Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät sanoo että liikunta maksaa

Vierailija
08.03.2024 |

Ja siksi eivät voi liikkua. Itse tällä hetkellä venyttelen kotona enkä tästä mitään joudu maksaa.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai köyhän pitäis saada harrastaa ratsastusta? Kaikkea hullua sitä kuuleekin? 😆

Missä niin sanotaan? Harrastukset menee tulojen mukaan.

Vierailija
42/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla on jonkinlainen polkupyörä, sillä saa hyvää liikuntaa ja säästää bussimaksut. Ja jos ei omista pyörää voi sen ostaa käytettynä tori.fistä tai käyttää kaupunkipyöriä.

Käytettyjä peruspyöriä saa juuri helposti torista halvalla alkaen n. 50 e, jopa maantiepyörän voi saada muutamalla satasella jos hurahtaa kunnolla pyöräilyyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa YouTube ja ala treenata. Kehonpainotreeniä, aerobiciä (etsi esim. cardio workout, walking workout, high impact tai low impact workout), Pilatesta, venyttelyä tai jumppakuminauha-, kahvakuula- tai käsipainojumppaa. Kaikkea löytyy, myös joogaa, jos se sopii itselle.

Ja ei tarvitse edes avata YouTubea. Alat vain kävellä paikoillaan ja pyörittää käsiä samalla. Seuraavaksi otat vaikka sivuaskeleita, askel viereen..Jne. Siitä se lähtee.

Itselläni ei ole rahasta kiinni, mutta rakastan näitä YouTube-jumppia, vaikka kotona on cardiolaitteita ja painoja ja salillekin voisin ostaa kortin. Mutta mulla tämä on paras tapa treenata. 

YouTubessa Brittiläinen Lucy Wyndham-Read on minusta paras.

Vierailija
44/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, ei ole pakko hankkia kallista salijäsenyyttä, tehdä laskettelulomia Lappiin, ostaa ylikalliita luistelusuksia jne. Edulliset juoksukengät eivät välttämättä ole kalliita ja kevelykin on liikuntaa.

Lihaskuntoharjoitteluakin voi tehdä kotosalla, samoin jumpata tai joogaa. Suksia monoineen saa keväisin edullisesti. Pyöriä saa esim. poliisihuutokaupoista edullisesti.

Vierailija
45/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija, pelkän vuokran jälkeen jäi rahaa käyttöön 100 euroa kuukaudessa. Silloin tein päivittäin pitkiä kävelylenkkejä, kävellessä ei ole samalla tavalla väliä kengillä, kuin juostessa. Minulla oli jotkut kulahtaneet lenkkarit. Lisäksi tein youtubesta kotijumppia.

Vierailija
46/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhä tähän ketjuun pitää olla, että saa antaa vinkkejä? Osa neuvojista saa vain alapeukkuja.

Vierailija
47/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kävelykin maksaa; kengät kuluu, vaatteet hikistyy ja tarttee peseytyä. Nim. köyhä.

Onko vaatteiden peseminen niin kallista ettei siihen köyhällä ole varaa? Köyhän lapsuuden viettäneenä minulla oli kuitenkin aina puhtaat vaatteet ja ehjät kengät, ja pesullekin pääsi. Ja me olimme todella köyhiä, kouluruoka saattoi olla päivän ainoa ruoka. Elämä ei kuitenkaan ollut kurjaa.

Vierailija
48/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä näköalattomuutta. 

Vähensin röökiä, aloin tehdä pullonkeräyslenkkejä pyörällä.

Aamulla avaan selän kävellen. Kerään pullot samalla.

Siihen mitään ykkösvaatteita tarvitse hommata. Mieli paranee, paino tippuu.

Tyhmällä ei ole varaa liikkua. Vähemmällä kalorimäärällä ne ennenkin tuli toimeen.

Vierailija
49/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa YouTube ja ala treenata. Kehonpainotreeniä, aerobiciä (etsi esim. cardio workout, walking workout, high impact tai low impact workout), Pilatesta, venyttelyä tai jumppakuminauha-, kahvakuula- tai käsipainojumppaa. Kaikkea löytyy, myös joogaa, jos se sopii itselle.

Ja ei tarvitse edes avata YouTubea. Alat vain kävellä paikoillaan ja pyörittää käsiä samalla. Seuraavaksi otat vaikka sivuaskeleita, askel viereen..Jne. Siitä se lähtee.

Itselläni ei ole rahasta kiinni, mutta rakastan näitä YouTube-jumppia, vaikka kotona on cardiolaitteita ja painoja ja salillekin voisin ostaa kortin. Mutta mulla tämä on paras tapa treenata. 

YouTubessa Brittiläinen Lucy Wyndham-Read on minusta paras.

Jos teet "all standing moves" jumppia, joita hänen uusin tuotantonsa pääasiassa on, et tarvitse edes jumppamattoa, mutta se kyllä vaimentaa iskuja. Toisaalta tavallinen lattialla paikoillaan pysyvä bukleematto on myös hyvä jalkojen alla, jos tekee jotain cardiotreeniä. 

Jumppakuminauhan voi korvata vanhoilla sukkahousuilla, joihin sitoo solmun sopivaan kohtaan. 

Vierailija
50/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tupakoitsijat väittää että riippuvuus on niin paha että tietävät ettei siitä pääse millään eroon (ja jatkavat tuhoisaa tapaansa).

Näin se ihmisillä menee: ihminen jämähtää hyvin helposti rutiineihinsa ja ajattelumalleihinsa ja sitten kun alkaa tieotisesti niitä rikkoa, niin vapautuu ja tajuaa miten helppoa joku asia oikeasti onkaan.

Itsellä yksi köyhä ystävä, joka aina valitti, että hirveää, kun ruokaan menee 300 kuukaudessa, että rahat loppuu. Kerran kyllästyin kuuntelemaan sitä samaa jankkausta ja sanoin hänelle, että minulla menee 150 euroa kuukaudessa ja tiedät miten syön, joten se on sinullekin mahdollista. Hän intti ja intti, että en tiedä mitään köyhän elämästä, että ei ole mahdollista, edes martat ei osaa ostaa ruokaa noin halvalla. Opetin hänet sitten ajattelemaan toisella lailla ruokaostosten suhteen ja muutaman "muttakunhaluantänäänpinkkisuklaata!" mankumisen jälkeen, hän lannistui ja päätyi kokeilemaan ilman mitään omia sooloiluja, joiden vuoksi aiemmat kokeilut olivat menneet pieleen.  Nyt hänkin ostaa ruokaa järkevästi ja saa jopa säästettyä rahaa kuukausittain hätävaran luomiseen.

Noin se vaan menee. Ihminen voi muuttaa tapojaan vasta sitten, kun oikeasti haluaa muuttaa niitä ja ryhtyy hommiin.  köyhää ahdistaa ja masentaa varmasti myös ajatus kurjuudessa elämisestä (jos elämänsä kokee kurjuutena, kirjoittajan disclaimet), joten pitää sitten kaivaa jostian ne viimeisetkin uskon rippeet, että se voi onnistua.

Vierailija
51/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme, köyhä on kuin persusaastaääliö, kaikki on muitten vika. 

Vierailija
52/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuntosalijäsenyys maksaakin aika paljon. Samoin eri seurojen jäsenmaksut, kurssien kausimaksut, kertamaksut, välinekustannusket jne.  Kyllä liikuntaharrastus voi tulla hyvinkin kalliiksi. Onhan niitä ilmaisiakin liikuntaharrastuksia  olemassa vaikka kuinka plajon, mutta jos nyt satut harrastamaan vaikka ratsastusta niin eipä se että juokseminen ja venyttely on ilmaista hirveästi lohduta. 

Pitäisi harrastaa sitä mihin omat rahat riittävät. Jos ei ole rahaa ratsastaa, niin silloin juostaan ja venytellään. Näin se on kaikkien muidenkin asioiden kohdalla, jotka itse maksetaan.

Vierailija
53/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, ei ole pakko hankkia kallista salijäsenyyttä, tehdä laskettelulomia Lappiin, ostaa ylikalliita luistelusuksia jne. Edulliset juoksukengät eivät välttämättä ole kalliita ja kevelykin on liikuntaa.

Olen juossut ihan tavallisilla lenkkareilla nykyään, vaikka nuoruudessani olinkin kilpaurheilija ja juoksin silloin piikkareilla.t. mummeliurheilija

Vierailija
54/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee kesä ja suomi on tuhansien järvien maa. Ei muuta kuin metsäretkelle ja sieltä etsimään sopivaa metsälampea, jonne voi mennä uimaan (tosin, jos metsälmapiin menee, niin on muistettava, että ne ovat tuntemattomia, joten voi olla äkkisyvää ja voi olla vaikea päästä niistä pois, niin pitää sitten ajatella asiaa sitäkin kautta, että katselee sillä lailla sopivan, että ei huku sinne). Jos oman asuinpaikan lähellä on ihan uimarantoja, niin sitten sinne. uiminen luonnonvesissä on hyvää ja halpaa kuntoilua. Jos asuu asfalttilähiössä, niin voi lähteä vetämään korttelia ympäri. jotkut kengät köyhälläkin on ja saa niitä kenkiä kirppareiltakin halvalla.

Vierailija
55/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin opiskelija, pelkän vuokran jälkeen jäi rahaa käyttöön 100 euroa kuukaudessa. Silloin tein päivittäin pitkiä kävelylenkkejä, kävellessä ei ole samalla tavalla väliä kengillä, kuin juostessa. Minulla oli jotkut kulahtaneet lenkkarit. Lisäksi tein youtubesta kotijumppia.

Kannattaa tarkistaa, jos on opiskelija, että onko koululla mahdollisesti ilmaista kuntosalia. Itse kävin 4 vuotta amk-aikana salilla ilmaiseksi. Myös isommilla kerrostaloyhtiöillä voi olla kellarikerroksessa pieni kuntoiluhuone. 

Vierailija
56/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no samalla tavalla lenkkeilykin on ilmaista

Ei muuten ole. Tarvitaan SÄÄN ja VUODENAJAN mukaiset lenkkeilyyn sopivat kengät, mahdollisesti nastat + sään ja vuodenajan mukainen LIIKUNTAAN SOPIVA vaatetus.

Vierailija
57/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuntosalijäsenyys maksaakin aika paljon. Samoin eri seurojen jäsenmaksut, kurssien kausimaksut, kertamaksut, välinekustannusket jne.  Kyllä liikuntaharrastus voi tulla hyvinkin kalliiksi. Onhan niitä ilmaisiakin liikuntaharrastuksia  olemassa vaikka kuinka plajon, mutta jos nyt satut harrastamaan vaikka ratsastusta niin eipä se että juokseminen ja venyttely on ilmaista hirveästi lohduta. 

Pitäisi harrastaa sitä mihin omat rahat riittävät. Jos ei ole rahaa ratsastaa, niin silloin juostaan ja venytellään. Näin se on kaikkien muidenkin asioiden kohdalla, jotka itse maksetaan.

Totta, minä harrastan pyöräily vuoden 66 Jopolla jopa 50 km lenkkejä. Kuntoilen, enkä esittele hienoja laiteita.

Vierailija
58/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Tarvitaan SÄÄN ja VUODENAJAN mukaiset lenkkeilyyn sopivat kengät, mahdollisesti nastat + sään ja vuodenajan mukainen LIIKUNTAAN SOPIVA vaatetus.

liukkaiden aikaan voi vaikka alkaa kävellä reippaasti kerrostalonsa portaita ylös, jos vaikka on käynyt niin hyvin, että asuu muualla kuin katutasossa.

Vierailija
59/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl sinä lenkkeilyyn sopivat kengät tarvitset ja muut varusteet. Ei farkuissa pysty hölkkäämään ja ne tarvitaan muualle, hoopot

Verkkarit saa vitosella kaupasta. Turha yrittää selittää. Kalliimmat ne farkut on, joten jos ei voi ulkona liikkua, niin sitten jättää farkut ostamatta ja ostaa ennemmin ne verkkarit 

Vierailija
60/195 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä voi ostaa käytettynä. Mä ostan vaatteet kirpparilta. Vaatteet kestää vuosia. Tekosyy että ei voi lenkkeillä ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän