.. isot yritykset ja heidän kellokkaansa. Valtaa, valtaa. Somella ohjaillaan nykyään kaikkea, samoin kuin uskonnolla Marxin aikoihin. Nämä on kyllä mielenkiintoisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun alempaan keskiluokkaan, tienaan vuodessa noin 40 000e ja olen yksineläjä eikä lapsia minulla ole.
Minä kannatan kok tai ps koska he leikkaavat tukia sekä koittavat saada minun verotusta alemmaksi. En kannata muita puoleita siksi koska ne vain korottavat verotustani että muut ihmiset saa tukia itselleen. Miksi minun pitäisi pienestä palkastani maksaa aina vain enemmän veroja kun hyvä että edes itseni elätän palkallani?
Mitä sinulta puuttuu ja miksi? Miten muiden hyvinvointi on sinulta pois? Miten elätät yksin vuosituloillasi koko yhteiskuntaa? Mitä tekisit, jos joutuisit pulaan etkä saisi mistään apua?
Minä en koe työntekoa kannustavaksi koska suomessa on liian kallista ja liian kova verotus. Isoin osa palkastani menee asuntoon sekä autoon jolla kuljen työmatkat.
En minä yksin elätä koko yhteiskuntaa vaan me kaikki työläiset joudumme elättämään koko yhteiskuntaa, miksi myös me pienituloiset emme saa apua yhteiskunnalta? Ainoastaan meidän rahat kelpaa yhteiskunnalta mutta jos jotain tukia haluamme niin emme saa mitään.
Muiden hyvinvointi on juuri minulta pois koska mitä enemmän minulta riistetään rahaa niin sitä huonompi minun hyvinvointi on.
Mitä tarkoitat tuolla että jos joutuisin pulaan? Minkälaiseen pulaan? Käsittääkseni jos sairastun niin saan työterveyshuollosta tai julkiselta puolelta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koe työntekoa kannustavaksi koska suomessa on liian kallista ja liian kova verotus. Isoin osa palkastani menee asuntoon sekä autoon jolla kuljen työmatkat.
Oletko koskaan ajatellut, että syy ei ole muissa köyhissä, vaan niissä varakkaammissa ja paremmin toimeentulevissa piireissä, jotka mahdollistavat tuon sinun kurjuutesi? Miksi työnantajat eivät maksa sinulle parempaa palkkaa? Miksi yritykset saavat koko ajan verohelpotuksia, mutta sinä et? Miksi sinun oikeuttasi työelämässä kavennetaan, mutta yläpäässä jaellaan isoja osinkoja? Miksi sinun työaikaasi halutaan pidentää, mutta ylempi keskiluokka tekee jo nyt lyhyttä työviikkoa? Miksi? Laita niille vastaan äläkä ala lyömään jo ojassa makaavia.
-ohis
Marx on saatana. Sen valheet saavat elää. Yksi saatanallisin oli se, että proletariaatin moraali ja etiikka olisi korkeampi kuin porvariston. Tämä valhe oikeutti vallankumouksen ja pian proletariaatin diktatuurin ja 100 miljoonan ihmisen kuoleman. Sama valhe jatkuu intersektionaalisessa vastakkainasettelussa. Patriarkka pitää murskata ja sitä saa vihata , ylöspäin saat lyödä, valkoinen mies on syyllinen, jne.
Vierailija kirjoitti:
Marx ennusti, että markkinataloudet romahtavat, ja että kommunismi vie voiton. No, kommunistiset valtiot romahtivat, ja markkinavetoiset yhteiskunnat porskuttavat eteenpäin.
Että sellainen setä Marx oli.
Maailmassa ei ole koskaan ollut kommunistista valtiota jos tarkkoja ollaan. Neuvostoliitto oli varsin kaukana sellaisesesta. Tietenkin kapitalismille on uhka jos ihmiset ymmärtävät että elämän laatua ei mitata rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Marx on saatana. Sen valheet saavat elää. Yksi saatanallisin oli se, että proletariaatin moraali ja etiikka olisi korkeampi kuin porvariston. Tämä valhe oikeutti vallankumouksen ja pian proletariaatin diktatuurin ja 100 miljoonan ihmisen kuoleman. Sama valhe jatkuu intersektionaalisessa vastakkainasettelussa. Patriarkka pitää murskata ja sitä saa vihata , ylöspäin saat lyödä, valkoinen mies on syyllinen, jne.
Ota huomioon se ajankohta jolloin Marx teoksensa kirjoitti. Silloin oli siirtomaajärjestelmä, joka tappoi ihmisiä kommunistisin lukemin ja ryösti luonnonrikkaudet. Yhteiskunnassa oli lapset töissä, mitään armoa ei annettu ja työläisiä niitettiin konekivääreillä jos vaativat oikeuksiaan. En pidä herkkuna sitäkään. Ei se sosialismin tai kommunismin kannatus pelkästä Marxin agiteeraukseusta syntynyt, sille oli tilausta koska yhteiskunnat oli niin epäoikeudenmukaisia ja perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon se ajankohta jolloin Marx teoksensa kirjoitti. Silloin oli siirtomaajärjestelmä, joka tappoi ihmisiä kommunistisin lukemin ja ryösti luonnonrikkaudet. Yhteiskunnassa oli lapset töissä, mitään armoa ei annettu ja työläisiä niitettiin konekivääreillä jos vaativat oikeuksiaan. En pidä herkkuna sitäkään. Ei se sosialismin tai kommunismin kannatus pelkästä Marxin agiteeraukseusta syntynyt, sille oli tilausta koska yhteiskunnat oli niin epäoikeudenmukaisia ja per
Toinen Marxin valhe on hierarkioiden alasajo ja kilpailun tuhoaminen kommunismissa. Hyvä esimerkki oli vuosia jatkunut lamppujen valmistus Neuvostoliitossa, lamppuihin ei sopinut yksikään Neuvostovalmisteinen polttimo. On hemmetin vaikeaa kehittää ja tuottaa valmiiksi esim. kännykkä. Se ei synny ilman visiota, hierarkiaa, panostamista, riskinottoa, kilpailua ja voiton tavoittelua. Se ei synny kommunistijohtajan vääristyneessä mielessä. Kapitalismi ja markkinatalous tappaa huonot ideat, kommunismi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marx ennusti, että markkinataloudet romahtavat, ja että kommunismi vie voiton. No, kommunistiset valtiot romahtivat, ja markkinavetoiset yhteiskunnat porskuttavat eteenpäin.
Öö tota anteeks mutta tajuaako ihmiset kuinka lähellä oli ettei tää koko kapitalistinen systeemi meenny persiilleen vuonna 2008, oli kyykätä t o d e l l a pahasti. Ja kyykkäsikin vaikutukset tuntuu edelleen meillä - just nyt! Puhumattakkaan kaikista niistä maailman ihmisitä joihin se on jo vaikuttanut, aivan valtavasti!
Ja olikos se niin ettei Marx osannut arvioda oikein sitä ahneuden määrää tällä kapitaali puolella
Mut hei onneks (usa:n) pankit pelastettiin sitten bailoutilla, sehän on ihan silkkaa kommu.... eiku siis kapitalismia !!
Mutta hyvinhän se sitten taas porskuttaakin ; )
&nbs
Siitä huolimatta kapitalistinen järjestelmä ei romahtanut. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa ei ole koskaan ollut kommunistista valtiota jos tarkkoja ollaan. Neuvostoliitto oli varsin kaukana sellaisesesta. Tietenkin kapitalismille on uhka jos ihmiset ymmärtävät että elämän laatua ei mitata rahassa.
Ehkä ensi kerralla onnistutaan. Kun sinä olet diktaattori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te siis olette sitä mieltä että esim Paris Hilton ja Kim K on jumalattoman fiksuja ja kyvykkäitä ihmisiä! Mahtavaa!!
Kardashianit ovat taitavia bisnesnaisia. Ovat luoneet imperiumin tyhjästä ja hömpästä. Teepä sama perässä.
Kai tiesit että he oli aikasen rikkaita ennen kuin alkoivat tositelevesio ja somehommiin? Heillä oli varaa palkata parhaat hollywoodin tekijät.
Ja laittoivat taitavasti rahansa töihin moninkertaistaen omaisuutensa. Sitä juuri on yritteliäisyys.
Heillä oli varaa siihen, koska lähtökohdat olivat kunnossa.
Vaikka he olisivat olleet köyhiä, he olisivat päässeet elämässä eteenpäin, koska asenne on kunnossa. Eli se on eteenpäinkatsova, innovatiivinen ja yritteliäs. He eivät olisi jääneet elelemään tukien varaan miettimään, miten yhteiskunnan tuen saisi henkilökohtaisesti maksimoitua. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000+ kuussa tienaavat ainakin sen perusteella ketä itse tunnen.
Minä taas tiedän pitkäaikaistyöttömiä, psyykkisistä syistä eläkkeellä olevia, hanttihommia tekeviä ja kouluttamattomia, jotka äänestävät persuja. Ja heitä on paljon. Marxin teoriaa voi soveltaa kyllä tähänkin päivään, koska tuon porukan ansiosta persut saa sen
Tuossa "ryysyläisporukassa" on paljon sellaisia, jotka eivät pysty ymmärtämään esim. tieteellistä tutkimusta, teorioita, tilastoja tai muita vähänkään monimutkaisempia asioita, joten oletettavasti heitä tyydyttää persujen lyhytnäköinen politiikka, jossa ei paljon tutkitusta tiedosta välitellä, mikä resonoi "ryysyläisten" käsityksiin. Persujen tapa toimia vastaa heidän käsitystään asioiden hoitamisesta, ja toisaalta taas eliitti-kokkariporukka saa vietyä omia etujaan näiden vähäosaisten puutteellisen ymmärryksen kustannuksella eteenpäin. Mahtaa olla surullinen päivä, kun "ryysyläiset" huomaavat, että persut ovatkin itse asiassa kurjistaneet heidän olojaan.
Huonosti koulutettu ei huomaa tai muista että edellistenkin vaalien jälkeen persut eli populistit myi aatteensa eli vaalilupaukset eniten tarjoavalle eli kokoomukselle.
Vaalidemokratia oli vain silmänlumetta!!
Öö tota anteeks mutta tajuaako ihmiset kuinka lähellä oli ettei tää koko kapitalistinen systeemi meenny persiilleen vuonna 2008, oli kyykätä t o d e l l a pahasti. Ja kyykkäsikin vaikutukset tuntuu edelleen meillä - just nyt! Puhumattakkaan kaikista niistä maailman ihmisitä joihin se on jo vaikuttanut, aivan valtavasti!
Ja olikos se niin ettei Marx osannut arvioda oikein sitä ahneuden määrää tällä kapitaali puolella
Mut hei onneks (usa:n) pankit pelastettiin sitten bailoutilla, sehän on ihan silkkaa kommu.... eiku siis kapitalismia !!
Mutta hyvinhän se sitten taas porskuttaakin ; )
Wells Fargo & Co. $25,000,000,000
JPMorgan Chase & Co. $25,000,000,000
Citigroup Inc. $25,000,000,000
jne pitkä lista
https://money.cnn.com/news/specials/storysupplement/bankbailout/
Mut onneks eu päätti säästää (eikä tainnut paljon painaa rahaa/euroja?). Että nautitaan nyt sitte