Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö ymmärrä, että hallituksen leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ?

Vierailija
08.03.2024 |

Tuet ajetaan alas. Milläs me sitten elämme? Nämä leikkaukset SATUTTAVAT IHMISIÄ!

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ja terveet ihmiset kieltäytyvät tarjotusta työpaikasta siksi, etteivät halua tehdä työvuoroja lauantaisin. Tämä on tapahtunut keskisuuressa kaupungissa. En ole trolli, vaikka pian joku taas huutelee sitä. Köyhät ja sairaat ovat eri asia, mutta on väärin totuttaa parikymppinen  istumaan kotona muiden rahoilla. Jos tämä tekee minusta ilkeän oikeistolaisen, olen sellainen mielelläni.

Ja samankaltaisia tapauksia on tuhansia ja taas tuhansia. Kieltäydytään vaikka työtä olisi tarjolla.

Vierailija
42/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienatkaa enemmän ja maksakaa veroja enemmän niin leikkauksia ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ymmärtää, että pienituloinen kärsii leikkauksista, jos kuukauden tuloista häviää satasia. Nyt ei kannata odottaa, kun leikkaukset tulevat voimaan,  vaan heti hakemaan töitä. Ei se ole mikään vitsi, kun sanotaan, että mene töihin. Aina, kun elämä on kelan ja sossun varassa, se voidaan leikata pois. Ei varmaan tunnu mukavalta, mutta totuus on kohdattava.

Vierailija
44/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitää myös ymmärtää, että kun rahaa ei ole, niin ei ole. Pärjäämme kyllä vähemmälläkin, niin kuin muutkin maailman ihmiset. Useimmat joutuvat itse maksamaan vuokransa ja ruokansa tai sitten tarjotaan työhön menemistä, jos on terve ja kykenee.

Se on tärkeä viesti, että IMF hyväksyy Orpon leikkaukset.Toki mulle kelpaisi muukin hallituspohja, mutta ei se tosiasioita muuttaisi miksikään.

Kerropas mihin se työpaikka syntyy, poks, kun tuki viedään köyhältä ja työkyvyttömältä?

Vierailija
45/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tässä on tehdä korjausliike. Hyvinä aikoina saadut edut eivät nyt kertakaikkiaan ole mahdollisia..  

Vierailija
46/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Et voi loputtomiin käydä minun kukkarollani.

Ajatteletko samanlailla allahin apureista ketkä ei ole päivääkään tehnyt töitä eikä tule tekemään. Welcome kylttiä kuitenkin heiluttelet.

Vierailija
47/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nykyiseen ilmapiiriin on osittain syynä myös se, miten työelämä on nykyisin todella rankkaa ja todella monet elää voimiensa äärirajoilla päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Saavat toki ihan hyvää palkkaa, mutta uhraavat mieleterveytensä samalla ja monet keikkuvat jo kolmi-nelikymppisenä työkyvyttömyyden rajamailla uupumuksen ja työperäisten mielenterveysongelmien vuoksi. Ja samalla maksavat hemmetisti veroja, joilla toiset vain makaavat kotona ikinä töitä yrittämättä, valittavat ja puskevat lisää lapsia ja haalivat vasikan kokoisia koiria.

Vierailija
48/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset on tottakai ikäviä, mutta jos rahaa vain ei ole, niin sitä ei ole. Vain supertyhmä rahoittaa jokapäiväistä kulutustaan lainoilla. Valtio ei tässä eroa kotitaloudesta mitenkään.

ahkeruudesta verotetaan jo nyt melko jyrkällä progressiolla - vieläkö pitäisi ottaa enemmän?

Vierailija
49/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitää myös ymmärtää, että kun rahaa ei ole, niin ei ole. Pärjäämme kyllä vähemmälläkin, niin kuin muutkin maailman ihmiset. Useimmat joutuvat itse maksamaan vuokransa ja ruokansa tai sitten tarjotaan työhön menemistä, jos on terve ja kykenee.

Se on tärkeä viesti, että IMF hyväksyy Orpon leikkaukset.Toki mulle kelpaisi muukin hallituspohja, mutta ei se tosiasioita muuttaisi miksikään.

Kerropas mihin se työpaikka syntyy, poks, kun tuki viedään köyhältä ja työkyvyttömältä?

Nytkin on kymmeniä tuhansia työpaikkoja avoinna joten niitä työpaikkoja on, mutta kun loisia ei kiinnostele mennä töihin kun "tulee vaivaa ja tulon NOUSEVAT niin VÄHÄN..."

Minä taasen iloitsen ihan jokaisesta tulon kasvustani, kuten tällä viikolla saamastani 0,00125 usd per osake korotuksesta kuukausituloihini. Nettonahan tuon vaikutus on noin 0,7 euroa/kk.. Vähän mutta ymmärrän että lisä on aina lisää rahaa kaikkeen mitä haluan.

Vierailija
50/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistyksen mittari on se, miten heikoimpia kohdellaan. Tässä nyt sitten ollaan, älykännyköiden piristessä ja päristessä, narsismin lisääntyessä, sivistys ja käytöstavat ojassa, matkalla kohti tuhoa.

Työkykyinen työtön ei ole heikoin.

On heikossa asemassa kuitenkin jos ei millään saa työpaikkaa jossa maksetaam PALKKA, ei ropposia kulukorvauksina.

Vierailija
51/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset on tottakai ikäviä, mutta jos rahaa vain ei ole, niin sitä ei ole. Vain supertyhmä rahoittaa jokapäiväistä kulutustaan lainoilla. Valtio ei tässä eroa kotitaloudesta mitenkään.

ahkeruudesta verotetaan jo nyt melko jyrkällä progressiolla - vieläkö pitäisi ottaa enemmän?

Rahaa on, enemmän kuin koskaan, mutta se ei kierrä yhteiskuntaan tuottamaan hyvinvointia. 

Joku edellisen hallituksen myöntämä tuki on pieni osa sitä rahan määrää. Kaikki valtiot ottavat velkaa ja maksavat tukia.

Nykyiset päättäjät ja heidän kannattajansa ovat sairaalloisen kateellisia edelliselle. He saivat aikaan muutakin kuin tuhoa, eivätkä kumarrelleet suuryrityksiä. 

Vierailija
52/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Et voi loputtomiin käydä minun kukkarollani.

Ajatteletko samanlailla allahin apureista ketkä ei ole päivääkään tehnyt töitä eikä tule tekemään. Welcome kylttiä kuitenkin heiluttelet.

Montako heistä tunnet.

Minä tunnen useampia ja yhden perheen todella hyvin. Ovat siis näitä vuonna 2015 Suomeen tulleita. Perheestä 4 käy töissä, (isä, äiti, ja kaksi vahinta tytärtä). eli osallistuvat kyllä veronmaksuun perheenä enemmän kuin keskivertopersu.

Vierailija
53/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin on kymmeniä tuhansia työpaikkoja avoinna joten niitä työpaikkoja on, mutta kun loisia ei kiinnostele mennä töihin kun "tulee vaivaa ja tulon NOUSEVAT niin VÄHÄN..."

Minä taasen iloitsen ihan jokaisesta tulon kasvustani, kuten tällä viikolla saamastani 0,00125 usd per osake kor

Sinähän se olet oikea henkilö puhumaan töistä, kun rahasi tulevat toisten tuloksesta? Mene itse mihin tahansa valitsemaasi työhön, jos se on noin helppoa. 

(Eikö uudet työpaikat pitäisi suunnitella ja perustaa paperilla ensin, ja sitten vasta toteuttaa ne?)

Vierailija
54/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tässä on tehdä korjausliike. Hyvinä aikoina saadut edut eivät nyt kertakaikkiaan ole mahdollisia..  

Jostain kumman syystä ne edut ovat kuitenkin mahdollisia +14 000€/kk tienaaville. Ja vielä huonona talouden aikana.

Vierailija
55/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen iloitsen ihan jokaisesta tulon kasvustani, kuten t

Tulihan se sieltä. Töihin ei vaan haluta mennä. Niin kauan kun yhteiskunta maksaa yhtään mitään kotona lojumisesta, niin töihin ei vaan mennä. 

Toivottavasti tosiaan leikattaisiin vielä enemmän 

Vierailija
56/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se olet oikea henkilö puhumaan töistä, kun rahasi tulevat toisten tuloksesta? Mene itse mihin tahansa valitsemaasi työhön, jos se on noin helppoa. 

(Eikö uudet työpaikat pitäisi suunnitella ja perustaa paperilla ensin, ja sitten vasta toteuttaa ne?)

Minä OLEN jo töissä. Tulin tähän firmaan töihin määräaikaiseen työsuuteeseen 2 kuukaudeksi, työmatkan ollessa 160 km/suunta ja palkka huimat 1600 €/kk.  Siitä lähtien olen tässä firmassa tosin ollut omalla aktiivisuudellani seuraavan (paremmin palkatun) tehtävän itselleni luonut. Nyt tuloni on ylimmässä 3%, joista palkkatuloja 80% ja pääomatuloja 20%.

Aika moni työtön olisi tuohon 1600 €/kk 2kk määräikainen duuniin sanonut että "ei kannata, ja työmatkatkin tulee kalliiksi". Minä taas väitän että on todellakin kannattanut.

Vierailija
57/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minua pienipalkkaista kunnan työntekijää harmitti todella paljon Sipilän leikkaukset kolmen vuoden lomarahoistani. 

Mutta sen sijaan, että olisin katkeroitunut, niin aloin opiskelemaan ja nyt mulla onkin paljon parempipalkkainen työ, eikä nämä tulevat leikkaukset tule koskemaan minua juuri lainkaan. Joten elämä on valintoja, niin minulla kuin teillä.

Vierailija
58/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on, enemmän kuin koskaan, mutta se ei kierrä yhteiskuntaan tuottamaan hyvinvointia. 

Joku edellisen hallituksen myöntämä tuki on pieni osa sitä rahan määrää. Kaikki valtiot ottavat velkaa ja maksavat tukia.

Nykyiset päättäjät ja heidän kannattajansa ovat sairaalloisen kateellisia edelliselle. He saivat aikaan muutakin kuin tuhoa, eivätkä kumarrelleet suuryrityksiä. 

Meillä on muutama pyhä lehmä johon ei saisi koskea, niin silloin on leikattava kansalaisilta. Näitä pyhiä koskemattomia ovat mm. Kehitysapu, YLE, apurahataide ja kulttuuri, jne. 

Vierailija
59/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kun leikataan, säästetään kuluista mieluummin, kuulostaa paljon paremmalta.

Joo, sama asiahan se on.

Vierailija
60/207 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta maksaa enää lisää veroja, kun kaikki kulut kallistuvat yhtä aikaa.

Kohta ei tarvi enää sunkaan maksaa veroja.

Kun vakituisen työpaikan vakuusarvo poistetaan ei Suomeen montaa firmaa pystyyn jää.

Tajuaakohan nämä pienet ja keskisuuret yrittäjät, että ne isot ja mahtavat himoitsee myös vaihtaa huonot työntekijänsä parempiin ja ne paremmat työntekijät otetaan vaikka väkisin niiltä pieniltä ja keskisuurilta.

Samaan aikaa kiinteistöt ei käy enää vakuuksiksi mihinkään kiinteistökaupan ollessa täysin seis, koska duunarit ei saa enää lainaa.

Mistähän se Virtasen Putki jooyy kuvittelee saavansa rahat niihin putkiin ja duunarien palkkoihin, kun maksuehto on 90pv netto ja urakka kestää 30pv?

Kohta köysikauppa käy taas ysärilaman malliin, kun persyrittäjät tajuaa, miten saivat Orpolta kuivana kakkoseen.