Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marx osasi analysoida syyn, miksi alimmat sosiaaliluokat ovat taantunut oikeiston käsikassaraksi persujen kautta

Vierailija
09.03.2024 |

Ryysyköyhälistön, tämän vanhan yhteiskunnan alimpien kerrosten passiivisen mädäntymistuotteen, proletaarinen vallankumous tempaa paikoitellen mukaan liikkeeseen, mutta koko asemansa vuoksi se on taipuvaisempi myymään itsensä taantumuksellisiin vehkeilyihin

Viimeisessä lauseessa selitys. Juuri näin on käynyt. Ryysyläisväki, eli alimmat kansankerrokset, äänestävät persuja, jotka taas komppaavat Kokoomusta, joka taas hallitsee sillä mandaatilla koko maata ja kiihdyttää vaan kurjistumista alemmissa kansanluokissa. Marx tiesi tämän hyvin. Hän oli viisas mies.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ryysyk%C3%B6yh%C3%A4list%C3%B6

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin yrittäisi puhua tavanomaisia päivän asioita muurahaiselle. :D

Vierailija
62/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, edes Marx ei arvostanut ryysyköyhälistöä, koska olivat liian köyhiä tekemään vallankumousta.

Bodattu sirpin ja vasaranheiluttelija se piti olla parta-Kallelle...

Marx oli historian ensimmäinen samppanjasosialisti. Kertoi kyllä muille mielellään miten pitäisi elää mutta itse eli porvarillista elämää muiden rahoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaanhan ei ole voinut kumota Marxin ajatuksia paitsi siltä osin, että kommunismi olisi historian päätepiste. 

Marx oli ensimmäinen suuren mittakaavan kriitikko. Toki aiemminkin oli ollut kriitikkoja, mutta hän syvensi tasoa käytännön politiikkaan, talouteen ja historiaan.

Onhan ne tässä kumottu useampaan kertaan toteutuskelvottomina. Mutta kellä ei ole korvia kuulla, hän ei kuule.

Ei ole kumottu. Esim. leninismi on vain yksi tulkinta Marxin ajattelusta.

Sanoisin jopa päinvastoin, Marxin potentiaali on vielä hyödyntämättä. Voidaan vain sanoa, että kaikki sovellukset hänen ajattelustaan eivät ole olleet toimivia. 

Vierailija
64/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, edes Marx ei arvostanut ryysyköyhälistöä, koska olivat liian köyhiä tekemään vallankumousta.

Marx oli historian ensimmäinen samppanjasosialisti. Kertoi kyllä muille mielellään miten pitäisi elää mutta itse eli porvarillista elämää muiden rahoilla. 

Tuolla logiikalla mitään ei saisi ajatella, opettaa eikä kirjoittaa, ellei itse tekisi samaa. Esimerkiksi jääkiekkoa ei saisi arvioida, ellei itse pelaa tai ole mukana jääkiekkotoiminnassa.

Absurdi ja hyvin konservatiivinen vaatimus. 

Vierailija
65/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Marx laski ryysyköyhälistöön kuuluviksi muun muassa kerjäläiset, prostituoidut, pikkurikolliset ja varkaat, kulkurit, pitkään työttömänä olleet ja kokonaan työkyvyttömät, irtisanotut tehdastyöläiset, entiset sotilaat ja vangit, vapautetut orjat, kiertävät ammatinharjoittajat sekä erilaiset järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle jääneet ihmisryhmät"

Kuulostaako tutulta? Ketkäs niitä persuja Suomessakin äänestivät.. 

Minä (lukion lehtori), puolisoni (peruskoulun lehtori), kaverini (KTM) ja toinen kaverini (varastomies). Mainitsemasi porukka ei yleensä äänestä ollenkaan.

Vierailija
66/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marx ja kampraatit lukivat Hegelinsä hyvin, vai purjetivatko ajatellessaan

.. nousuaaltoa seuraa laskuaalto ja laskuaaltoa seuraa .. aalto-yliopisto

Vierailija
67/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun alempaan keskiluokkaan, tienaan vuodessa noin 40 000e ja olen yksineläjä eikä lapsia minulla ole. 

Minä kannatan kok tai ps koska he leikkaavat tukia sekä koittavat saada minun verotusta alemmaksi. En kannata muita puoleita siksi koska ne vain korottavat verotustani että muut ihmiset saa tukia itselleen. Miksi minun pitäisi pienestä palkastani maksaa aina vain enemmän veroja kun hyvä että edes itseni elätän palkallani? 

Vierailija
68/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Marx laski ryysyköyhälistöön kuuluviksi muun muassa kerjäläiset, prostituoidut, pikkurikolliset ja varkaat, kulkurit, pitkään työttömänä olleet ja kokonaan työkyvyttömät, irtisanotut tehdastyöläiset, entiset sotilaat ja vangit, vapautetut orjat, kiertävät ammatinharjoittajat sekä erilaiset järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle jääneet ihmisryhmät"

Minä (lukion lehtori), puolisoni (peruskoulun lehtori), kaverini (KTM) ja toinen kaverini (varastomies). Mainitsemasi porukka ei yleensä äänestä ollenkaan.

Vaikka puhuisit totta, mitä epäilen, isossa kuvassa persua kannattivat esimerkiksi viime presidentinvaalissa syrjäseutujen asukkaat, eli vähän koulutetut, suhteellisen vähävaraiset, pienellä paikkakunnalla asuvat ja miespuoliset henkilöt.

Vierailija
69/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulun alempaan keskiluokkaan, tienaan vuodessa noin 40 000e ja olen yksineläjä eikä lapsia minulla ole. 

Minä kannatan kok tai ps koska he leikkaavat tukia sekä koittavat saada minun verotusta alemmaksi. En kannata muita puoleita siksi koska ne vain korottavat verotustani että muut ihmiset saa tukia itselleen. Miksi minun pitäisi pienestä palkastani maksaa aina vain enemmän veroja kun hyvä että edes itseni elätän palkallani? 

Toivottavasti säästät nyt oikein kunnolla vanhuuden varalta koska ne yksityiset hoivapaikat maksaa sitten varmaan sen 10 000 euroa kuussa eikä yksityiset kotipalvelut ole kovin paljon halvempia. Julkisia palvelujahan sä et tietenkään käytä koska sähän et ole mikään sossupummi! Hyvä, pidä toi! 

Vierailija
70/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka puhuisit totta, mitä epäilen, isossa kuvassa persua kannattivat esimerkiksi viime presidentinvaalissa syrjäseutujen asukkaat, eli vähän koulutetut, suhteellisen vähävaraiset,

Levität väärää tietoa. Persuja kannattaa lähinnä duunarit ja hyväosaiset. Nykyisin perussuomalaiset on duunarien suosituin puolue.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7b4f4454-2abc-4fe0-affc-aa66792ae…

Tutkimus: PS on teollisuusduunareiden ykköspuolue, SDP eläkeläisten suosikki

Vierailija
71/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka puhuisit totta, mitä epäilen, isossa kuvassa persua kannattivat esimerkiksi viime presidentinvaalissa syrjäseutujen asukkaat, eli vähän koulutetut, suhteellisen vähävaraiset,

Näinhän se on, syrjäseuduilla olevat köyhät on eniten huolissaan ulkomaalaisista ja jengiytymisestä, mitä ei siellä heidän alueellaan näy ollenkaan. Helsinkiläiset eivät ole ollenkaan niin huolissaan asiasta.

Vierailija
72/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marx ennusti, että markkinataloudet romahtavat, ja että kommunismi vie voiton. No, kommunistiset valtiot romahtivat, ja markkinavetoiset yhteiskunnat porskuttavat eteenpäin.

Että sellainen setä Marx oli.

Marx on oikeassa, mutta se tapahtuu vasta sitten kun ihmiset viisastuvat eikä anna muiden ihmisten hyppiä silmilleen tai olla "korkea arvoisempia". Maailmassa on aina ollut ihmisiä jotka hyväksikäyttävät muita "ylemmat sosiaaliluokat", mutta kyllä sille tulee vielä loppu, enemmin tai myöhemmin ja sitä oikeisto pelkää kaikista eniten.

Vierailija
73/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti säästät nyt oikein kunnolla vanhuuden varalta koska ne yksityiset hoivapaikat maksaa sitten varmaan sen 10 000 euroa kuussa eikä yksityiset kotipalvelut ole kovin paljon halvempia. Julkisia palvelujahan sä et tietenkään käytä koska sähän et ole mikään sossupummi! Hyvä, pidä toi! 

Julkisia palveluja en juurikaan käytä enkä ole ikinä saannut tältä yhteiskunnalta tukirahaa pankkitililleni. 

Sinä taidat olla näitä Pietarin trolleja kun levität valheellista tietoa, kai tiedät että Suomessa on myös julkisen puolen hoitopaikkoja? 

Vierailija
74/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisilla on kannattajia yrittäjien ohella erityisesti työttömien, työntekijöiden ja alempien toimihenkilöiden joukossa.

Työttömien joukossa. :D

Ja sitten tämä ihan paras juttu tässä koko hommassa:

"Tuore tutkimus vahvistaa: TikTokilla vaikutus suomalaisnuorten äänestämiseen"

Vierailija
75/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisia palveluja en juurikaan käytä enkä ole ikinä sa

Et ole koskaan käynyt peruskoulua? Et ostanut lääkkeitä tai käynyt sairaalassa? Et ole saanut opintojen aikana mitään tukea? Et ole tainnut opintoja suorittaakaan kun et osaa lukea. Siellähän ne julkiset palvelut mainitaan mun kommentissa, mutta sähän ET JUURIKAAN JULKISIA PALVELUJA KÄYTÄ, se on sossupummien hommaa. Joten alkaa nyt kovasti säästää niihin yksityisiin palveluihin, oi ylväs ja pystynenäinen paremmisto. :D

Vierailija
76/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisilla on kannattajia yrittäjien ohella erityisesti työttömien, työntekijöiden ja alempien toimihenkilöiden joukossa.

Työttömien joukossa. :D

Ja sitten tämä ihan paras juttu tässä koko hommassa:

"Tuore tutkimus vahvistaa: TikTokilla vaikutus suomalaisnuorten äänestämiseen"

Perussuomalaiset on nykyisin duunarien suosituin puolue ja ytk on suositumpi kuin sak. Teidän on jostain syystä vaikea sisäistää se tosiasia että persut ei ole mikään työttömien puolue vaan se on nimenomaan työväenluokan puolue. Sdp on eläkeläisten suosituin puolue ja vasemmistoliittoa taas kannattaa työttömät. 

Vierailija
77/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi persuja äänestettiin:

Erityisen tärkeäksi somen kokivat 1825-vuotiaat miehet, joista noin viidennes kertoi luottavansa sosiaaliseen mediaan ja internetin keskustelupalstoihin tietolähteenä.

Tämä ei ole vitsi. Nämä nuoret älyköt selaavat ylistä, mammista ja tiktokkia, uskovat kaiken paskapuheen täysin kritiikittömästi ja menevät sillä perusteella äänestämään. Sen vuoksi ollaan nyt tässä.

Vierailija
78/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpokin on siis samppanjasosialisti kun elää muiden rahoilla?

Vierailija
79/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisi

Jokainen suomessa saa käydä peruskoulun ja jokainen saa suomessa terveydenhuollon. Miksi minä en saa työttömyysrahaa,asumistukea,lapsilisää yms.

Vierailija
80/135 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Kylie Jenner ei tehnyt itse omaisuuttaan vaan palkkasi läjän ammattilaisia tekemään hommaa, suunnittelemaan, studiot, meikkaajat, vaatteet ja kaikki. Ei hän tyhjästä nyhjässyt vaan valtavasta omaisuudesta.

Jos Kylie Jennerillä olisi ollut 100 euroa eikä elämää, hänellä olisi nyt 10 euroa eikä elämää.

Sekin on taito osata palkata oikeat ammattilaiset ja delegoida työt heille. Etkö sinä sitä ymmärrä? Sekään homma ei toteudu itsestään, vaan vaatii taitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan