Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko erota lakkoilevasta ammattiliitostasi?

Vierailija
08.03.2024 |

Jatkuvasti lakkoilevat ammattiliitot vievät Suomen taantumaan. Työpaikat kärsivät ja lisää työttömiä tulee näiden vastuuttomien ay-liikkeiden järjettömästä toiminnasta. Tuhannet ovat jo ymmärtäneet erota ammattiliitosta ja liittyneet pelkkään työttömyyskassaan. Mikä on oma valintasi?

Ammattiliitto vai työttömyyskassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliiton työttömyyskassan jäsenyys ei edellytä liittoon kuulumista!

Erosin jo kauan sitten liitosta vasemmistotaustaisten johtohenkilöiden vuoksi, mutta kassan jäsen olen!!

Vierailija
162/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yliopistoaikoina liiton jäsen. Ketutti maksaa tietty osuus palkasta liitolle, jonka ainoa näkyvä toiminta oli ohut vihkonen, jossa ensi sivuilla dimitrin palstalla syötettiin myrkkyä työnantajapuolta kohtaan. Kivempi maksaa kassalle tasasumma per vuosi kuin kuukausittain kommaripuheista liitolle.

Enkä erityisesti halua lakkoilla varsinkaan AKT:n rinnalla. AKT ei aja varsinkaan kuljetusyrittäjien etuja. Heille tärkeintä on voida painostaa hallituksia ahtaajien avulla.

Sinulle onkin selvästi tätkeintä, että pääset loisimaan sopimusten yleissitovuuden kautta muiden sinulle neuvottelemista eduista ilmaiseksi. Älä itke, jos liittoon kuuluvat istuvat sinut lakkojen jälkeen pihalle. Siinähän olet sitten omillasi.

Höpöhöpö, kaikilla on oikeus valita mihin kuulun vai mihinkään. Loisiminen on ihan jo

Turhaan yrität tuolla propagandallasi ketään käännyttää. Oletko muuten itse edes jonkun työttömyyskassan jäsen. Jos olet, voisit elää ja toimia kuten esität, eli eroa samatein. Muussa tapauksessa älä jauha tuota säälittävää sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin ammattiliittoon, kun töissä sanoivat että siihen pitää liittyä jos on täällä töissä. Mieluummin kuuluisin YTK:hon, mutta sanoivat että jos joudun työttömäksi niin olen kusessa. Ärsyttää kuitenkin maksaa koko ajan yli prosentti palkasta sinne liittoon. YTK olis n. 100e/vuosi 🤔

Työpaikoilla vierailevat liiton edustajat puhuu niinkuin johonkin ammattiliittoon kuuluminen olisi pakollista. Niillä ei ole mikään muu kuin oman edun ajaminen mielessä. Tuohon valehteluun valitettavasti uskovat monet kaltaisesi ja ovat tämän jälkeen kuin vaeltava lauma zombeja jotka vaan nyökyttelevät kuunnellessaan ay-mafian propagandaa

Vierailija
164/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista katsoa noita ay-liikkeen pillin mukaan tanssiva aivottomia apinoita.

Varmaan kerrot omalla työpaikallasi tuol mielipiteesi jokaiselle liittoon kuuluvalle työkaverillesi? Olet varmaan oikea työpaikkasi valopilkku, jonka viisaita mielipiteitä kaikki kysyvät, ja selkäsi takana nauravat sinulle. Voi ressukkaa.

Vierailija
165/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin ammattiliittoon, kun töissä sanoivat että siihen pitää liittyä jos on täällä töissä. Mieluummin kuuluisin YTK:hon, mutta sanoivat että jos joudun työttömäksi niin olen kusessa. Ärsyttää kuitenkin maksaa koko ajan yli prosentti palkasta sinne liittoon. YTK olis n. 100e/vuosi 🤔

Olet painostuksen uhri, ay-mafian uhri. Sinun ei pidä liittyä mihinkään mihin et halua. Älä usko noita aivopesijöitä. Kuppaavat vaan duunarin rahat, jotka sitten menee pöhöttyneiden liittojohtajien liiveihin ja joiden tehtävä on vain ja ainoastaan pysyä pallillaan ja paisuttaa omaa omaisuuttaan. Eroa liitosta ja liity YTK:hon, ei ole ongelma. Ole esimerkkinä muillekin jotka haluavat toimia samoin. Et ole nimittäin ainut.

Vierailija
166/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista katsoa noita ay-liikkeen pillin mukaan tanssiva aivottomia apinoita.

Surullista katsoa noita EK:n pillin mukaan tanssivia aivottomia apinoita. Sahaavat omaa oksansa. Luopuisivat palkastaankin kokonaan mukisematta. On se kumma kuinka alas pitää työehtojen ja sosiaaliturvan mennä että ihmiset heräävät. 

Vierailija
167/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla vierailevat liiton edustajat puhuu niinkuin johonkin ammattiliittoon kuuluminen olisi pakollista. Niillä ei ole mikään muu kuin oman edun ajaminen mielessä. Tuohon valehteluun valitettavasti uskovat monet kaltaisesi ja ovat tämän jälkeen kuin vaeltava lauma zombeja jotka vaan nyökyttelevät kuunnellessaan ay-mafian propagandaa

30 vuotta työelämässä, ja yli kymmenessä teollisuuden työpaikassa, monella eri osa-alalla työtä tehneenä, ei yhdessäkään ole yksikään luottamusmies, saati työntekijä ole tullut uhoamaan mistään liittoon kuulumisen pakosta. Yritysten työntekijämäärät ovat olleet 1-5000 väliltä, joten silläkään ei vaikutusta. Tietysti luottamushenkilö on käynyt kysymässä tilanteeni, se kun kuuluu niiden tehtäviin. Mutta mitään painostusta edunvalvonta-asioissa en ole kokenut missään, vaan olen voinut tehdä valintani ihan itse.

Vierailija
168/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuulunut noihin kommariliittoihin. Kuvottavia pöhöttyneiden äijien neukkujäänteitä. 

Pikku k*sipääyrittäjänä ei ole ollut tarvetta? 

Niitäkö kadehdit noin kovasti, reppana.

Vierailija
169/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sinun säälittävän trollin valehtelua ei usko kukaan. 

Vierailija
170/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
171/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuulunut noihin kommariliittoihin. Kuvottavia pöhöttyneiden äijien neukkujäänteitä. 

Mistä saakka k*sipäisyys on ollut kadehdittava ominaisuus missään? Loppuiko sinulta reppanalta nyt argumentointikyky hiukan kesken? Taidat olla säälittävä persuyrittäjä perähikiältä?

Vierailija
172/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan eroa, olen  nytkin työttömänä ansiosidonnaisella. Käynyt ennen korona jaksoa paljon liiton edullisilla matkoilla huvipuistoissa, Ikeassa. Pelkkää plussaa minulle.

Sä siis suorastaan tienaat kuulumalla liittoon, hyvä sä.

Vierailija
173/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota myös siitä yrittäjien keskusliitosta. Pelkkä propaganda ja disinformaatio trolli. Malli otettu suoraan venäjän trollitehtailta.

Vierailija
174/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan eroa, olen  nytkin työttömänä ansiosidonnaisella.

Mistä näitä sikiää. Et tarvitse liittoa ansiosidonnaisen päivärahaan. Riittää että kuulut johonkin työttömyyskassaan.

Niinpä, aivopesun uhreja, jotka eivät tiedä mitä tekevät.

Vierailija
175/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän harkitsen eroa koska liittoni (YTN) ei koskaan lakkoile.

Tuntuu että ylempien toimihenkilöiden liitto koko ajan EKn puolella ja kuvittelevat että kaikki ylemmät toimihenkilöt noin vain saa 5000-6000e palkan "neuvottelemalla" itse.

YTN ei ainakaan mitenkään puolusta palkkakuoppaan jääneita toimihenkilöitä.

Vierailija
176/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan eroa, olen  nytkin työttömänä ansiosidonnaisella. Käynyt ennen korona jaksoa paljon liiton edullisilla matkoilla huvipuistoissa, Ikeassa. Pelkkää plussaa minulle.

Sä siis suorastaan tienaat kuulumalla liittoon, hyvä sä.

Tuo on kyllä ihan totta mitä hän sanoo, että ne liiton maksut tulee katettua aika nopeasti jo sillä kun saa hotellihuoneet niin hyvillä alennuksilla. Mutta jos niitä ei ymmärrä hyödyntää niin sitten se on vähän voi voi. 

En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi oikeisto maksaa edes sitä YTK:n maksua, kun tehän olette immuuneja työttömyydelle. Se se vasta on hukkaan heitettyä rahaa, jos maksaa työttömyyskassamaksua vaikka on niin mainio ihminen ettei edes voi jäädä työttömäksi. Vai onko siellä taustalla kuitenkin pieni pelko?

Vierailija
177/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saakka k*sipäisyys on ollut kadehdittava ominaisuus missään? Loppuiko sinulta reppanalta nyt argumentointikyky hiukan kesken? Taidat olla säälittävä persuyrittäjä perähikiältä?

Sitä minäkin ihmettelen. Mutta hei, ota ne lääkkeet ennenkuin päässäs napsahtaa.

Vierailija
178/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. On hyvä että ammattiliittoni hoitaa ja valvoo edunvalvonnan puolestani. Ei tulisi mieleenikään erota ja jäädä pelkkään työttömyyskassaan.

Kysehän on myös jokaisen omasta, henkilökohtaisesta ja vapaaehtoisesta valinnasta, johon ei jonkun anonyymin kyselyillä vauvafoorumissa ole mitään vaikutusta. Mielestäni koko kysely on täysin turha ja tarkoitushakuinen. 

Vierailija
179/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden olin kemian liitossa. Monta tonnia meni hukkaan sinä aikana täysin turhiin jäsenmaksuihin. Onneksi tajusin vaihtaa YTK:hon reilu 20v sitten. Laskeskelin, että työuran aikana säästää helposti 20000euroa, kun ei maksa turhasta noille ay-pampuille

Juurikin noin.

Vierailija
180/267 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipäisyys on persujen persuhyve, jos et vielä ole huomannut.